Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Dmuchawa  (Przeczytany 26373 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Fałczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Choszczno
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Choszczno
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 22, 2011, 17:14:42 »
Koledzy a jak się dobrać do tego modułu. Kiedyś widziałem gdzieś opis ale "szukajka" klubowa jest do niczego. Przejrzałem całe forum i tylko ten wątek znalazłem. widziałem też jakiś "manual" do tego. pomoże ktoś?

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 22, 2011, 17:33:18 »
Nad nogami pasażera masz kawałek wykładziny zdejmij ją wsadź tam głowę i zobaczysz [tam gdzie strzałka ] dwie zielone wtyczki i dwie malutkie śrubki chyba na  8 kluczyk wyjmij wtyczki i odkręć śrubki i po wszystkim
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Patryk Krykwiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: DRAWNO
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0 HDI 2002
  • Miejscowość: DRAWNO
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 23, 2011, 20:59:32 »
Witam, od dłuższego czasu jeździłem bez działających nawiewów, niestety zrobiło się zimno i postanowiłem zakupić nowy moduł. Dzisiaj go podłączyłem i ku mojemu zdziwieniu nawiew dalej nie działa, stąd też moje pytanie gdzie dalej szukać problemu??? Czekam na jakieś propozycje ponieważ w weekend muszę zrobić koło 400 km i bez ogrzewania trochę lipa. Pozdrawiam.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 23, 2011, 21:05:52 »
Cytuj

Patryk Krykwiński napisał:
Witam, od dłuższego czasu jeździłem bez działających nawiewów, niestety zrobiło się zimno i postanowiłem zakupić nowy moduł. Dzisiaj go podłączyłem i ku mojemu zdziwieniu nawiew dalej nie działa, stąd też moje pytanie gdzie dalej szukać problemu??? Czekam na jakieś propozycje ponieważ w weekend muszę zrobić koło 400 km i bez ogrzewania trochę lipa. Pozdrawiam.


Nie działa, czemu? Nie wieje, czy nie grzeje ?

Offline Patryk Krykwiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: DRAWNO
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0 HDI 2002
  • Miejscowość: DRAWNO
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 23, 2011, 21:14:55 »
Jak jadę to czuć jakiś delikatny podmuch ciepłego czyli grzanie działa. Nie reaguje tylko sterowanie nadmuchem czyli odpalam mogę zmieniać + - łopatki na wyświetlaczu się przełączają a nawiew stoi w miejscu.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 23, 2011, 22:23:05 »
wentylator dmuchawy Ci nie działa, nie wiem czy da sie go wyjąć bez rozbierania deski, być może tak. Musisz looknąć na alegro jak zamocowany jest wentylator i zajrzeć u siebie pod deske.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 24, 2011, 10:12:31 »
ja zmieniłem już dwa tranzystory( z pierwszym miałem problem przy lutowaniu z uwagi na radiator ). Objawy miałem podobne do waszych, tzn, brak możliwości regulacji czegokolwiek, raz się dmuchawa załączała potem znów przestawała działać. Teraz jest tak, że rano jak odpalam samochód dmuchawa działa mogę zrobić nawet 1000km i do czasu ponownego rozruchu będzie działać. Przy ponownym rozruchu już nie działa od razu, załącza się po chwili a do czasu aż się załączy mogę zmieniać kierunek nawiewu, i siłę nadmuchu ( mimo , że nie dmucha) po chwili jazdy , raz krótszej raz dłuższej, nadmuch powraca i działa do kolejnego rozruchu. Co ciekawe, kiedy zmniejszę siłę nadmuchu do 0 w czasie kiedy dmuchawa nie działa, już nie mogę nic regulować i wszystko się blokuje.  To chyba mimo wszystko moduł? bo nie chciał bym się przekonać, że to coś z dmuchawą;/
Floating on ;)

Marek_S

  • Gość
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 24, 2011, 11:03:18 »
rany ale wy się dajecie w bambko robić . Te układy robię od lat i zawsze mi działają

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 24, 2011, 11:03:56 »
jeżeli na panelu wyswietla Ci prawidłowo i zmieniaja się położenia a nie ma nawiewu to albo padł moduł sterujący (tranzystor) albo wentylator. Jesli panel nie wyświetla prawidłowo i nie reaguje na zmiany to panel jest zepsuty.  Jesli nie masz oryginalnego modułu tylko wlutowany tranzystor to nie ma pewności czy działa on prawidłowo i czy nie powoduje jakiś zakłóceń. Można jeszcze spróbować odłaczyc akumulator, czasami na takie dziwne problemy to pomaga.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 24, 2011, 12:24:51 »
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
rany ale wy się dajecie w bambko robić . Te układy robię od lat i zawsze mi działają


Tranzystor wymieni sobie niemal każdy - i to jest najczęstsza przyczyna . Co w sytuacji jeśli inne elementy elektroniczne tego modułu ulegają uszkodzeniu, też je wymieniasz?
Floating on ;)

ameno

  • Gość
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 24, 2011, 13:02:39 »
Regulator łatwo sprawdzić.
Odpinamy od niego kostkę  i zwieramy dwa najgrubsze przewody, jeśli dmuchawa zastartuje na full obrotach to regulator do wymiany, jeśli nie to dmuchawa do wymiany.
Można jeszcze miernikiem sprawdzić napięcia, ma jednym +12 do masy a na drugim masa przez dmuchawę, jeśli niema masy to dmuchawa do wymiany.  
Dostęp do dmuchawy od strony pedałów (kiepski), dmuchawę  odkręcamy jak słoik i wyciągamy, jest z tym problem ale wykonalne.

Offline Patryk Krykwiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: DRAWNO
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0 HDI 2002
  • Miejscowość: DRAWNO
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 24, 2011, 20:03:15 »
A więc tak sprawdziłem i na przewodach dochodzących do modułu jest napięcie. Następnie wyciągnąłem dmuchawę (udało się bez rozbierania deski). Bez podłączonego modułu na przewodach od dmuchawy napięcia nie było, po podłączeniu pojawiło się napięcie na poziomie niecałych 3V, po podłączeniu dmuchawy napięcia na dmuchawie nie było, czyli jeżeli dobrze wnioskuje należy wymienić dmuchawę na nową.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 24, 2011, 20:32:57 »
Nic podobnego! Podłącz dmuchawę "na krótko" do akumulatora i wtedy będziesz miał pewność czy chodzi. Pomiar miernikiem bez obciążenia nie jest miarodajny.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 24, 2011, 22:41:40 »
jeżeli napięcie po podłączeniu obciążenia (dmuchawy) znika to wygląda na to, że moduł nie podaje napięcia na dmuchawe. Dmuchawe tak jak pisał kolega powyżej sprawdź na "krótko". Przy 12V powinna chodzić na maksymalnych obrotach. Moduł można sprawdzić też podłaczając do wtyczki od dmuchawy zarówkę 12V 55W i właczając na panelu dmuchawe od minimalnych obrotów do maksymalnych. Żarówka powinna się coraz jasniej swiecić.

Offline Patryk Krykwiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: DRAWNO
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0 HDI 2002
  • Miejscowość: DRAWNO
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 25, 2011, 08:52:52 »
Podłączyłem dmuchawę na krótko i tak jak przeczuwałem nie wydała z siebie żadnych oznak życia. Wniosek z tego, że muszę zainwestować w nową dmuchawę. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, że przy przekręceniu kluczyka w położenie zapłonu na wyświetlaczu obok nastawionej temperatury pojawia się taka mała kropka na jakieś 2-3 sekundy.
Sprawdziłem właśnie jeszcze raz napięcia na wtyczce od dmuchawy zanim zniknie możliwość regulacji po odpaleniu samochodu i tak jeżeli nastawiłem nawiew na max to napięcie było w okolicach 2V natomiast jeżeli wyłączyłem dmuchawę pokazało się 12V, czyli temat modułu można wyeliminować i zostaje tylko dmuchawa.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 25, 2011, 12:04:28 »
A jak oceniasz trudność demontażu dmuchawy? masz jakieś wskazówki jak się za to zabrać i co ew. zdemontować?
Floating on ;)

ameno

  • Gość
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 25, 2011, 17:58:06 »
Wystarczyło wypiąć kostkę przy module z dwoma grubymi przewodami i zewrzeć, jeśli dmuchawa startuje na maxa to jest ok jeśli nie to trzeba ją wymontować.
Ja jeździłem ze zwartymi przewodami dwa dni jak padł moduł przy mrozach poniżej -15C

