Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pytanie odnosnie półosi  (Przeczytany 15945 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kazimierz Armatys

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: ostrów wlkp
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i + gaz 1994r. Premiere , vw passat b5 1,9tdi 96 kW 2001 r.
  • Miejscowość: ostrów wlkp
Re: Półosie
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 29, 2008, 23:59:32 »
Cytuj

Chorąży Artur napisał:
Mam taki problem, że lewy przegub mi się tłucze, a w sumie prawy też by się zdało wymienić. Lecz słyszałem że są niewymienialne i trzeba wymienić całą półoś. Jak to jest dokładnie? Jaki jest tego mniej więcej koszt? Nie chce któregoś pięknego dnia zgubić czegoś po drodze :)


Patrz  TUTAJ
SW Kocur      GG 60 98 318
ZX1,4i + gaz 1994,  Premiere
Nie lubię gdy kobieta ulega za szybko...

Offline Chorąży Artur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 225
  • Skąd: Brzeszcze
  • Posiadany samochód: ZX Avantage 1.4i+LPG 93r el sz. lust. C3 1.4sx 02r. Corolla E12 D4D sol. Służbowy Partner 1.6hdi
  • Zainteresowania: samochody, komputery
  • Miejscowość: Brzeszcze
Re: Półosie
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 01, 2008, 14:35:39 »
Kurcze znowu troche kaski pójdzie. No ale cóż zrobić, jak się wozi po 2500km na miech to trzeba czasami zainwestować. A jak długo mogę jeździć na takiej półosi?
Po wymianie silnika... i dalej do przodu!
Po regeneracji belki w Antałexie... Miodzio...

Offline Maciek Chutnik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 1.9 TDI
  • Zainteresowania: ASG, sztuki walki, literatura fantasy
  • Miejscowość: Łódź
Re: Półosie
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 01, 2008, 15:34:53 »
zanim kupisz sam to popytaj w aso citroen. ja też kiedyś musiałem zmienić przeguby czyli półośki. W serwisie była akurat jakas przecena czy też wyprzedaż i kupiłem nówki o 20 (dwadzieścia zł) droższe od regenerowanych ze sklepu. ZX do tej pory jeździ na tych półośkach (jakieś 80-90kkm)i nic się nie dzieje. :-)

Offline Kazimierz Armatys

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: ostrów wlkp
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i + gaz 1994r. Premiere , vw passat b5 1,9tdi 96 kW 2001 r.
  • Miejscowość: ostrów wlkp
Re: Półosie
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 02, 2008, 08:45:54 »
Cytuj

Maciek Chutnik napisał:
zanim kupisz sam to popytaj w aso citroen. ja też kiedyś musiałem zmienić przeguby czyli półośki. W serwisie była akurat jakas przecena czy też wyprzedaż i kupiłem nówki o 20 (dwadzieścia zł) droższe od regenerowanych ze sklepu. ZX do tej pory jeździ na tych półośkach (jakieś 80-90kkm)i nic się nie dzieje. :-)


Regenerowanych ze sklepu? Dziś pólosie do ZX-a kosztuja juz na tyle malo, ze nie opłaca sie ich regenerować. KAMOKA sprzedaje wylącznie nowe i nie sadzę by jakies ASO citroena mialo je w lepszej cenie.
SW Kocur      GG 60 98 318
ZX1,4i + gaz 1994,  Premiere
Nie lubię gdy kobieta ulega za szybko...

Offline Kazimierz Armatys

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: ostrów wlkp
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i + gaz 1994r. Premiere , vw passat b5 1,9tdi 96 kW 2001 r.
  • Miejscowość: ostrów wlkp
Re: Półosie
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 02, 2008, 08:50:23 »
Cytuj

Chorąży Artur napisał:
 A jak długo mogę jeździć na takiej półosi?


Jesli stuka Ci tylko na zakrętach to delikatnie traktujac autko mozna przejechac jeszcze wiele kilometrów, nawet kilkadziesiat tysięcy, ale jesli stukanie dochodzi już podczas jazdy na wprost to wymieniaj jak najszybciej bo przegub już wtedy skończyl swój żywot:)
SW Kocur      GG 60 98 318
ZX1,4i + gaz 1994,  Premiere
Nie lubię gdy kobieta ulega za szybko...

