Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Układ hydrauliczny  (Przeczytany 32626 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #100 dnia: Maj 07, 2008, 23:14:29 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Hydroactiv świruje czy to też wina korektoró , i zasyfiałych filterków ? Próbowałem dzisiaj z radia wysłuchać co i jak na długich falach no ale jak na moje ucho nic się nie zmieniało...
Czemu ja zawsze się tak rozpisze no ... sorki za to ;)
Pozdrawiam ;)

Świruje czasami, Nie znam dokładnie HAI, tam jest jedna cewka i może być cokolwiek inaczej. W HAII jak cewka jest nie zasilana nie bardzo chce się podnosić, różnie z tym bywa a czasami jak LHM cały w zbiorniku a np środkowa sfera była wyjmowana to potem w ogóle może się nie podnieść dana oś której cewka nie była zasilana i otwarta. Jak silnik chodzi nie ma prawa nic cykać szczególnie gdy tył naciskamy.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #101 dnia: Maj 08, 2008, 02:16:47 »
Mateusz- masz uszkodzoną tylną cewkę zaworu HA plus prawdopodobnie spore przecieki na zsamym zaworze HA. NIeszczelności na korektorach i zaworze hamulcowym bez dodatkowych objawów nie dają takich strat cisnienia jak nieszczelny zawór HA.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 227
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #102 dnia: Maj 08, 2008, 10:28:38 »
Cytuj

Robert Robson napisał:
A jeszcze parę zdjątek podrzucę:

Robert, z czego jest ten przewód ssacy do pompy lhm?
Na jednej z fotek wyglada, jakby był załamany ale to moze złudzenie?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 227
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #103 dnia: Maj 08, 2008, 10:32:21 »
Cytuj

Ireneusz Luciński napisał:
Silna niewydolność pompy i duże przecieki w układzie , co powoduje brak stabilnego ciśnienia na układ zawieszenia . Jakiekolwiek zwiększone zapotrzebowanie na LHM w układzie zawieszenia powoduje duży spadek ciśnienia , co owocuje opadaniem przodu przy niskich obrotach pompy lub po nastawieniu suwaka wysokości na "teren" .
Ogólnie rozważamy stan hydrauliki pojazdu porównywalny z 90 -cio letnim staruszkiem - żyje ale wszystkie organy pozostawiają wiele do życzenia i mamy problemy o których twórca hydrauliki Citroena    nie spodziewał się w najgorszym śnie .

Mateusz, jednak ta regenerowana pompa chyba sie nie sprawdziła?
Może warto ją zareklamować, a przynajmniej wyjasnić jednoznacznie czy to jej wina. Wrto choćby po to, żeby inni też nie dawali sie na takie cuda nabrać...
pozdr.
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #104 dnia: Maj 08, 2008, 20:37:56 »
No właśnie też się zastanawiam czy czasami nie mam gorszej pompy niż miałem, a może moja pompa była dobra , a ta jest ciut gorsza i wtedy jak ktoś ma w bardzo złym stanie pompę to jak wymieni na taką regenerowaną to u niego się polepszy. Jak można jednoznacznie stwierdzić, na jakiej podstawie ? Wydaje mi się , że jest za dużo czynników wpływających na to i tamto , żeby ocenic pompę na podstawie ich, ale może się mylę ? ;> ... jednak wspomaganie lepiej pracuje trochę, tylko te czasy są ciut dłuższe niż były ... gwarancje mam pół roku chyba na nią czy jakoś tak ....

Offline Michal Gumos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Skąd: Kongsberg, Norwegia
  • Posiadany samochód: XM 2.0 Turbo CT 1995r. BREAK, XM 2.0 Turbo CT 1997r. BREAK, Evasion 2.0 Turbo CT 1998r.
  • Miejscowość: Kongsberg, Norwegia
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #105 dnia: Maj 09, 2008, 04:54:22 »
Wspomaganie chodzi na innej sekcji pompy niz zawieszenie i reszta. Moze ta regenerowana ma lepsza sekcje wspomagania a gorsza reszte... Sprawdz z innym wezem na ssaniu czy pompa nie zaciaga powietrza.
XM 2.0 Turbo C.T. 1997r. 292 kkm
Evasion 2.0 Turbo C.T. 1998r. 215 kkm

byly: XM 2.0 Turbo C.T. Break 1995r.
CX 2.5 D Berline 1981r.

  • Gość
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #106 dnia: Maj 09, 2008, 05:27:53 »
Cytuj

Wojciech Łapiński napisał:
Cytuj

Robert Robson napisał:
A jeszcze parę zdjątek podrzucę:

Robert, z czego jest ten przewód ssacy do pompy lhm?
Na jednej z fotek wyglada, jakby był załamany ale to moze złudzenie?


Przewód jest zrobiony z rurki PVC, którą stosuje się do instalacji sprężonego powietrza i automatyki w przemyśle. Ma średnicę fi12, jest na tyle elastyczny aby go ładnie ułośyć i na tyle sztywny, że podciśnienie wytwarzane przez pompę go nie wessie. Nigdzie nie jest załamany. Pozatym wyeliminowałem dwa dodatkowe połączenia z kolankami, mogące się przyczyniać do nieszczelności. Ogólnie jestem zadowolony z tego dość estetycznego i praktycznego rozwiązania.

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #107 dnia: Maj 09, 2008, 07:14:15 »
Panowie- obaj macie w swoich xm-ach pompy dwusekcyjne. Cykanie konzektora co 10 s albo czesciej to ich zarzynanie. One powinny cykac co najwyżej co minutę. Inaczej szybko szlag je trafi.   Nie dziwie sie wcale ze lampka stopu pali sie minute bo przecieki na zaworach HA pewnie sa ogromne. I nic wam tu nie pomoze monitor kompa HA dokąd nie sprawdzicie przecieków na zaworach HA i nie wymienicie uszkodzonych cewek i iglic. Napiecie poniżej 3v na cewce oznacza ze cewka jest uszkodzona. Impuls powinien być w okolicy 8-10V a podtrzymanie w okolicach 4V na zapalonym silniku i wyniki tych pomiarów powinny być stałe i powtarzalne. Jesli napiecie spada po pewnym czasie to znaczy ze uzwojenie cewki po nagrzaniu dostaje przebicia i generujw własnie spadek napiecia czemu towarzysza stuki iglicy. Jednym zdaniem macie zawory HA do sprawdzenia i najprawdopodobniej wymiany. Założe sie ze po wymianie zaworów bedzie wam pompa zaskakiwac nie cześciej niż co 3-4 minuty.

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #108 dnia: Maj 09, 2008, 07:16:34 »
I jeszcze jedno - jesli pompa dwusekcyjan nie daje wystarczajaco duzo lhmu na wspome to albo łapie na ssaniu lewe powietrze( do sprawdzenia przewód gumowy i filtry) albo ta pompa jest do wyrzucenia. POmp dwusekcyjnych nikt nie regeneruje- mozna co najwyżej złożyć z trzech padnietych jedną w miarę dobrą.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #109 dnia: Maj 09, 2008, 14:27:10 »
Czyli pierwsze co to zająć się elektrozaworem tak ?, a później ewentualnie czyścić filterki  i korektory jak się nie zmieni dużo ? Ktoś naprawiał te cewki i iglice ? Chciałbym się jakoś przygotować finansowo ...
Pytanko mam jeszcze. W poniedziałek czeka mnie wyjazd do Rzeszowa (600km w jedną stronę) czy XM ze źle działającym elektrozaworem poradzi sobie , czy coś prawdopodobnie nawali dzięki tej źle działającej iglicy czy cewki ?
Pozdrawiam

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #110 dnia: Maj 09, 2008, 15:08:30 »
nawalić nie nawali skoro już pewnie z 10 tys km tak jeźćdzi. Tylko bedzie twardo i pompa cyka zbyt czesto. Niepotrzebnie imho pakowałeś sie w wymianę pompy.
Zaworek HA wymienia sie albo na sprawną używkę za ok 200pln albo na nówkę za ponad 400 od zoraka. Dokładnie takie same zaworki są w xantii- to jakbyś szukał używek.

  • Gość
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #111 dnia: Maj 09, 2008, 18:34:56 »
Czegoś tu nie rozumiem, co ma wspólnego zawór HA z częstym cykaniem konżektora? Przecież on tylko podłącza dodatkową kulę lub odcina. I w jednym i w drugim przypadku, czy zawór jest nieszczelny czy szczelny nie ma zbytniej różnicy. Zawieszenie tylko jest wtedy albo twarde albo miękkie.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #112 dnia: Maj 09, 2008, 18:39:27 »
No spec od hydro stwierdził słabą wydolność pompy to pomyślałem, jak auto stoi już prawie tydzień to niech zrobi tak, żeby nie musiało już stać w najbliższym czasie ... :/ Różnica jest miedzy zaworkiem z TD a benzyna ? i MK1 a MK2 ?

