Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Układ hydrauliczny  (Przeczytany 32942 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 09, 2008, 12:29:29 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
A tak apropo , jest gdzieś na forum opiś szczegółowy wymiany LHM,u ? :)  2 mech. też w ch^$% przyciął i odmówił jutrzejszego spotkania bo zajęty i na to wychodzi , że sam będę musiał to spróbować uczynić,  
Pozdrawiam Mateusz

Więc po kolei.
Klik 1 potem
klik 2 by następnie
klik 3.
To w skrócie instrukcja posługiwania się wyszukiwarką.
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
DLa mnie mechanika to czarna magia, nie wiem co gdzie się znajduje i jak wygląda w sumie, dlatego pytam, żebym nie musiał później jakiegoś szpeca ściągać żeby mi auto poskładał do kupy ;P  
Pozdrawiam Mateusz

Ja bym jako mechanik się do tego nie przyznawał. Możliwość jest jedna w dwóch wersjach. Zabrakło nie czy to jako nie mechanik czy też jako nieumiejętności tegoż.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 10, 2008, 17:20:03 »
Witam ! Wymieniłem LHM w moim Xmenie , tył jest ciut bardziej miękki, ale przód nadal wydaje się twardawy. Zauważyłem coś dziwnego, mianowicie jak bujam tyłem jak najmocniej i tył auta akurat naciśnięty mam w dole to słychać taki głuchy dźwięk i auto powraca ale tylko w połowie , wtedy stuk iglicy słychać i dopiero "puszcza" tył tak jak powinien i z przodem jeszcze inna sprawa , nacisnąłem przód , no i został na dole :/  trzeba poczekać chwilkę dopiero go podniesie , albo wystarczy ruszyć kierownica i też wędruje na górę. Wspomaganie też ostatnimi czasy nie wyrabia jak chcę gdzieś szybciej zawrócić- jak kręcę kierownicą to słychać syk , a jak mam skręconą do oporu to jeszcze bardziej. Co to za objawy mogą być ?  Pompa dogorywa czy HA płata figle ? a może to i to ? Sprawdzałem przecieki na zaworze hamulcowym (depnąłem ze 4 razy na pedał i nic nie leciało) i na zaworze układu kierowniczego , też nic nie leciało. Wie któś może co jest grane ? Nie zauważyłem żeby wystąpił u mnie.
Pozdrawiam i proszę o pomoc :]

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 10, 2008, 22:50:21 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Witam ! Wymieniłem LHM w moim Xmenie , tył jest ciut bardziej miękki, ale przód nadal wydaje się twardawy. Zauważyłem coś dziwnego, mianowicie jak bujam tyłem jak najmocniej i tył auta akurat naciśnięty mam w dole to słychać taki głuchy dźwięk i auto powraca ale tylko w połowie , wtedy stuk iglicy słychać i dopiero "puszcza" tył tak jak powinien i z przodem jeszcze inna sprawa , nacisnąłem przód , no i został na dole :/  trzeba poczekać chwilkę dopiero go podniesie , albo wystarczy ruszyć kierownica i też wędruje na górę. Wspomaganie też ostatnimi czasy nie wyrabia jak chcę gdzieś szybciej zawrócić- jak kręcę kierownicą to słychać syk , a jak mam skręconą do oporu to jeszcze bardziej. Co to za objawy mogą być ?  Pompa dogorywa czy HA płata figle ? a może to i to ? Sprawdzałem przecieki na zaworze hamulcowym (depnąłem ze 4 razy na pedał i nic nie leciało) i na zaworze układu kierowniczego , też nic nie leciało. Wie któś może co jest grane ? Nie zauważyłem żeby wystąpił u mnie.
Pozdrawiam i proszę o pomoc :]

