Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy  (Przeczytany 27597 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Alek Nych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi Break Mk1 / C5 2.0HPi Mk1
  • Miejscowość: Wrocław
[Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« dnia: Lipiec 29, 2008, 00:46:17 »
Witam!W posiadanym przez rodziców C5 z 2001 roku pojawiły sie drgania i luz kierownicy. Po dokładnym sprawdzeniu auta na warsztacie (nie ASO, ale sprawdzony i zaufany :-))ustalono, że układ jezdny jest ok, ale luz jest na samej kolumnie, w miejscu gdzie są połączenia pozwalające na regulację położenia kierownicy. Nie ma możliwości dokręcenia, pozostaje wymiana całej kolumny bądź próba zacisnięcia czymś luźnych połączeń. Czy ktoś z Was spotkał sie z takim problemem??
Dzieki za odp. :-)
Alek
C5 2.0HDi Break Mk1 '04

Offline Arek Kwist

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Mikolow
  • Posiadany samochód: c5 2001 2.0 HDI
  • Miejscowość: Mikolow
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 29, 2008, 00:58:16 »
Mam dokldanie ten sam problem.
Czuc i slychac to najbardziej na bardzo nierownej nawierzchni przy bardzo malych predkosciach.
Podobno to padniete lozysko kolumny i podobno tylko wymiana calej kolumny nas czeka :(
Aczkolwiek sam poszukuje innego wyjscia.

woytasmi

  • Gość
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 29, 2008, 08:09:55 »
Na waszym miejscu dokładniej bym sprawdził usterkę.
Na kolumne kierownicy działaja naprawdę bardzo małe siły - nie aż takie żeby wyrobic łożysko do takiego stopnia żeby stukało.
Sprawdźcie dokładnie swożnie, końcówki drążka i przekładnię  - tam jest śruba, dzięki której można zlikwidować luz po lewej stronie auta.
W momencie gdy stuka na przekladni - drgania przechodzą na kolumne kierownicy i wygląda tak jakby to ona była winna - a fakty są inne.

Pozdrawiam !

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2008, 09:51:43 »
Miałem ten problem u siebie przy 140 tyś. Najpierw stukało na przejazdach kolejowych, później pojawiło się strzelanie przy kręceniu kierownicą. Wymiana kolumny kierownicy pomogła.

Offline Robert Pałys

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C4 B7 1,4 VTI
  • Miejscowość: Elbląg
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2008, 10:05:58 »
Witam
Miałem to samo w poprzedniej C5 MK I i to juz przy przebiegu 90 tys km.
Sprawdzane w ASo i również stwerdzili że to w przekładnia, nie było żadnego luzu w zawieszeniu. Podobno wpuszczaja tam jakis gęsty smar i to w początkowej fazie pomaga, lub wymiana całej kolumny.
Dodam, że w ojca C5 MK I tez ten problem wystepował przy przebiegu koło 100tys km.
Pozdrawiam
Były: Citroen Xsara 1.6 SX 99r, Citroen C5 1.8X 2003r, Citroen C5 [Mk II] 1,6 HDi Tendance 2005r., Citroen C5 [Mk III] 2,0 HDi 136kM Dynamic 2008r, Citroen C5 MkIII 2.0HDI 163kM Seduction Gris Haria 2010, Citroen C4 1.6HDI 2007, Citroen C3 1.4VTI 2011
Jest:  C4 B7 1,4 VTI+ .....

