Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Dołożenie tempomatu  (Przeczytany 99863 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mirosław Ozga

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Inowrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2,0 HDI, 110 KM, rok prod. 2004, automat, HB
  • Miejscowość: Inowrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #300 dnia: Sierpień 27, 2012, 13:22:44 »
Więc warto się zarejestrować  ;)
I czerpać wiedzę z wielu źródeł

pozdrawiam

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #301 dnia: Sierpień 31, 2012, 09:32:53 »
Widzę że nie ma możliwości by ktoś udowodnił działanie tempomatu w wersji z linką przepustnicy.
Vizeks

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #302 dnia: Sierpień 31, 2012, 09:59:07 »
Oryginalny tempomat nie ma prawa działać z przepustnicą na linkę. Nie ma przecież żadnego mechanizmu (oprócz pedału gazu), który przytrzymałby otwartą przepustnicę. Z tego powodu w pierwszych rocznikach na zachodzie montowane były nieoryginalne tempomaty innych firm i powstawały takie rzeźby jak na załączonym obrazku.

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #303 dnia: Sierpień 31, 2012, 22:56:32 »
Dziękuję bardzo że ktoś potwierdza w końcu to,co inne osoby próbowały zinterpretować we własny sposób.
Fabrycznie nie było możliwości dołożenia tempomatu do wersji z linką PRZEPUSTNICY,nie mylić z linką POTENCJOMETRU PRZEPUSTNICY.
Mam nadzieję ze zostanie dla potomnych.
Vizeks

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #304 dnia: Wrzesień 01, 2012, 09:46:53 »
Temat trochę stary ale odnośnie problemów z działaniem tempomatu trzeba pamiętać o kilku rzeczach. Przede wszystkim fabryczny tempomat działa dopiero powyżej około 40km/h i dopiero od 3 biegu w manualnej skrzyni. Dodatkowo tempomat wyłączy się w razie zadziałania układu ESP lub ASR. Może zatem przy awarii jednego z tych układów tempomat w ogóle nie zadziała.

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #305 dnia: Wrzesień 01, 2012, 11:05:02 »
Cytuj

Piotr Paździor napisał:
Przede wszystkim fabryczny tempomat działa dopiero powyżej około 40km/h i dopiero od 3 biegu w manualnej skrzyni.zadziała.


ja tam kojarzę że od 4-ego biegu dopiero w manualu, a w automacie chyba od 2.
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #306 dnia: Wrzesień 01, 2012, 12:21:46 »
Instrukcja do Mk I mówi:
Ten układ wspomagania prowadzenia pojazdu umożliwia jazdę ze stałą wybraną prędkością, wyłącznie na wyższych biegach i z prędkością przekraczającą prędkość minimalną wahającą się w zależności od wersji silnika od 40 do 60 km/h.
Regulator prędkości działa wyłącznie, gdy:
- Dźwignia zmiany biegów znajduje się przynajmniej na trzecim biegu (mechaniczna skrzynia biegów).
- Dźwignie wybierania biegów znajduje się przynajmniej na drugiem biegu lub w położeniu D (automatyczna skrzynia biegów).

Natomiast instrukcja Mk II mówi:
Ten układ wspomagania prowadzenia pojazdu umożliwia jazdę ze stałą wybraną prędkością bez naciskania pedału przyspieszenia.
Układ ten działa dopiero po przekroczeniu prędkości około 40 km/h, wyłącznie na wyższych przełożeniach skrzyni biegów.

P.S. Też miałeś rację bo w innym dokumencie dotyczącym Mk II znalazłem: Regulacja prędkości działa od 40 km/h i od 4-go biegu w przypadku mechanicznej skrzyni biegów. W przypadku BVA od biegu 2.

Offline tomasz lozynski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 0
  • Skąd: turek
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: turek
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #307 dnia: Wrzesień 01, 2012, 15:17:47 »
witam ESP ASR jast ściśle powiązane z tempomatem wiec przy błędzie jednego nie działa drugie

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #308 dnia: Wrzesień 01, 2012, 18:59:52 »
Albo ja za mało piję,albo wy za dużo.
Temat odświeżyłem,ponieważ nie odpowiedziano na moje zapytanie sprzed kilku miesięcy.
Ktoś wreszcie potwierdził to co ogólnie wiadomo i nawet to udokumentował zdjęciem,które wiele wyjaśnia.
Przeczytajcie proszę temat tego wątku,bo dotyczy on DOKŁADANIA tempomatu i problemami z nim związanymi,a nie samą niesprawnością układu.

