Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Mk 1 3.0 V6 rozerwana chłodnica  (Przeczytany 2148 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Mk 1 3.0 V6 rozerwana chłodnica
« dnia: Sierpień 06, 2022, 12:20:18 »
Witam, panowie nowy problem, ciśnienie rozerwało mi chłodnicę drugi raz, pierwszy raz jakieś dwa lata temu, teraz znowu, podczas jazdy nagle skoczyła temperatura i po chwili ciśnienie rozerwało plastikową górę chłodnicy, wie ktoś może jaka może być przyczyna takich akcji?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Mk 1 3.0 V6 rozerwana chłodnica
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 06, 2022, 13:05:58 »
UPG lub pęknięta głowica.

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: Mk 1 3.0 V6 rozerwana chłodnica
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 06, 2022, 15:19:15 »
A czy nie powinien korek w zbiorniczku puścić ciśnienia?

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: Mk 1 3.0 V6 rozerwana chłodnica
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 06, 2022, 17:52:15 »
Sprawny powinien, z tego co pamiętam korek wypuszcza po przekroczeniu 1,8 atm .
Masz LPG ?
(zużyta/nieszczelna mębrana reduktora może powodować nagłe wzrosty ciśnienia , gaz pod ciśnieniem idzie do płynu)
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: Mk 1 3.0 V6 rozerwana chłodnica
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 06, 2022, 18:59:06 »
O tym nie pomyślałem, tak mam LPG, muszę to sprawdzić.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Mk 1 3.0 V6 rozerwana chłodnica
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 06, 2022, 19:02:07 »
To nie ty masz o tym myśleć tylko twój mechanik. Na tym polega dobry serwis.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Mk 1 3.0 V6 rozerwana chłodnica
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 06, 2022, 21:20:45 »
Sprawny powinien, z tego co pamiętam korek wypuszcza po przekroczeniu 1,8 atm .
Masz LPG ?
(zużyta/nieszczelna mębrana reduktora może powodować nagłe wzrosty ciśnienia , gaz pod ciśnieniem idzie do płynu)
Szczerze, takiego przypadku nigdy nie miałem na sekwencji. Większość reduktorów sekwencyjnych ma sekcje płynu oddzieloną od sekcji gazu aluminium. Membrana jak puści to gaz idzie w atmosferę (lub podciśnienie) ale nie do płynu. Nie ma w nich szans na takie akcje. Chyba że mamy tu styczność z jakimś nietypowym reduktorem. Trzeba by poszukać w sieci zdjęć rozebranego tego konkretnego reduktora który tam jest

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: Mk 1 3.0 V6 rozerwana chłodnica
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 07, 2022, 12:35:01 »
Cytuj
Szczerze, takiego przypadku nigdy nie miałem na sekwencji.

To prawda, taki defekt jest  raczej mało prawdopodobny, ale na stan reduktora warto zwracać uwagę.
Nasze auta mają ~ 20 lat i wszystko jest możliwe. 

Poniżej foto membrany którą niedawno wyciągnąłem z parownika mojego C5  (popularny reduktor Prins, ok 10 lat, 150 tys. przebiegu) .
Guma sparciała i popękała, gaz przesączał się  tkaniną pomiędzy jej warstwami.
Najpierw płyn chłodniczy  zaczął lekko mętnieć i pogorszyło się ogrzewanie.
Dopiero jak  zaczęło śmierdzieć gazem w przedziale silnikowym (prawdopodobnie korek od zbiorniczka wypuszczał LPG), to znalazłem źródło problemu.
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Mk 1 3.0 V6 rozerwana chłodnica
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 08, 2022, 07:25:19 »
Cytuj
Szczerze, takiego przypadku nigdy nie miałem na sekwencji.
....popularny reduktor Prins....
Nie jest popularny. To raczej egzotyka w Polsce, popularne są różne STAGi i KME.