Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kurza łapka i sworzeń  (Przeczytany 877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 052
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Kurza łapka i sworzeń
« dnia: Czerwiec 18, 2024, 06:26:01 »
Przymierzam się do wymiany i przydało by się jakieś słowo porady, doświadczeń, co rozkręcić a czego nie itp.
Wszelkie porady podpowiedzi mile widziane i serdeczne dzięki za nie.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 337
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kurza łapka i sworzeń
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2024, 08:16:26 »
Zasadniczo sworznia na aucie nie odkręcisz na 95% więc cała kolumna do zdjęcia.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 052
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Kurza łapka i sworzeń
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2024, 13:00:17 »
Tego się obawiam, jakieś sprawdzone metody? Bo to aluminium i po latach może być utlenione i będzie ciężko a żeby nie uszkodzić wahacza

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 337
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kurza łapka i sworzeń
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 18, 2024, 18:05:33 »
Odkręcanie gniazda sworznia po obcięciu sworznia i przyspawaniu jakiejś nasadki. Przykręcanie nowego specjalną nasadką.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 052
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Kurza łapka i sworzeń
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 18, 2024, 21:26:58 »
Nasadkę mam, nie da rady nią wykręcić powiadasz?

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 509
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Kurza łapka i sworzeń
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 18, 2024, 21:36:47 »
Zależy jakiej jakości klucz. Niemniej podstawą jest podgrzanie i dobre odbicie zabezpieczenia w obu punktach. U siebie z jednej strony odkręcałem starym rurhakiem i dało radę. W sumie sworzeń był ok, ale jak już kupiłem, to dla zasady wymieniłem.
Później z drugiej strony już wymieniałem samą kurzą łapkę ponieważ mimo 400k km górny sworzeń był sztywny, więc nie było sensu się szarpać.

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: Kurza łapka i sworzeń
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 18, 2024, 22:33:37 »
W moim przypadku podgrzanie i odkrecanie majzlem i młotkiem dało radę

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 052
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Kurza łapka i sworzeń
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 19, 2024, 05:36:14 »
No cóż, w związku z podpowiedziami kupuję graty i zakasam rękawy... Ale to dopiero po serii egzaminacyjnej heh bo teraz czasu brak na robotę ale naszykować sobie elementy układanki już trzeba

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 052
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Kurza łapka i sworzeń
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2024, 23:22:31 »
Jakiej firmy polecacie

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 052
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Kurza łapka i sworzeń
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 25, 2024, 19:03:55 »
Kupiłem graty i okazało się że sworzeń jest większy niż w C5 1 czy fl więc nie mam klucza do niego... Jaki to rozmiar ewentualnie czy możecie jakiś polecić konkretny

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 337
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kurza łapka i sworzeń
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 25, 2024, 20:31:11 »
Gwint sworznia to M42x1,5 - jest taki sam w C5x7, C6, 407 i 508 GT. Nie pasuje klucz z 406, BX, CX czy C5 mk2.
Nasadka taka ale rozmiaru nie podają https://www.narzedziaspecjalistyczne.pl/s0000894-klucz-sworznia-wahacza-peugeot-citroen-p-654.html
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2024, 20:52:48 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie