Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany  (Przeczytany 13738 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« dnia: Czerwiec 29, 2008, 22:46:40 »
witam, jak w temacie: gdy silnik sie nagrzeje i chce spowrotem zapalic to musze kilka sekund meczyc rozrusznikiem. keidys tez to mialem ale nie wiem po czym przeszlo. nie wazne czy benzyna czy gaz. jakies sugestie??
Artur

Offline Mateusz Łuczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2002
  • Zainteresowania: DUCATI...
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 29, 2008, 22:57:41 »
czujnik halla? (jeśli jest)

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2008, 16:06:51 »
dlaczego na to stawiasz? mozesz cos wiecej na ten temat?
Artur

Offline Mateusz Łuczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2002
  • Zainteresowania: DUCATI...
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2008, 16:16:56 »
To czujnik położenia wału - jeden z ważniejszych czujników, steruje kątem sterowania zapłonu itp itd...

Znajomiec walczył z clio II - kręcić mógł z 40 sekund i nie chciał odpalić (świece zawory kable WN wsio ok) wymienili mu halla i ręką odjął.

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2008, 16:23:02 »
Cytuj

Artur Staszowski napisał:
witam, jak w temacie: gdy silnik sie nagrzeje i chce spowrotem zapalic to musze kilka sekund meczyc rozrusznikiem. keidys tez to mialem ale nie wiem po czym przeszlo. nie wazne czy benzyna czy gaz. jakies sugestie??


A pojawia się to jak postoi z 10 minut po zgaszeniu na ciepło czy wystarczy na chwilę zgasić i problem pojawia się od razu?

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2008, 16:57:59 »
Cytuj

Paweł Hendrysiak napisał:
Cytuj

Artur Staszowski napisał:
witam, jak w temacie: gdy silnik sie nagrzeje i chce spowrotem zapalic to musze kilka sekund meczyc rozrusznikiem. keidys tez to mialem ale nie wiem po czym przeszlo. nie wazne czy benzyna czy gaz. jakies sugestie??


A pojawia się to jak postoi z 10 minut po zgaszeniu na ciepło czy wystarczy na chwilę zgasić i problem pojawia się od razu?


kurcze nie wiem, musze sprawdzic dokladnie, ale wydaje mi sie ze musi postac chwile.
a jakie sa przyczyny w obu przypadkach?
Artur

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2008, 21:25:56 »
sam chciałbym wiedzieć :)

Ale trop z czujnikiem położenia wału jest wcale nie głupi. One jak czytałem gdzieś jak zaczynają padać to przestają działać po nagrzaniu. Ale może to też nie być to, bo zazwyczaj pisali, że auto zgasło i nie mogli odpalić zanim jakiś czas nie minął i tak w kółko.

Ja na razie jeżdżę - mam to chyba "od zawsze", albo od momentu założenia lpg. Nie jest to wielki problem, bo jak dam gazu przy odpalaniu to zapala w ciągu sekundy - u Ciebie też? Poza tym na zimno momentalnie i na zupełnie ciepło też. Tylko jak postoi odpowiednią chwilę to coś jakby się zalewał.

Offline Sławomir Cyprys

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 027
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 16V '08 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 01, 2008, 23:05:39 »
Cytuj

Paweł Hendrysiak napisał:
 bo jak dam gazu przy odpalaniu to zapala w ciągu sekundy - u Ciebie też? Poza tym na zimno momentalnie i na zupełnie ciepło też. Tylko jak postoi odpowiednią chwilę to coś jakby się zalewał.


To daj mu podczas kręcenia rozrusznikiem lekko w pedał gazu, dostanie więcej powietrza i natychmiast zapali. Miałem tak w swoim gaźnikowym BX-ie. Po postoju 5-10 minutowym trzeba było chwilkę pokręcić aby odpalił, po wciśnięciu gazu łapał natychmiast...
przez 12 lat był BX 15 TGE 1991 208 kkm :-)
przez kolejne 5 lat Xantia 2,0 16V '98

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 02, 2008, 00:58:10 »
oj, u mnie plail ok.
tzn. tak: kiedys mialem podobnie w upal albo zaraz po zgaszeniu silnika i nie pamietam co zrobilem (chyba czyscilem wtrysk) i przeszlo mu. teraz niestety za kazdym razem zle pali gdy jest goraco czy nagrzany, niewazne kiedy. wtedy tylko gdy byl zimny i za chwile zgaszony lub gdy byl bardzo rozgrzany.
to ze trzeba dac gazu to wiem. zauwazylem jednak ze gdy mialem oryginalna pompe paliwa to plail bez dawania gazu - widocznie cisnienie paliwa bylo wieksze. gdy wymienilem na podrobe to zawsze musze dac gazu, tak samo gdy mi padala oryginalna pompa.
Artur

Offline Dariusz Kardasz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Śrem
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII 2007 2.0 16V LPG BRC
  • Miejscowość: Śrem
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 02, 2008, 15:42:57 »
Miałem coś podbnego w Xsarze 1,4. Wskazówka temperatury leżało na dole a było wiadomo ze silnik jest jeszcze ciepły, problem nasilał się latem, wtedy silnik wolniej stygł, kombinowałem ze silniczkiem krokowym, sondą lamba. A sprawa była prozaiczna mianowicie po odpowietrzeniu układu chłodzenia było lepiej, a problem znikł zupełnie po wymiania czujnika płynu chłodzącego ( koszt ok 30-40 zł o ile dobrze pamiętam ).

Moze to spróbuj

Pozdrawiam
Kiedyś: ZX 1.4i '95, Xsara break 1.4i '99, Xsara break 1,6 i '02 Renault Grand Scenic 2.0 16V '04




Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 03, 2008, 12:26:00 »
tu moze powracać temat "dolotu" :D mówicie upalne dni a silnik nie lubi goracego powietrza :))

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 03, 2008, 13:11:55 »
U mnie w 16v jest podobnie, z tym że auto długo odpala jeśli postoi dłużej niż 20 min. Jeśli zaraz po zgaszeniu uruchomie to jest ok, jeśli postoi to trzeba kręcić około 7 sekund i potem zapala. Co prawda udaje się go uruchomić za każdym razem ale już mnie drażni to kręcenie. Na zimnym silniku odpala dobrze, z tym, że auto musi postać conajmniej 8 godz bez odpalania, bo jeśli krócej, to tez długo trzeba kręcić. Na pewno problem leży po stronie układu zapłonowego, bo sprawdzałem. Podczas kręcenia nie ma iskry, po paru sekundach się pojawia i od razu auto zapala. Dziwne... Też teraz ostawiam czujnik położenia wału, bo resztę już sprawdzałem
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 03, 2008, 13:30:49 »
To jest ten sam objaw, tylko u Ciebie chyba stan bardziej zaawansowany, bo u mnie góra 3 sekundy (jak odpalam z lekko wduszonym gazem to 1-2 sek - pewnie wówczas słaba iskra rozhajcuje).

Ja nie sprawdzałem czy jest iskra w tym momencie ale jak dłużej kręci to śmierdzi niespaloną benzyną więc obstawiam, że jest tak samo. Z mojej strony mogę powiedzieć, że nie jest winna cewka, kable ani świece. Cewkę (mam jedną podwójną) wymieniłem na nową i akurat to pozostało bez różnicy.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 03, 2008, 16:27:08 »
No ja też wiem że to nie cewka, co prawda u mnie są 4 cewki na każdy cylinder odzielna i wszystkie są sprawdzone, moduły zapłonowe też podmieniane. Dziwna sprawa, w poprzedniej 16v miałem to samo. Tą jak kupiłem było ok a potem nagle zrobiło się tak jak pisałem. Dziwna sprawa...
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 23, 2008, 13:37:58 »
Witam.
Chciałbym odświeżyć temat.

Też mam podobny problem z zapalaniem bez wzgledu na temperature silnika. W dodatku gdy już odpali (po około 3-4 sec.) to obroty wyskakują do około 1800 obr/min po czym spadają do 880. Dzieje się tak bez trzymania nogi na pedale gazu.
Czy ktoś próbował wymieniać czujnik położenia wału? Jesli tak to są jakieś efekty?

Sprawa dotyczy Xanti z silnikiem 2.0 16V (RFY) takim jak w ZX-ie.
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 23, 2008, 14:03:24 »
Ja w przyszłym tygodniu będe zmieniał sprzęgło, i wtedy przy okazji wymienię czujnik położenia wału, bo dostać się do niego gdy wszystko jest zmontowane to masakra. Jak już wymienię ten czujnik to natychmiast dam znać. Obstawiam, że to to, bo wszystkie inne elementy wytwarzające iskrę już sprawdzałem i są ok.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 23, 2008, 15:01:31 »
Paweł, a podczas zlotu w Ełku zamieniałeś kompy...mnie się wydawało, że na którymś odpalał dobrze - od razu. Potem chyba je zamieniłeś spowrotem. Oczywiscie mogło mi się wydawać...mój stan w Ełku był bardzo wskazujący...mogło mi sie to nawet przyśnić:)