Tył jest tak podatny na nacisk, że powinien reagować na minimalne obciążenie, oczywiście jak silnik chodzi lub tuż po zgaszeniu. Jak obciążenie jest trwałe to na moment opadnie by po chwili się podnieść bo zadziałał korektor wysokości. Podobnie przód z tym, ze przód obciążony silnikiem jest twardszy jak tył. Odwrotnie jest gdy zdejmiemy obciążenie, wtedy się unosi by po chwili opaść.
Wszelkie stuki iglic na postoju gdy silnik chodzie lub przy otwartych drzwiach na zgaszonym świadczą o awarii HA. Co konkretnie padło nie zawsze da się od razu ustalić.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 11, 2008, 00:45:24 »
Źle zrozumiałeś chyba to co napisałem, na odpalonym autku nacisnąłem przód i puściłem , a on został w dole bez działającej na niego z mojej strony siły , tak jakbym zwyczajnie go obnizył o jakieś 5 cm, a tył to powraca normalnie tylko co jakiś czas "przytnie go" , słychać wtedy stuk i wraca na swoje miejsce. Można jakoś łatwym sposobem zawężyć listę z przyczynami wadliwie działającego HA ?
Miłej nocy

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 11, 2008, 13:51:25 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Źle zrozumiałeś chyba to co napisałem, na odpalonym autku nacisnąłem przód i puściłem , a on został w dole bez działającej na niego z mojej strony siły , tak jakbym zwyczajnie go obnizył o jakieś 5 cm, a tył to powraca normalnie tylko co jakiś czas "przytnie go" , słychać wtedy stuk i wraca na swoje miejsce. Można jakoś łatwym sposobem zawężyć listę z przyczynami wadliwie działającego HA ?
Miłej nocy

Winowajcą jest prawdopodobnie HA. Zrób eksperyment opuszczając go na glebę i zostaw go tak na dłużej, klika godzin lub noc. Potem sprawdź jak się długo podnosi.
HA jako całość bardzo łatwo sprawdzić na postoju niezależnie od pracy silnika. Potem w trakcie jazdy też da się sprawdzić zasilanie cewek radiem lub robiąc sobie kontrolki. Był stosowny opis ze zdjęciami na stronie grupy pomorskiej ale teraz to nie działa.
Zasilnie cewek następuje po otwarciu dowolnych drzwi i klapy bagażnika, po przekręceniu kluczyka na zapłon. Słychać charakterystyczne piszczenie zasilanych cewek jak i stuk igl1ic w momencie początku zasilania jak i po zaniku prądu gdy iglica opada. W radiu na zakresach fal średnich i długich po zapodaniu na skali bez użycia skanera dowolnego miejsca gdzie nie słychać żadnej stacji tylko szum. Są różnice w tym szumieniu gdy cewki są zasilane bądź nie.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 11, 2008, 15:21:50 »
No auto długo się z gleby podnosiło i podnosi nadal: szacunkowo 1-2 min i do tego czasem pokaże Presure Loss i jescze coś dłuższego , ale nie z tym że mało płynu. Przy zgaszonym aucie , drzwi otwarcie powoduje stuk i piszczenie , zamkniecie drzwi ok 30 sek. stuk , ale zawieszenie nie cichnie całkowicie tylko coś tam deliaktnie słychać jeszcze, ale nie wiem co. Dzisiaj byłem u kolejnego nowo znalezionego mech. od hydro. i na te objawy co powiedziałem i z tego co sprawdził : przy pracujacym aucie usiadł na mache i autko zareagowało po ok 20 sek- za późno dużo, a tył trochę szybciej , ale przy podnoszeniu opadl kilka cm i po chwili dokonczył wyrównywanie- korektory mam ponoć pozatykane i przeczyścić trzeba , a tył może kwalifikować się do wymiany bo przepuszcza troche. Prawde mówi wg Was ?

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 11, 2008, 15:58:27 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
No auto długo się z gleby podnosiło i podnosi nadal: szacunkowo 1-2 min i do tego czasem pokaże Presure Loss i jescze coś dłuższego , ale nie z tym że mało płynu. Przy zgaszonym aucie , drzwi otwarcie powoduje stuk i piszczenie , zamkniecie drzwi ok 30 sek. stuk , ale zawieszenie nie cichnie całkowicie tylko coś tam deliaktnie słychać jeszcze, ale nie wiem co. Dzisiaj byłem u kolejnego nowo znalezionego mech. od hydro. i na te objawy co powiedziałem i z tego co sprawdził : przy pracujacym aucie usiadł na mache i autko zareagowało po ok 20 sek- za późno dużo, a tył trochę szybciej , ale przy podnoszeniu opadl kilka cm i po chwili dokonczył wyrównywanie- korektory mam ponoć pozatykane i przeczyścić trzeba , a tył może kwalifikować się do wymiany bo przepuszcza troche. Prawde mówi wg Was ?

