Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problemy z hydro  (Przeczytany 2963 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Marciniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Lidzbark Warmiński
Problemy z hydro
« dnia: Październik 31, 2022, 20:12:19 »
Czołem,
Przekopałem czeluście internetów i forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi co może być nie tak i mnie z zawieszeniem. Na chwilę obecną nie działa Hydro.
Ale od początku. W sierpniu skończył się tylny czujnik, tył auta stanął w maksymalnej pozycji, sprawa teoretycznie jasna. Nie miałem jak zając się tym sam więc zawiozłem do serwisu bo przy okazji wymieniali mi górne sworznie w przednim zawieszeniu i sworznie zwrotnic. Czujnik wymieniony, zawieszenie zrobione ale warsztat stwierdził że pali bezpieczniki i kończy się już pompa więc wsadzili większe. Ok często stosowana praktyka żeby dawać 50 A zamiast 40A ale oni wsadzili 80A o czym dowiedziałem się później. Efekt oczywisty. Po miesiącu przyszedł dzień kiedy padło Hydro, opuszczało się ale już się nie podnosiło. Popalone bezpieczniki, spalona pompa itp. Pompa poszła do Pana Stanisława do Częstochowy na regeneracje. Przy okazji wymieniony przedni czujnik żeby był komplet nowych.
Pompa wróciła z regeneracji i została zamontowana według instrukcji. Zaczęło wszystko działać. Auto podniosło się, zawias pracował idealnie, wszystko ustawione itp.
Po przejechaniu około 5 kilometrów znowu błąd "Sunspension faulty" oraz spalony bezpiecznik F1. Wymieniłem bezpiecznik, sprawdziłem pozostałe i na chwilę obecną sytuacja wygląda następująco:
- wymieniony czujnik wysokości tył, plus przesmarowana cięgno, plus przeczyszczone wtyki
- wymieniony czujnik wysokości przód, plus przesmarowana cięgno, plus przeczyszczone wtyki
- wszystkie bezpieczniki są obecnie ok
- poprawiona wiązka za prawym reflektorem bo miał jedno małe przetarcie przy wtyczce zasilania pompy - pompa po regeneracji działała, podniosła samochód i przejechane bezproblemowo około 5 km
- zasilanie podaje na pompę, sprawdzone miernikiem na wtyczce przy wyłączonym zapłonie po otwarciu drzwi 12,4 V
- Diagbox pokazuje następujące błędy : * C1146 - Uszkodzenie tylnego czujnika wysokości nadwozia - czujnik nowy - przelot raptem jakieś 2 tys km 

* U1118 Błąd braku komunikacji z BSI - wiem że on ciągle się pojawia w Diagboxie * U1118 Błąd braku komunikacji z BSI - wiem że on ciągle się pojawia w DB 

* U2118 Wzbudzenie (nieprawidłowy odbiór korekcji wysokości) - wiem że on ciągle się pojawia w DB

 * U2005 Wzbudzenie (nieprawidłowy odbiór prędkości pojazdu) - wiem że on ciągle się pojawia w DB
- Przy podnoszeniu pojawia się komunikat ze podnosi ale fizycznie ani drgnie - Poziom LDS oczywiście sprawdzony - jest ok
Podpowiedzcie co jeszcze mogę sprawdzić bo nie ukrywam że auto potrzebne do dojazdów do pracy dla żony.
Albo ewentualnie jakiegoś magika od Hydro w warmińsko-mazurskim.

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 31, 2022, 21:15:07 »
Rozumiem że auto przód, tył na glebie? Posłuchaj czy podczas pracy pompy słychac syczenie w okolicach tylnej osi. Jeśli przepuszcza tylny rozdzielacz to wóz się nie podniesie. Niepokoi również błąd tego czujnika korektora tylnego, tak nie powinno być, może gdzieś kabel uszkodzony.

Offline Maciej Marciniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Lidzbark Warmiński
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2022, 21:37:43 »
Rozumiem że auto przód, tył na glebie? Posłuchaj czy podczas pracy pompy słychac syczenie w okolicach tylnej osi. Jeśli przepuszcza tylny rozdzielacz to wóz się nie podniesie. Niepokoi również błąd tego czujnika korektora tylnego, tak nie powinno być, może gdzieś kabel uszkodzony.
Przód i tył prawie na glebie. Przy tylnym rozdzielaczu żadnego syczenia i wszystko suchutkie, żadnych przecieków z tyłu, z przodu przy pompie zachlapane sporo ale to tez kwestia wymiany pompy, demontażu zbiorniczka itp. Bardziej niepokoi że wygląda tak jakby pompa nie reagowała pomimo że dostaje napięcie na kablu zasilającym. Chyba że tak ma być i jest tylko jakiś wzbudzacz pompy. Czy na czujnik powinno iść jakieś stałe napięcie ?