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 23, 2008, 16:12:22 »
Cytuj

Mariusz Ilicki napisał:
Paweł, a podczas zlotu w Ełku zamieniałeś kompy...mnie się wydawało, że na którymś odpalał dobrze - od razu. Potem chyba je zamieniłeś spowrotem. Oczywiscie mogło mi się wydawać...mój stan w Ełku był bardzo wskazujący...mogło mi sie to nawet przyśnić:)


nieeeee no, to ja w takim razie sie wybieram na najblizszy zlot :D

a wracajac do tematu: zmierzylem opor czujnika miedzy dwoma pinami i wyszlo 382 ohm. powinno byc 370 ohm. nie wiem czy tak mala roznica moglaby sprawic ze to wlasnie czujnik jest winny.
Artur

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 23, 2008, 17:07:51 »
Przyjeżdżaj. Będą na bank 3 1.6i ;)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 24, 2008, 10:14:03 »
Cytuj

Mariusz Ilicki napisał:
Paweł, a podczas zlotu w Ełku zamieniałeś kompy...mnie się wydawało, że na którymś odpalał dobrze - od razu. Potem chyba je zamieniłeś spowrotem. Oczywiscie mogło mi się wydawać...mój stan w Ełku był bardzo wskazujący...mogło mi sie to nawet przyśnić:)

Mariusz faktycznie kompy zmienialiśmy i to pamietasz dobrze  :evil: , ale niestety na każdym zachowuje się tak samo. Zobaczymy co przyniesie wymiana czujnika położenia wału, bo jak to nie pomoże to ja już nie mam więcej koncepcji.....
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 24, 2008, 14:16:26 »
Cytuj

Artur Staszowski napisał:
nieeeee no, to ja w takim razie sie wybieram na najblizszy zlot :D

a wracajac do tematu: zmierzylem opor czujnika miedzy dwoma pinami i wyszlo 382 ohm. powinno byc 370 ohm. nie wiem czy tak mala roznica moglaby sprawic ze to wlasnie czujnik jest winny.


Mierzyłeś go na zimno, na ciepło czy zaraz po mocnym rozgrzaniu?

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 07, 2008, 09:43:40 »
Wymieniłem czujnik położenia wału,ale niestety nie przynosło to oczekiwanych efektów. Auto jak kiepsko paliło tak dalej pali i nie mam już pomysłu co to może być...
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Grzegorz "Zubi_" Zubrzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 543
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: 2x ZX Xantia, Megane Kombi -były :/|Laguna IImkI 1.8 LPG|Xsara 1998r. 1,6 8V LPG|Mazda 323f BJ 1.5
  • Zainteresowania: Piłka nożna, kobiety, mój ZX i Xantia, komputery, elektronika, j.angielski
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 31, 2008, 23:38:16 »
Paweł, sprawdź pompę paliwa...nie wymieniałeś jej przez przypadek niedawno? W Xantii miałem tak (stara pompa się zawieszała, kupiłem zamiennik. Działał dobrze przez 2-3 odpalenia. Później pompa pracowała, ale niestety podejrzewam, że na mniej niż 3bar. :/, podmiana na starą i problem z odpalaniem zniknął jak ręką odjął.)

Wcześniej problemy z odpaleniem były wynikiem zaniknięcia szczotek w rozruszniku....wymiana w 2.0 zajmuje ok 1,5-2godzin :)

Edit: doczytałem dopiero teraz, że nie dociera iskra :) ale moje spostrzeżenia może się komuś przydadzą jeszcze.
---
Renault Laguna IIphI Grandtour - "emerytowóz"
Xsara 1,6 8V + LPG "Elwirowóz"
Mazda 323f BJ 1,5 16V - "teściowóz"

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 16, 2008, 13:02:44 »
Problem rozwiązany. Okazało się, że to jednak nie iskra tylko nieszczene wtryskiwacze benzyny przeciekały i po postoju w kolektorze robi się sporo benzyny (za bogata mieszanka) i auto ciężko pali. Nie spodziewałem się takiego przebiegu sprawy....
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: ciezko pali gdy jest upal/jest rozgrzany
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 16, 2008, 15:48:06 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:
Problem rozwiązany. Okazało się, że to jednak nie iskra tylko nieszczene wtryskiwacze benzyny przeciekały i po postoju w kolektorze robi się sporo benzyny (za bogata mieszanka) i auto ciężko pali. Nie spodziewałem się takiego przebiegu sprawy....


Gratuluje rozwiązania problemu. Rozumiem, że silnik teraz pali na "dotyk" hihi :)

Pozdrawiam
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)