Wyszlo na to ze i mnie dotknal problem z awaria czujnikow parkowania
Ale co tam, montowalem kiedys takie w Xsarze wiec nie bede z bzdura, czyli sygnalem ciaglym po zalaczeniu wstecznego, jechal do serwisu. A ze problem usunale a przy okazji poznalem te czesc karoserii to mysle sobie, moze komus w przyszlosci sie przyda. Po datach na czujnikach wyglada ze dla Mk I i Mk II sa takie same wiec temat moze byc uniwersalny. A zatem do rzeczy.
Nie trzeba demontowac zderzaka, co za ulga
Wystarczy wejsc pod auto, mozna sie wsunac unoszac je do gornego polozenia serwisowego, miejsca jest sporo a ruchy nie skrepowane. Calosc robiona w Breaku ale podejrzewam iz ten sam patent zastosowano w Berline. Od spodu zderzak jest oslona wzdluzna mocowana na standardowych niby wkretach (pol obrotu i wychodzi) w ilosci 4 sztuk, oczywiscie 2 na srodku i po 1 na kazdym skraju. Po ich wyjeciu trzeba nieco ponaginac plastyk zeby calosc wyszla ze zderzaka. Widzimy wowczas wiazki kabli od czujnikow i same czujniki. Poza tym blizej lewej strony auta jest dodatkowa wsuwana oslona pomiedzy samym zderzakiem a blacha karoserii stanowiaca oslone przewodow czujnikow wchodzacych do kabiny. Na wcisk wiec z demontazem nie ma wiekszych problemow. Po wyjeciu mozna wypiac z zaczepow okablowanie oraz wyjac wszystkie cztery czujniki. O dziwo, czujniki maja swoja zlaczke a zatem tez mozna je powypinac kiedy w gre wchodzi awaria ktoregos. W moim przypadku uszkodzony okazal sie kabel ktory ulegl przetarciu na skraju tej dodatkowej oslony. A ze krotko strasznie z nim trzeba bylo wykonac nurka do kufra, wyjac pianke i kolo zapasowe, odkrecic centralke czujnikow (nie ma dostepu do zatrzaskow zlaczki) wypiac zlaczki i wysunac kabel o te kilkadziesiat dodatkowych centrymetrow. Kable na wierzchu wiec robota prosta, polaczyc zerwany, zlutowac, zalozyc koszulke termokurczliwa coby wilgoc nie wchodzila, zabezpieczyc wiazki dodatkowo tasma izolacyjna i zlozyc wszystko w odwrotnej kolejnosci. Dziala wiec wychodzi na pelen sukces.
Przy okazji, moze sie komus przydac przy poszukiwaniu czesci zdjecia z numerami centralki i czujnikow. Wszystko produkcji Valeo sygnowane PSA.