Offline Alek Nych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi Break Mk1 / C5 2.0HPi Mk1
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2008, 15:54:55 »
I skończy sie pewnie na wymianie - a auto ma dopiero 80 tys km :( Wlasnie ostatecznie potwierdzająto w ASO - kolumna 1000+300 robocizna....Pytanie czy starczy na następne 100 tys tylko :|
pozdr.
Alek
C5 2.0HDi Break Mk1 '04

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2008, 20:09:43 »
Witam.Miałem ten sam problem z luzem w kolumnie kierownicy.Po dokładnych poszukiwaniach luzu stwierdziłem, że jest on w kolumnie w miejscu zacisku jednej tulejki kolumny w drugą (rozluźnienie ścisku).Poradziłem sobie w ten sposób, że w miejsce luzu wcisnąłem mały kawałeczek cienkiej blaszki oraz zalałem to miejsce połączenia tam gdzie występuje luz klejem do osadzania łożysk bo taki posiadałem akurat ale sądzę, że jakikolwiek dość rzadki klej do metali dostępny w sklepach też zda egzamin.U mnie operacja pomogła, jest cisza na kolumnie kierowniczej, żadnych luzów, co wcześniej było dość dokuczliwe.Pozdrawiam....

Offline Arek Kwist

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Mikolow
  • Posiadany samochód: c5 2001 2.0 HDI
  • Miejscowość: Mikolow
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 30, 2008, 19:11:18 »
Hmm,
probowalem zlokalizowac miejsce o ktorym piszesz ale z marnym skutkiem.
Mam tez pytanie, ogladajac dokladnie kolumne wymiana jej nie powinna byc zbyt skomplikowana sprawa. Sadzicie ze mozna to samemu zrobic ??

Cytuj

Darek Kędra napisał:
Witam.Miałem ten sam problem z luzem w kolumnie kierownicy.Po dokładnych poszukiwaniach luzu stwierdziłem, że jest on w kolumnie w miejscu zacisku jednej tulejki kolumny w drugą (rozluźnienie ścisku).Poradziłem sobie w ten sposób, że w miejsce luzu wcisnąłem mały kawałeczek cienkiej blaszki oraz zalałem to miejsce połączenia tam gdzie występuje luz klejem do osadzania łożysk bo taki posiadałem akurat ale sądzę, że jakikolwiek dość rzadki klej do metali dostępny w sklepach też zda egzamin.U mnie operacja pomogła, jest cisza na kolumnie kierowniczej, żadnych luzów, co wcześniej było dość dokuczliwe.Pozdrawiam....

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 31, 2008, 07:15:22 »
Przed wymianą ustaw koła na wprost.
Możesz mieć tylko problem z demontażem stacyjki. Montowana jest za pomocą śruby, a jej łeb jest ukręcony co zabezpiecza przed odkręceniem normalnymi narzędziami. Ale jest na nią sposób.

woytasmi

  • Gość
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 31, 2008, 15:38:43 »
Ja bym sprawdził dokładnie czy to kolumna - drgania są przenoszone przez wszystkie elementy połączone z kolumą więc nie porywał bym się na kosztowną wymianę.
Jak już zajdzie taka potrzeba zawsze można kupić dobrą z allegro.
W tym przypadku klient wymienił na nową a problem nie zniknął :)

Offline Arek Kwist

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Mikolow
  • Posiadany samochód: c5 2001 2.0 HDI
  • Miejscowość: Mikolow
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 01, 2008, 18:40:23 »
No i tu jest wlasnie problem. Jak stoje i lekko ruszam kierownica to czuc delikatny luz i stukanie na koncu tego luzu w obie strony. I nie wydaje sie mi jakby tak moglo pasc lozysko bo ono by stukalo ruszajac kierownica w dol albo w gore a nie na boki.
Ale nijak nie moge dokadnie okreslic miejsca tego stukania.

woytasmi

  • Gość
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 01, 2008, 22:15:59 »
Jedź do mechanika, wyczep końcówkę przy lewym kole.
Wtedy będziesz mógł poruszac cięgnem i poczujesz czy są luzy. Jeśli są możesz je zlikwidowac dokręcając śrubę na przkładni. Sprawdź też luzy na drążkach i koncówkach.
W ten sposób może coś się dowiesz.
Pozdrawiam.

ps.
Czy przy wyłączonym silniku tez czuć luzy ?
Bo jak nie to 99% na to, że nie kolumna.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 02, 2008, 00:26:34 »
Cytuj

