Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 MKIII X7 163km - pomocy - juz nie wiem co robić -dymi na biało  (Przeczytany 1718 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wieslaw Mogiła

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: Warszawa
Od co najmniej dwóch miesięcy od warsztatu do warsztatu, zrobione wiele ale nic się nie poprawia.
Rano, po nocy po odpaleniu dymi na biało przez kilkadziesiąt sekund, potem przez cały dzień jak nowy, odstoi i rano to samo, załączam film.
Ma moc, przyspieszenie, mało pali, nie ma błędów, płynów nie ubywa. Czy zimno czy ciepło, wilgotno czy sucho - dymi.
Uprany FAP, regenerowana turbina, sprawdzony rozrząd (wymiana jakieś pół roku temu), wtryskiwacze już dwa razy na stole w Boschu - bez zastrzeżeń, świece pracują.
Już nie ma pomysłów, a kosztowało już kupę kasy ...


co robić ?

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 508
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 MKIII X7 163km - pomocy - juz nie wiem co robić -dymi na biało
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 08, 2022, 17:16:08 »
Skoro po postoju to może uszczelniacze zaworowe?

Offline Kazimierz Czaja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Świnoujście
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Świnoujście
Odp: C5 MKIII X7 163km - pomocy - juz nie wiem co robić -dymi na biało
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2022, 19:08:17 »
Miałem podobny objaw - po nocy dymienie na biało  przez ok 30s . im było zimniej dymił bardziej intensywnie, na ciepło bez dymienia .
Wtryski regeneracja ,wymiana różnych czujników zero poprawy.
Pomiar ciśnienia sprężania wykazał niższe ciśnienie na 3-cim  cyl. Gdy był zimny to opalał na 3 cylindrach i dymił na biało dopóki nie zaskoczył 4 cylinder.
Po rozebraniu silnika okazało się , że tłok na 3-cim jest obniżony o 2 mm. Powodem był skrzywiony korbowód.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 MKIII X7 163km - pomocy - juz nie wiem co robić -dymi na biało
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 08, 2022, 20:45:42 »
Miałem podobny objaw - po nocy dymienie na biało  przez ok 30s . im było zimniej dymił bardziej intensywnie, na ciepło bez dymienia .
Wtryski regeneracja ,wymiana różnych czujników zero poprawy.
Pomiar ciśnienia sprężania wykazał niższe ciśnienie na 3-cim  cyl. Gdy był zimny to opalał na 3 cylindrach i dymił na biało dopóki nie zaskoczył 4 cylinder.
Po rozebraniu silnika okazało się , że tłok na 3-cim jest obniżony o 2 mm. Powodem był skrzywiony korbowód.
Potwierdzam, w tych silnikach lubią się giąć korbowody i ciężko powiedzieć tak naprawdę co jest przyczyną.

Naprawy powinny być zaczęte od pomiaru kompresji...

Offline Wieslaw Mogiła

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 MKIII X7 163km - pomocy - juz nie wiem co robić -dymi na biało
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 10, 2022, 12:12:34 »
pomiar kompresji
27, 26, 22, 25 - z tego co mówią, nie znaleźli danych ile powinno być, ale różnica nie powinna być większa niż 5bar
Czyli trzeci cylinder jest na skraju ...

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 MKIII X7 163km - pomocy - juz nie wiem co robić -dymi na biało
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 10, 2022, 12:38:26 »
pomiar kompresji
27, 26, 22, 25 - z tego co mówią, nie znaleźli danych ile powinno być, ale różnica nie powinna być większa niż 5bar
Czyli trzeci cylinder jest na skraju ...
Nie wiem dlaczego... Jednak nie dziwi mnie to. Prawdopodobnie krzywa korba.

 Powinien w okolicy 28 bar wydmuchać... Jednak tu sporo zależy od zegara, jeden pokaże 27 inny 28 a jeszcze inny 29.

 Silnik niestety do rozebrania i zweryfikowania co jest problemem. Zimą go rozpalić to będzie dramat.