Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Błąd P0093, P0094  (Przeczytany 6551 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Błąd P0093, P0094
« dnia: Maj 01, 2022, 21:23:58 »
Witam.
Dziś wracając z weekendu jadąc sobie 140km/h auto straciło moc, żadnych błędów. Zatrzymałem się na poboczu, zgasiłem, odpaliłem pedał w podłogę i jedzie normalnie. Na VI biegu dochodzę do 140 i znowu to samo, brak moce, żadnych błędów.
Pierwsze pięć biegów wszystko działa elegancko a potem takie czary. Co sprawdzić, gdzie szukać? ?
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2022, 22:00:43 wysłana przez Wojtek Konefał »
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 350
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 01, 2022, 21:39:49 »
Po pierwsze odczyt błędów, bo nie wiadomo co powoduje tryb awaryjny. Podasz błędy to ktoś odpowie.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 510
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2022, 08:48:19 »
Stawiam na wtryski dające w przelew i błąd niedostatecznego ciśnienia na listwie CR. :)

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2022, 09:01:14 »
Witam.
Więc błędy mam dwa P0093 oraz P0094, zdjęcia w załączniku. Wtryski robione były z rok temu, przelewy wyszły książkowo, znowu by się coś zepsuło?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2022, 09:20:15 »
Witam.
Więc błędy mam dwa P0093 oraz P0094, zdjęcia w załączniku. Wtryski robione były z rok temu, przelewy wyszły książkowo, znowu by się coś zepsuło?
Możliwe. Wtryski montuje się nowe a nie regeneruje. Regeneracja nadaje się na "handel" nie do użytkowania. Czasem się udaje czasem nie...

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 350
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2022, 09:24:36 »
Wtryski robione były z rok temu, przelewy wyszły książkowo, znowu by się coś zepsuło?
Jeśli były robione na oryginalnych częściach Delphi to na pewno się nie popsuły. Zamienniki niestety mogły paść. Końcówka rozpylacz + zaworek Delphi to koszt około 400 zł w samych częściach więc jeśli zapłaciłeś za regenerację 1 wtryskiwacza ok. 300-400 zł, to robili raczej na zamiennikach, 500-800 jest szansa na oryginał Delphi. Przy czym te 500-600 to wymiana samego zaworka, 800 to komplet zaworek+rozpylacz.
Wyjął bym jeszcze regulator na pompie WC i go wyczyścił, ale jeśli jest od nowości, to w ciemno go wymienił. Koszt tej części to 300-400zł.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 02, 2022, 09:27:36 »
Wtryski były robione na częściach oryginalnych Delphi. Sam zamawiałem wszystko, wymieniłem, złożył w całość gość co robi wtryski, ja zamontowałem w silniku, zrobiłem test przelewowy i było elegancko. Regulator jest od nowości, przynajmniej ja przez dwa i pół roku go nie wymieniałem. A gdzie on się znajduje? Która to pompa WC, ta z boku silnika? Motor mam RHH 163km
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 350
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 02, 2022, 09:47:29 »
Dostęp do regulatora jest po zdemontowaniu filtra powietrza i stelaża trzymającego wiązki elektryczne z boku silnika (nad skrzynią). Pompa "wtryskowa" WC jest na wałku wydechowym od strony grodzi, a sam regulator jest na dole pompy WC - dlatego trzeba demontować ten stelaż żeby był w miarę dostęp do regulatora, ale i tak robota jest trochę po omacku. Teoretycznie trzyma się na dwóch, ale żeby je wykręcić jest trochę zabawy. Druga sprawo to wkręcanie nowych śrubek (dołączone do regulatora) - łatwo je krzywo wkręcić i zniszczyć gwint więc wymaga to trochę cierpliwości. Przydają się torxy z mocnym magnesem, bo łatwo w tych "czeluściach" zgubić taką małą śrubkę. Dlatego stare śrubki przydają się na zapas. No i oczywiście jeśli nowy regulator to też tylko Delphi.
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2022, 10:31:52 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 02, 2022, 10:05:57 »
Dla mnie info jest takie- ciśnienie w listwie nie pokrywa się z sygnałem RCO z regulatora, winę ponosi zabrudzone sitko w regulatorze, oring, przewody do cewki lub po prostu pada regulator. Zmierzyć ciśnienie wystepujące i porównać z wymaganym.
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2022, 10:58:49 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 02, 2022, 20:05:32 »
Pompę demontowałem z pół roku temu, wymieniałem uszczelki. Zamówię ten zawór i wymienię.
Coś się jednak dzieje, bo coś mi się wydaje że zaczęło auto inaczej pracować przy przyspieszaniu.
Z zabrudzonym sitkiem spotkałem się tylko raz, w xantii 2.0hdi 110koni. Wtedy to usunąłem sitko i śmigała dalej.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 02, 2022, 20:19:53 »
Tak patrzę i czy do mojej cytryny będzie pasował zawór o numerze 193345? Czy da się to jakoś po numerze VIN sprawdzić? Oto mój vin VF7RWRHHABL526226
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 350
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 03, 2022, 08:36:25 »
Do RHH pasuje regulator Delphi 9109-936A, czyli 1933.45 wg numeracji Citroena.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 03, 2022, 09:30:57 »
Dziękuję bardzo Andrzeju. Pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 03, 2022, 15:55:38 »
Sprawdź jeszcze powietrze w paliwie, jak będzie powietrze to też ciśnienia się nie pokrywają i też miałem błąd o zbyt otwartym regulatorze.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozłącza turbo
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 06, 2022, 10:30:55 »
Czujnik będzie po weekendzie a dziś ruszam nad jeziorko i komunikat : risk of particle filter clogging See handbook.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Błąd P0093, P0094
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 09, 2022, 22:02:54 »
Witam.
Dziś wymieniłem czujnik, roboty na góra 30 minut. Auto śmiga jak należy, błąd o zapchaniu filtra też zniknął.
Pozwoliłem sobie zmienić temat z Rozłącza turbo na taki jak brzmiały błędy w diagbox.
Może ktoś będzie szukał po numerze błędu to szybciej znajdzie.
Pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Błąd P0093, P0094
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 15, 2022, 20:07:52 »
Witam.
No to dzisiaj coś znowu się zadziało z autem. Błąd dalej ten sam P0093, zdjęcie w załączniku. Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem przelewy i wszystko jest OK. Mam założony (góra 20cm długości) troszkę węższy wężyk na wejściu do filtra paliwa, może to to?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Online Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 426
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Błąd P0093, P0094
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 15, 2022, 22:20:51 »
Przepraszam że się wpycham ale czy te wykresy powinny się pokrywać?

