aneta skowron napisał:
Kupiłam citroena XM Disel z 1997r. z automatyczną skrzynią biegów.(ponieważ jestem niepełnosprawna) Auto stało ponad 1,5 roku u wcześniejszego właściciela.
Problem mam że nie rusza mi z D dopiero daje na 1 bieg i rusza jadę 40 km/g i dopiero przełączam na D i jest wszystko OK. ale jak stanę np. na światłach to znów muszę dać na 1 bieg.
Czy ktoś może mi coś doradzić. Boję się że jak pójdę do mechanika to mi z chrzani lub da złą diagnozę( wciśnie mi kit ) ile może kosztować naprawa?
Naprawa tania nie jest. Dwa lata temu dałem 1850 w Poznaniu. Uczciwy warsztat kalkuluje tak robocizna tyle a tyle + koszt części, w moim przypadku było 850 robocizna a reszta części. Robocizna to wszystko czyli montaż demontaż zespołu napędowego, demontaż skrzyni, weryfikacja itd. Dostałem rok gwarancji bez limitu kilometrów. Naprawa trwał 4 dni a klimatyzacji nie musiałem opróżniać.
Teraz to co u ciebie, zacząłbym od sprawdzenia poziomu oleju. Marka z przodu ciężko dostępna obok konżektora i skrzynki akumulatora. Są dwie podziałki dla 40 stopni i 80 stopni, sprawdza się na pracującym silniku. Ważne by nie pomylić temperatur i tych różnych podziałek. Przy sprawdzaniu poziomu koniecznie trzeba powąchać miarkę czy nie czuć spalenizną oraz obadać kolor, ma być czerwony. Mocno ciemny czy brunatny wymaga wymiany podobnie gdy czuć spalenizną.
Pierwszy bieg wymuszony wajchą czyli gdy na wyświetlaczu jest cyfra 1 sprzęga mechanicznie wałek skrzyni biegów z konwektorem, coś podobnego do biegu w manualnej skrzyni. Stosuje się go do ruszania gdy coś holujemy lub gdy się zakopiemy. Jak oleju jest dość skrzynia musi iść na warsztat.