Naciąganie paska:
1. Założyć pasek zębaty, zaczynając od koła zębatego pasowego wału korbowego, a następnie na koło zębate pasowe wału rozrządu tak, aby pociągany odcinek paska był napięty oraz naprężyć pasek z niewielką siłą za pomocą rolki napinacza (i dokręcić srubę rolki).
2. Usunąć (wiertła
) trzpienie z otworów w kole zamachowym i kole wałka rozrządu. Wsadzić w kwadratowy otwór napinacza jakiś dopasowany imbus o długości co najmniej 10 cm. Na takiej dzwigni na 10 cm zawiesić ciężar 1,5 kg (cokolwiek, kamień, jakieś żelastwo).
3. Poluzować śrubę rolki napinacza i dokręcić momentem 23Nm (powiedzmy, że od dokręcenie palcem to jeszcze 45 stopni kluczem)
4. Obrócić powoli wał korbowy zgodnie z kierunkiem pracy o jeden obrót i unieruchomić koło zamachowe trzpieniem.
5. Poluzować śrubę rolki napinacza i lekko nacisnąć na odcinek pociągany paska, tak aby obróciła się rolka napinacza. W tym położeniu trzpień ustawczy wału rozrządu nie powinien dać sie włożyć)
6. Dokręcić śrubę rolki napinacza momentem 23Nm, wyjąć trzpień z koła zamachowego, powtórnie powoli obrócić wał korbowy zgodnie z kierunkiem pracy o dwa obroty i znów unieruchomić wkładając trzpień w koło zamachowe.
7. Poluzować śrubę rolki napinacza tak, aby ciężarek spowodował naprężenie paska po czym dokręcić śrubę momentem 23Nm i sprawdzić czy daje się włożyć trzpień ustawczy wału rozrządu. Jeżeli tak to mamy prawidłowo wyregulowany naciąg paska rozrządu.
POWODZENIA