  • Gość
Re: Półosie
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 02, 2008, 10:15:49 »

Offline Chorąży Artur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 225
  • Skąd: Brzeszcze
  • Posiadany samochód: ZX Avantage 1.4i+LPG 93r el sz. lust. C3 1.4sx 02r. Corolla E12 D4D sol. Służbowy Partner 1.6hdi
  • Zainteresowania: samochody, komputery
  • Miejscowość: Brzeszcze
Re: Półosie
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 02, 2008, 13:28:36 »
Stuka mi na zakręcie, ale jak wejdę ostro, albo ostro wystartuje. Na prostej nic nie stuka.
Po wymianie silnika... i dalej do przodu!
Po regeneracji belki w Antałexie... Miodzio...

Offline Kazimierz Armatys

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: ostrów wlkp
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i + gaz 1994r. Premiere , vw passat b5 1,9tdi 96 kW 2001 r.
  • Miejscowość: ostrów wlkp
Re: Półosie
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 02, 2008, 20:33:04 »
Cytuj

Chorąży Artur napisał:
Stuka mi na zakręcie, ale jak wejdę ostro, albo ostro wystartuje. Na prostej nic nie stuka.


Wiesz jak to jest z przegubami?
Skręt w prawo i rytmiczne stuki to lewy przegub, a prawy przegub stuka przy skrecie w lewo. Jesli tak jest to pukanie w 100% za sprawką przegubów. Jesli stuka tylko przy ostrym skręcie to przy delikatnej jeździe jeszcze jakiś czas możesz sie wstrzymać z wymianą półosi o ile masz pilniejsze wydatki:)
SW Kocur      GG 60 98 318
ZX1,4i + gaz 1994,  Premiere
Nie lubię gdy kobieta ulega za szybko...

Offline Krzysztof Szyłobryt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 154
  • Skąd: Stargard szcz.
  • Posiadany samochód: ZX1.4i avantage 3d./93r.
  • Zainteresowania: muzyka hardrockowa
  • Miejscowość: Stargard szcz.
Re: Półosie
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 03, 2008, 10:09:45 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:
k
lik

U nich kupiłem części do belki(czopy,łożyska,poduszki)pasowały jak ulał.Polecam ich.
A co do przegubów,to moje też zaczynają pukać przy ostrym ruszaniu na skręconych kołach.Teraz ruszam delikatnie i myślę,że jeszcze trochę na nich pojeżdżę.
Cena ok.220zł za półoś nie jest ceną wygórowaną

Offline Kazimierz Armatys

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: ostrów wlkp
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i + gaz 1994r. Premiere , vw passat b5 1,9tdi 96 kW 2001 r.
  • Miejscowość: ostrów wlkp
Re: Półosie
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 03, 2008, 16:58:41 »
Cytuj

Krzysztof Szyłobryt napisał:

A co do przegubów,to moje też zaczynają pukać przy ostrym ruszaniu na skręconych kołach.Teraz ruszam delikatnie i myślę,że jeszcze trochę na nich pojeżdżę.
Cena ok.220zł za półoś nie jest ceną wygórowaną


Ja po wymianie pólosi rozebrałem ten stukajacy przegub i o dziwo nie mial widocznych śladów zużycia. Myśle, ze jeszcze 30-40 tkm, jeżdzac delikatnie na nim bym przejechal. Tylko te stuki przy ostrych skrętach....:)
SW Kocur      GG 60 98 318
ZX1,4i + gaz 1994,  Premiere
Nie lubię gdy kobieta ulega za szybko...

