Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Dołożenie tempomatu  (Przeczytany 99904 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

  • Gość
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 11, 2008, 20:08:18 »
hej
ja mam taki z 3 gniazdami ale nie mam tempomatu.
myślalem , że  tylko takie są:)
ps
"robisz doktorat" z tempomatu z ciekawości?
bo sprzedajesz c5?

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 11, 2008, 22:19:46 »
Cytuj

Paweł Godziński napisał:
"robisz doktorat" z tempomatu z ciekawości?
bo sprzedajesz c5?

Jak dołożę to będzie miała przy sprzedaży tempomat, jak nie to nie będzie miała, manetkę mogę wypiąć, osłonę pod kierownicę mam drugą więc problemu nie ma, a zakładam to z ciekawości - lubię wyzwania. Kiedyś miałem Xantię: tapicerka jodełka, totalny golas, ale miała szyberdach i ABS. Dołożyłem do niej oryginalny centralny zamek, tylną wycieraczkę (bo też nie miała) i elektryczne szyby. Wszystko na oryginalnych częściach nawet wiązki elektryczne.
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 14, 2008, 00:29:38 »
U mnie wygląda to tak :
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 14, 2008, 21:08:06 »
No kolego ty masz tą kostkę, a masz może ESP??
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 15, 2008, 21:55:54 »
Cytuj

Grzegorz Drozdowski napisał:
No kolego ty masz tą kostkę, a masz może ESP??


Mam :)

Nawet dzisiaj wielokrotnie sprawdzone rano ;)
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 15, 2008, 22:19:53 »
To może ta wtyczka dotyczy ESP, czujnik położenia kierownicy?
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:52:44 »
Cały przełącznik pod kierownicą jest na schematach oznaczony symbolem CV00

Wg. schematów, które "studiowałem", to dwie boczne podwójne to do AIRBAG-a są, "czerwona" do kluczyka (immobilizer), szara do świateł i wycieraczek (VAN CAR 1),
zostaje czarna ... jakby tempomat. Ale gdzie to idzie bo idzie bo idzie po VAN CAR 1, to nie wiem.

Przy schematach ESP nie występuje CV00.

Czujnik skrętu kierownicy to nie wiem gdzie jest - jeśli o to Ci chodziło...
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Artur Rybiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: oczywiście Citroen, oczywiście z hydro
  • Zainteresowania: Paralotniarstwo, motocykle, grzebanie w ziemi z wykrywaczem
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 16, 2008, 00:30:44 »
Witajcie tym formumowiczem jestem ja :) trochę się tych tempomatów na uruchamiałem w C5. Nie jest to wielki problem, jesli jest to ew 7 lub ew 10 musi mieć elektroniczną przepustnicę, jesli hdi, żaden problem. Opcji regulatora prędkości nie ma w BSI jest tylko w kalkulatorze silnika więc do dzieła Panie i Panowie. Jak coś mam dostęp do najnowszego softu PSA :)
A niedziałanie tempomatu może mieć jeszcze jedną przyczynę, każda "usterka poważna w sieci CAN"w/g definicji dokumentacji serwisowej powoduje brak działania regulatora prędkości jak i jego ogranicznika (jeśli jest zamontowany).
np. usterka przemijająca "synchronizacja wał korbowy wał rozrządu" spowoduje niedziałanie jego
Diagnostyka elektroniczna Citroen Peugeot

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 16, 2008, 22:06:19 »
Cytuj

Maciej Pisara napisał:
Cały przełącznik pod kierownicą jest na schematach oznaczony symbolem CV00

Wg. schematów, które "studiowałem", to dwie boczne podwójne to do AIRBAG-a są, "czerwona" do kluczyka (immobilizer), szara do świateł i wycieraczek (VAN CAR 1),
zostaje czarna ... jakby tempomat. Ale gdzie to idzie bo idzie bo idzie po VAN CAR 1, to nie wiem.

Przy schematach ESP nie występuje CV00.

Czujnik skrętu kierownicy to nie wiem gdzie jest - jeśli o to Ci chodziło...



A więc tak. Dzisiejsze studiowanie :)

Wtyczka niebieska do czarnego gniazda jest to czujnik kąta kierownicy - do ESP.

Wszystkie informacje z przełącznika wychodzą przez szare gniazdo i wtyczkę.


I co do dokładania xenonów:
poziomowanie reflektorów jest podpięte 3 pinami
pin 1 idzie do pinu F3 wtyczki BHI
pin 2 idzie do pinu 7 gniazda kontrolnego (do podpięcia kompa)
pin 3 idzie do pinu 23 wtyczki czarniej 40-to pinowej BSI

Jak coś pokręciłem do poprawcie.
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Przemysław Gąska

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Przedbórz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, informatyka
  • Miejscowość: Przedbórz
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 05, 2009, 11:14:10 »
Mam pytanko, jak oprócz ściągania kierownicy można sprawdzić jaki posiada się symbol przełącznika zespolonego?
2004-2005 POLSKI fiat126p
2005-2006 Opel Corsa 1.4i
2006-2008 Xantia 2.0 8V,
2008-2009 C5 2.2 HDi Exclusive
2009-2010 VW Passat 1.9 TDi
2010-Ford Mondeo 1.8TD Silver line
2010-Xantia 1.9 TD
2010-Peugeot 406 2.0HDi 110km

Offline Marek Walków

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI SX Break 2001r.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 20, 2009, 18:24:52 »
Jeszcze raz wrócę do wyłącznika przy hamulcu. Jestem po rozmowie z mechanikiem i są dwie możliwości:
1. jest jeden włącznik z 4 kablami - wówczas nie nie trzeba robić. Tylko dołożyc manetkę i aktywować.
2. jest jeden włącznik z 2 kablami, w takiej sytuacji powininna byc jeszcze czerwona kostka. Ona właśnie służy do podłączenia wyłącznika rozwiernego.
I właśnie takiego wyącznika szukam. Czy ma ktoś jakieś pomysły? Nie chcę robić jakiejś prowizorki.
wcześniej:
XM 2.0, VW Scirocco 1.6

  • Gość
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 10, 2009, 17:52:03 »
Dzisiaj aktywowałem tempomat. Procedura wykonana w warsztacie, do którego namiary widnieją w podpisie Artura Rybińskiego. Gorąco polecam to miejsce, bo Pan Janusz z Zagójskiej w ogóle nie chciał się do do tempomatu dotykać, a u Pana Jacka z Działkowej, mimo szczerych chęci, skończyło się wyłącznie na skasowaniu za podłączenie komputera.

C5 z 2003 roku, silnik EW10J4 (2.0 benzyna), brak ESP, COM2000, elektryczna przepustnica, przy hamulcu jedna kostka z czterema przewodami, dołożona manetka bez opcji "limit".

Offline Marek Walków

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI SX Break 2001r.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 09, 2009, 21:35:11 »
Właśnie aktywowałem tempomat. Działa tylko na 4 i 5 biegu w manualu. Ale nic więcej nie trzeba.
Wcześniej czytałem, że do aktywacji potrzebny jest komputer serwisowy proxia/lexia. Nie wiem co to dokładnie jest, ale ten kto mi aktywował używał zwykłego laptopa.
wcześniej:
XM 2.0, VW Scirocco 1.6

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 09, 2009, 22:04:14 »
Proxia/Lexia to nazwa oprogramowania serwisowego citroena, program jak każdy inny, działa na każdym kompie.
Tempomaty można też aktywować przy pomocy programu Peugeot Planet, który jest nawet bardziej przejrzysty od lexii, a rozpoznaje większość podzespołów w cytrynach (bo to w końcu PSA)

Podsumowując:

Są dwa rodzaje manetek:
 - tylko tempomat, który powinien zadziałać w większości samochodów z elektroniczną przepustnicą (a przede wszystkim pedałem z wtyczką, a nie linką) i odpowiednimi dodatkowymi czujnikami przy pedałach hamulca (starsze egzemplarze) lub czujnikiem zintegrowanym (nowsze egzemplarze)

 - tempomat z ogranicznikiem prędkości, który niekiedy działa wydając piski i komunikaty o przekroczeniu prędkości (w MK I), a np. w MK II nie pozwala wcisnąć pedału gazu mocniej niż zaprogramowano (ale do tego potrzebny jest odpowiedni pedał gazu z mechanizmem oporowym, raczej niespotykany w autach bez seryjnego ogranicznika - trzeba by sobie wówczas takowy sprawić)
Obie manetki działają na multipleksażu (CAN lub VAN)

Ustawień tempomatu należy szukać przy ustawieniach przepustnicy, a nie bezpośrednio w BSI

ASO raczej niechętnie podejmuje temat aktywacji (odgórny zakaz od PSA) i należy poszukać jakiegoś warsztatu z Lexią/Peugeot planet na własna rękę

Niedawno bawiłem się w to w C2 i wyglądało to podobnie, jeśli chodzi o ustawienia w komputerze.

Życzę powodzenia w zakładaniu tempomatów :)
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

  • Gość
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 11, 2009, 12:15:56 »
Cytuj

[...]a przede wszystkim pedałem z wtyczką, a nie linką[...]

W MkI przy pedale gazu zawsze jest linka, co nie znaczy, ze przepustnica jest nią sterowana bezpośrednio.

Cytuj
[...] - tempomat z ogranicznikiem prędkości, który niekiedy działa wydając piski i komunikaty o przekroczeniu prędkości (w MK I)[...]

Komunikaty i piski? Ciekawe... ale najprawdopodobniej mylisz limiter tempomatu z opcją alarmu przekroczenia nastawionej prędkości, będącą jedną z funkcji "komputera pokładowego".

Cytuj
[...]a np. w MK II nie pozwala wcisnąć pedału gazu mocniej niż zaprogramowano[...]

Jeszcze ciekawsze, a nawet s-f. Ogranicznik tempomatu (występujący w MkII) nie działa na pedał, ale na przepustnicę! Głębokie wciśnięcie pedału powoduje chwilowe zniesienie ograniczenia.

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 11, 2009, 14:08:00 »
Cytuj

paweł smoleński napisał:
Cytuj

[...]a przede wszystkim pedałem z wtyczką, a nie linką[...]

W MkI przy pedale gazu zawsze jest linka, co nie znaczy, ze przepustnica jest nią sterowana bezpośrednio.

rysunki techniczne na service.citroen.com mówią co innego

Cytuj
[...] - tempomat z ogranicznikiem prędkości, który niekiedy działa wydając piski i komunikaty o przekroczeniu prędkości (w MK I)[...]

Komunikaty i piski? Ciekawe... ale najprawdopodobniej mylisz limiter tempomatu z opcją alarmu przekroczenia nastawionej prędkości, będącą jedną z funkcji "komputera pokładowego".

nie mylę, w niektórych samochodach z alarmem przekroczenia prędkości, po montażu manetki podwójnej alarm się dezaktywuje w ogóle i jego rolę przejmuje ogranicznik (u mnie np. tak jest), a gościu, który mi to programował mówił, że w starszych samochodach limiter przy manetce działa właśnie na zasadzie piskania i komunikatów, a nie blokowania pedału/przepustnicy

Cytuj
[...]a np. w MK II nie pozwala wcisnąć pedału gazu mocniej niż zaprogramowano[...]