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #113 dnia: Maj 09, 2008, 18:53:21 »
Cytuj

Robert Robson napisał:
Czegoś tu nie rozumiem, co ma wspólnego zawór HA z częstym cykaniem konżektora?


Z zaworu HA w obwodzie sterowania potrafi się dosłownie lać , a ponieważ ten obwód jest zasilany bezpośrednio wysokim ciśnieniem to może to wywołać częste załączanie konżektora .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #114 dnia: Maj 09, 2008, 18:58:43 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
 Różnica jest miedzy zaworkiem z TD a benzyna ? i MK1 a MK2 ?

Elektrozawór HAI jest zupełnie inny i niezamienny z HAII .
Elektrozawór HAII jest taki sam z przodu jak i z tyłu pojazdu i niezależnie od typu silnika czy nadwozia , dotyczy to też Xantii .
Elektrozawór HA z Xantii jest identyczny jak w XM z HAII .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

  • Gość
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #115 dnia: Maj 09, 2008, 19:03:59 »
Cytuj

Ireneusz Luciński napisał:
Cytuj

Robert Robson napisał:
Czegoś tu nie rozumiem, co ma wspólnego zawór HA z częstym cykaniem konżektora?


Z zaworu HA w obwodzie sterowania potrafi się dosłownie lać , a ponieważ ten obwód jest zasilany bezpośrednio wysokim ciśnieniem to może to wywołać częste załączanie konżektora .


No ale przecież nie ma przelewu z zaworu tylko ciśnienie idzie dalej przez układ. To w takim razie gdzie gubi to ciśnienie?

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #116 dnia: Maj 09, 2008, 19:12:32 »
Przecieka na iglicy . Załączam fotkę rysunku , co prawda jest to HAI ale idea zaworu jest taka sama i widać gdzie ucieka ciśnienie - prosto w powrót (rucklauf) do zbiornika .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

  • Gość
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #117 dnia: Maj 09, 2008, 19:30:20 »
Czyli jednym słowem można zobaczyć to sobie po zdjęciu powrotu w jakim stanie jest zawór?

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #118 dnia: Maj 09, 2008, 19:41:37 »
Cytuj

Robert Robson napisał:
Czyli jednym słowem można zobaczyć to sobie po zdjęciu powrotu w jakim stanie jest zawór?

Dokładnie tak ale z uwzględnieniem że pracujący i sprawny elektrozawór "wypluwa" pewne ilości LHM powrotem i nie można traktować tego jako przeciek . Najlepiej na czas pomiaru odłączyć ECU HA .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 09, 2008, 19:43:51 »
A gdzie ten powrót się znajduje , jak wygląda , żebym mógł go zlokalizować i ewentualnie upewnić sie o jego niesprawności ?

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #120 dnia: Maj 09, 2008, 20:23:47 »
powrót to gumowy wąż na zaworze HA. Jest jeden wiec trudno nie zauważyć. Przy sprawdzaniu IMHO jak najbardziej należy miec kompa i włączony silnik bo czasem spadki napiecia potrafia sporo namieszać i wprowadzić błedną diagnoze. Poza tym aby sprawdzić w 100% szczelnośc zaworu nalezy to zrobić zarówno w pozycji miekkiej jaki twardej czyli po obu stronach iglicy. Dopuszczalny jest przeciek tylko w momencie przejscia ze stanu miękki-twardy i na odwrót. Ten przeciek na sciągnietym wezyku wyglada jak spluniecie w momencie jak cyka cewka i jest to normalne. Jezeli jednak w pozycji miekki albo twardy, a najczesciej obu leje sie ciurkiem to zawór jest do wymiany.

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #121 dnia: Maj 09, 2008, 20:28:38 »
aha- dostep do powrotu na przodzie jest dość prosty bo widać go mniej wiecej pośrodku podwozia przymocowany do sanek miedzy wahaczami. Z tyłem jest gorzej bo zeby sie do tego dobrac trzeba opuścić wydech i osłonę wydechu no i zanurkować za belke.

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #122 dnia: Maj 09, 2008, 20:37:49 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
A gdzie ten powrót się znajduje , jak wygląda , żebym mógł go zlokalizować i ewentualnie upewnić sie o jego niesprawności ?

Na fotkach chyba będzie łatwo zobaczyć .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #123 dnia: Maj 09, 2008, 20:38:40 »
Czyli lipa z dostępem do niego ... A jakbym spr powrót przy zbiorniczku  2 i 4 tam od HA jest też da to jakiś pogląd , czy to za bardzo ogólne jest ?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #124 dnia: Maj 09, 2008, 20:39:51 »
To jest ten zawinięty o ponad 90 stopni ?