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 510
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Błąd P0093, P0094
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 15, 2022, 23:03:32 »
Powinny.
Ale tam gdzie masz ciśnienie wskakujące na 1400(?) bar, to momenty jak jechałeś z obrotami powyżej 2000 i z puszczonym pedałem gazu, więc sterownik kalibrował wtryskiwacze.

Online Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 426
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Błąd P0093, P0094
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 16, 2022, 05:12:21 »
Powinny.
Ale tam gdzie masz ciśnienie wskakujące na 1400(?) bar, to momenty jak jechałeś z obrotami powyżej 2000 i z puszczonym pedałem gazu, więc sterownik kalibrował wtryskiwacze.
Zgadza się gaz odpuszczałem bo nie byłem sam na drodze.
Gdzie szukać przyczyny?  Wyjmę regulator sprawdzę sitko. Mam też powietrze w przewodzie za filtrem co jakiś czas pojawia się duży bąbel. Pokrywa wymieniona  w wężyku przed nie ma powietrza  także może być na złączce

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Błąd P0093, P0094
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 16, 2022, 06:47:44 »
Śmiem twierdzić, że małe ilości powietrza czy też duży bąbel co jakiś czas nie ma na to wpływu. W aucie kolegi jest piana w wężyku za filtrem i auto normalnie jeździ, duży bąbel też się trafiał. U mnie nie ma powietrza i dzieją się cyrki.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Online Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 426
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Błąd P0093, P0094
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 16, 2022, 08:14:11 »
Nic jak pisałem wyjmę regulator a ponad 100 za przewód paliwa przeznaczę jako zaliczkę na nowy regulator.  :) ogólnie to mam błąd przeładowania ale czasem zdarzy się szarpnięcie przy większym bucie także  zacząłem śledzić paliwo. Testy z db przechodzi wszystkie bez błędu na ciepłym silniku takim z jazdy (test geometrii, ciśnienia, szczelności) kopiowanie turbo pokrywa się z zadanym a błędy wywala jak dostanie w palnik chociaż też czasem przy normalnej jeździe...  Wymieniony zawór od turbo i przepustnicy na OEM, wymieniłem gąbkę w filtrze magistrali vacu, większość wężyków na silikon, plastikowy trójnik na mosiądz. Nie ruszałem zaworu od przepustnicy egr a chyba przez niego idzie główny przewód vacu pompy może tam gdzieś siedzą jeszcze paprochy z gąbki.. Tak wiem wyjmij turbinę i wyczyść  geometrię tylko żeby to było takie proste jak wymiana rozrządu ;D

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Błąd P0093, P0094
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 16, 2022, 10:13:23 »
Powinny.
Ale tam gdzie masz ciśnienie wskakujące na 1400(?) bar, to momenty jak jechałeś z obrotami powyżej 2000 i z puszczonym pedałem gazu, więc sterownik kalibrował wtryskiwacze.
Zgadza się gaz odpuszczałem bo nie byłem sam na drodze.
Gdzie szukać przyczyny?  Wyjmę regulator sprawdzę sitko. Mam też powietrze w przewodzie za filtrem co jakiś czas pojawia się duży bąbel. Pokrywa wymieniona  w wężyku przed nie ma powietrza  także może być na złączce
Też twierdzę, że babelki na wyjściu z filtra nie mają za dużo wpływu na pracę silnika. Mam je i ja. Raz mniej, raz więcej prawie od samego początku tego samochodu.
A co do ich powstawania to jeszcze dodaj zawór spustowy z filtra. U mnie kiedyś tam był problem.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Online Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 426
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Błąd P0093, P0094
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 16, 2022, 12:58:12 »
Obudowa sucha co nie oznacza że nie zasysa powietrza którymś korkiem. Jak patrzyłem to można oba kupić chyba za jedyne 100

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Błąd P0093, P0094
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 16, 2022, 14:31:09 »
Obudowa sucha, ale jest wąż spustowy wody wraz z zaworkiem od spodu. Mi tam zasysał powietrze. Ale to były tak duże ilości powietrza, że silnik gasł po kilku sekundach.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka