Dominik Kalita napisał:
witam a czemu kolego zdaje ci sie to ze to jest cos z zarowka.mozliwe to jest ze na cieplym pali sie od razu a na zimnym trzeba czekac jakies 15-20s.zdaje mi sie ze to nie jest wina zarowki bo jak by to bylo nawet od tego to przeciez ta co sie tez zapala razem czerwona kropka ktora jest umieszczona kolo wskaznika temp. na gorze to tak czy owak powinna sie palic a od oleju nie. a u mnie nie pali sie ta od oleju i ta przy temperaturze ale to jest chyba i tak od jednego czujnika bo ony zapalaja sie razem dwie w tym samym czasie.czyli wywnioskowalem ze te dwie kontrolki to sa od tego samego czujnika czyli oleju i ida zjednego kabla.
bez urazy Dominik ale nic nie rozumiem z tego co napisales. te zarowki (od przegrzania i od cisnienia oleju) zapalaja sie naraz z opoznieniem czy roznie?
nie ma tutaj tez zadnego przekaznika!
rozumiem ze chodzi ci o to ze obie sie zapalaja z opznieniem.
wyglada to tak ze na obie zarowki podawany jest ten sam plus zza stacyjki (oczywiscie poprzez zlacza na desce rozdzielczej), pozniej za zarowkami, na ich drugie zaciski wpieta jest dioda w ten sposob ze anoda jest na zarowke przegrzania a katoda na zarowke od oleju. pozniej zarowka od oleju (katoda diody) idzie na czujnik cisnienia oleju, ktory przy wylaczonym silniku lub za slabym cisnieniu oleju zamyka obwod. ta dioda ma na celu sprawdzenie kontrolki przegrzania - czy ona dziala przy wylaczonym silniku.
zarowka przegrzania silnika (anoda diody) idzie na swoj czujnik temperatury plynu chlodzacego.
u Ciebie widze problem w stykach na desce rozdzielczej. wyjm deske i poprzeczyszczaj konektory.
moze to byc tez wina slabego styku w stacyjce. sprobuj przy zalaczaniu zaplonu inaczej ustawic kluczyk czy to cos pomoze.