Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz  (Przeczytany 3720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« dnia: Październik 08, 2022, 22:54:04 »
Mam problem,koła wyważone  ,do prędkości 100-110  km/godz drgańia na kierownicy nie  występują,powyżej 110km/godz drgania się pojawiają i nasilają. , jaka przyczyna,na co zwrócić uwagę ,czy to może być problem półosi ? przebieg samochodu 217 tys.km.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 08, 2022, 22:59:50 »
Na początek jednak zmień wulkanizatora. Prędkość typowa dla źle wyważonych kół.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2022, 02:16:52 »
Na początek jednak zmień wulkanizatora. Prędkość typowa dla źle wyważonych kół.
Później próbowałbym na innych kołach... Często opony same z siebie potrafią zapewniać takie atrakcje.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2022, 05:56:55 »
dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, miałem taki przypadek, nowe cztery opony fulda i miały bicia, nie pomogło wyważanie u czterech wulkanizatorów ani zamiana przód na tył po prostu miały wadę fabryczną

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2022, 15:00:49 »
Gumy ma wahaczach sprawdź.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 10, 2022, 21:54:57 »
Zapoznałem się z uwagami  kolegów  i mam takie pytanie; czy można wykluczyć  jako przyczynę drgań  półosie napędowe ? Uzupełniam informacje :  - drgania powyżej  110 km/godz występują  na  dwóch kompletach  kół / letnie i zimowe/    położenie kół letnich  .przód za tył było zamieniane.  - do prędkości około 110  przyspieszanie i zwalnianie  nie generuje drgań  - powyżej prędkości 110 pojawiają się drgania  i ich intensywność się  wzmaga  - nie testowałem powyżej prędkości 140  ale  wydaje się  że poziom drgań się  stabilizuje

« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2022, 10:34:00 wysłana przez Józef Ortyl »
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2022, 04:46:53 »
Zapoznałem się z uwagami  kolegów  i mam takie pytanie; czy można wykluczyć  jako przyczynę drgań  półosie napędowe ?
nic nie można wykluczyć do puki nie znajdzie się przyczyny drgań, na początek wykonaj zamianę kół z tyłu na przód a przód na tył, a nuż tylko jedna opona jest wadliwa

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2022, 08:06:23 »
Zapoznałem się z uwagami  kolegów  i mam takie pytanie; czy można wykluczyć  jako przyczynę drgań  półosie napędowe ?
Zależy. Jeśli drga podczas przyspieszania lub zwalniania... Mogą to być one... Jeśli drga cały czas raczej małe są na to szanse. (Ale nadal są.)

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 14, 2022, 15:36:43 »
Zauważyłem  ,ze generowanie drgań  jest  mocniejsze od  lewej  strony samochodu /wyczuwalne na  tablicy/.Pytanie: ,czy  może to być powodowane  uszkodzeniem łożyska  kole  ?.Z  moich doświadczeń  "kończące" się łożysko w kole wraz ze wzrostem prędkości powodowało  hałas jak wycie syreny strażackiej, tutaj tego brak.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 14, 2022, 15:50:56 »
Sprawdź czy dobrze odbijają Ci dźwignie od ręcznego na zaciskach.

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 18, 2022, 09:56:18 »
Czy komuś udało się wyeliminować problem całkowicie? U mnie też on występuje. Zawieszenie bez luzów, nowe sfery, koła które w 406 nie biły, luz kolumny kierowniczej zlikwidowany, nowa podpora półosi, wymieniona prawa półoś i dalej kierownica telepie ale co ciekawe tylko na dobrej drodze. Na gorszej nawierzchni jest ok
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2022, 10:35:18 wysłana przez Tomasz Wroniszewski »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2022, 11:24:41 »
Nie wiem jak tam u was z tarczami hamulcowymi... Jednak mi trzepało kierownicą nawet podczas jazdy z nowymi tarczami od ATE... Już o tym co było przy hamowaniu szkoda wspominać. Na szczęście oddali za nie pieniądze.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 19, 2022, 01:50:50 »
Był tutaj wątek że tylne gumy na wahaczach są za miękkie i mogą powodować problem, ale nie mogę znaleźć tego wątku czy to dotyczyło drgań.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 22, 2022, 17:12:51 »
U mnie problem z drganiami na kierownicy  został rozwiązany ,problem w tym że nie potrafię jednoznacznie określić  co było główną przyczyną,wymieniłem   półosie,tuleje wahaczy oraz zmieniłem opony na zimowe i radość z jazdy powróciła.Zdecydowałem się na wymianę półosi ponieważ mam  już przejechane 217 tys/km i prawdopodobieństwo wypracowania jest znaczne ,tuleje  nie stanowią wielkiego wydatku natomiast  na opony zimowe przyszedł czas.Robiłem krótką  próbę jazdy na poprzednich oponach po wymianie  półosi i moje subiektywne odczucie  było ,iż wibracje były mniejsze ale to nie jest pewnik/warunki drogowe nie pozwoliły mi na  dokładniejszą obserwację.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 23, 2022, 16:30:30 »
W mojej  byłej C5 3.0 V6  MK1 BVA drgania kierownicy ustąpiły po wymianie prawej półosi,był mały luz na przegubie  od strony skrzyni .Pasuje półoś  od 2,2 HDI  ze skrzynią ZF4HP20.


