Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?  (Przeczytany 15355 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Ender

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Warszawa, Bytom
  • Posiadany samochód: XM 3.0 Exclusive '96
  • Miejscowość: Warszawa, Bytom
Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« dnia: Grudzień 10, 2007, 15:15:55 »
Moja stara pracowała cudnie - kręciłem paluszkiem, odkręcała się caaa (ok. 1 obr koła/sek).  Ale zaczęło się z niej lać LHMem więc nadszedł czas na wymianę. Kupiłem drugą, zamontowano ją w FAS na ostrobramskiej ale nie nadaje się do użytku :(

Więc chce starą uszczelnić i zamontować, pytanie tylko gdzie? Warszawa, okolice, dalsze okolice... Bywam też na Śląsku, poradźcie, bo na tej którą mam zamontowaną strach jeździć!
XM 3.0 Mk2 Exclusive

Offline Radek Ferenc

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 565
  • Skąd: Chocianów
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V 136 KM
  • Zainteresowania: Szeroko rozumiana Motoryzacja
  • Miejscowość: Chocianów
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2007, 15:40:16 »
Podam Ci numer do fachmana z Bogtyni regegenerował już przekładnie klubowiczom musisz troche poszperać na forum.

Numer poszedł na priv.
Był XM 2.1 TD, BX 1.9D i 4 x Xantia.

  • Gość
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2007, 15:46:04 »
Mi maglownicę do CX'a regeneruje Piotr z tego warsztatu.
Niestety tanio nie jest :( ale to wina maglownicy, nie warsztatu.

Offline Adam Wrzodak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 181
  • Skąd: Warszawa-Ursus
  • Posiadany samochód: C4 Picasso
  • Miejscowość: Warszawa-Ursus
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 10, 2007, 17:05:07 »
Cytuj

Jarek Szpryngwald starannie wyklepał(a):
Mi maglownicę do CX'a regeneruje Piotr z tego warsztatu.
Niestety tanio nie jest :( ale to wina maglownicy, nie warsztatu.


A tak z czystej ciekawości ile kosztuje (kosztowała) taka regeneracja? 500, 1000, 1500zł?
_ADAM_

Były (m.in.): 2x Xantia, 2x XM, AX, Laguna II, Safrane, Kappa, VelSatis, 3x Grand Cherokee, P508, C5-III....

Offline Bartłomiej Ender

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Warszawa, Bytom
  • Posiadany samochód: XM 3.0 Exclusive '96
  • Miejscowość: Warszawa, Bytom
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2007, 17:20:25 »
Wymiana z regeneracją u tego pana to 4.000 zł - zdecydowanie za dużo dla mnie :)
XM 3.0 Mk2 Exclusive

Offline Adam Wrzodak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 181
  • Skąd: Warszawa-Ursus
  • Posiadany samochód: C4 Picasso
  • Miejscowość: Warszawa-Ursus
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2007, 17:37:47 »
Cytuj

Bartłomiej Ender starannie wyklepał(a):
Wymiana z regeneracją u tego pana to 4.000 zł - zdecydowanie za dużo dla mnie :)


4.000?!!!! To przecież w zależności od rocznika nawet połowa wartości samochodu. To ile w takim razie kosztuje nowa? 10kPLN?
_ADAM_

Były (m.in.): 2x Xantia, 2x XM, AX, Laguna II, Safrane, Kappa, VelSatis, 3x Grand Cherokee, P508, C5-III....

Offline Bartłomiej Ender

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Warszawa, Bytom
  • Posiadany samochód: XM 3.0 Exclusive '96
  • Miejscowość: Warszawa, Bytom
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 10, 2007, 17:43:19 »
Cytuj

Adam Wrzodak starannie wyklepał(a):To ile w takim razie kosztuje nowa? 10kPLN?