Offline Krzysztof Arciszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Posiadany samochód: Zx 1.4i monowtrysk, rocznik 91, 4/5 drzwi, hatchback, bez bajerów
Re: Półosie
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 09, 2008, 21:02:52 »
Krzysztofie, mówisz że poduszki mają dobre ? Ile na nich już jeździsz ? Jak kupiłem u nich małą poduszkę i nawet dobrze nie dokręciłem a ukręciła się cała śruba mocująca. Więc albo miałem pecha albo nie wiem. Firma którą wymieniają jako producent poduszki to faktycznie producent pierwszomontażowy ale jest róznica w literce wiec nie wiem co sądzić. Pewnie tak jak radia Pioner i Pioneer.Te poduszki duże o faktycznie poprawnej nazwie są po 120 pln więc spora różnica. Ale jak dzialają dobrze to ok.
No i co z tego że wszystko zepsute ? Za dekadę czy dwie bedzie igła salon. Prawdziwa miłość soli i rdzy się nie boi.

  • Gość
Re: Półosie
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 09, 2008, 21:10:25 »
apropo poduszek ja stałem się ofiarą podróbek i po 3k km pourywały się śruby i na zakrętach podłoga jechała swoim torem, a nadwozie swoim , nie musze pisac czym to groziło ...

Offline Damian Wdowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i N2-A9 TU3FMC/Z "Tonic"
  • Zainteresowania: Elektronika samochodowa ,sporty siłowe
  • Miejscowość: Radomsko
Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 27, 2009, 22:09:31 »
Witam po długiej nieobecności.

Mam pytanie czy półoś od peugeota 306 silnik 1.4i (strona pasażera) pasuje do Cytryny ZX 1.4i??
Pytam ponieważ mam problem podczas dodawania gazu na 4 i 5 biegu słychać stukanie. Z czasem przeszło na 3 4 5 bieg. tylko jazda na wprost - wykluczamy raczej przeguby zewnętrzne.
A wiec - co to moze byc - czy luz na łożysku łapy półosi (taki temat juz był) czy moze przegub wewnętrzny - tuż przy łapie. Wybieram sie w dłuższa trase i w koncu chce przygotowac pojazd jak nalezy. Mechanicy nie wiedza czy pasuje - wg sprzedawcy sa identyczne - dlatego zwracam sie do Was drodzy przyjaciele z prośbą o "naprostowanie" tematu. wiecej problemów nie ma z autkiem. pozostało tylko to stukanie przy dodaniu gazu.

Dodam ze skrzynia , sprzegło i inne podzespoły sa ok. Pozostały tylko te opcje..... ponieważ własnie w tym obszarze (łapa półosi) słychac owe stukanie - tam tez znajduje sie przegub kinetyczny wewnętrzny

Zgóry dzieki i Pozdrawiam :)
Komu w drogę... temu trampki zginęły....

  • Gość
Re: Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 29, 2009, 22:21:26 »
Moim zdaniem to nie półoś; 2 miesiące temu miałem wymieniana prawą półoś a mam takie same stuki przy gwałtownym naciśnięciu na obojętnie którym biegu. Mechanik podejrzewał wyjechane gumy wahacza. Nie mam czasu żeby grzebać więc nie wiem czy to jest przyczyną. Dodam że założyłem nowe sworznie, łączniki stabilizatora oraz drążki kierownicze a problem nie zniknął.....

Offline Damian Wdowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i N2-A9 TU3FMC/Z "Tonic"
  • Zainteresowania: Elektronika samochodowa ,sporty siłowe
  • Miejscowość: Radomsko
Re: Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 01, 2009, 15:43:57 »
Sprawa jest tego typu iż ok miesiac temu miałem przykra sytuacje - coś mi wyskoczyło na ulice wiec odbiłem gwałtownie w prawo przy 40 - 50 km/h krawężnik był bardzo wysoki i uszkodziłem sworzeń , i łącznik stabilizatora. Powymieniałem i dopiero po pewnym czasie pojawiły sie owe stuki. w piatek wymieniam końcówki drazka kierowniczego. Najciekawsze że wahacz jest w stanie idealnym - żadnych luzów na silentblockach - wszystko ok. Sprawdze luz na łapie... . Wyeliminowałem krzywe tarcze... krzywe bębny gdyż robiłem hamulce - wymieniłem takze poduchy i łożyska na kolumnach McPhersona- ale z innego powodu... Zostało łożysko w łapie , przegub w półosi... moze bicie kół... i lekki luz na końcówce drażka z prawej strony.... a owe stuki sa najbardziej słyszalne gdy koło jest prowadzone na wprost napotyka na nierówności i rusza sie w płaszczyźnie pionowej... takie mam spostrzezenia... lecz nie zawsze..
Komu w drogę... temu trampki zginęły....