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2022, 21:52:36 »
Powiem tak, zrób test elektrozaworu podnoszenia opusCzania przedniego tylnego... Sprawdź odczyty parametrów regulacji wysokości czy bujanie autem przenosi się na cyferki w systemie... Pompa po regeneracji również mogła siąść wtedy tylko reklamacja...
Jak naciskasz klawisz żeby podnieść zawieszenie to na komputerze pokazuje się zmiana wysokości ale nie pokazuje się potwierdzenie uzyskania wysokości?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 044
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2022, 22:40:29 »
Obstawiam tranzystory sterujące na silniku pompy... (są tam dwa lub trzy które pełnią funkcję niejako przekaźnika elektronicznego) I może coś jeszcze.

Offline Maciej Marciniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Lidzbark Warmiński
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 31, 2022, 23:00:36 »
Powiem tak, zrób test elektrozaworu podnoszenia opusCzania przedniego tylnego... Sprawdź odczyty parametrów regulacji wysokości czy bujanie autem przenosi się na cyferki w systemie... Pompa po regeneracji również mogła siąść wtedy tylko reklamacja...
Jak naciskasz klawisz żeby podnieść zawieszenie to na komputerze pokazuje się zmiana wysokości ale nie pokazuje się potwierdzenie uzyskania wysokości?
Test elektrozaworu robiłem - nie działa
Spróbuje pobujać autem i sprawdzę na wykresie czy coś się dzieje. Ale na pewno zmieniły się od wczoraj. Auto trochę opadło i wartości się pozmniejszały.
Jak naciskam klawisz to na wyświetlaczu pokazuje się zmian wysokości ale auto ani nie drgnie i nie wyświetla się komunikat o uzyskaniu wysokości.

Offline Szymon Motyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI 136 KM AM6
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 01, 2022, 00:23:42 »
A czy słyszysz pracę pompy?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 01, 2022, 02:10:40 »
Na tych grubych kablach jest zasilanie 12 cały czas po zapłonie, sterowanie jest tym małym cienki przewodem.
Jeśli komputer zawieszenia widzi błąd tylnego korektora to nie uruchomi pompy.
Sprawdź pod obciążeniem czy jest faktycznie 12V.

Może zbieg okoliczności, ale zawieszenie się nie reguluje, a przynajmniej nie powinno jak widzi naciśnięty hamulec.

Jeśli po uruchomieniu testu w DB pompa nie rusza to może być problem z pompą, bo nawet przy błędzie tylnego korektora powinna się uruchomić podczas wymuszenia w DB.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 01, 2022, 09:31:27 »
Przy wymuszeniu z DB, sterownik ignoruje informacje o wciśniętym hamulcu... Miałem okazję to u siebie przetestować.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Maciej Marciniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Lidzbark Warmiński
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 01, 2022, 10:18:28 »

 Powiem tak, zrób test elektrozaworu podnoszenia opusCzania przedniego tylnego...
Zrobione - nie działa przy wymuszeniu z DB

 Sprawdź odczyty parametrów regulacji wysokości czy bujanie autem przenosi się na cyferki w systemie...
 
Zrobione - na wykresie pokazuje zmiany parametrów w czasie rzeczywistym wiec oba czujniki wyglądają na sprawne

 Jak naciskasz klawisz żeby podnieść zawieszenie to na komputerze pokazuje się zmiana wysokości ale nie pokazuje się potwierdzenie uzyskania wysokości?
 
Dalej nie działa

 Na tych grubych kablach jest zasilanie 12 cały czas po zapłonie, sterowanie jest tym małym cienki przewodem.
 Jeśli komputer zawieszenia widzi błąd tylnego korektora to nie uruchomi pompy.
 Sprawdź pod obciążeniem czy jest faktycznie 12V.
Zrobione - Zasilanie jest, dodatkowo sprawdziłem czy przewód wzbudzający daje zasilanie - przy włączonym silniku daje ponad 13 V

 
 Może zbieg okoliczności, ale zawieszenie się nie reguluje, a przynajmniej nie powinno jak widzi naciśnięty hamulec.
 
 
Temat hamulca jest mi znany - próbowałem w różnych konfiguracjach, przy włączony i wyłączonym postojowym, z wciśniętym, bez wciśniętego itp. - nie łapie w żadnym wypadku.

 
 Jeśli po uruchomieniu testu w DB pompa nie rusza to może być problem z pompą, bo nawet przy błędzie tylnego korektora powinna się uruchomić podczas wymuszenia w DB.
Na to wygląda....