Podobno 12.000, ale nie mogę potwierdzić, wiem, że lusterko do lakierowania i bez szkła kosztuje... 1.250zł (!!)
XM 3.0 Mk2 Exclusive

Offline Adam Wrzodak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 181
  • Skąd: Warszawa-Ursus
  • Posiadany samochód: C4 Picasso
  • Miejscowość: Warszawa-Ursus
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 10, 2007, 18:06:08 »
Cytuj

Bartłomiej Ender starannie wyklepał(a):
Cytuj

Adam Wrzodak starannie wyklepał(a):To ile w takim razie kosztuje nowa? 10kPLN?


Podobno 12.000, ale nie mogę potwierdzić, wiem, że lusterko do lakierowania i bez szkła kosztuje... 1.250zł (!!)


No i stało się... zacząłem się zastanawiać, czy dobrze zrobiłem kupując XM'a.
Ktoś się może orientuje jaki przebieg może wytrzymać maglownica z Diravi? Ja mam 205kkm i nie wiem, czy już się bać, czy mogę jeszcze trochę pojeździć bez stresu.
_ADAM_

Były (m.in.): 2x Xantia, 2x XM, AX, Laguna II, Safrane, Kappa, VelSatis, 3x Grand Cherokee, P508, C5-III....

Offline Jan Dołgań

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 X7 1,6HDI 2008
  • Miejscowość: Lublin
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2007, 18:24:41 »
Ja mam na budziku 245kkm i jeszcze jest OK

Offline Bartłomiej Ender

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Warszawa, Bytom
  • Posiadany samochód: XM 3.0 Exclusive '96
  • Miejscowość: Warszawa, Bytom
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 10, 2007, 18:57:00 »
U mnie pierwsze objawy zaczęły się około 200kkm, a wymieniałem przy 260kkm, bo trzeba było 1L LHMu dolewać co ~5kkm. W XM większość umiera dość długo, to nie maluch, że rozrusznik dziś się zawiesza a od jutra nie działa wcale :)
XM 3.0 Mk2 Exclusive

Offline Adam Wrzodak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 181
  • Skąd: Warszawa-Ursus
  • Posiadany samochód: C4 Picasso
  • Miejscowość: Warszawa-Ursus
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 13, 2007, 22:29:48 »
Cytuj

Bartłomiej Ender starannie wyklepał(a):
U mnie pierwsze objawy zaczęły się około 200kkm, a wymieniałem przy 260kkm, bo trzeba było 1L LHMu dolewać co ~5kkm. W XM większość umiera dość długo, to nie maluch, że rozrusznik dziś się zawiesza a od jutra nie działa wcale :)


No i stało się :| Po wizycie na profilaktycznym przeglądzie u p. Janusza z FAS okazało się, że do uszczelnienie mam konżektor + wymiana (lub nabicie) sfery (koszt 200-250zł) i (cytuję) "leje się z magla" : dokładnie samochodu przed zakupem w jakimś warsztacie.
W każdym razie u p. Janusza regeneracja Diravi kosztuje ok. 2000zł - w moim przypadku jest to prawie 20% wartości samochodu :(
Dzisiaj dostałem od kolegi kontakt do zakładu w Wesołej, który specjalizuje się w regeneracji przekładni kierowniczych (on wymieniał tam przekładnię do Corolli). Po rozmowie tel. z właścicielem okazało się, że mają również doświadczenie w regeneracji maglownic z Diravii - robili już kilka takich XM'ów, a regenerację robią podobno na oryginalnych zestawach naprawczych Citroena. Koszt naprawy w przypadku dostarczenia wymontowanej przekładni to 2000zł, a jeśli zostawi im się samochód, żeby sami się z tym męczyli, to 2500zł. Gwarancję dają na rok bez limitu km.
Dla osób zainteresowanych podaję nr tel: 0-503-333-830.

Na koniec dodam tylko, że opadanie tyłu w moim XM'ie (co mnie wcześniej niepokoiło) jest jak najbardziej normalne, bo... mam wersję bez antyopadu ;)
_ADAM_

Były (m.in.): 2x Xantia, 2x XM, AX, Laguna II, Safrane, Kappa, VelSatis, 3x Grand Cherokee, P508, C5-III....