A tak przy okazji,tempomat działa od 50km/h wzwyż i jedynie na 4 lub 5 biegu w MKI.
Jest to wkurzające,bo hamerykańcem mogłem sobie po mieście jechać z tempomatem już od 46km/h.
Vizeks

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #309 dnia: Październik 23, 2012, 12:34:53 »
Panowie, wybaczcie ze wroce do tematu. Ale budowa silnika i podzespolow wersji z Tempomatem nie rozni sie praktycznei niczym w wersji bez Tempomatu. Jezeli mamy kostki w pedalach to czy nie wystarczy wymienic przepustnicy wraz z modulem sterujacym i obydwa zaadaptowac w samochodzie bez tempomatu? Przeciez wymieniajac te rzeczy powinno dzialac prawda? czy moze sie myle..?

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #310 dnia: Październik 23, 2012, 14:30:36 »
No teoretycznie można i powinno to zadziałać po takiej wymianie kalkulatora wtrysku, przepustnicy i dołożeniu potencjometru, ale to "trochę" podraża inwestycję :evil:
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #311 dnia: Październik 23, 2012, 14:59:04 »
Cytuj

Patryk Stalski napisał:
No teoretycznie można i powinno to zadziałać po takiej wymianie kalkulatora wtrysku, przepustnicy i dołożeniu potencjometru, ale to "trochę" podraża inwestycję :evil:


W Xantii 2.1TD było tak pięknie... :D :D :D

http://xantia.voila.net/regulateur_xantia.htm
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #312 dnia: Październik 23, 2012, 15:35:01 »
Cytuj

Artur Heise napisał:
Cytuj

Patryk Stalski napisał:
No teoretycznie można i powinno to zadziałać po takiej wymianie kalkulatora wtrysku, przepustnicy i dołożeniu potencjometru, ale to "trochę" podraża inwestycję :evil:


W Xantii 2.1TD było tak pięknie... :D :D :D

http://xantia.voila.net/regulateur_xantia.htm


E no, w nowszych cytrynach i pugach jest nawet piękniej - wsunąć manetkę i zaprogramować, głównie starsze modele i pierwsze egzemplarze (np. C5) mają niekompletne instalacje, w reszcie aut jest już wszystko.
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #313 dnia: Październik 23, 2012, 16:57:01 »
Cytuj

Patryk Stalski napisał:

E no, w nowszych cytrynach i pugach jest nawet piękniej - wsunąć manetkę i zaprogramować, głównie starsze modele i pierwsze egzemplarze (np. C5) mają niekompletne instalacje, w reszcie aut jest już wszystko.


Patryk, to akurat wiem - ale rozmawialiśmy w kontekście mkI. :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #314 dnia: Październik 23, 2012, 18:16:57 »
Cytuj

Patryk Stalski napisał:
No teoretycznie można i powinno to zadziałać po takiej wymianie kalkulatora wtrysku, przepustnicy i dołożeniu potencjometru, ale to "trochę" podraża inwestycję :evil:


Przepustnica nie jest wielkim kosztem. Nie wiem jak kalk. wtrysku i potencjometr, ale myślę że w 500 pln bym się zmieścił. Czy trzeba w jakiś sposób przyuczać kalkulator do auta, albo auto do kalkulatora? Reszta też potrzebuje adaptacji ?
Jakiego kalkulatora szukać, może jakiś nr. OPR albo najlepiej jakiś link do alledrogo? Nie mam pojęcia czego konkretnie szukać. Skąd mam wiedzieć, że to akurat komputer z auta posiadającego tempomat ? Z jakich innych aut, modeli części będą pasować ? Np. z V6 podejdą do 2.0 ?