  • Gość
Re: Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 01, 2009, 17:18:24 »
W pierwszym poście piszesz że stuki są słyszalne przy dodawaniu gazu, a w drugim że na nierównościach. Wiec w końcu kiedy?
Dzisiaj przy okazji mechanik sprawdzał mi te stuki prętem na wahaczu i żadnych luzów nie wyczuł. Poduszki silnika też ok. Jednak prawdopodobnie to silentblock. Narazie nie mam czasu tego sprawdzic.

Offline Damian Wdowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i N2-A9 TU3FMC/Z "Tonic"
  • Zainteresowania: Elektronika samochodowa ,sporty siłowe
  • Miejscowość: Radomsko
Re: Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 01, 2009, 19:41:32 »
Ok moja wina pisze nieskładnie... całość do kupy zbiore - coś stuka w okolicy łapy półosi podczas dodawania gazu na 3, 4, 5 biegu a SZCZEGÓLNIE podczas tej czynności na nierównościach g - berdziej słychac wtedy - sorki za ten błąd - moze teraz bardziej sie rozjaśni - tak jak mówie ani grama luzu - nie wiem jeszcze jak z łożyskiem w łapie pólosi - sprawdze jutro przy okazji wymiany końcówek kierowniczych. Jedni mówia przegub kinetyczny wewnętrzny półosi - inni łożysko w łapie - dodam ze łożyska w kołach sa nowe... zobaczymy jutro
Dzieki za zwrócenie mi uwagi i obiecuję poprawe ;)
Komu w drogę... temu trampki zginęły....

  • Gość
Re: Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 01, 2009, 23:44:11 »
Nie ma sprawy ;-)  Ja jestem właśnie po wymianie łożyska z którym było tak źle że wyło i wibrowało od 50 km/h. Teraz błoga cisza :) Jeśli chcesz sprawdzić stan łożysk z przodu najlepiej przy dużej prędkości np jak ja ok 80km/h (na własne ryzyko) rozbujać gablote na boki dociążając mocno raz lewe raz prawe koło; jak któreś będzie się mocniej odzywało to wiadomo które boli. Jeśli to nie to proponuję sprawdzić czy trzpień sworznia przypadkiem nie ma luzu w gnieździe-miałem cos podobnego ale to inna historia. Na kanale u mnie nie wykryto żadnych luzów (nowa półoś, końcówki drążków, sworzeń, łącznik tylko mi silentblocki zostały). Tak więc odradzam tobie puki co ładowanie kasy w półośkę, skoro u mnie mimo nówki wali a koszt mały nie jest. Łożysko tez mam nowe i dalej wali. Proponuję abyś się przyjrzał bardziej temu sworzniowi może ma luz....
Pozdrawiam.

Offline Damian Wdowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i N2-A9 TU3FMC/Z "Tonic"
  • Zainteresowania: Elektronika samochodowa ,sporty siłowe
  • Miejscowość: Radomsko
Re: Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 02, 2009, 20:21:38 »
Dzięki Leszku za pomoc ;) dziś doszedłem co wali.... okazał sie luz na łożysku w łapie półosi :) luz był taki , że nawet luz na drazku kierowniczym to przy tym pikuś. Jest niestety problem poniewaz doszedłem do tego po godz 17 jak skonczyłem robote swoją codzienną - miałem dostep do kanału i niestety nie zamówiłem łożyska - postarams ie w poniedziałek zamówić i bedzie git - z reszta wystarczyło popatrzec na łepe półosi z jednej strony - wypchnęło smar z łożyska bo az rdze widać.... nieciekawie wygląda a luz pionowy to prawie 3 mm w każda strone a to mnóstwo..... ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło zrobiłem przy okazji potęzne oględziny Cytrynki - diagnoza:
jak na 14-latke i różne przejścia , różnych fachurów i naprawde różne warunki atmosferyczne trzyma sie całkiem przyzwoicie - wręcz ponadprzecietnie

Dzięki jeszcze raz za pomoc ;) i Powodzenia Leszku :)
Komu w drogę... temu trampki zginęły....