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 25, 2011, 18:22:44 »
Cytuj

Patryk Krykwiński napisał:
Podłączyłem dmuchawę na krótko i tak jak przeczuwałem nie wydała z siebie żadnych oznak życia. Wniosek z tego, że muszę zainwestować w nową dmuchawę. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, że przy przekręceniu kluczyka w położenie zapłonu na wyświetlaczu obok nastawionej temperatury pojawia się taka mała kropka na jakieś 2-3 sekundy.
Sprawdziłem właśnie jeszcze raz napięcia na wtyczce od dmuchawy zanim zniknie możliwość regulacji po odpaleniu samochodu i tak jeżeli nastawiłem nawiew na max to napięcie było w okolicach 2V natomiast jeżeli wyłączyłem dmuchawę pokazało się 12V, czyli temat modułu można wyeliminować i zostaje tylko dmuchawa.


u mnie nie da się właczyć dmuchawy bez właczenia silnika więc nie wiem jak byłeś w stanie sprawdzić czy podaje napięcie czy nie? Chyba, że tylko moja tak działa. Bez właczonego silnika można się bawić nawiewem na panelu, ale nie da się nic włączyć.  Wyjąć dmuchawe to nic trudnego - odbezpieczyć blokade i pół obrotu przekręcić w lewo. Gorzej może być z wyjęciem jej z pod deski.

ameno

  • Gość
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 25, 2011, 18:41:04 »
Mówię o zwarciu kabli na wtyczce modułu, wtedy dmuchawa pracuje, nie pamiętam czy przy wyłączonym silniku, na pracującym chodzi na pewno na maxa jesli jest sprawna.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 25, 2011, 19:16:08 »
Dmuchawa jest jak na dłoni po wyjęciu zegarów. Silnik jest typowy i występuje w różnych markach, można też kupić regenerowany po oddaniu starego. Sam mam taki chyba od 4 lat i chodzi lepiej jak ten oryginalny.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 26, 2011, 10:47:30 »
O, dobrze wiedzieć:) Wyjęcie zegarów to sprawa banalna. Wg instrukcji citroena, żeby wyciągnąć dmuchawę należy odkręcić kolumnę kierownicza przy podłodze i lekko ją odchylić potem jedynie wypiąć dmuchawę i wyciągnąć.
Floating on ;)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 26, 2011, 14:01:51 »
Małe sprostowanie: nie wiem czy wyjdzie przez dziurę po zegarach, ale rękę można włożyć i ją odkręcić, a to już połowa sukcesu. Ja się męczyłem od dołu na "macanego" i dopiero przy innej okazji zauważyłem, że wyjęcie zegarów może znakomicie ułatwić sprawę.

Marek_S

  • Gość
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 26, 2011, 17:04:55 »
pewnie szczotki się zawiesiły .

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 26, 2011, 18:19:38 »
Raczej się skończyły i to razem z komutatorem niestety...

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 02, 2011, 17:59:21 »
Dzisiaj dostałem niedrogo używany moduł dmuchawy.Zamontowałem i niestety objawy pozostały te same.
Wziąłem się wiec za samą dmuchawę. Wypiąć ją i wysunąć z gniazda todosłownie minuta. W ,moim przypadku zdecydowanie wygodniej zrobić to od spodu ( wkładając rękę z poziomu pedałów).
Za [color=ff0000]piii[/color]ę nie udało mi się jej wyciągnąć całkowicie. Już ją miałem prawie na samym dole ale jak by nie obrócić to zawsze coś haczy. Robiłem to trochę na szybko więc może trzeba by coś jeszcze tam zdemontować. Próbowałem też wyjąć zegary ale niestety nie ułatwiło mi to zadania. Mam za duże dłonie i z trudem je przeciskałem by cokolwiek zrobić z dmuchawą a o wyjęciu jej tamtędy absolutnie nie ma mowy. Przy okazji nie do końca udało mi się wypiąć wtyczkę zasilające, zwolniłem zaczepy , ale do końca wtyczka z gniazda nie chciała wyjść. nie wiem czemu? Dość mocno ją rozruszałem wydmuchałem sprężonym powietrzem ew. syf i zdecydowałem się zamontować całość ponownie. Okazuje się, że dmuchawa śmiga znów jak dawniej. Nieco czuć jej pracę na najwyższych obrotach ( może coś skrzywiłem ?) ale najważniejsze że działa. Pytanie do Andrzeja i Patrykaj jak dokładnie udało Wam się wyjąć dmuchawę od dołu? Gdyby okazało się , że w niedalekiej przyszłości będę musiał ją wymienić wolał bym wiedzieć;]

A i gdyby ktoś potrzebował sprawny moduł to sprzedam po kosztach. Z przesyłką zapłaciłem 80zł i za tyle oddam.
Floating on ;)