Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problemy z silnikiem, nie pali  (Przeczytany 8556 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

crprog

  • Gość
Problemy z silnikiem, nie pali
« dnia: Marzec 01, 2008, 09:26:29 »
Witam
Moja cytryna znowu ma jakies kaprysy... ;/
Od 3 dni cos tak szarpalo od czasu do czasu samochodem jak by gasł tak na sekunde szaprneło samochodem i dalej jechał... z dnia na dzien zjawisko coraz silniejsze :/ az wczoraj tak zaczeło szaprac że nie dalo się jechac to go zaciagnełem na parking, dzisiaj rano nie chce palic:/ restowałęm mu kompa to samo... zmienialem swiece na stare tez nie pali :/ kreci kreci kreci czasem sobie strzeli, czasem juz coś łapie ale to jednak nie to... az parownik zamarza i koniec, co to moze być? na Pb nie chodzi bo na pompe nie daje nawet napiecia ale to juz od poczatku tak jest i nie bylo problemow...
Co radzicie? przewody zaplonowe prawie nowki, aparat zaplopnowy widac ze był tez conajmniej rok temu zmieniany, swiece zmienialem na stare czysciłem je dalej to samo niewazne jakie włoze :/

  • Gość
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 01, 2008, 10:15:17 »
nie wiem czy ten egzemplarz ma kopułke rozdzielacza, bo ja tam w pierwszej kolejności bym zajrzał.
Problem zdecydowanie z elektryką
Piotrek szacunek za wytwałość z ZXem oby tak dalej
Nie poddawaj się :)

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 01, 2008, 10:32:46 »
Skoro parownik zamarza to może zapowietrzony układ chłodzenia i dlatego Ci gasł. U mnie kiedyś było podobnie i potem niestety trzeba było uszczelkę pod głowicą zmienić. Za to mój na benzynie chodził. Nie wykluczone, że może coś z instalacją gazową się dzieje. Ja bym na twoim miejscu usprawnił układ Pb, bo to przecież podstawowe źródło napędu a nie gaz. Powodzenia
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 01, 2008, 13:37:18 »
u kumpla w polonezie zamarzal parownik hmm kolektor bym powiedzial predzej ale moze sie nie znam az tak :D   to zapchana instalacje gazowa mial jakims syfem... sprawdz to

crprog

  • Gość
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 02, 2008, 09:17:47 »
Niestety jak sie jest studentem który aktualnie rzucił pracę żeby zaliczyć sesję i teraz nie ma kasy trudno zrobic cały samochód na cacy:P a jak narazie jest unieruchomiony i w ten weekend musiałem busem smigac do szkoł :(

A co do awarji, to obstawiam narazie kilka opcji które muszę sprawdzić chociarz niezabardzo wiem jak to zrobie...
- instalacja elektryczna
- przeskoczył pasek rozrzadu przy tym szarpaniu
- moduł zapłonowy ( da sie to ustrojstwo jakoś sprawdzić miernikiem? wychodzi z niego chyba 5 przewodów i gdzie one idą?

  • Gość
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 02, 2008, 09:59:49 »
Jeśli stopniowo problem sie pogarszał to raczej nie pasek

Może spróbuj sprawdzić czy chodzi na benzynie
Wlej do gardzieli kieliszek paliwka i odpal
Iskra na świecach jest?

crprog

  • Gość
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 02, 2008, 12:18:16 »
Z tego co zauwazylem to nie pali na 1 cylindrze tym od koła rozrzadu, gdyz jak jeszcze chodzil lecz nierówno to przy wyciagnieciu kabla nie bylo zmiany w pracy silnika wiec nie pali na 1 cylindrze co widac po tym ze swieca jest zawalona czarnym osadem :/ potem odlaczylem komputer i wlozyc chcialem drugi aku bo tamten juz wysiadal i po odlaczeniu aku i wlozeniu drugiego juz nie chce zapalic wogole :( a jak moge sprwadzic czy jest iskra?

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 02, 2008, 16:06:11 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:

Może spróbuj sprawdzić czy chodzi na benzynie
Wlej do gardzieli kieliszek paliwka i odpal
Iskra na świecach jest?


Kolega ma 1,9 więc to jest pełny wtrysk i nie da się wlać nigdzie benzyny.

Jak chcesz sprawdzić iskrę wykręć którąś świecę założ na przewód i dotknij gdzieś do masy, potem zakręć silnikiem i powinna się pojawić iskra.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

crprog

  • Gość
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 02, 2008, 20:11:32 »
Sprawdzałem... jest iska na tej świecy która jest z czarnym osadem, na innych tez jest :((... co to oznacza?
A czy jak jest iskra na kazdej z świec to znaczy ze układ zapłonowy jest 100% ok?