Offline Paweł Ruszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 163
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: bx 1,6 rs kombi 1986r
  • Zainteresowania: samochody
  • Miejscowość: Łódź
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 13, 2007, 23:24:08 »
Witam zobaczcie tutaj www.maglownice.polskareklama.pl robili mi do bxa niemam żadnych zastrzeżeń.Paweł

  • Gość
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 13, 2007, 23:51:59 »
Cytuj
Bartłomiej Ender starannie wyklepał(a):
Wymiana z regeneracją u tego pana to 4.000 zł - zdecydowanie za dużo dla mnie :)

Czy aby przypadkiem, żeby wymienić maglownicę nie trzeba wyciągnąć silnika? :|
W CX'ie jest to główny koszt wymiany. A poza tym ja na elementy do regeneracji czekałem tylko... miesiąc.

Cytuj
Adam Wrzodak starannie wyklepał(a):
Ktoś się może orientuje jaki przebieg może wytrzymać maglownica z Diravi? Ja mam 205kkm i nie wiem, czy już się bać, czy mogę jeszcze trochę pojeździć bez stresu.

Ja w CX'ie wymieniałem po 360 kkm, ale nie wiem, czy to była pierwsza wymiana? :|

Offline Maksym Własny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 280
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: XM Turbo d12, diraVI 91'
  • Zainteresowania: Medycyna
  • Miejscowość: Łódź
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 14, 2007, 09:58:49 »
No to tak

Diravi to maglownic którą można regenerować wiecznie jeśli nie ma wżerów na tłoczyskach.

idźmy dalej: jedyną metodą na wyjęcie magla jest wyjęcie silnika, choć możliwe jest zrobienie tego bez wyjmowania. Wymaga to wtedy dużo gimnastyki i opuszczania wózka silnika.

Dużo walki jest z powrotami puźniej ale da sie z tym wygrać.

Apropos uszczelnienia samej maglownicy jest to dość proste. kupujemy zestaw usczelek w wawie. przysyłają pocztą. Potem magla zanosimy do ptk regeneracji magli i tyle. troche kręcenia jest. mój kosztr wyniósł 350zł + 100zł uszczelki. Magla wymontowałem i zamontowałem sam.
regeneracja magli Łódź

Ten temat był już poruszany!!!!!!!!!!!!!!!!!
XM Turbo d12, diraVI 91'

Offline Adam Wrzodak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 181
  • Skąd: Warszawa-Ursus
  • Posiadany samochód: C4 Picasso
  • Miejscowość: Warszawa-Ursus
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 14, 2007, 11:11:03 »
Cytuj

Maksym Własny starannie wyklepał(a):
No to tak

Diravi to maglownic którą można regenerować wiecznie jeśli nie ma wżerów na tłoczyskach.

idźmy dalej: jedyną metodą na wyjęcie magla jest wyjęcie silnika, choć możliwe jest zrobienie tego bez wyjmowania. Wymaga to wtedy dużo gimnastyki i opuszczania wózka silnika.

Dużo walki jest z powrotami puźniej ale da sie z tym wygrać.

Apropos uszczelnienia samej maglownicy jest to dość proste. kupujemy zestaw usczelek w wawie. przysyłają pocztą. Potem magla zanosimy do ptk regeneracji magli i tyle. troche kręcenia jest. mój kosztr wyniósł 350zł + 100zł uszczelki. Magla wymontowałem i zamontowałem sam.
regeneracja magli Łódź

Ten temat był już poruszany!!!!!!!!!!!!!!!!!


Wszystko można zrobić, jeśli ma się do tego warunki :| Ja bardzo lubię "grzebać" przy samochodzie ale niestety mieszkam w bloku i nie mam garażu. Skoro kilku osobom z KC udało się już samodzielnie uszczelnić diravi, sądzę, że i ja bym sobie z tym poradził, ale najpierw musiałbym znaleźć warsztat (najlepiej niezbyt daleko od domu), który wymontowałby mi magiel i potem po uszczelnieniu ponownie zamontował. Mam na osiedlu zaufanego mechanika, u którego od lat serwisowałem różne samochody, ale jest jeden problem - on nie dotyka się do Cytryn z hydro.