Być może. Co znaczy tył do wymiany? Korektory mogą być niedrożne niemniej jak cewka ma tzw. samo opad iglicy lub w ogóle brak jest zasilania lub jest wada cewki gdzie nic się w niej nie dzieje mimo zasilania, wtedy nadwozie jest problemy z poniesieniem się mimo sprawnych korektorów. Stąd proponowałem test. Podnoszenie w takich wypadkach jak proponowany test może wtedy trwać na wolnych obrotach kilkanaście minut i dłużej, zależy jak szczelna jest cewka. Można dla pewności odłączyć komputer HA i wtedy próbować podnieść go z gleby. Jeśli czas się nie zmieni znaczy iż winowajcą jest HA.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 11, 2008, 17:37:50 »
W którym miejscu jest komp HA, jak to wygląda i w jaki sposób go można odłączyć? - sorki za takie głupie pytanie , ale nie wiem.  No powiedział korektor może być do wymiany bo , może zatarty tłok w środku ma czy jakoś tak to mówił, bardzo rozgadany koleś i nie zapamiętałem wszystkiego. Wytłumaczył to na takim przykładzie, że wjeżdżam w dziurę jakąś a auto za 20 m dopiero tak jakby reaguje na tą dziurę. Zaraz spr stoperem ile trwa mu to podnoszenie z gleby podjadę na konsultację do innego hydraulikowca i opiszę co wymyślił.
Do napisania :)

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 11, 2008, 21:15:45 »
Komputery są w czarnej skrzynce obok pompy LHM i zbiornika płynu chłodniczego. Komp HA jako jedyny ma dwie wtyczki.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 11, 2008, 22:04:39 »
Jeśli jest pod tą czarną skrzynką to miałem coś tam grzebane już kiedyś bo widziałem wkręta tam nieoryginalnego. Jakieś kolory mają te wtyczki może? da rady coś tam zepsuć odłączając je ?

Zmierzyłem czas podnoszenia się z dolny serwis na górny , auto stało ok 2h - czas operacyjny 1:52 , podjechałem jakieś 1 km i jeszcze raz zmierzyłem , 1:59 - zaraz po przesunieciu dźwigni wyświetla stop i napis warning brake presure loss (co to oznacza ?) przez ok 40sek gaśnie i trwa podnoszenie, a czas opadania z max na min 23 sek.
Pod pokrywą kompa straszny bajzel tam widać że było grzebane coś i jakiś kabel cieńki z 2 końcówkami nie jest nigdzie podłączony zrobiłem fotke tel. bo nie wiem które to od HA i fotkę tego kabla , może ktoś będzie wiedział gdzie on powinien być. U mechanika też byłem. Stwierdził że to nie nowe auto i one nie będzie reagowało tak szybko i żebym wziął kamień i sprawdził czy szyba jest twarda :/ ... ile czasu reagują Wasze bolidy jak naciśniecie mache albo na bagaznik, bo już sam nie wiem co robić ....

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 12, 2008, 12:36:56 »
WItam. Wczoraj na noc opuściłem Xmena , i dzisiaj czas w jakim się podniósł to 2,47 sek z czego 45 sek wyświetłało ten komunikat co wczoraj na przemian z Pcesure coś tam - zaznaczam , że nie zauważyłem że klima się sama włączyła i od samego startu podnosił się z klimą , przy ciut wyższych obrotach. Ile Wasze autka podnoszą się z min na maxa ?
Pozdrawiam