Wojciech Michurski napisał:
Jedź do mechanika, wyczep końcówkę przy lewym kole.
Wtedy będziesz mógł poruszac cięgnem i poczujesz czy są luzy. Jeśli są możesz je zlikwidowac dokręcając śrubę na przkładni. Sprawdź też luzy na drążkach i koncówkach.
W ten sposób może coś się dowiesz.
Pozdrawiam.

ps.
Czy przy wyłączonym silniku tez czuć luzy ?
Bo jak nie to 99% na to, że nie kolumna.


Mam pytanko - czy gdy przy wyłączonym silniku przy ruchach kierownicy słychać stukanie w maglownicy a w czasie jazdy drgania z nierówności przenoszone są na kierownice to świadczy to o luzach w maglownicy? Przy właczonym silniku i kręceniu kierownicą na postoju te stuki/luzy są niezauważalne, ale w czasie jazdy na nierównej nawierzchni denerwujące. Mam porównanie do peugeota 307 - tam w czasie jazdy kierownica jest sztywno. Czy można to wyregulować, czy to wina zawieszenia hydro?

woytasmi

  • Gość
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 02, 2008, 08:29:06 »
Ekspertem nie jestem ale jak słychać stuki w przekładni (maglownicy) przy wyłączonym silniku to można w C5 można to wyregulować lecz tylko po lewej stronie. Jeśli stuka po prawej to niestety regeneracja.
Chyba że tych stuków nie słychać podczas włączonego silnika kiedy w przekładni jest już ciśnienie - znaczyło by, że stuki pochodzą nie od maglownicy tylko np. kolumny kierownicy, lub jakaś śruba się poluzowała na kolumnie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 02, 2008, 15:01:47 »
Cytuj

Wojciech Michurski napisał:
Ekspertem nie jestem ale jak słychać stuki w przekładni (maglownicy) przy wyłączonym silniku to można w C5 można to wyregulować lecz tylko po lewej stronie. Jeśli stuka po prawej to niestety regeneracja.
Chyba że tych stuków nie słychać podczas włączonego silnika kiedy w przekładni jest już ciśnienie - znaczyło by, że stuki pochodzą nie od maglownicy tylko np. kolumny kierownicy, lub jakaś śruba się poluzowała na kolumnie.


Być może jest to lewa strona gdyż w czasie depnięcia na gaz mam wrażenie jak by lewe koło delikatnie odbijało w lewo. Wymieniona była lewa końcowka od maglownicy i się troche polepszyło, ale jeszcze słychać te stuki w maglownicy. Generalnie samochod prowadzi się bardzo dobrze (przy 150-200/h) nie czuć żadnych luzów na kierownicy i idzie prosto, ale każda wystającąca studzienka, garb, dziura przenosi uderzenie na kierownice. Jeżdże często 307-ką i tam jest taka sama przekładnia i maglownica i nie czuje żadnych uderzeń na kierownicy. Mam nadzieje, że da się to poprawić bez wymiany maglownicy albo kolumny kierowniczej :-). Przy właczonym silniku nigdzie nie słychać żadnych stuków puków :-). Być może delikatny luz jest na krzyżaku przy połaczeniu z maglownicą, ale przy właczonym silniku trudno to określić gdyż wyczuwalne jest to tylko jak jest silnik wyłaczony i jest duży opór na maglownicy. Byłem z tym w kilku warsztach, ale wszędzie mówią, że wg nich wszystko jest OK, ale mnie to troche denerwuje. Spóbuje dokręcić tą śrube w maglownicy o jakieś 10-15', czy ktos wie jaki tam wchodzi klucz?

