Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy  (Przeczytany 27595 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 04, 2008, 22:19:32 »
Cytuj

Arek Kwist napisał:

A jak dokldanie wam pomogli i ile to was kosztowalo??
Za 3 tygodnie jade na slask wiec przez wroclaw bede przejezdzal.
A jesli skutecznie i taniej  pomogli to i specjalnie tam moze bede musial sie wybrac.


Nie jestem mechanikiem więc pytaj mi się :D
Jeśli dobrze pamiętam, to zostały zespawane ze sobą dwie części które normalnie są ciasno osadzone, a które z czasem dostają luzu i stukają. Koszt to chyba kilkadziesiąt zł. Nie wiem na 100%, bo robiłem kilka rzeczy a rachunek był jeden :)
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 04, 2008, 22:42:24 »
U mnie chyba niestety wszystko jest w porządku. Pisze niestety bo wolałbym aby to się dało poprawić. Po odpaleniu samochodu i zgaszeniu nie słychać żadnego stukania ani nie czuć luzu. Pojawia się to dopiero po ok. pół godziny - prawdopodobnie jak zejdzie ciśnienie z maglownicy. Natomiast za przenoszenie drgań z wyboi na kierownice w czasie jazdy odpowiada wg mnie troche za wysokie ciśnienie powietrza w czasie upałow (dzisiaj jak było 22 C to stało się to prawie niezauważalne) oraz szerokie opony. W peugeocie są opony 20mm węższe i bardziej miękkie co przekłada się na komfort prowadzenia. Jutro mam jechać jeszcze raz na sprawdzenie i ewentualną regulacje luzu i wtedy zobaczymy, ale jakoś nie wierzę, że coś to da.

Już po zabiegu. Została dokręcona maglownica o 15' i jest lepiej. Kierownica w czasie jazdy zrobiła się bardziej sztywna i lepiej reaguje na zmiane kierunku jazdy a nierówności nie są tak bezpośrednio przenoszone na kierownice. Na postoju przekładnia pracuje delikatnie ciężej, ale nie stanowi to problemu. Stuki też ustały na zimnym silniku. Pojeżdże i zobaczymy, ale wygląda to już dobrze :-)

Offline Jan Buczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Środa Wlkp.
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI Automat Exclusive
  • Miejscowość: Środa Wlkp.
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 05, 2008, 21:27:58 »
Krzysiek ma rację. Ja tylko dodam, że jest to patent Henia Musielaka ojca p. Kasi, więc nie pytaj na czym to polega, bo nie wiem. Co do ceny to też nie pamiętam, bo robiłem tam uzupełnianie Eloys`a  do FAP i jeszcze parę rzeczy, a kolumne przy okazji.
Arek - chodzi o Środę WIELKOPOLSKĄ nie Śląską. pozdrawiam

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 05, 2008, 21:43:09 »
Cytuj

Jan Buczkowski napisał:
Krzysiek ma rację. Ja tylko dodam, że jest to patent Henia Musielaka ojca p. Kasi, ...


Nie pisz "p. Kasi", bo się p. Kasia denerwuje jak się tak o niej pisze :D
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Arek Kwist

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Mikolow
  • Posiadany samochód: c5 2001 2.0 HDI
  • Miejscowość: Mikolow
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 05, 2008, 23:31:50 »
Cytuj

Jan Buczkowski napisał:
Krzysiek ma rację. Ja tylko dodam, że jest to patent Henia Musielaka ojca p. Kasi, więc nie pytaj na czym to polega, bo nie wiem. Co do ceny to też nie pamiętam, bo robiłem tam uzupełnianie Eloys`a  do FAP i jeszcze parę rzeczy, a kolumne przy okazji.
Arek - chodzi o Środę WIELKOPOLSKĄ nie Śląską. pozdrawiam


Aha, no tak, faktycznie pomylilem te srody :(
Hmmm, a faktycznie polegalo to na spawaniu czegos??
Bo wymiana kolumny jakos mi sie nie usmiecha bo czeka mnie wymiana sprzegla, dwumasowego, rozrzadu, i dwoch opon :(

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MkI] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 25, 2011, 23:33:19 »
No i u mnie jest podobnie. Luz jest chyba na łączeniu przy samej podłodze. Nie wiem. Macie może jakieś "domowe" rozwiązania?

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 26, 2011, 08:00:53 »
U mnie dopiero przyspawanie tej felernej tulei zapewniło spokój. Wcześniejsze patenty (blaszki, szpilki) wystarczały tylko na pewien czas, ale może nie przyłożyłem się porządnie do tego.
Czytałem, że ludzie ćwiczyli też inne patenty np zalewanie klejem do metalu, więc fantazja ma tu pole do popisu.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 26, 2011, 08:50:03 »
Andrzeju, a możesz zrobić zdjęcie tego spawu? Bardzo bym prosił o to bo nie wiem czy o tym samym miejscu mówimy a jak tak to sobie sam pospawam

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 28, 2011, 17:59:55 »
Obiecane fotki. Mam nadzieję, że autorzy patentu (niniejszym pozdrawiam :) ) nie obrażą się o zamieszczenie foto na forum.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 28, 2011, 18:35:39 »
Dzięki za zdjęcia ale u mnie te stukanie jest w innym miejscu

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 28, 2011, 19:01:40 »
Rozumiem, że regulacji już nie masz? I w razie kolizji twoja kolumna się już nie złoży?