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 12, 2008, 13:35:27 »
Sam sobie odpowiadasz robiąc fotkę. Komp od HA jak pisałem ma 2 wtyczki. Co za różnica która do czego. Wyciągasz obie i finito komputer odłączony. To jedyna skrzynka w tym czarnym pojemniku która dwie wtyczki. Nie piszesz czy podnoszenie z gleby mialo miejsce z rozłączonym komputerem HA.
Teraz odnośnie fotek. są różnice i w tej u góry nie widać tego kabla we wtyczce co jest na dole? W dolnym zdjęciu jest zbliżenie prawej wtyczki gdzie wystają dodatkowe kable. To prawdopodobnie ktoś zaczął robić kontrolkę zasilania cewki (cewek) nie wiem gdzie są konkretnie podłączone, do jakich kabelków. Jak byś zszedł pod spód i zdemontował wtyczkę przedniej cewki zobaczyłbyś jakiego koloru są kable dochodzące do wtyczki. Żółty zasilający i niebieski masa. Takiego samego koloru dochodzą  do którejś wtyczki, nie pamiętam której. Na pewno tylko jedna wtyczka ma po dwa kable żółte i dwa niebieskie, ponieważ są dwie cewki. Mierząc między jednym żółtym i dowolnym niebieskim mamy pomiar napięcia jakim zasilana jest cewka. Można też mierzyć między żółtym a masą pojazdu. Napięcie mierzone zwykłym miernikiem powinno wynosi około 5V, dokładnie nie pamiętam czy to było cztery z groszami czy w okolicach 5V.
Zapalanie się  STOP przed podniesieniem się po opuszczeniu na glebę świadczy o małej wydajności pompy LHM. Też tak mam z tym, że tylko gdy cały LHM wróci do zbiornika. Gdy auta nie opuszczamy na glebę a po odpaleniu silnika zapala nam się ten STOP przy prawidłowym poziomie LHM pompa już dogorywa. Wszytko to na wolnych obrotach gdyż gdy zwiększymy obroty na powiedzmy 2 tys. kontrolka powinna natychmiast zgasnąć. Jak się ociąga i świeci czas jakiś trzeba już szukać innej pompy LHM.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 12, 2008, 13:48:03 »
Podnoszenie trwało z HA nie odpinałem bo czekałem na Twoja odp zeby nie zepsuc czegos. Te dolne zdjecie to specjalnie te kabelki wystawilem zeby byly bardziej widoczne bo wlasnie nie wiem czemu one luzne sa i nigdzie nie podlaczone, ani oskurowane z pancerza. Zaraz wyjezdzam do rodziny wiec dopiero w niedziele wieczorem powiem co i jak , sprobuje odlaczyc kompa od HA i zobacze w ile sie podniesie , a w trybie sport powinien się podnosic szybciej jakos ? czy to bez roznicy ?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 12, 2008, 14:37:37 »
Podnoszenie bez HA 1:53  pod 35 sek zniklo stop    z podlaczonym HA  2:15   po 50 sek zniknelo stop :)  
Pozdrawiam

Offline Jan Dołgań

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 X7 1,6HDI 2008
  • Miejscowość: Lublin
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 12, 2008, 14:50:16 »
Moim skromnym zdaniem, twój mechanik miał trochę rację. Przód powinien reagować na nacisk dość szybko, tak samo jak tył. To może świadczyć o zabrudzeniu lub uszkodzeniu korektora wysokości z przodu. Ale niezależnie od tego masz także problem z zasilaniem układu w LHM. Twoja pompa dogorywa lub ma jakieś nieszczelności na ssaniu, bo STOP powinien gasnąć w kilka sekund po uruchomieniu silnika. Jeśli świeci przez 30-40s to pompa ma juz swój okres świetności dawno za sobą i raczej nie licz na jej dłuższą eksploatację.

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 12, 2008, 16:42:48 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Podnoszenie bez HA 1:53  pod 35 sek zniklo stop    z podlaczonym HA  2:15   po 50 sek zniknelo stop :)  
Pozdrawiam