woytasmi

  • Gość
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 02, 2008, 15:37:51 »
Tam jest imbus 5-kątny.
Tylko nie wiem czy dasz radę bo tam jest chyba coś w rodzaju zabezpieczenia i trzeba specjalny klucz.
Sprubój pojechać do diagnosty i oni mają przyżądy, dzięki którym dokładnie można zbadać co jest przyczyną drgań.
Jeśli podczas jazdy wszystko ok to może być jakaś niedokręcona śrubka i tłucze się.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 02, 2008, 20:53:23 »
Cytuj

Wojciech Michurski napisał:
Tam jest imbus 5-kątny.
Tylko nie wiem czy dasz radę bo tam jest chyba coś w rodzaju zabezpieczenia i trzeba specjalny klucz.
Sprubój pojechać do diagnosty i oni mają przyżądy, dzięki którym dokładnie można zbadać co jest przyczyną drgań.
Jeśli podczas jazdy wszystko ok to może być jakaś niedokręcona śrubka i tłucze się.


Rozwaliłeś mnie tekstem o diagnostach :-)
Jak byłem w jednym z najlepszych w Kielcach serwisów posiadających prawdopodobnie najnowszy i najdroższy sprzęt do diagnostyki i ustawiania zbieżności i geometrii to nie wykryli nawet, że jedna z końcówek maglownicy ma luzy.
Jak sam sobie nie zdiagnozujesz to możesz liczyć na serwis w stylu :najpierw wymienimy maglownice, potem kolumne a jak to nie pomoże to sie zobaczy :-), a tak generalnie to o co panu chodzi, przecież wszystko jest w porządku...
Odnośnie poluzowanej śrubki to wiesz... to nie rower. W przekładni samochodowej nie ma żadnych śrubek, które mogą się same odkręcić bo to byłoby jednoznaczne z wypadkiem...

W związku z tym mam pytanko - czy ktoś dokręcał tą śrube?

Offline Jan Buczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Środa Wlkp.
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI Automat Exclusive
  • Miejscowość: Środa Wlkp.
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 02, 2008, 23:35:34 »
Polecam zgłosić się z tym problemem do ASO Musielak w Środzie Wlkp. Mnie skutecznie pomogli.

woytasmi

  • Gość
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 03, 2008, 10:30:23 »
Artur zdziwił byś się.
Właśnie o to chodzi - jeśli przyżądy nie wykazują więc maglownica trzyma się mocno.
Sugerować się można że coś wyżej stuka - np. kolumna.
Ja nigdy nie wyciągałem kolumny z C5 ale:
1. na wyłączonym silniku 1 osoba niech rusza kierownicą a druga szuka miejsca stukania.
 i tyle - będzie wiadomo co naprawić.
Z tego co pamiętam mówiłeś że słychać przy wyłączonym silniku ?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 03, 2008, 10:55:51 »
Cytuj

Wojciech Michurski napisał:
Artur zdziwił byś się.
Właśnie o to chodzi - jeśli przyżądy nie wykazują więc maglownica trzyma się mocno.
Sugerować się można że coś wyżej stuka - np. kolumna.
Ja nigdy nie wyciągałem kolumny z C5 ale:
1. na wyłączonym silniku 1 osoba niech rusza kierownicą a druga szuka miejsca stukania.
 i tyle - będzie wiadomo co naprawić.
Z tego co pamiętam mówiłeś że słychać przy wyłączonym silniku ?


myślisz, że nie sprawdzałem? :-)
robiłem to na koniec dokładnie w małym warsztacie który specjalizuje się również we francuskich, najpierw została zdiagnozowana i wymieniona lewa końcówka maglownicy i rzeczywiście luz zrobił się mniejszy, ale wtedy dało się zdiagnozować ewidentny luz/stukanie w srodku maglownicy. Wszytkie inne rzeczy są OK. Właściciel zakładu mówi aby nic z tym nie robić bo na odpalonym samochodzie tego luzu już nie ma. Niemniej w czasie jazdy na każdym wyboju koło kierownicy odbija mi w lewo - czuć na kierownicy nierówności a wg mnie nie powinno. W p. 307 którym również jeżdże nie ma tego problemu a ma taki sam układ kierowniczy. Jestem ciekaw czy ktoś kasował luz na maglownicy i czy się poprawiło po tym.