A propos warsztatu z Łodzi, do którego podałeś link, to już do nich dzwoniłem. Koszt regeneracji to 480zł jest tylko jedno małe "ale" - nie mają pojęcia co to jest diravi! Facet powiedział, że robili regeneracje w różnych Citroenach, ale nie wie czy to było diravi (bez komentarza). Takim fachowcom przecież nie dam przekładni, żeby się dopiero na niej uczyli. Inna sprawa, że robią regeneracje tylko wymontowanych przekładni - a to jak już wiadomo, można zrobić we własnym zakresie.
_ADAM_

Były (m.in.): 2x Xantia, 2x XM, AX, Laguna II, Safrane, Kappa, VelSatis, 3x Grand Cherokee, P508, C5-III....

Offline łukasz markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Skąd: nowe miasto n/pilicą
  • Posiadany samochód: xm 2.0i 8v+lpg bez KAT bez HA
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: nowe miasto n/pilicą
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 14, 2007, 12:11:03 »
A czy wymiana dirass jest dość klopotliwa?chciałbym ja wymienić na inną ale nie wiem jak jest przykrecona.Czy ktoś już wymieniał?

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 14, 2007, 12:46:19 »
Cytuj

łukasz markiewicz starannie wyklepał(a):
A czy wymiana dirass jest dość klopotliwa?chciałbym ja wymienić na inną ale nie wiem jak jest przykrecona.Czy ktoś już wymieniał?


Wymiana dirass w aucie z tym silnikiem i bez HA jest możliwa bez wyciągania silnika,jedna trzeba by było go pochylić do przodu.Trzeba by też mieć kanał lub jakiś najazd.Ja podmieniałem z dirass na diravi i to już nie jest możliwe do wykonania bez wyjęcia silnika w żadnym modelu.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

  • Gość
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 14, 2007, 13:38:56 »
Cytuj
Maksym Własny starannie wyklepał(a):
kupujemy zestaw usczelek w wawie. przysyłają pocztą. Potem magla zanosimy do ptk regeneracji magli i tyle. troche kręcenia jest. mój kosztr wyniósł 350zł + 100zł uszczelki.

Ale w tym przypadku mówisz tylko o uszczelnieniu maglownicy, a nie regeneracji, bo rozumiem, że cylindra maglownicy (ca. 500 zł) i tłoka maglownicy (ca. 600 zł) nie wymieniasz?

Cytuj
Adam Wrzodak starannie wyklepał(a):
4.000?!!!! To przecież w zależności od rocznika nawet połowa wartości samochodu. To ile w takim razie kosztuje nowa? 10kPLN?

Nie wiem skąd ta cena? U mnie zamyka się wszystko kwotą brutto 2.800 zł:
- uszczelki - 200 zł,
- tłok maglownicy - 600 zł,
- cylinder maglownicy - 500 zł,
- regeneracja wraz z wymianą - 1.500 zł.

Acha, a CX w zakupie nie kosztował mnie 4tys. zł :|

Offline Maksym Własny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 280
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: XM Turbo d12, diraVI 91'
  • Zainteresowania: Medycyna
  • Miejscowość: Łódź
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 14, 2007, 21:53:43 »
450 płaci sie u nich za regeneracje magla. 100 za wyjęcie. ja dostarczyłem uszczelki więc dostałęm zniżke 100.
mojej diraVI nie chcieli ruszyć puki była  w aucie.

ja też mam 2.1td z diravi :)
odwrotnie oczywiście że sie da ale to już zabawa dość spora bo hydraulika sie różni troche.
XM Turbo d12, diraVI 91'

  • Gość
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 14, 2007, 22:12:11 »
Cytuj
Maksym Własny starannie wyklepał(a):
450 płaci sie u nich za regeneracje magla(...)

Z wymianą cylindra i tłoka na nowy?