Czas taki sobie spowodowany głównie brakiem ciśnienia stąd świecąca się kontrolka oraz przedłużone podnoszenie się. Dłuższy czas bez kompa HA wskazuje na prawdopodobną sprawność cewek lub niesprawne a mocno nieszczelne. Trzeba by to zweryfikować po przeczyszczeniu korektorów wysokości. Następną próbę podnoszenia z gleby zalecam zrobić z podniesioną maską o osłuchem pompy LHM. Pracująca pompa pod obciążeniem jest głośniejsza niż pracująca na luzie czy też gdy jest zapowietrzona. Sprawdzić zbiornik czy LHM się nie pieni.
Odnośnie braku ciśnienia możliwości jest kilka. Nie sprawdzałem dokładanie całego wątku więc nie wiem czy LHM był wymieniany z czyszczeniem filterków. Może być stary LHM z brudnymi filtrami w zbiorniku. Po za tym zapowietrzająca się pompa LHM lub szlak trafił samą pompę. Ewentualnie kombinacja wspomnianych usterek. Z rocznika wnioskują iż pompa jest dwu sekcyjna więc wspomaganie może być sprawne.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Michal Gumos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Skąd: Kongsberg, Norwegia
  • Posiadany samochód: XM 2.0 Turbo CT 1995r. BREAK, XM 2.0 Turbo CT 1997r. BREAK, Evasion 2.0 Turbo CT 1998r.
  • Miejscowość: Kongsberg, Norwegia
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 13, 2008, 00:09:41 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Źle zrozumiałeś chyba to co napisałem, na odpalonym autku nacisnąłem przód i puściłem , a on został w dole bez działającej na niego z mojej strony siły , tak jakbym zwyczajnie go obnizył o jakieś 5 cm...
Miłej nocy


Jak myslicie:
Jezeli nie sprezynuje wogole (po nacisnieciu i puszczeniu!) to w kulach nie ma juz gazu i to by tlumaczylo tez twarde zawieszenie tego XMana?
XM 2.0 Turbo C.T. 1997r. 292 kkm
Evasion 2.0 Turbo C.T. 1998r. 215 kkm

byly: XM 2.0 Turbo C.T. Break 1995r.
CX 2.5 D Berline 1981r.

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 13, 2008, 00:28:30 »
Cytuj

Michal Gumos napisał:

Jak myslicie:
Jezeli nie sprezynuje wogole (po nacisnieciu i puszczeniu!) to w kulach nie ma juz gazu i to by tlumaczylo tez twarde zawieszenie tego XMana?

Na odległość można ewentualnie przypuszczać. Zależnie czy jest HA reakcje na nacisk mogą być różne. Pusta lub prawie pusta sfera inaczej resoruje od kuli z pękniętą membraną. Pozbawiona ciśnienia sfera lub z uszkodzoną membraną praktycznie nie pozwala w ogóle jeździć. Jeśli to dotyczy jednego koła pól biedy jeszcze i do warsztatu powoli da się jechać. Takie koło jest sztywne i ugina się tylko opona, podskakuje na dowolnych górkach czy dołkach więc jadąc szybciej można wylecieć z drogi jeśli to jest przód. Ale za szybko nie da się jechać gdyż czuć każdy najechany kamyczek o dziurach nie wspomnę.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Bartosz Pędziwiatr

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Skąd: Mieszewo
  • Posiadany samochód: XM (2.1TD, 90r. HA1) (2.1TD 96r. HA2) (3.0V6, 93r. HA1)
  • Zainteresowania: Muzyka i Motoryzacja
  • Miejscowość: Mieszewo
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 13, 2008, 00:53:23 »
czyli po odłączeniu Komputera HA zawieszenie zaczęło działać szybciej???? dlaczego??? i czy to jest zdrowe dla zawieszenia??

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 13, 2008, 01:11:36 »
Cytuj

Bartosz Pędziwiatr napisał:
czyli po odłączeniu Komputera HA zawieszenie zaczęło działać szybciej???? dlaczego??? i czy to jest zdrowe dla zawieszenia??

