Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Za wysokie obroty przy zimnym silniku  (Przeczytany 13186 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« dnia: Maj 09, 2008, 07:17:04 »
Witam. Mam obecnie strasznie irytujący mnie problem. Otóż po całonocnym postoju rano po rozruchu silnika podczas jazdy, przykładowo na dystansie 5 km w ruchu miejskim, mam obroty na poziomie 1800-1900, czasem jest to 1500-1600. Bóg jeden wie od czego to zależy. Jeżdżę tym ZXem już 3 rok. Dlatego wiem, że powinien nawet podczas chłodnych poranków mieć obroty po rozruch tak do max. 1200. Wymieniałem kiedyś czujnik temp. powietrza w silniku, na jakiś czas pomogło. Potem problem narastał. Jednak teraz to już standard że po rozruchu silnik za długo utrzymuje wysokie obroty, i to nie tylko rano.
Pomocy, co zrobić?
ZX-spectrum

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 09, 2008, 10:36:05 »
Sprawdz przepustnice :)

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 09, 2008, 15:50:03 »
1. nieszczelny uklad dolotowy - dostaje sie dodatkowe powietrze
2. uszkodzony czujnik temperatury chlodziwa
3. zanieczyszczony silniczek krokowy
4. zabrudzona przepustnica - niedomyka sie (malo prawdopodobne aby az takie obroty to dawalo)
5. uszkodzona sonda lambda
6. zresetuj ECU (odlacz klemy powiedzmy na 15-20 minut)
Artur

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 10, 2008, 10:49:01 »
no ja wczoraj tak mialem.... nie odbijała mi przepustnica do końca =/ jechalem z obrotami 2000 - 2500 bez dotykania pedału gazu wrzucajac tylko biegi :)

  • Gość
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 10, 2008, 16:39:59 »
Na mój gust to Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 13, 2008, 14:38:17 »
A więc sądzicie, że to prawdopodobnie wina czujnika cieczy chłodzącej? W takim razie rozejrzę się ile to kosztuje. Klemy wczoraj odłączyłem na około 2 godziny. Po podłączeniu silnik pracuje ok ale to chwilowe, lada dzień sytuacja się powtórzy, bo już tak nie raz robiłem.
   Jednak nurtuje mnie pytanie. Skoro padnięty byłby czujnik (dajmy na to chłodziwa) to dlaczego po jakimś czasie pracy silnika obroty wracają do normy, ba czasem potrafią być prawie że za niskie. Jeśli jakiś czujnik jest zepsuty to silnik powinien cały czas dawać złe obroty.
ZX-spectrum

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 13, 2008, 16:28:49 »
Witam,

nie wiem jak jest w 1.6, ale w 1.4 zamiast czujnika cieczy wstawiłem potencjometr tak dla testów i sobie nim kręciłem i nawet jak zjechałem na max, to obroty nie przekraczały 1500 obr/min więc moim zdaniem to nie ten czujnik jest winien. Jakby był uszkodzony, nie jest możliwe, żeby wywołało to takie wysokie obroty. :-) Ale to tylko moje zdanie i wysnute na podstawie silnika 1.4 :-)

Pozdrawiam.

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 14, 2008, 00:00:24 »
pokręć tą przepustnica :P dociśnij ją do pozycji Zero i zobacz czy obroty spadna :P :)) może ona Ci sie wiesza ?

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 15, 2008, 03:56:42 »
Spytaj Pawła bo majstrował przy tym w swojej aurze. Chyba nawet coś opisał w temacie o "striptizie korpusu przepustnicy" :-)
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2008, 07:37:36 »
A jak wygląda jak odpalisz i jedziesz - obroty trzymają się takie same i potem jeśli mu się poprawi to spadają dość szybko do poziomu (można nawet powiedzieć, że nagle)? Czy w miarę nagrzewania silnika zanim się nie poprawi to  nawet lekko rosną?

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 16, 2008, 07:57:22 »
No więc na początku, po odpaleniu obroty są jak pisałem za wysokie. Czasem przez 3km czasem przez 5km. Skutkuje to potem spadkiem obrotów do wydawałoby się normalnego poziomy, ale dość często także spadkiem poniżej docelowego poziomu. Wówczas przy dohamowaniu przy światłach wydaje się nawet że silnik zaraz zgaśnie.
   Dziękuję za sugestie w celu wyłonienia sprawcy tego defektu, ale nadal jestem w kropce. Czy wymieniać ten czujnik cieczy chłodzącej czy wina leży gdzie indziej.

Pozdrawiam. ZX-Power :)
ZX-spectrum

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 16, 2008, 08:00:24 »
Do Marcina i Artura.
Czy chodzi Wam o wadliwą prace przepustnicy jako takiej, czy jak mi ktoś kiedyś powiedział o "walnięty" czujnik położenia przepustnicy tudzież wału korbowego?

Pozdrawiam.
ZX-spectrum

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 16, 2008, 08:04:32 »
Aha co jeszcze zauważyłem. Na te za wysokie obroty auto jest szczególnie podatne po dłuższym (kilkugodzinnym bez względu na temperaturę otoczenia postoju). Co ciekawe, po odpaleniu i przejechaniu tych kilku km w cyklu miejskim, zgaszeniu silnika na kilkanaście minut, następnie ponowny rozruch i najczęściej obroty sie stabilizują na akceptowalnym poziomie 900-1000.
ZX-spectrum

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 16, 2008, 10:03:57 »
Miewam teraz ten sam problem. Ustąpił na trochę po wyczyszczeniu  silniczka krokowego i wyregulowaniu przepustnicy (ale ja wcześniej tu nakręciłem). Teraz nie wchodzi mi na wysokie ale wczoraj zaczęło mu się nurkować - dzisiaj znowu spokój.

Wydaje mi się, że problemem jest silniczek krokowy, który się zapieka. Czujnik temperatury - nie wydaje mi się, zbyt dziwne zachowanie jak na niego.

To może to być coś z elektryką równie dobrze.

Jak dojdę to powiem co to było, na razie u mnie jak mu coś odbije to sporadycznie prawie chce zgasnąć - tłucze się na 500 rpm i po jakimś czasie obroty wstają i później już nie gaśnie.

aaa - i coś takiego - tutaj hipoteza bo nie wiem jak działa w tym wypadku sterownik ale jak krokowy się zacina to może się rozkalibrowywuje stąd później nagle wariuje z drugiej strony.

Ja chyba niedługo wymienię krokowca na tego z allegro i zobaczymy.

ps. jakbyś rozwiązał to daj znać :)

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 18, 2008, 10:21:35 »
Cytuj

Paweł Hendrysiak napisał:
na razie u mnie jak mu coś odbije to sporadycznie prawie chce zgasnąć - tłucze się na 500 rpm i po jakimś czasie obroty wstają i później już nie gaśnie.


mam to samo, tylko ze zauwazylem ze to wina dolotu. autko jest na LPG i gdy mam te obroty ok 500 (czasami) to wystarczy przytkac lekko dolot i wtedy obroty wstaja do 900. u mnie nie ma tej rury od podgrzewacza powietrza (ten na kolektorze wylotowym), i jak silnik potrzebuje powietrza to otwiera sie ta klapka w podcisnieniowym regulatorze przeplywu, i za duzo zasysa powietrza. gazownik wyrzucil te rure, bo dolot na gazie na wyzszych obrotach powinienn byc krotki, niestety zepsuly sie niskie obroty. a moze mu przykrece gaz..... - mam instalacje na srube :/


p.s. do tych co maja silnik 1.6i na gazie - czy macie te rure od podgrzewacza?
Artur

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 18, 2008, 10:44:20 »
Nie, ja mam krótką "fifkę" ok. 10-15 cm wychodzącą z filtra i ciągnącą powietrze z pompy hamulcowej. Nie mam tego elementu "przełącznika" - wywaliłem. Zalatuje wsią ale w tej konfiguracji auto ma największą prędkość maksymalną i nie ma problemu z "dołami" w mocy.

Powiem tylko, że tą rurę mam od dawna i nigdy wcześniej nie miałem problemów z obrotami. Może Artur masz podobny problem, że Ci obroty nurkują przy hamowaniu i to może być kwestia regulacji i dolotu ale u mnie czasem tłukły 500 i nie chciały się podnieść. To mnie zastanawia właśnie nad krokowym - przecież on jest w stanie podnieść obroty do 2000... Tym bardziej, że czyszczenie jakby na chwilę mi pomogło.

Walczę dalej, ale póki co znów jest dobrze (bo podregulowałem gaz?)

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 19, 2008, 07:09:56 »
Paweł, jak wymienisz krokowca to daj znać. Może to właśnie on jest przyczyną tych dziwnych obrotów. Jesli tak to również go zmienię. A tymczasem chyba zmówię czujnik temp. cieczy chłodzącej i zobaczymy czy to coś zmieni.
ZX-spectrum

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 19, 2008, 07:50:58 »
Krokowca już zamówiłem z allegro, a co tam spróbujemy - szansa duża, bo już czyszczenie coś tam dało. Co prawda teraz znowu u mnie jest dobrze ale jak już kupiłem to podstawię i zobaczymy czy cokolwiek się zmieni. Być może w weekend będę miał czas go wymienić ale nie obiecuję.

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 20, 2008, 11:54:53 »
Czujnik w drodze. Jednak nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz. Może mi ktoś rozjaśni umysł w tym temacie. Jak sądzę są w tym silniku 2 czujniki badające temperaturę chłodziwa. Jeden podaje informację do komputera silnika, drugi na deskę rozdzielczą. Czy za te procesy odpowiada jeden czujnik? Zastanawia mnie to dlatego, że temperaturę na desce mam ok.
ZX-spectrum

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 20, 2008, 11:57:56 »
To są dwa osobne czujniki.

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 21, 2008, 09:57:53 »
Ok, no więc zamówiłem z Intercars taki czujnik: http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=161820131419&pic=0&moto=0
Mam nadzieję, że właściwy.

Wcześniej patrzyłem czy dam radę wykręcić stary i trochę płynu uleci przy wymianie :)
ZX-spectrum

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 21, 2008, 23:05:29 »
Cytuj

Sebastian Gałka napisał:
Ok, no więc zamówiłem z Intercars taki czujnik: http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=161820131419&pic=0&moto=0
Mam nadzieję, że właściwy.

Wcześniej patrzyłem czy dam radę wykręcić stary i trochę płynu uleci przy wymianie :)


zamowiles czujnik do deski rozdzielczej. jak popatrzysz na jego schemat to jest tam sygnal do wskaznika i sygnal na zarowke od przegrzania silnika, kotra zapali sie przy 110st. C.
Artur

  • Gość
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 23, 2008, 11:26:57 »
Wymień go bo tak jak pisze Artur zamówiłeś zły czujnik

I pamiętaj, po wymianie restart zrób i dopiero wtedy próbuj

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 23, 2008, 11:32:22 »
Artur ma rację, nie ten czujnik. Ja wymieniłem silniczek krokowy, ale na razie nic nie powiem, muszę trochę pojeździć. Jedno co mi się wydaje, że ten pobiera mniej prądu - tamten chyba już się męczył, ale pojeżdżę trochę to dam znać.

Jeśli chcesz coś na szybko sprawdzić - zapamiętaj pozycję śruby podpierającą przepustnicę i przekręć ją 60 stopni w lewo (wykręcanie). Daj znać jakie efekty. Jak będzie gorzej to sobie cofniesz tak jak było. Jak za wysoko jest podparcie to też są takie problemy z obrotami.

Offline Artur Gałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: ZX 1,6i Aura '92 BDY
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Za wysokie obroty przy zimnym silniku
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 26, 2008, 07:19:56 »
Nie ten czujnik? To jaki powinienem zamówić? Możecie mi pokazać jak wygląda, albo gdzie on się znajduje? Wydawało mi się że... kurdę. Proszę o nakierowanie na właściwy tor :) bo teraz to juz zdębiałem.
ZX-spectrum