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 03, 2008, 08:05:29 »
Podmień kabel na tej swicy gdzie jest osmolona swieca. to że jest iskra nie znaczy ze jest wystarczająco mocna - szczególnie do gazu.

Offline Andrzej Biniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 575
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3,0 V6 12V 167 KM 1989r HAI bez LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 03, 2008, 08:30:34 »
Mnie to wygląda na brak zasilania paliwem. Jak rozumiem ,to auto jest "odpalane" i eksploatowane tylko na LPG. Proponuję zainteresować się filtrem od gazu , bo może być zapaprany i nie przepuszcza gazu. Stan filtra powietrza też ma ogromne znaczenie. To ,że w czasie pracy silnika parownik jest oszroniony wskazuje na zapowietrzenie - brak obiegu plynu w parowniku.
XM 3.0 V6 1989r HA1 bez LPG.Pozdrawiam. Sprzedany
od września 2008 BMW 735i Automat  x 2szt

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 03, 2008, 09:28:54 »
Nie chcę straszyć, ale jeśli jedna świeca jest okopcona a jest na niej iskra, do tego zamarznięty paroownik, czyli brak obiegu płynu chłodzącego mogą wskazywać uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub wypalenie się zaworów. Sprawdź ciśnienie na cylindrach i powinno się wyjaśnić.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

crprog

  • Gość
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 03, 2008, 10:37:32 »
Odpalił !!! :) zmieniłem przewody na stare jamicona ktore poprzedni wlasciciel zostawil mi w bagazniku:D i odpalił niestety sa tez do #$%!% bo jak sie nimi rusza to silnik zaczyna nierowno pracowac tak wiec raz rowno chodzi a za chwile nierowno, pewnie sie wewnatrz skruszyły i maja przebicia, ale wazne ze chodzi! :) na dniach pojade gdzies zmierzyc mu kompreche, modle sie zeby była dobra bo jestli bedzie ok to kupuje kabelki z gornej polki buggicorda czyli takie cos fabrycznie montuje o ile sie nie myle i ma chodzic jak zegarek:P i przy okazji swieczki na equayemy wymienie :) ale najwazniesjsze ze maszyna odpaliła :D

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 03, 2008, 12:04:42 »
oj Piotrek duzo w tym aucie robisz jak czytam Twoje posty
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 03, 2008, 13:09:40 »
Cytuj

Piotr Turczyn napisał:
Odpalił !!! :) zmieniłem przewody na stare jamicona ktore poprzedni wlasciciel zostawil mi w bagazniku:D i odpalił niestety sa tez do #$%!% bo jak sie nimi rusza to silnik zaczyna nierowno pracowac tak wiec raz rowno chodzi a za chwile nierowno, pewnie sie wewnatrz skruszyły i maja przebicia, ale wazne ze chodzi! :) na dniach pojade gdzies zmierzyc mu kompreche, modle sie zeby była dobra bo jestli bedzie ok to kupuje kabelki z gornej polki buggicorda czyli takie cos fabrycznie montuje o ile sie nie myle i ma chodzic jak zegarek:P i przy okazji swieczki na equayemy wymienie :) ale najwazniesjsze ze maszyna odpaliła :D


Ja polecam Sentech - też ferromagnetyczne a połowę tańsze. Zastanawia mnie też ogromne podobieństwo do Bougiecord ;)
Do 1.6i były po 50zł.

crprog

  • Gość
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 03, 2008, 14:32:18 »
W zwiazku z ostatnimi kłopotami... coś nie wierze w te Sentech... wczesniej jeździłem Peugeotem 405 i kupiłem raz porzadne kable Bougicorda i do tej pory mój ojciec nim lata i nie ma zadnych kłopotów...

A co do tego że dużo robie przy tym aucie... no cóż kupiłem za grosze w nienajlepszym stanie i teraz trzeba cierpieć... ale nie miałem wiecej kasy zeby odrazu wyłożyć na auto w lepszym stanie więc teraz trzeba wkładać w skarbonke bez dna... ale najwazniejsze ze przyjemnosc z jazdy jest niesamowita :) nie ma to jak troche mocy pod maska :) nie zamienił bym go na ZX 1.4 nawet jak by ten 1.4 był w stanie perfect ;P

Offline Andrzej Biniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 575
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3,0 V6 12V 167 KM 1989r HAI bez LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 03, 2008, 15:01:30 »
Piotrek to ,że Kupil byś droższy nie znaczy wolny od usterek ;-) Zawsze można trafić gorzej :D
XM 3.0 V6 1989r HA1 bez LPG.Pozdrawiam. Sprzedany
od września 2008 BMW 735i Automat  x 2szt

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 03, 2008, 15:02:28 »
Ja też wcześniej miałem Bougiecordy, ale pomyślałem sobie, że lepiej kupować Sentechy i zmieniać częściej. Na jednej i drugiej strategii strzałów ani problemów nie miałem. Miałem natomiast na fabrycznie nowej świecy (wada produkcyjna). Można mieć po prostu pecha... Swoją drogą jak wymienię map-sensor to być może sam przejdę na Bougiecordy, bo jakoś człowiek odruchowo ma większe zaufanie do rzeczy droższych :)

Co do ładowania to ja mojemu kupuję co tam on chce, czasem nawet wymienię część, która "nie działa optymalnie". W zamian za to dobrze jedzie i mogę na nim polegać. Wolę stare zadbane auto niż nowsze dobite.

ps. a Ty się naciąłeś na Sentechach?, bo jak tak to warto wiedzieć...

crprog

  • Gość
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 03, 2008, 15:24:24 »
Tak... poprzedni właściciel zmieniał Jamicony na Sentech ( wersja polecana do LPG ) w bagazniku znalazlem pudełko z sentech z paragonem z pazdziernika 2007 i stare Jamicony w srodnku :) wiec jak widac długo nie popracowały... a załozyłem Jamicony i pali chociarz chodzi nierowno bo sa skruszone w srodku bo jak sie rusza nimi to raz telepie silnikiem a raz nie, gdzies na dniach rozejrze sie pewnie za Bougicordami :) nie ma to jak porzadne oryginalne czesci :) a silniczek się napewno odwdzięczy ;)

crprog

  • Gość
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 06, 2008, 20:37:12 »
Kupiłem kable... "Bougicord" koszt 90zł... efekt? silniczek chodzi jak złoto równiutko jak nigdy... do tego nowe świece EQUAYem wiec wszystko jak nalezy oryginalne :) ale jeszcze coś jest nie tak :( dziwnie szarpie na niskich obrotach :/ tzn obroty trzyma równiutko niskie ale jak sie jedzie to szarpie strasznie przy przyszpieszaniu :/ dopiero jak się go wkreci wyżej niz 30tys to idzie bez problemu a ponizej tych obrotów przy przyszpieszaniu co chwile szarpie :( co jest? pomóżcie bo już trace cierpliość.........

Offline Winicjusz Roszkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1.6 16V 2001
  • Zainteresowania: citroen :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 10, 2008, 19:41:41 »
Witam!
Mialem to samo.Wymien cewke a zobaczysz ze autko wroci do dawnej switnosci-jak moje.Pozdrawiam
byl Citroen ZX 1.4 B+G Avantage a jest Xsarunia :)

crprog

  • Gość
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 12, 2008, 09:08:22 »
Hmm czy napewno cewke? ktoś może miał podobny problem? swiece wymienione, kable tez Bougicord, jedzie normalnie kopa ma ale czasem strzeli i szarpnie samochodem najczesciej przy niskich obrotach jak sie bieg redukuje :/ kurde z tego co opatrzyłem to do mojej cewki wchodza 3 przewody te od modułu chyba a wszystkie cewki jakie widzialem są 4 przewodowe ( nie mylic z iloscia kabli wysokiego napiecia ich jest tez 4 )
Czy ktos spotkał się z taką cewką? u mnie jakiś idiot wyj*** wtyczke i zrobiłna wsuwki i zalał silikonem :/

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 12, 2008, 09:27:30 »
Jeśli kable i świece masz wymienione i są sprawne, to już dużo nie zostało z tych głównych winnych. Pomierz cewkę omomierzem i porównaj z tym jak ma być (ktoś kto ma autodatę lub coś podobnego na przykład niech Ci sprawdzi ile powinna mieć cewka omów na uzwojeniu pierwotnym i wtórnym). No jeszcze regulacja gazu, ale na II generacji jest to mało prawdopodobne.

crprog

  • Gość
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 12, 2008, 15:03:48 »
Cewka raczej jest uszkodzona, świece nowe EQYEM i kable Bougicord, dzisiaj byłem u gaziarzy sprawdzał takim urzadzeniem kable, i mówił że albo kable albo cewka, wiec jedyne rozsadne rozwiazanie to cewka bo kable nowka, tylko teraz na allegor jest wiele cewek od roznych pojemnosci  imarek np pegueot 306 1.4 lub 405 2.0 itp czym one sie roznia? czy kazda o identycznym wygladzie bedzie pasowała czy maja one jakies parametry?

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Problemy z silnikiem, nie pali
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 12, 2008, 15:12:55 »
Jak chcesz zakończyć swoje problemy to kup nową cewkę, bo nigdy nie dojdziesz do ładu zastępując rzeczy używane używanymi. Za ok. stówę dostaniesz Valeo, więc chyba nie jest źle? Rozumiem, że masz jedną?