Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Dołożenie tempomatu  (Przeczytany 99851 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #325 dnia: Październik 26, 2012, 08:03:10 »
Tomaszu, a mógłbyś podrzucić przykład takiego tmpomatu? Kiedyś znalazłem jakiś uniwersalny, za ok. 200€, z tym że nie miał sterowania z oryginalnej manetki.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #326 dnia: Październik 26, 2012, 09:31:56 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Tomaszu, a mógłbyś podrzucić przykład takiego tmpomatu?


Może TUTAJ coś znajdzesz.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #327 dnia: Październik 26, 2012, 10:05:39 »
Ja nie mówię o wykorzystaniu sterowania z BSI,choć było by to wykonalne,ale o wykorzystaniu manetki jako przycisków do jakiegokolwiek tempomatu.
Odciąć ścieżki i wykorzystać przyciski z oryginalnej manetki.
Vizeks

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #328 dnia: Październik 26, 2012, 13:38:39 »
Cytuj

Tomasz Dubas napisał:
Ja nie mówię o wykorzystaniu sterowania z BSI,choć było by to wykonalne,ale o wykorzystaniu manetki jako przycisków do jakiegokolwiek tempomatu.
Odciąć ścieżki i wykorzystać przyciski z oryginalnej manetki.


Kiedyś widziałem takie rozwiązanie - nawet na niewielką skalę przemysłową ktoś to robił - przerabiał manetki fabryczne pod jakiś uniwersalny tempomat i ponoć to działało nawet, ale żebym tą stronę pamiętał teraz...
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #329 dnia: Październik 26, 2012, 14:08:18 »
Cytuj

Artur Heise napisał:
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Tomaszu, a mógłbyś podrzucić przykład takiego tmpomatu?


Może TUTAJ coś znajdzesz.


Cena od 150€ do ponad 400€. Chyba podziękuję...

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #330 dnia: Październik 29, 2012, 09:47:59 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Cytuj

Artur Heise napisał:
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Tomaszu, a mógłbyś podrzucić przykład takiego tmpomatu?


Może TUTAJ coś znajdzesz.


Cena od 150€ do ponad 400€. Chyba podziękuję...



Emilu tutaj masz taniej :)

http://www.conrad.pl/Tempomat-Waeco-Magic-Speed-MS-50.htm?websale7=conrad&pi=851329

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #331 dnia: Październik 29, 2012, 12:29:52 »
Cytuj

Grzegorz Jasinowski napisał:
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Cytuj

Artur Heise napisał:
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Tomaszu, a mógłbyś podrzucić przykład takiego tmpomatu?


Może TUTAJ coś znajdzesz.


Cena od 150€ do ponad 400€. Chyba podziękuję...



Emilu tutaj masz taniej :)

http://www.conrad.pl/Tempomat-Waeco-Magic-Speed-MS-50.htm?websale7=conrad&pi=851329


To też prawie 150€.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #332 dnia: Październik 29, 2012, 13:04:47 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:

To też prawie 150€.


Możesz poszukać na okolicznych szrotach, najtańszy manualny tempomat można wyrwać za równowartość flaszki zwykłej,polskiej wódki. Tylko ciężko już znaleźć na złomie stare modele Fiata 126p, te z metalowymi zderzakami.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #333 dnia: Październik 29, 2012, 14:48:05 »
Równie dobrze mogę pociągnąć linkę w kołnierzu od przepustnicy do kabiny....

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #334 dnia: Październik 29, 2012, 20:35:41 »
No widzisz, da się taniej...  ;)
Takie coś za prawie 150 ojro kolega montował do Xantii.
Ile się nakombinował, a i tak nie działało jak powinno.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #335 dnia: Październik 29, 2012, 20:51:28 »
Mam taki tempomat zewnętrzny manetką pod Citroena/Peugeota (wsuwasz w kolumnę i wygląda jak ori).

Takie coś:
http://www.netspares.com.au/index.php?main_page=product_info&products_id=575
Centralka + wiązka + serwo + linka + manetka ori PSA przerobiona wewnątrz pod ten tempomat :).
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #336 dnia: Październik 29, 2012, 21:38:45 »
Do ogłoszeń jest odpowiedni dział. Będzie klaps...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline slawek karkocha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16V
  • Miejscowość: warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #337 dnia: Marzec 02, 2013, 16:06:56 »
Drodzy koledzy,
Czy jeśli posiadam przy pedale hamulca tylko jeden switch z 4-ro pinową wtyczką (jak na zdjęciu) to uruchomienie tempomatu ograniczy się do wpięcia manetki i włączenia odpowiedniej opcji w kompie? Samochód to 2.0 benzyna, automat, 2003r.