Jeszcze ciekawsze, a nawet s-f. Ogranicznik tempomatu (występujący w MkII) nie działa na pedał, ale na przepustnicę! Głębokie wciśnięcie pedału powoduje chwilowe zniesienie ograniczenia.


tu trochę uprościłem - limiter z manetki blokuje przepustnicę, ale pedał również - owszem, można pokonać opór i na chwilę przyśpieszyć, ale przy lekkim wciskaniu pedału gazu, można wyczuć opór przy obrotach odpowiednich dla zaprogramowanej prędkości (tak stoi w instrukcji obsługi)
i tu znowu service.citroen.com - do większości cytryn z opcją ogranicznika prędkości w manetce są dawane inne pedały gazu, niż do tych bez limitera, a z samym tylko tempomatem (np. do C2, C5 Mk II)

:)
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Radoslaw Gorny

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: lubiatowo
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: lubiatowo
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 29, 2009, 22:52:54 »
Witam forumowiczów.
Cytrynkę posiadam od niedawna. Długo wertowałem forum nim zdecydowałem się zmierzyć z tempomatem (mam bogatą wersję, a niestety bez regulatora).
Manetkę zdobyłem na allegro (100PLN+przesyłka). Czujnik przy hamulcu mam zespolony (4 przewody przy jednym czujniku).Pozostało znaleźć odpowiedni warsztat (okolice Szczecina). I znów dzięki forum wpadł mi w ręce adres, ul. Głowackiego 29 w Szcz-nie. Fachowcy od francuzów. Program lexia, w BSI lipa, ale po mojej sugestii (wiedza forumowa), w kalkulatorze silnika znaleźli opcję regulatora prędkości i ją aktywowali (a kolega z serwisu stwierdził,że bez opcji w BSI nie da się uruchomić:). Test na drodze to potwierdził. Przy okazji "przejrzeli" auto kompem- bez defektu poza małymi problemami z turbiną. Finansowo miałem szczęście, nie zapłaciłem nic. Jak powiedzieli- zrobiliśmy to w ramach wprawek.
Dziękuję wszystkim tu się udzielającym, bez Was nic bym nie zrobił.
Piękny, czarny karawan.
2.0 HDi mkI

  • Gość
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 29, 2009, 23:10:46 »
hej
nie dziala,dobrze zrozumialem?

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 29, 2009, 23:23:38 »
u mnie zaznaczało się w dwóch miejscach - przy ustawieniach silnika i przy panelu przełączników pod kierownicą, że tempomat jest obecny i jazda... dziwne, że tu nie działa...
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Radoslaw Gorny

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: lubiatowo
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: lubiatowo
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 29, 2009, 23:28:30 »
Trochę źle to ująłem. Według serwisanata nie miało prawa zadziałać. A w realu śmiga jak się patrzy. Funkcja aktywna powyżej 50 km/h i od 4-tego biegu.
Piękny, czarny karawan.
2.0 HDi mkI

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 29, 2009, 23:31:51 »
aaa, no to wszystko jasne :)

cieszę się, że wszystko działa, bo na moment aż zwątpiłem w elektronikę cytrynową :P
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #71 dnia: Maj 27, 2010, 20:59:08 »
Mam pytanie. Jaka jest szansa na dołożenie tempomatu jeżeli nie mam tej czerwonej kostki przy pedale hamulca, a przy białej mam tylko dwa kabelki? A może jest ona gdzieś głębiej schowana?

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #72 dnia: Maj 28, 2010, 10:49:27 »
Nikt mi nie odpowie?

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #73 dnia: Maj 28, 2010, 18:47:09 »
Jak nie masz tego kabla, to szanse marne - oprogramowanie auta może go nie obsłużyć.
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Michał Stolorz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 mk1 kombi 2.0 16V
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 01, 2010, 22:22:33 »
Odpowiedzcie mi proszę czy jak mam kostkę przy hamulcu z 4 pinami , czujnik przy sprzęgle ale niestety od pedału gazu idzie linka to istnieje możliwość dołożenia tempomatu ?