  • Gość
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 15, 2007, 00:07:07 »
napewno bez wymiany! i wiekszosc osob ktora tu pisala miala na mysli (moze nawet nie wiedzac) uszczelnienie, nie regeneracje gdyz jak ktos juz tu stwierdzil jest to zbyt kosztowny interes czesto przekraczajacy polowe wartosci samochodu.....
uszczelnienie diravi jest banalnie prosta pod warunkiem ze tloczysko niema absolutnie zadnych wzerow!! smialo mozna je oddac do zakladu ktory zajmuje sie maglami gdyz tutaj niemaja co popsuc jak tylko troche pomysla przy rozbieraniu.....
robilem uszczelnienie diravi (link do tematu podal Maksym, jest tez tam namiar na firme ktora produkuje uszczelnienia. sa one przynajmniej tak dobre jak oryginalne jest nie lepsze - technologia poszla do przodu ;-) ), uszczelnial rowniez swoje diravi Roman.
generalnie najlepiej kupic druga maglownice, ktora nalezy uszczelnic pozniej tylko podmiana (mozna zrobic to bez wyjmowania silnika, a w v6 jest to nawet wskazane :D ), nastepnie stary magiel sprzedac lub uszczelnic i sprzedac.... :-)
ps.'chyba' mam diravi uszczelnione i takie do uszczelnienia na sprzedaz - 'chyba' gdyz nie moge dojrzec do takiej decyzji :-]

Offline Adam Wrzodak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 181
  • Skąd: Warszawa-Ursus
  • Posiadany samochód: C4 Picasso
  • Miejscowość: Warszawa-Ursus
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 15, 2007, 10:08:14 »
Cytuj

Michał Skowroński starannie wyklepał(a):
[...]ps.'chyba' mam diravi uszczelnione i takie do uszczelnienia na sprzedaz - 'chyba' gdyz nie moge dojrzec do takiej decyzji :-]


Jeśli już dojrzejesz do takiej decyzji, to ja byłbym chętny ;) Chyba, że wcześniej p. Janusz coś wymyśli - póki co powiedział "p. Adamie, pan się nie martwi, coś wymyślimy" ;) Pytanie tylko, ile mnie to będzie kosztowało...  :|
_ADAM_

Były (m.in.): 2x Xantia, 2x XM, AX, Laguna II, Safrane, Kappa, VelSatis, 3x Grand Cherokee, P508, C5-III....

  • Gość
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 15, 2007, 15:17:42 »
no coz... diravi nie jest tania zabawka i wszystko przy tej przekladni kosztuje, takze p.Adamie pan sie nie martwi ;-)
odezwij sie za jakis czas na PM to cos pomyslimy :-)

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 17, 2007, 15:49:44 »
"No i stało się  Po wizycie na profilaktycznym przeglądzie u p. Janusza z FAS okazało się, że do uszczelnienie mam konżektor + wymiana (lub nabicie) sfery (koszt 200-250zł) i (cytuję) "leje się z magla" : dokładnie samochodu przed zakupem w jakimś warsztacie."

Naprawde leje się? Masz kałużę pod autem? Jeżeli nie, a przekładnia działa płynnie i "wraca" jak trzeba to spróbuj zastosować ten preparat "winns" (czy jak mu tam); koledzy bardzo chwalą. Dwie, trzy tuby to nie wydatek, a może pomoże ...

pozdr.

P.S. Coś mało prawdopodobne, aby model z 97r. nie miał antyopadu...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Piotr Mularczyk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 837
  • Skąd: Smętowo Graniczne
  • Posiadany samochód: Saxo 1.1 Chrono 2002
  • Zainteresowania: Rekonstrukcja historii,
  • Miejscowość: Smętowo Graniczne
Re: Maglownica do wymiany/regeneracji - gdzie?
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 17, 2007, 18:38:58 »
Zadam pytanie jak przedstawia się sprawa uszczelniania / regeneracji Dirass ? Chodzi przede wszystkim o kosztory i tródność zadania.