Nie ma znaczenia dla całości czy jest lub nie podłączony HA. Jedynie dla pompy LHM każde dłuższe obciążanie powoduje szybsze zużycie ale to ułamek promila promili gdy jest sporadyczne. Ciągłe liczone godzinami i tygodniami takiej pracy ma już znaczenie. Przy sprawnych nie zużytych cewkach spuszczenie całego LHM do zbiornika i podnoszenie do góry gdy cewki nie są zasilane może trwać na wolnych  i pól godziny zależnie w jakim stanie jest pompa LHM. Jak zmieniłem przednią cewkę i naprawiłem komp HA ale go nie podłączyłem na wolnych obrotach tył uniósł mi się po minucie z groszami a przód trwał uparcie na glebie a po 15minutach uniósł się o kilka centymetrów. Po podłączeniu na moment 12V na kable zasilające przednią cewkę podskoczył w górę jak z katapulty o mało nie wybiło mi zębów. Pewnie gdybym miał sprawną pompę LHM na wolnych obrotach podniósł by się i przód przez te 15 minut. Jak miałem starą cewkę która miała samoopad iglicy auto podnosiło się prawie normalnie.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 13, 2008, 19:52:16 »
Cytuj

Jan Dołgań napisał:
Moim skromnym zdaniem, twój mechanik miał trochę rację. Przód powinien reagować na nacisk dość szybko, tak samo jak tył. To może świadczyć o zabrudzeniu lub uszkodzeniu korektora wysokości z przodu. Ale niezależnie od tego masz także problem z zasilaniem układu w LHM. Twoja pompa dogorywa lub ma jakieś nieszczelności na ssaniu, bo STOP powinien gasnąć w kilka sekund po uruchomieniu silnika. Jeśli świeci przez 30-40s to pompa ma juz swój okres świetności dawno za sobą i raczej nie licz na jej dłuższą eksploatację.

Witam po 1 dniowej nieobecności ;P Też tak myślę że to powinno reagować trochę szybciej niż u mnie, ale to zalezy nie wiem od czego, bo pojechałem wtedy do tego mechanika i u niego reakcja trwala ok 15-20 sek, a jak pojechałem do tego co gruchy mi napełniał to ok 10 sek zareagował no i powiedział że wszystko jest ok, że to nie nowe auto itp. i sam nie wiem .... A stop tak normalnie to świeci mi ok 7 sek po nocy jeśli zostawię go na wysokości "szosa" , te 40-50 sek to jeśli próbuję dźwignąć autko z gleby na maxa.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 13, 2008, 20:06:16 »
[/quote]
Czas taki sobie spowodowany głównie brakiem ciśnienia stąd świecąca się kontrolka oraz przedłużone podnoszenie się. Dłuższy czas bez kompa HA wskazuje na prawdopodobną sprawność cewek lub niesprawne a mocno nieszczelne. Trzeba by to zweryfikować po przeczyszczeniu korektorów wysokości. Następną próbę podnoszenia z gleby zalecam zrobić z podniesioną maską o osłuchem pompy LHM. Pracująca pompa pod obciążeniem jest głośniejsza niż pracująca na luzie czy też gdy jest zapowietrzona. Sprawdzić zbiornik czy LHM się nie pieni.
Odnośnie braku ciśnienia możliwości jest kilka. Nie sprawdzałem dokładanie całego wątku więc nie wiem czy LHM był wymieniany z czyszczeniem filterków. Może być stary LHM z brudnymi filtrami w zbiorniku. Po za tym zapowietrzająca się pompa LHM lub szlak trafił samą pompę. Ewentualnie kombinacja wspomnianych usterek. Z rocznika wnioskują iż pompa jest dwu sekcyjna więc wspomaganie może być sprawne.[/quote]

BEz kompa reagował właśnie ciut szybciej niż z HA. LHM wymieniłem sam, przeczyściłem  te 2 filterki co są w zbiorniku jak i zbiornik-nie wypuszczałem z zacisków natomiast starego :/ Jak można spr czy pompa się zapowietrza ? Bo syk na wolnych obrotach cały czas słyszę pod macha, ale nie mogę zlokalizować jak i gazownik też nie :/ . Zauważyłem natomiast coś dziwnego podczas mycia szyb (auto zgaszone, otwarte drzwi) mianowicie cykanie z częstotliwościa co 1 sek tak jakby się wyłączało i załączało(piszczenie) i znów rozłączało i znów załączało, ale jak spr. później to już tak nie było, chyba że z otwartymi drzwiami stałem ok 30 sek, ucichło wszystko , bujnąłem autem to cyknęło . Coś proponujecie ?
POozdrawiam