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #338 dnia: Marzec 02, 2013, 20:55:17 »
Cytuj

slawek karkocha napisał:
Drodzy koledzy,
Czy jeśli posiadam przy pedale hamulca tylko jeden switch z 4-ro pinową wtyczką (jak na zdjęciu) to uruchomienie tempomatu ograniczy się do wpięcia manetki i włączenia odpowiedniej opcji w kompie? Samochód to 2.0 benzyna, automat, 2003r.


To zależy czy gaz jest tylko na lince, czy przed przepustnicą ma czujnik elektroniczny i sygnał idzie na kablach do samej przepustnicy - jeśli ma to drugie to cała zabawa ogranicza się do wpięcia i zaprogramowana manetki.
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Tomasz Kłos

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V wersja ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #339 dnia: Marzec 02, 2013, 22:40:39 »
Cytuj

slawek karkocha napisał:
Drodzy koledzy,
Czy jeśli posiadam przy pedale hamulca tylko jeden switch z 4-ro pinową wtyczką (jak na zdjęciu) to uruchomienie tempomatu ograniczy się do wpięcia manetki i włączenia odpowiedniej opcji w kompie? Samochód to 2.0 benzyna, automat, 2003r.

Szanse masz duże (ze względu na rocznik i 4-pinową wtyczkę) na jedynie wpięcie manetki i włączenie opcji. Trzeba sprawdzić resztę - soft, kompa, sterowanie przepustnicy, etc.
Jak chcesz sprawdzić - pisz na prv.
-----------------------------------------------------------------
dotychczasowe pojazdy: Reksio, Jubilat, Uniwersal, Zastava 1100p Mediteran 3P '81, Polonez 1.5 LS '83, AR 155 TS 2.0 16V '95

Offline slawek karkocha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16V
  • Miejscowość: warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #340 dnia: Marzec 03, 2013, 11:29:11 »
Przepustnica jest na 100% elektroniczna, sprawdzone w zarówno w citroen service jak i na żywo. Zresztą wydaje mi się, że wszystkie automaty powinny mieć taką, bo inaczej skąd kalkulator skrzyni dostawałby informacje np. o kickdownie?

Po zdekodowaniu VIN wychodzi, że mam:
"MODUŁ ZARZĄDZAJĄCY BSI LIGHT COM 2000".

Czy na podstawie tych informacji mogę już kupować manetkę?

Tomasz, masz może lex.ę i umiesz to wprogramować? A może znasz kogoś w Warszawie?

Offline Tomasz Kłos

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V wersja ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #341 dnia: Marzec 03, 2013, 15:42:29 »
Lexi nie mam, z wprogramowaniem chyba bym sobie poradził poza tym pożyczyłem ELM kumplowi ... ale znam lepszego "magika", poproszę żeby się z Tobą skontaktował. Jak chcesz możemy się umówić we 3, zdemontuję swoją manetkę, przełożymy do Ciebie, Konrad odchaczy opcje i sprawdzimy czy zadziała. Niektórym z kompem w wersji "light" nie udawało się włączyć (nie było gdzie) ... trzeba spróbować :)
Napisze do Konrada i zobaczymy.
-----------------------------------------------------------------
dotychczasowe pojazdy: Reksio, Jubilat, Uniwersal, Zastava 1100p Mediteran 3P '81, Polonez 1.5 LS '83, AR 155 TS 2.0 16V '95

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #342 dnia: Marzec 03, 2013, 20:57:24 »
Czasem trzeba odchaczyć że posiada stycznik sprzęgła - inaczej też nie zadziała.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #343 dnia: Marzec 03, 2013, 21:11:08 »
Cytuj

Dariusz Gołębiowski napisał:
Czasem trzeba odchaczyć że posiada stycznik sprzęgła - inaczej też nie zadziała.


W automacie to nie bardzo... :P
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Tomasz Kłos

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V wersja ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #344 dnia: Marzec 03, 2013, 22:42:13 »
Cytuj

Patryk Stalski napisał:
Cytuj

Dariusz Gołębiowski napisał:
Czasem trzeba odchaczyć że posiada stycznik sprzęgła - inaczej też nie zadziała.


W automacie to nie bardzo... :P


oj tam, oj tam ... ;)
-----------------------------------------------------------------
dotychczasowe pojazdy: Reksio, Jubilat, Uniwersal, Zastava 1100p Mediteran 3P '81, Polonez 1.5 LS '83, AR 155 TS 2.0 16V '95

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #345 dnia: Marzec 05, 2013, 07:30:27 »
Cytuj

slawek karkocha napisał:
... Zresztą wydaje mi się, że wszystkie automaty powinny mieć taką, bo inaczej skąd kalkulator skrzyni dostawałby informacje np. o kickdownie?