Pozdrawiam .

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 25, 2022, 16:02:17 »
Dzisiaj dokonałem  przeglądu  wymontowanych półosi ,zauważyłem w przegubach wewnętrznych obu półosi ślady wypracowania na wewnętrznej powierzchni  tulei przegubu,wyczuwam luz promieniowy przy próbie obrotu/około 2 mm liniowo/,mam pytanie ,czy taki luz  jest dopuszczalny ? czy powinien  być nieodczuwalny przy próbie obrotu ?
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 25, 2022, 16:20:11 »
Nie powinno być luzu. Nie mniej Hydro wóz w tym temacie jest o tyle wredny że ma niemal zawsze tą samą wysokość... Przegub potrafi się wyrobić w jednym konkretnym miejscu. Czasem po wyjęciu z auta już się nie da wyczuć luzu a czasem na aucie.

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 25, 2022, 23:06:16 »
Wredny wóz. Koła które działały w 406 nie działają w C5. Założyłem stalówki 15 195/65 i jest bajka. Być może problem powstaje przy ciężkich oponach. Te które powodowały drgania kierowcy były bieżnikowane

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 26, 2022, 04:46:51 »
kto teraz zakłada do osobówek opony bieżnikowane? to nie czasy PRL że nie było opon i człowiek ratował się czym popadnie, zobacz ile taka opona bieżnikowana waży, no i wychodzi na moje że to była wina opon

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 26, 2022, 07:31:14 »
kto teraz zakłada do osobówek opony bieżnikowane? to nie czasy PRL że nie było opon i człowiek ratował się czym popadnie, zobacz ile taka opona bieżnikowana waży, no i wychodzi na moje że to była wina opon
Z tego co widzę to sporo osób używa szczególnie zimą opon bieżnikowanych. Osobiście dostałem w komplecie z C4 takie na zimę.  :D Ależ to były głośne opony. Sprzedałem je szybciej niż założyłem.

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 26, 2022, 09:46:02 »
Wszystko zależy od ich jakości. Miałem dwa komplety zimowych i zero problemów. Komplet letnich bez problemów dopóki ich nie założyłem do C5. To nie czasy PRL więc technologia ich produkcji też się zmieniła

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 26, 2022, 12:36:53 »
Hej,


Ja użytkowałem kiedyś w swojej C5 bieznikowane opony z logiem "Gauth Pneus" w zalecanym rozmiarze 215/55/16 i wszystko elegancko funkcjonowało. Zero wibracji, ściągania itp.




Offline Sławomir Wąsacz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: C5 Break 2005
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 21, 2022, 12:12:57 »
Mam podobny problem i dobrze, że nie jeżdze dużo na trasach szybkiego ruchu, bo by mnie .... ale to co udalo mi się zaobserwować przez 2 lata.
1) Przez 3 komplety opon lato1/zima/lato2 nie było zbyt duzych różnic,
2) Wymienione tarcze na 2 osiach nie pomogły
3) Zregenerowana tylna oś nie pomogła
4) Wibracje są z interwałami, przy prędkości 110km/h mogę wyliczyć 5 sekund drżenia i 2 sekundy spokoju.
5) Przyśpieszanie zmniejsza wibracje
6) Hamowanie nie powoduje wibracji
7) Przy zimnym silniku mniej wibruje. Zimy to taki niedogrzany.

Też obstawiam półoś.
Motor 2.0 hdi rhr przebieg 224kkm

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: C5 Mk1] Drgania kierownicy powyżej 110km/godz
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 21, 2022, 15:41:10 »
Też się borykałem z drganiami, też przy podobnych prędkościach. Zmieniłem felgi, opony, a na końcu samochód xD, też C5 mk1, do której przełożyłem wspomniane przed chwilą koła. Dalej biło. Przestało dwa miesiące temu, jak wymieniłem łożyska tylnych wahaczy (nie piast, wahaczy). Drgania zniknęły. Pamiętam też, że drgania nasilały się na wyboistej drodze. Mamy taki piękny odcinek na autostradzie A1 w okolicach Pyrzowic. Istny pump-track. I na tych wybojach, przy prędkość około 110km/h, im wyżej było nadwozie, tym większe były wibracje. Tego też już nie ma.