Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0HDI RHR nie odpala.  (Przeczytany 5223 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0HDI RHR nie odpala.
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 23, 2022, 21:36:42 »
Tak jak wyżej pisałem, auto odpala na plaka więc te dwie rzeczy o których piszesz to chyba zły trop.
A tego bym nie był pewny. Z krzywymi korbami znajomy RHR-em jeździł 3 lata. Był jedynie taki problem ze zimą nie odpalał.... Ale po podaniu plaka łapał. Korbowody były minimalnie zgięte i ciśnienie miał niewiele niższe od prawidłowego. Po drodze wtryski, świece żarowe i kilka innych cudów próbował w różnych warsztatach. Oczywiście nikt nie sprawdził ciśnienia sprężania...

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 350
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0HDI RHR nie odpala.
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 23, 2022, 22:10:37 »
skoro na plaku odpala to chyba tylko i wyłącznie problem jest w układzie paliwowym.
Niestety nie masz racji. Samozapłon Plaka nie daje diagnozy układu paliwowego. Coś prawdopodobnie blokuje wtryskiwacze. Zmierz prąd dochodzący do wtyczek wtryskiwaczy (cęgami czy jakoś inaczej) a zobaczysz czy układ paliwowy jest w ogóle sterowany elektrycznie. Jeśli nie, to prawdopodobnie sterownik wtrysku nie dostaje jakiegoś sygnału i blokuje paliwo.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0HDI RHR nie odpala.
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 24, 2022, 07:37:48 »
skoro na plaku odpala to chyba tylko i wyłącznie problem jest w układzie paliwowym.
Niestety nie masz racji. Samozapłon Plaka nie daje diagnozy układu paliwowego. Coś prawdopodobnie blokuje wtryskiwacze. Zmierz prąd dochodzący do wtyczek wtryskiwaczy (cęgami czy jakoś inaczej) a zobaczysz czy układ paliwowy jest w ogóle sterowany elektrycznie. Jeśli nie, to prawdopodobnie sterownik wtrysku nie dostaje jakiegoś sygnału i blokuje paliwo.
Z tym mierzeniem prądu to ostrożnie. Wtyczek wtryskiwaczy nie wolno odpinać podczas pracy układu. Można uwalić sterownik silnika.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 350
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0HDI RHR nie odpala.
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 24, 2022, 17:48:02 »
Cęgami się mierzy bez odłączania wtyczek. Znam temat.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0HDI RHR nie odpala.
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 24, 2022, 17:51:23 »
Cęgami się mierzy bez odłączania wtyczek. Znam temat.
Tylko że taki miernik nie jest oczywistością na warsztacie często niestety. Miernik cęgowy UNIT z możliwością pomiaru prądu stałego to już okolice 150zł z jakimś znośnym zakresem.

Offline Adrian Siekierzyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI exclusive 2009r.
  • Zainteresowania: Automatyka
  • Miejscowość: warszawa
Odp: 2.0HDI RHR nie odpala.
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 24, 2022, 21:38:52 »
Mam taki miernik ale prąd do sterowania takimi obwodami to mieści się w granicy błędu takiego miernika bo on chyba ma zakres w amperach a nie miliamperach.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 350
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0HDI RHR nie odpala.
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 24, 2022, 21:41:57 »
Natężenia prądu nie znam ale sądząc po przekrojach (0,5-0,75mm2) duże nie jest, może zbliża się do 1A. Napięcie w granicach 70V.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0HDI RHR nie odpala.
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 24, 2022, 22:28:48 »
Nie chcę zgadywać... Ale wtryskiwacze w HDi raczej mają spore prądy. Przewody są dość grube, ( w porównaniu do benzynowych )moim zdaniem będzie to jednak powyżej 1A. Nawet patrząc na same ciśnienie w układzie wydaje mi się że potrzeba sporo mocy aby otworzyć taki wtryskiwacz. Kolejna sprawa to przewody do wtryskiwaczy w RHR z którym miałem styczność bardzo szybko robiły się miękkie. Sugeruje to że raczej są nawet za cienkie. Badałem pod tym kątem SID803 od Siemensa i jego instalacje.

 Aż żałuję że nie przyszło mi wtedy do głowy zmierzyć to.

Offline Adrian Siekierzyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI exclusive 2009r.
  • Zainteresowania: Automatyka
  • Miejscowość: warszawa
Odp: 2.0HDI RHR nie odpala.
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 30, 2022, 11:14:02 »
Długo nie pisałem bo nic się nie działo. Auto pojechało do innego warsztatu. Ostatecznie samochód naprawiony a przyczyną był moduł BSM. Pierwszy mechanik niby go sprawdzał i odrzucił ale jak widać co mechanik to inne zdanie. I tak z tym modułem było kilka przebojów bo dwa zamówione były też wadliwe i odsyłane. Ostatecznie naprawili ten mój. A i po pierwszym mechaniku musieli czyścić zregenerowane wtryskiwacze bo zasyfił układ.