Niestety ale nie wszystkie mają :) U mnie sterowana jest linką i nie dało rady dołożyć tempomatu - nad czym bardzo ubolewam.

Offline slawek karkocha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16V
  • Miejscowość: warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #346 dnia: Marzec 07, 2013, 20:25:14 »
Witam.
No i niestety nie udało się.
Manetka zamontowana i w Lex.i poprawnie widać wciśnięcia guzików, ale nie da rady włączyć regulatora prędkości. Kolega Konrad z tego forum męczył się ponad godzinę i niestety musiał się poddać. Jak będzie miał ochotę to może sam opisze ten przypadek. BTW - wielkie podziękowania za poświęcony czas.
Wyglądało na to, że Lex.a nie może się w pełni połączyć z kalkulatorem wtrysku, np. nie mogła sczytać błędów.
Po wybraniu silnika jako RFN nie było w ogóle opcji kontrolera prędkości, a po wybraniu silnika jako Sagem_coś_tam opcja była, co dziwne pokazywała, że regulator jest włączony, ale nie dało się telekodować zmiany jej stanu.
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie, to poproszę.

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #347 dnia: Marzec 07, 2013, 22:52:05 »
Cytuj

slawek karkocha napisał:
Witam.
No i niestety nie udało się.
Manetka zamontowana i w Lex.i poprawnie widać wciśnięcia guzików, ale nie da rady włączyć regulatora prędkości. Kolega Konrad z tego forum męczył się ponad godzinę i niestety musiał się poddać. Jak będzie miał ochotę to może sam opisze ten przypadek. BTW - wielkie podziękowania za poświęcony czas.
Wyglądało na to, że Lex.a nie może się w pełni połączyć z kalkulatorem wtrysku, np. nie mogła sczytać błędów.
Po wybraniu silnika jako RFN nie było w ogóle opcji kontrolera prędkości, a po wybraniu silnika jako Sagem_coś_tam opcja była, co dziwne pokazywała, że regulator jest włączony, ale nie dało się telekodować zmiany jej stanu.
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie, to poproszę.


Proponuję próby z inna wersja softu lexii lub próby na planecie do peugeota, telekodowanie kalkulatora silnika zależy najczęściej właśnie od wersji softu do tego używanej - nawet sam to przerabiałem w 407 z 2.0 przy dokładaniu tempomatu - musiałem inną wersje planeta wziąć.
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #348 dnia: Marzec 08, 2013, 07:11:32 »
Cytuj

slawek karkocha napisał:
Witam.
No i niestety nie udało się.
Manetka zamontowana i w Lex.i poprawnie widać wciśnięcia guzików, ale nie da rady włączyć regulatora prędkości. Kolega Konrad z tego forum męczył się ponad godzinę i niestety musiał się poddać. Jak będzie miał ochotę to może sam opisze ten przypadek. BTW - wielkie podziękowania za poświęcony czas.
Wyglądało na to, że Lex.a nie może się w pełni połączyć z kalkulatorem wtrysku, np. nie mogła sczytać błędów.
Po wybraniu silnika jako RFN nie było w ogóle opcji kontrolera prędkości, a po wybraniu silnika jako Sagem_coś_tam opcja była, co dziwne pokazywała, że regulator jest włączony, ale nie dało się telekodować zmiany jej stanu.
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie, to poproszę.


Chętnie bym pomógł, ale komputer przz przypadek zostawiłem u teściów :)
Jak coś to po 17.03 możemy spróbować u mnie.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #349 dnia: Marzec 08, 2013, 08:56:40 »
Niestety nie udało się zakodować tempomatu.
Problem był z dostępem do kalkulatora wtrysku. Na poziomie diagnostyki jako jedyny wyświetlał znak zapytania w kolumnie defekt.
Później przy wyborze sterownika 2.0L RFN też stawiał opór. Poszedł dalej przy sterowniku RFN cośtam... W telekodowaniu "Regulator prędkości...." był zaznaczony jako obecny. Przy limiterze prędkości było brak i brak możliwości wyboru na obecny. W tej samej karcie skrzynia automatyczna była ustawiona jako "brak" mimo jej obecności. Przy próbie telekodowania (np. skrzyni automat z brak na "blabla multipleksowaną" lub regulator prędkości z "obecny" na brak) wywalało błąd. Używałem Lex*i z Diagbo*a 6.22 czyli wersję 5, oraz próbowałem drugą w wersji 347.99.
Przy próbie odpalenia planeta nie sczytywał vinu. Porażka na całej linii.
Pozdrawiam