Chwilę obecną wygląda to tak :
- czujniki prawdopodobnie działają bez problemu - przy bujaniu pokazuje skoki zawieszenia, pokazują oba również wartości położenia zawieszenia

- bezpieczniki nie spalone

- przekaźnik między pompą a prawym błotnikiem "cyka" przy włączeniu aku więc chyba jest ok

- do pompy dochodzi zasilanie zarówno na kablu zasilającym jak i wzbudzającym - zarówno na wymuszonym wzbudzani pompy jak i bez DB co wskazuje że czujniki widzą chyba że auto lezy i chce je podnieść do pozycji normal

- poziom LDS ok

- pompa nie reaguje na wymuszanie w DB


Wszystko wskazuje na problem z pompą... jutro będę dzwonił do osoby która ją regenerowała i szukał dalej przyczyn.
Macie może jakieś pomysły co jeszcze mogę na szybko sprawdzić ?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 044
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 01, 2022, 10:39:26 »
Na szybko to już nic.

Skoro siedział bezpiecznik 80A są spore szanse że spaliło tranzystory zabudowane na silniku pompy. Był tu kiedyś o nich temat.

Nie bez powodu siedzi fabrycznie bezpiecznik 40A.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 01, 2022, 11:31:43 »
Sprawdziłeś zasilanie pompy pod obciążeniem?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 08, 2022, 21:13:49 »
Jak czyściłeś wtyki? Raz miałem ogromny problem z zawieszeniem , tydzień czasu walczyłem sprawdzając wszystko. Przy zmianie korektora przeczyściłem sobie wtyczki. Po wymianie wszystko zdechło. Przetrzepałem wszystkie kable, wiązki, połączenia, bezpieczniki i nic. Okazało się, że przy czyszczeniu wtyczek rozszerzyłem wewnętrzne blaszki i nie było styku. Po dogięciu wszystko się naprawiło. A najlepsze jest to, że przy takiej błahej usterce diagboxem nie da rady zrobić testu elementów hydro. Za to pożyczonym  Multidiagiem zrobiłem każdy test bez problemu w tym podnoszenie i opuszczanie. Zerknij do wtyczek

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 044
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 08, 2022, 21:40:25 »
Jak czyściłeś wtyki? Raz miałem ogromny problem z zawieszeniem , tydzień czasu walczyłem sprawdzając wszystko. Przy zmianie korektora przeczyściłem sobie wtyczki. Po wymianie wszystko zdechło. Przetrzepałem wszystkie kable, wiązki, połączenia, bezpieczniki i nic. Okazało się, że przy czyszczeniu wtyczek rozszerzyłem wewnętrzne blaszki i nie było styku. Po dogięciu wszystko się naprawiło. A najlepsze jest to, że przy takiej błahej usterce diagboxem nie da rady zrobić testu elementów hydro. Za to pożyczonym  Multidiagiem zrobiłem każdy test bez problemu w tym podnoszenie i opuszczanie. Zerknij do wtyczek
Zależy jaką masz wersję... Nigdy nie miałem problemów z działaniem interfejsu z zawieszeniem. Za to już któryś raz instalowałem komuś "jego" interfejs i nie działał z zawieszeniem. Chyba to jest jakaś plaga klonów z chin które nie są "pełne". Słabej jakości interfejs zawsze wykłada się na zawieszeniu w C5.  :D

