Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012  (Przeczytany 7598 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« dnia: Październik 25, 2022, 17:54:21 »
Witajcie, Jakiś czas temu zakupiłem ponownie cytrynkę C5 mkII 2.0 benzyna z LPG. ponieważ od mojego ostatniego citroena minęło trochę czasu to wypadłem z obiegu technicznego. Zauważyłem, że autko nie ma zbytnio mocy na niskich obrotach, miałem, problem czasami w korku podjechać pod większe wzniesienie teraz jak byłem w górach. Wyskakuje mi check engine co jakiś czas i świeci się do skasowania. Chceck może być z dwóch powodów albo błędu P0170 związanego korekcją mieszanki paliwowej czyli w związku z lpg albo w związku z drugim błędem P0012 regulacja czasu pozycjonowania dolotowego wałka rozrządczego - opóźniony (pas1). OD czego zacząć diagnozowanie tego drugiego błędu? Od razu powiem że coś tam potrafię przy aucie zrobić ale jak możecie wytłumaczcie mi w miarę dokładnie co robić po kolei. Dodatkowo powiem że na wolnych obrotach czasem faluje i niestety potrafi bezszelestnie zgasnąć w trakcie wrzucania luzu i spadku obrotów. Lexi nie mam na razie, więc ograniczone trochę możliwości. Wiem że temat już się przewijał parę razy ale w sumie po wyszukaniu nie znalazłem chyba konkretnej odpowiedzi. Pozdrawiam

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2022, 18:46:01 »
Miałem P0012 i stoczyłem z nim bitwę która pochłonęła z 2000zł.  :D

1. Sprawdzić ustawienie rozrządu na blokady.

2. Podmiana czujnika walka ssącego.

3. Wymiana koła zmiennych faz rozrządu i elektrozaworu sterującego.

4.Wymiana ECU silnika.

Tak w skrócie to u mnie wyglądało. Całość zajęła mi dwa tygodnie. Szczerze to wymiana ECU była już aktem desperacji.
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2022, 19:10:55 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2022, 18:50:17 »
Czyli dopiero pomogła wymiana ECU?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2022, 18:58:50 »
Tak u mnie tak.

 Nie mniej u Ciebie może wystarczy sprawdzenie rozrządu. Jeśli ktoś źle go ustawił będzie ten sam błąd.

Dokładnie tak samo miałem słaby silnik, gasł i palił jak smok. Dodam że 2000 to koszt samych gratów. Robotę zrobiłem we własnym zakresie. Wywaliło mi się to w marcu tego roku przy przebiegu 320 tysięcy kilometrów.

Błąd P0170 może być tylko następstwem P0012.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2022, 20:07:39 »
Palił jak smok tzn? U mnie średnio pali w mieście 11-12 litrów gazu tak samo trasa. Rozrząd można samemu sprawdzić jakos w miarę łatwy sposób? Przy bmw jak miałem sporo sam robiłem.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 26, 2022, 07:24:51 »
11-12 to sporo na ten silnik, obecnie mieści się zawsze poniżej 10 w trasie można zejść bez problemu na 8 jadąc delikatniej.

Najtrudniej ustalić pozycję wału korbowego, do niego trzeba blokadę. Koła w głowicy można zablokować wiertłami.

Wał korbowy blokuje się z tyłu silnika wkładając specjalny trzpień w koło zamachowe. Poszukaj instalacji wymiany rozrządu dla tego silnika, była gdzieś na forum.

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 26, 2022, 12:14:58 »
Zanim zaczniesz wymieniać pół auta to sprawdź korekty paliwowe i podjedź do gazownika i upewnij się iż mapy wtrysku nie są rozjechane.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 26, 2022, 14:21:13 »
Zanim zaczniesz wymieniać pół auta to sprawdź korekty paliwowe i podjedź do gazownika i upewnij się iż mapy wtrysku nie są rozjechane.
To nie zmieni nic z P0012. Obecnie P0170 jest tylko wynikową po P0012.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 26, 2022, 17:00:08 »
Nie podoba mi się szczerze mówiąc to co czytam :D ale nic no musze to zrobić w końcu. Na ile bezpiecznie można z tym narazie jeździć w razie co?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 26, 2022, 17:24:59 »
Nie podoba mi się szczerze mówiąc to co czytam :D ale nic no musze to zrobić w końcu. Na ile bezpiecznie można z tym narazie jeździć w razie co?
Nie mam pojęcia. Ja zrobiłem tak 400km po czym kolejne 400 w trakcie testów.  :D

