Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zerwany pasek wielorowkowy osprzętu  (Przeczytany 878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Zerwany pasek wielorowkowy osprzętu
« dnia: Listopad 24, 2022, 11:54:28 »
Wczoraj niemiła niespodzianka - zerwał się pasek osprzętu... W C5 180KM; BlueHDi.
Wymieniany przy ok. 145k; teraz ma ok. 225k. Marka 'Contitech'.


Coś przegapiłem? Przy Start-Stop częściej go się wymienia?
Ew. oprócz paska - co mogło być przyczyną? Napinacze...?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zerwany pasek wielorowkowy osprzętu
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 24, 2022, 12:26:37 »
Jeśli używasz S&S to tak, częściej się go kontroluje/wymienia bo jest mocno obciążony rozruchem. Dodatkowe osłony paska niestety nie sprzyjają bieżącej kontroli jego stanu. Napinacze nie mają tu nic do rzeczy.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jarosław Kowalkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.6 e-HDI 2012
  • Zainteresowania: lotnictwo
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Zerwany pasek wielorowkowy osprzętu
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2022, 14:29:03 »
Do systemu S&S są paski dedykowane i takie należy montować.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zerwany pasek wielorowkowy osprzętu
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 24, 2022, 15:30:29 »
Pasek był założony PSA '9805463680' (z napisem Contitech).
Z tego co mi dzwonił mechanik - to jeden napinacz w złym stanie; może to był powód.

Zamówiłem pasek: 'Contitech 6PK1073 EXTRA' .