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: C5 X7 2012 2.0 HDI - problemy z hydro
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 08, 2022, 21:59:49 »
Jak czyściłeś wtyki? Raz miałem ogromny problem z zawieszeniem , tydzień czasu walczyłem sprawdzając wszystko. Przy zmianie korektora przeczyściłem sobie wtyczki. Po wymianie wszystko zdechło. Przetrzepałem wszystkie kable, wiązki, połączenia, bezpieczniki i nic. Okazało się, że przy czyszczeniu wtyczek rozszerzyłem wewnętrzne blaszki i nie było styku. Po dogięciu wszystko się naprawiło. A najlepsze jest to, że przy takiej błahej usterce diagboxem nie da rady zrobić testu elementów hydro. Za to pożyczonym  Multidiagiem zrobiłem każdy test bez problemu w tym podnoszenie i opuszczanie. Zerknij do wtyczek
Zależy jaką masz wersję... Nigdy nie miałem problemów z działaniem interfejsu z zawieszeniem. Za to już któryś raz instalowałem komuś "jego" interfejs i nie działał z zawieszeniem. Chyba to jest jakaś plaga klonów z chin które nie są "pełne". Słabej jakości interfejs zawsze wykłada się na zawieszeniu w C5.  :D
Spokojnie mam dwie, jedną która nie widzi zawieszenia oraz drugą która widzi co trzeba, ale przy tej usterce nie chciał wykonać żadnego testu.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Hydro nie działa
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 18, 2022, 20:28:25 »
Witam.
Nie wiem jak to się stało ,że nie znalazłem wcześniej tego postu (może jakaś pomroczność jasna) ale mam dokładnie taki sam problem, tylko silnik V6, więc 4 korektory. Czy udało się rozwiązać zagadkę z niedziałającym zawieszeniem.
Proszę o pomoc znawców -auto C5  X7 3,0 HDI 2009 rok. Zawieszenie opadło. Pompa nie pracuje, bezpieczniki sprawne , po naciśnięciu na przycisk opuszczania lub podnoszenia na wyświetlaczu pokazuje wysokości jednak auto nie reaguje. Napięcie w dwupinowej wtyczce pompy +12V jest. Pompa została wymieniona na inną i dalej nie włącza się. DB pokazuje błąd komunikacji z ESP i zwarcie w korektorze wysokości przodu i tylu ale auto ma 4 korektory i który to może być i czy pompa nie uruchomi się gdy korektory są uszkodzone? Proszę o jakieś podpowiedzi , sugestie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2022, 19:17:25 wysłana przez Błażej Banisz »
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Hydro nie działa
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 19, 2022, 02:42:12 »
Tak pompa się nie uruchomi jak będzie błąd korektora. Czy wymuszenie pracy silnika z poziomu Diagboxa uruchamia pompę? Po wymianie pompy powinna zostać odpowietrzona? Czyli powinno się podać ciśnienie 0,5 bara do zbiornika aby pompa zassała płyn, tylko że przy błędzie korektorów pompa nie ruszy. Trzeba wymusić interfejsem.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Hydro nie działa
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 19, 2022, 06:46:05 »
DB nie mogę wymusić pracy pompy. I dla czego pokazuje tylko uszkodzony przedni i tylny korektor skoro ma cztery?
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Hydro nie działa
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 19, 2022, 13:26:00 »
Dzisiaj sprawdziłem DB działanie korektorów. Każde koło zmienia położenie DB to widzi a pompa ni chce się załączyć. Zapomniałem dodać ze na tym jednym przewodzie przy pompie jest +12 V. Pozostał tylko jeden błąd. Doczytałem , ze ten błąd występuje w większości cytryn wiec nie powinien mieć wpływu na uruchomienie pompy. Ciśnienie 0,5 bar podałem , ale bez rezultatu. Rozkładam już ręce bo nie wiem co dalej
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2022, 15:11:37 wysłana przez Dariusz Niedziółko »
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 044
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Problemy z hydro
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 19, 2022, 20:33:18 »
Próbowałeś się przejechać? Powoli po jakimś placu chociaż.

Jeszcze bym spróbował odłączyć akumulator na noc... To nie kosztuje nic, warto spróbować.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Problemy z hydro
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 19, 2022, 21:03:26 »
Akumulator odłączałem, jeździć gdy tylne koła ocierają o nadkola jest ciężko , ale próbowałem tylko wjazd i wyjazd z garażu. Myślisz ze jazda może wymusić włączenie pompy?
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problemy z hydro
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 20, 2022, 01:20:22 »
A konfiguracja w pompie jest odpowiednia, czy elektronika została twoja?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Problemy z hydro
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 20, 2022, 08:29:15 »
W pompie ustawiłem na silnik v6 czyli DT20c, w innym ustawieniu czyli na RHR i tego typu ,nie ma sterowania i pokazuje błąd przedniego i tylnego korektora co nie jest prawdą. Elektroniki nie zmieniałem , bo pompa ma 20 dni na sprawdzenie i jest poznaczona. Zastanawiam się czy uszkodzony tylny regulator sztywności może powodować takie objawy , ze tył opadał i pompa nie może się załączyć
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2022, 10:24:21 wysłana przez Dariusz Niedziółko »
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problemy z hydro
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 20, 2022, 10:20:48 »
Przy silniku v6 hydro ma 4 czujniki wysokości więc błąd przedniego i tylnego jest nawet bym powiedział wymagany gdy masz układ z 2 czujnikami

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Problemy z hydro
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 20, 2022, 10:43:13 »
To rozumiem, ale przy czterech korektorach DB pokazuje awarie każdego z osobna. Ten silnik posiada dwa kalkulatory zawieszenia , jeden na pompie a drugi po przeciwnej stronie. Informacje z korektorów  przekazywane są do tego  drugiego a dopiero on przekazuje dane do tego na pompie. Informacje z regulatora przedniego i tylnego przekazywane są bezpośrednio do tego na pompie. Tak wnioskuję ze schematów. Nie zmienia to faktu , ze w dalszym ciągu pompa nie startuje. Jutro sprawdzę jeszcze napięcie we wtyczce dwupinowej przy pompie pod obciążeniem, może jest tam 12V ale nie ma natężenia i pompa nie może ruszyć. Najgorsze jest to , że teraz nie ma żadnych błędów a zawieszenie leży. Pewnie gdybym mógł gdzieś się przejechać to wyskoczyłaby awaria zawieszenia.
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2022, 11:04:30 wysłana przez Dariusz Niedziółko »
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5