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 13, 2008, 20:14:31 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:

Witam po 1 dniowej nieobecności ;P Też tak myślę że to powinno reagować trochę szybciej niż u mnie, ale to zalezy nie wiem od czego, bo pojechałem wtedy do tego mechanika i u niego reakcja trwala ok 15-20 sek, a jak pojechałem do tego co gruchy mi napełniał to ok 10 sek zareagował no i powiedział że wszystko jest ok, że to nie nowe auto itp. i sam nie wiem .... A stop tak normalnie to świeci mi ok 7 sek po nocy jeśli zostawię go na wysokości "szosa" , te 40-50 sek to jeśli próbuję dźwignąć autko z gleby na maxa.

Nie powinno być jakiejkolwiek zwłoki w powrotnej reakcji nadwozia na nacisk gdy silnik chodzi. Kontrolka STOP powinna gasnąć razem z innymi tuż po uruchomieniu silnika po nocnym postoju gdy nadwozie pozostało  w trybie szosa. Czasy bada się do trybu szosa nie jazda terenowa czy górny serwis, gdyż podnoszenie w tych trybach zawsze trochę trwa nawet w nowych autach. Jeśli LHM był niedawno wymieniany i się nie pieni a pompa podczas podnoszenia pracuje od początku tak samo prawdopodobnie szlak ją właśnie trafia. pisałem by osłuchać rano jak pracuje pompa czy są zmiany w natężeniu i rodzaju dźwięku  bo być może sama pompa jest jeszcze dobra tylko na początku się zapowietrza albo stale ciągnie trochę powietrza, wtedy przeważnie LHM się mocno pieni. Wymienisz pompę a może się okazać, że kupisz inną używkę i znów tak samo potem następną aż któryś z mechaników w końcu dojdzie że masz gdzieś tam nieszczelność na zasilaniu. Trzeba to wykluczyć i dopiero potem wymieniać pompę LHM.
Opóźniony powrót  po nacisku prócz zamulonych korektorów może też powodować słaba wydajność pompy no ale tu kłania się sprawdzenie konżektora i jego sfery oraz częstotliwość "cykania" konżektora.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 13, 2008, 20:50:24 »
To tak :) LHm wymieniałem w tamtym tygodniu. Czasy sprawdzałem z gleby do serwis górny - jutro spr do trybu szosa , czy się nie pieni w zbiorniczku i czy są różnice w pracy pompy z obciążeniem. Sfery wszystkie (prócz przednich 2óch-przyzwoite ciśnienie)miałem nabijane miesiąc temu-było trochę poniżej połowy ciśnienia wszędzie. Konzektor cyka co 15 sek.- i tutaj ten mechanik co radził przeczyścić korektory mówił, że cyka tak często i też wspomaganie się przycina bo LHM cieżko przechodzi przez korektory i nie ma takiej wydajności czy jakoś tak.

Offline Wiesław Miś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Lisowice/Wrocław
  • Posiadany samochód: CX Prestige 25 Automatic1986
  • Zainteresowania: hydropneumatyka kliniczna
  • Miejscowość: Lisowice/Wrocław
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 13, 2008, 22:15:47 »
Czytam o Twoich zmaganiach z hydrauliką od jakiegoś czasu i dochodzę do wniosku, że potrzebny Ci dobry citromechanik. Jeżeli możesz zrobić 110km do Wrocławia, to sądzę, że Twoje kłopoty w końcu się skończą. Naprawiam tam auta od wielu lat. Nie dałbym moich cytryn do rąk nikomu innemu. I klubowy jest.

http://www.wizard.jms.pl/

Nowy numer do warsztatu : 698375065
CX Prestige 25 Automatic MK II 1986 + LPG
Mercedes W140 S-klasse 1991 3,2 B+G "na zimę"
XM 2,0 CT 1994 HAII +gaz BRC Turbo Kit Sequent - sprzedany :(
XM 2,0 + gaz 1989 HAI - sprzedany 30.04.2010 :(
był XM 2,5 TD Pallas 1998 - MKII to nieporozumienie :evil:
W klubie od 2004, kiedy kupiłem pierwszego