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 28, 2011, 19:03:59 »
Cytuj

Tomasz Omiński napisał:
Rozumiem, że regulacji już nie masz? I w razie kolizji twoja kolumna się już nie złoży?

Wszystko działa, ta tuleja za nic nie odpowiada. Bezsensowne rozwiązanie którego jedyną rolą jest stukanie.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 28, 2011, 19:06:47 »
Podczas podnoszenia regulacji kierownicy góra dół (nie wysuwania) ten element się wysuwa przy najmniej u mnie. Wyciągali kolumnę do spawania?

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 28, 2011, 19:10:24 »
Kolumna na pewno nie była wyciągana. Regulacje we wszystkich kierunkach działają w pełnym zakresie.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 28, 2011, 19:12:25 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
Kolumna na pewno nie była wyciągana. Regulacje we wszystkich kierunkach działają w pełnym zakresie.

Pytanie w takim razie po co ten wieloklin jest ruchomy? Bo chyba nie po to aby wmawiać klientom, że kolumna jest uszkodzona i trzeba kupić nową za ciężkie pieniądze.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 19, 2011, 22:39:20 »
Ja dzisiaj w to miejsce co u Andrzeja jest zespawane wepchnąłem dwie igły i już luz zneutralizowany :)

Offline Sebastian Kabziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 20, 2011, 17:32:32 »
Swego czasu też wkładałem szpilki, pomogło na pół roku a teraz znowu stuka mimo że szpilki są na swoim miejscu, chyba trzeba będzie poszukać innego sposobu :) czyli klej lub spawanie

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 01, 2015, 23:30:04 »
Odkopuję mocno stary temat ale nie widzę sensu by zakładać kolejny o tym samym.
U mnie objawy są takie, że przy dołach najeżdżając szczególnie lewym kołem przechodzą drgania na kierownicę.
Oprócz tego (nie wiem czy to ma jakikolwiek związek z tym) auto ściąga trochę w prawo.
Prócz tego innych objawów nie ma.

Mój mechanik po pobieżnych oględzinach powiedział, że magiel do regeneracji skoro już są luzy.
Ja tu czytam na forum, że zanim dojdzie do regeneracji można się ratować w inny sposób.

Od czego zacząć? Sprawdzenie i regulacja zbieżności coś powie w tym temacie?
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

crprog

  • Gość
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 02, 2015, 22:03:55 »
Po pierwsze określ czy to magiel czy kolumna kierownicza, luzy jak są już słyszalne można wyczuć ręką na kolumnie wystarczy trochę zanurkować ;)

Offline Sebastian Figat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 HDI kombi , DW10BTED4
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 02, 2015, 22:46:58 »
Witam.
Rownież pozwole sobie podpiąć się pod temat.
Mianowicie rok temu mechanik zdiagnozował luz na maglownicy po lewej stronie.
Mogłby ktoś przybliżyć temat z tym dokręcaniem śruby w celu skasowania tego luzu?
W moim przypadku chodzi o mk2


Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 03, 2015, 08:11:34 »
Po pierwsze określ czy to magiel czy kolumna kierownicza, luzy jak są już słyszalne można wyczuć ręką na kolumnie wystarczy trochę zanurkować ;)

Hmm, myślałem, że magiel i kolumna kier. to zamienne określenia.
Tak czy siak objawy są takie jak przedstawiłem.
Dużo trzeba rozbierać by ,,ręcznie" wyczuć te luzy?
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 03, 2015, 16:45:19 »
Ja tylko dodam, że zamiast spawać kolumnę IMHO  lepiej jest usztywnić ją obejmą z castoramy. Również po zastosowaniu obejmy znika sporo luzów i hałasów.
Instrukcja:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=30138.msg743379#msg743379
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 03, 2015, 18:02:46 »
A ja tylko potwierdzę. Korzystam z tego rozwiązania już kilka lat. Sprawdza się doskonale.
Floating on ;)

Offline Artur Paul

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 03, 2015, 18:39:25 »
Pewnie chodzi o stukanie pod kierownicą w kolumnie.... to standard mk1. Już na forum wcześniej podawano metody niekonwencjonalne naprawy tej usterki.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 03, 2015, 20:12:00 »
No coś takiego.
Bardzo długo szukałem na tym forum i nie mogłem dużo znaleźć.
Mógłbym prosić o podanie wskazówek?
Z góry przepraszam.
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06