Offline Arek Kwist

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Mikolow
  • Posiadany samochód: c5 2001 2.0 HDI
  • Miejscowość: Mikolow
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 03, 2008, 12:06:23 »
Jednak zdecydowalem sie wpakowac to jednomasowe.
Bo na przyszlosc nie bedzie problemow z dwumasowym i w nizszej cenie niz dwumasowe mam tez od razu nowe sprzeglo.
Znalazlem cos takiego:  >>klik<<

---
[color=0000CC]proszę skracać linki[/color]

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 03, 2008, 12:53:05 »
Cytuj

Arek Kwist napisał:
Jednak zdecydowalem sie wpakowac to jednomasowe.
Bo na przyszlosc nie bedzie problemow z dwumasowym i w nizszej cenie niz dwumasowe mam tez od razu nowe sprzeglo.
Znalazlem cos takiego:

http://cgi.ebay.co.uk/PEUGEOT-CITROEN-CLUTCH-FLYWHEEL-KIT-2-0-HDI-VALEO_W0QQitemZ160217603374QQcmdZViewItem?_trksid=p3286.m20.l1116



? :-|  :|  :-| ?

chyba nie ten pościk... :-)

Offline Arek Kwist

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Mikolow
  • Posiadany samochód: c5 2001 2.0 HDI
  • Miejscowość: Mikolow
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 03, 2008, 21:00:45 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Cytuj

Arek Kwist napisał:
Jednak zdecydowalem sie wpakowac to jednomasowe.
Bo na przyszlosc nie bedzie problemow z dwumasowym i w nizszej cenie niz dwumasowe mam tez od razu nowe sprzeglo.
Znalazlem cos takiego:

http://cgi.ebay.co.uk/PEUGEOT-CITROEN-CLUTCH-FLYWHEEL-KIT-2-0-HDI-VALEO_W0QQitemZ160217603374QQcmdZViewItem?_trksid=p3286.m20.l1116



? :-|  :|  :-| ?

chyba nie ten pościk... :-)


Oj, nie wiem jak to zrobilem. Czytalem dwa jednoczesnie i faktycznie jak skopiowalem link to wrocilem do zlego okna :) Sorki.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 04, 2008, 20:57:41 »
Cytuj

Jan Buczkowski napisał:
Polecam zgłosić się z tym problemem do ASO Musielak w Środzie Wlkp. Mnie skutecznie pomogli.


Zdecydowanie potwierdzam.

Miałem podobny luz w kolumnie kierownicy.
W ASO w Środzie zaproponowano mi "niekonwencjonalny" sposób na naprawę, aby nie wydawać 1k na nową kolumnę.
Po naprawie - luzów nie ma, nic nie stuka i zdecydowanie kosztowało mniej ;)
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Arek Kwist

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Mikolow
  • Posiadany samochód: c5 2001 2.0 HDI
  • Miejscowość: Mikolow
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 04, 2008, 22:15:45 »
Cytuj

Krzysztof Szanecki napisał:
Cytuj

Jan Buczkowski napisał:
Polecam zgłosić się z tym problemem do ASO Musielak w Środzie Wlkp. Mnie skutecznie pomogli.


Zdecydowanie potwierdzam.

Miałem podobny luz w kolumnie kierownicy.
W ASO w Środzie zaproponowano mi "niekonwencjonalny" sposób na naprawę, aby nie wydawać 1k na nową kolumnę.
Po naprawie - luzów nie ma, nic nie stuka i zdecydowanie kosztowało mniej ;)


A jak dokldanie wam pomogli i ile to was kosztowalo??
Za 3 tygodnie jade na slask wiec przez wroclaw bede przejezdzal.
A jesli skutecznie i taniej  pomogli to i specjalnie tam moze bede musial sie wybrac.