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #315 dnia: Październik 23, 2012, 18:53:10 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Cytuj

Patryk Stalski napisał:
No teoretycznie można i powinno to zadziałać po takiej wymianie kalkulatora wtrysku, przepustnicy i dołożeniu potencjometru, ale to "trochę" podraża inwestycję :evil:


Przepustnica nie jest wielkim kosztem. Nie wiem jak kalk. wtrysku i potencjometr, ale myślę że w 500 pln bym się zmieścił. Czy trzeba w jakiś sposób przyuczać kalkulator do auta, albo auto do kalkulatora? Reszta też potrzebuje adaptacji ?
Jakiego kalkulatora szukać, może jakiś nr. OPR albo najlepiej jakiś link do alledrogo? Nie mam pojęcia czego konkretnie szukać. Skąd mam wiedzieć, że to akurat komputer z auta posiadającego tempomat ? Z jakich innych aut, modeli części będą pasować ? Np. z V6 podejdą do 2.0 ?


Wszystko trzeba zakodować w aucie, pokasować błędy, przyuczyć przepustnicę, dorobić wiązki elektryczne do potencjometru i przepustnicy.
Kalkulator wtrysku będzie pasować tylko z takiego samego silnika (2.0i do 2.0i - nie może być tak że 3.0 V6 podejdzie do 2.0i, bo dawkowanie paliwa, liczba cylindrów itp. są różne dla obu silników).
Numery części mogę podać, ale zazwyczaj i tak nie są nadrukowane na obudowach, więc to trochę loteria co się trafi (no chyba że rozbitego 2.0 w automacie z elektroniczną przepustnicą dorwiesz i wymontujesz to co jest potrzebne).
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #316 dnia: Październik 23, 2012, 19:43:05 »
eeee, nie lubie dorabiania kabli...  To nie dla mnie w takim razie. Resztę mógłbym przełożyć, o ile kupiłbym części sprawne i akurat do mojego modelu :) Jakoś ciężko mi się pogodzić z myślą, że nie będę miał tempomatu. Niezmiernie nad tym ubolewam, bo tego mi brakuje najbardziej.

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #317 dnia: Październik 23, 2012, 20:55:57 »
A Moze wiazka jest juz pociagnieta a wystarczy tylko dalaczyc czesci. Zaraz poszukam na niemieckich forach. Jak znajde dam dma namiary i prztlumacze na polski.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #318 dnia: Październik 23, 2012, 21:44:37 »
Cytuj

Grzegorz Jasinowski napisał:
A Moze wiazka jest juz pociagnieta a wystarczy tylko dalaczyc czesci. Zaraz poszukam na niemieckich forach. Jak znajde dam dma namiary i prztlumacze na polski.


Narobiłeś mi znowu nadzieji... :D
W sumie po co robić wtyczki na czujnik przy pedałach, jakby nie można było dołożyć reszty...

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #319 dnia: Październik 24, 2012, 01:32:03 »
Chyba was trochę zmartwię ale dla aut z elektroniczną przepustnicą jest inna wiązka centralna :P
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #320 dnia: Październik 24, 2012, 07:43:57 »
hehe no i skrzydła podcięte :)

Offline Waldemar Kruszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Posiadany samochód: citroen C4 Picasso1,6HDI
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #321 dnia: Październik 24, 2012, 08:26:23 »
Skoro tak daleko zaszło to sie podepnę z pytaniem. C5 MKII 1,6HDI FAP 2005r czy da się założyć i aktywować tempomat. Na razie na nic nie patrzyłem bo nie mam aż takiego parcia na to urządzenie ale jak by się dało to czemu nie.

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #322 dnia: Październik 24, 2012, 09:19:15 »
Cytuj

Patryk Stalski napisał:
Chyba was trochę zmartwię ale dla aut z elektroniczną przepustnicą jest inna wiązka centralna :P


No i wbiles gwozdz do trumny :(

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #323 dnia: Październik 24, 2012, 12:31:21 »
Cytuj

Waldemar Kruszka napisał:
Skoro tak daleko zaszło to sie podepnę z pytaniem. C5 MKII 1,6HDI FAP 2005r czy da się założyć i aktywować tempomat. Na razie na nic nie patrzyłem bo nie mam aż takiego parcia na to urządzenie ale jak by się dało to czemu nie.


Powinno się dać bez problemu.
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #324 dnia: Październik 26, 2012, 00:46:23 »
Emilu,a kto ci zabroni założyć uniwersalny tempomat,z użyciem oryginalnej manetki?
Obstawiam że 99% ludności tutejszej,nie poznało by różnicy widząc na żywo.
Vizeks