Polecam jednak zacząć zabawę od sprawdzenia ustawienia rozrządu. To najtańsza opcja. Później możesz odczyty z czujnika walka zobaczyć... Może będzie jakaś analogia do tego co u mnie było.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 03, 2022, 08:26:04 »
Wczoraj najprawdopodobniej padła cewka. Jest błąd P0354, silnik pracuje jakby na 3 garach i nie mam mocy. Najpierw musze się tym zająć. Pytanie teraz czy ktoś w Łodzi ma moze cewke porzyczyc do sprawdzenie na chwilę w dniu dzisiejszym?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 03, 2022, 08:47:59 »
Wczoraj najprawdopodobniej padła cewka. Jest błąd P0354, silnik pracuje jakby na 3 garach i nie mam mocy. Najpierw musze się tym zająć. Pytanie teraz czy ktoś w Łodzi ma moze cewke porzyczyc do sprawdzenie na chwilę w dniu dzisiejszym?
Poruszaj kablami przy wtyczce od cewki. Bardzo często wina leży tam. Oczywiście może być tak że jednak cewka ma dość.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 03, 2022, 09:07:09 »
Ruszałem i nie pomaga, wyjalem cewke niby okej ale najlepiej podpiąć druga i potwierdzić. Może któraś że swiec padła?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 03, 2022, 09:15:30 »
I tak z nową cewką wypada wsadzić nowe świece...Ogólnie to ten silnik szanuje świece i wytrzymują długo.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 03, 2022, 09:59:38 »
Taki jest plan zeby i cewke i świece wymienić. Ale chciałbym jakos najpierw sprawdzić czy faktycznie to cewka podpinając jakas inną.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 03, 2022, 10:38:20 »
Taki jest plan zeby i cewke i świece wymienić. Ale chciałbym jakos najpierw sprawdzić czy faktycznie to cewka podpinając jakas inną.
Wykręć świece i zamień miejscami.  ;) Jeśli to świeca błąd przejdzie na inny cylinder.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 03, 2022, 10:46:01 »
Bo teraz mam błąd P0354 cewka zapłonowa D. Czyli rozumiem ze to czwarta licząc od rozrządu czuli od lewej strony patrząc na silnik. Kurde boje się trochę żeby świecy nei urwac bo nie wiem była wymieniana.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 03, 2022, 10:48:55 »
Bo teraz mam błąd P0354 cewka zapłonowa D. Czyli rozumiem ze to czwarta licząc od rozrządu czuli od lewej strony patrząc na silnik. Kurde boje się trochę żeby świecy nei urwac bo nie wiem była wymieniana.
Licząc od skrzyni.  ;) Francuzi liczą od skrzyni zwykle, chociaż ich zeznania w tej sprawie są niespójne.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 03, 2022, 10:52:47 »
Okej  ;D czyli patrząc na silnik od której strony? lewej czy prawej?  ;D ;D

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 03, 2022, 10:55:20 »
Okej  ;D czyli patrząc na silnik od której strony? lewej czy prawej?  ;D ;D
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Najlepiej zamienić 1 z 2 a 4 z 3.
  :D Lub po prostu 4 z 1.

Stawiam na to że nic to nie da mimo wszystko.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 03, 2022, 10:56:11 »
Lece szybko sprawdzić.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 03, 2022, 11:26:09 »
Zamieniłem dwie skraje i błąd taki sam. Niestety nie mam LEXI wiec sprawdzam przez obd ale nic się nie zmieniło. Jade po cewkę.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 02, 2023, 16:06:36 »
Odświeżamy trochę temat bo wróciłem do tego błędu. Od ostatniego wpisu trochę się zmieniło. Wymieniona cewka, wymienione świece, sprawdzona instalacja gazowa. Ogólnie auto na benzynie jeździ ok, może trochę jeszcze za dużo pali. Nie gaśnie na luzie ale czasem przyfaluje. Po odpaleniu na zimnym trzyma ok 1k obrotów ale nie zawsze.  Chciałbym wrócić do diagnozowania i naprawy tego błędu. Na tą chwilę tylko ten błąd mi wyskakuje. Podpowiedzcie mi jak możecie gdzie znajdę czujnik położenia wałka rozrządu w moim silniku. Jak macie zdjęcie to będę wdzięczny. Czy wymiana jest problematyczna? chciałbym zacząć od tego bo wydaje mi się to najprostszą opcją i najtańszą na początek do sprawdzenia.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 02, 2023, 19:42:00 »
Po prawej stronie głowicy. W zasadzie nie jest jakoś szczególnie ukryty. Taki biały zwykle... Jeśli nie jest brudny.

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 mkII 2.0 benzyna błąd P0012
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 06, 2023, 11:23:35 »
Odświeżam temat ponieważ problem trochę się uspokoił ale jest nadal. Było szarpanie i duże problemy na LPG. Okazało się że trzeba było wymienić wtryski od gazu. Teraz jeździ dużo lepiej. Niestety pozostał w dalszym ciągu błąd P0012. Podpiąłem sobie kostkę obd eml i sprawdziłem kąt wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jakie powinny być prawidłowe wskazania ale u mnie jest tak. Na postoju na biegu jałowym jest od -2 do 5-6 w trakcie jazdy w zależności od obrotów i biegu wskazania wahają się od 20 do 40 czasem wskoczy na 50 a nawet spadnie do 0. Według mnie to może być przyczyna wypadania zapłonu. Podajcie jakie powinny być prawidłowe wskazania kąta wyprzedzenia zapłonu. I druga sprawa napięcie na sondzie lambda bank 1 mam w jednym programie 0.530v na drugim 0.770v.