  • Gość
Re: Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 03, 2009, 11:05:31 »
Cieszę się że mogłem pomóc :-) Faktycznie pisałem że łożysko mam nowe ale w lewym kole, a wali mi z prawej strony więc muszę zobaczyć czy może to też nie jest walnięte jak u ciebie ;)

Offline Damian Wdowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i N2-A9 TU3FMC/Z "Tonic"
  • Zainteresowania: Elektronika samochodowa ,sporty siłowe
  • Miejscowość: Radomsko
Re: Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 03, 2009, 20:42:24 »
Teraz z innej beczki.. ceny łożyska 6006 ZZ wachają sie od 8 zł do 40 zł przy czym cena łożyska FAG to ok 25zł Koyo 28 zł a SNR nie znalazłem.... które łozysko polecacie lub moze macie swoje własne sugestie - chciałbym zrobić to raz a porzadnie -z resztą jak wszystko...

Pozdrawiam :)
Komu w drogę... temu trampki zginęły....

  • Gość
Re: Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 05, 2009, 19:01:46 »
Weź Koyo i nie zapomnij kupić nowego pierścienia dosciskającego łożysko.

Offline Damian Wdowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i N2-A9 TU3FMC/Z "Tonic"
  • Zainteresowania: Elektronika samochodowa ,sporty siłowe
  • Miejscowość: Radomsko
Re: Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 07, 2009, 18:42:33 »
To sie narobiło... Niestety..... Okazało sie , że jakiś mechanik kiedyś tam już łożysko w łapie wymieniał.... na dodatek zamiast wymienić pierścień dociskający.. poprostu przyspawał go do półosi... przecież to paranoja...!!! na dodatek od tego łozyska, które jak sie okazało było zwykłym łozyskiem kulkowym zaczeła wyrabiac sie część półosi i nowe łożysko (SNR) 6006ZZ które zakupiłem posiada luz... jako , ze mam mechanika który wie co robi udało mu sie rozwiązać ten problem cynując półoś i łożysko luzu na półosi obecnie brak jednak pojawiła sie inna sprawa.... łapa gdzie to łożysko osiada także ma już luz... i niestety musze łape wymienić... bardzo przykre doświadczenie... staram sie robic wszystko na tip top , tak jak nakazał Producent... . W zawieszeniu ani grama luzu , hamulce działą wręcz jak nówki , blacha w bardzo dobrym stanie (pomijając wypadek z czapą lodową) doprowadziłem ZX`a do stanu prawie salonowego.... a niestety niektórzy nasi polscy mechanicy mnie rozbrajają... (bez urazy dla tych prawdziwych , uczciwych)... zaczynam sie poprostu bac co jeszcze mnie spotka :D

Pozdrawiam :)
Komu w drogę... temu trampki zginęły....

crprog

  • Gość
Re: Pytanie odnosnie półosi
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 08, 2009, 09:45:18 »
Kolego to nic :-) ja widziałem u znajomego jak mu mechanik miskę zakleił na poxipol czy inne dziadostwo... nie dało się jej zdjąć :/ pewnie ciekła i nie znał innego sposobu... :/

Offline Andrzej Waśniowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i 1994r+LPG, XSARA (N1) 1.6 8V 2000r
  • Miejscowość: Bochnia
Półoś - jaka firma
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 26, 2010, 21:55:57 »
Witam
Czeka mnie wymiana prawej półosi - jaką wybrać?
1. regenerowana czy nowa
2. jaka firma wchodzi w grę

Na allegro można znaleźć już za ok 200 zł z wysyłką:

http://www.allegro.pl/item963641591_polos_polosie_citroen_zx_xsara_1_1_1_4_nowa.html

http://www.allegro.pl/item964050343_polos_polosie_citroen_zx_break_prawa_inne.html

Dzięki za wszelki sugestie związane z własnymi doświadczeniami.