Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy  (Przeczytany 27585 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

crprog

  • Gość
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 04, 2015, 11:32:30 »
Nie trzeba nic rozbierać wystarczy się położyć i złapać ręką za miejsce gdzie koledzy wkładają szpiki spawają itp, na tym łączeniu pojawia się luz i jest wyczuwalny.

Offline Rafał Sroka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 2.0 16V LPG
  • Miejscowość: Piła
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 08, 2015, 18:18:03 »
Ja też walczę z problemem. Stuki słychać na wyłączonym silniku przy potrząsaniu kierownicą, a podczas jazdy... diabelnie wkur***ją :/ Muszę coś z tym zrobić :/
O moim C5 więcej tutaj: Motoskwer

wald0

  • Gość
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 17, 2015, 10:56:10 »

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 17, 2015, 11:30:56 »
Powiedziałem o tym mojemu mechanikowi; powiedział, że czai o co chodzi ale u mnie jest już luz na ,,listwie" (cokolwiek to znaczy) i przy okazji robienia sprzęgła z dwumasą jak będzie auto rozbebeszone to wypadałoby to dać do regeneracji.
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

wald0

  • Gość
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 17, 2015, 13:23:43 »
jest już luz na ,,listwie" (cokolwiek to znaczy) i przy okazji robienia sprzęgła z dwumasą jak będzie auto rozbebeszone to wypadałoby to dać do regeneracji.

Chodzi mu zapewne o luz na maglownicy i regenerację maglownicy.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 17, 2015, 13:43:31 »
zdarza mi się mylić pojęcia maglownicy z kolumną kier.
Czyli mechanik może mieć rację i wypada regenerować?
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

wald0

  • Gość
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 17, 2015, 15:06:00 »
zdarza mi się mylić pojęcia maglownicy z kolumną kier.
Czyli mechanik może mieć rację i wypada regenerować?

listwa maglownicy - sztaba z frezami po których chodzi zębatka, prostopadła do kolumny
OBRAZKI
Wg mnie maglownica swoją drogą, a luz na kolumnie (typowy w C5) swoją drogą.
Czy masz luz na listwie to nikt tu ci nie orzeknie na odległość.
Natomiast luz na kolumnie dokładnie da się wymacać, zaglądnąwszy pod kolumnę.
Chałupnicza "naprawa" luzu na kolumnie = na przykład obejma hydrauliczna.
Ja z zastosowania obejmy mam teraz 100% ciszy i satysfakcji, bo stuki wkurzały niemiłosiernie.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 17, 2015, 16:06:01 »
Nie pytam o to czy mam ten luz na listwie; to orzekł mechanik u którego wiele lat serwisujemy auta.
Pytanie czy ten luz na listwie (i coś o luzie na krzyżaku wspominał) odpowiada za te stuki na kole kierownicy- szczególnie masakrycznie jedzie się po szutrze- staram się unikać jak tylko można takich dróg.
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 18, 2015, 06:26:56 »
Nie pytam o to czy mam ten luz na listwie; to orzekł mechanik u którego wiele lat serwisujemy auta.
Pytanie czy ten luz na listwie (i coś o luzie na krzyżaku wspominał) odpowiada za te stuki na kole kierownicy- szczególnie masakrycznie jedzie się po szutrze- staram się unikać jak tylko można takich dróg.

O luzach na listwie słyszałem już wiele razy. Odkąd założyłem obejmę na kolumnie kierownicy już o nich nie słyszę. Są ale to nie od nich było stukanie. Obejma kosztuje kilkanaście złotych, guma kilka złotych. 5 minut i po robocie. A ulga niesamowita.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Sebastian Figat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 HDI kombi , DW10BTED4
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 18, 2015, 09:31:03 »
Nie pytam o to czy mam ten luz na listwie; to orzekł mechanik u którego wiele lat serwisujemy auta.
Pytanie czy ten luz na listwie (i coś o luzie na krzyżaku wspominał) odpowiada za te stuki na kole kierownicy- szczególnie masakrycznie jedzie się po szutrze- staram się unikać jak tylko można takich dróg.

O luzach na listwie słyszałem już wiele razy. Odkąd założyłem obejmę na kolumnie kierownicy już o nich nie słyszę. Są ale to nie od nich było stukanie. Obejma kosztuje kilkanaście złotych, guma kilka złotych. 5 minut i po robocie. A ulga niesamowita.

Witam.

Czy luz na kolumnie o którym piszecie to bolączka mk1 czy również mk2?

Offline Marcin Cebula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6 VTi x2, Berlingo 1.6 HDi
  • Zainteresowania: airsoft :)
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 28, 2015, 07:46:28 »
Zastosowałem patent Adama z obejmą naprawczą do rur 3/4 cala i stuki przeszły do historii :)
C-Elysee 1.6 VTi 2015
C-Elysee 1.6 VTi 2016
Berlingo 1.6 HDi 2016
---------------------------------------
C5 1.8i LPG 2003 185 tys. km
Xsara 1.8i 8v 1999 148 tys. km
ZX 1.9D 1995 216 tys. km
C5 2.0 HDi 2004 238 tys. km
C5 2.0i 2001 220 tys.

crprog

  • Gość
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 28, 2015, 09:48:41 »
Tu nie piszą ludzie o luzie na listwie ani na krzyżaku, jeśli masz już luz na listwie i krzyżaku to musisz mieć natłuczone sporo km bo ja w poprzednim przy prawie 280 tys nie miałem tego typu problemów, a luz w tym wynalazku pojawia się nawet przy 200 tys ( w moim aktualne mam 177 i do tej pory cisza ) a co do określenia czy masz ten luz o którym tu piszemy wystarczy go przeczytać obejrzeć zdjęcia schylić się i ręką złapać za odpowiedni element aby stwierdzić czy ten luz tam występuje... trochę myślenia i chęci i wszystko staje się jasne. Jak występuje u ciebie luz o którym jest tu mowa i go zredukujesz i nastanie nagle cisza to proponuję zmienić mechanika magika ;)

Nie pytam o to czy mam ten luz na listwie; to orzekł mechanik u którego wiele lat serwisujemy auta.
Pytanie czy ten luz na listwie (i coś o luzie na krzyżaku wspominał) odpowiada za te stuki na kole kierownicy- szczególnie masakrycznie jedzie się po szutrze- staram się unikać jak tylko można takich dróg.

wald0

  • Gość
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 28, 2015, 11:47:16 »
Zastosowałem patent Adama z obejmą naprawczą do rur 3/4 cala i stuki przeszły do historii :)

Ja dałem 1/2 cala i też idealnie tam pasuje, a zawsze to mniej żelastwa niż 3/4, mniejsza szansa na "kolizję" z osłoną i na koniec - trochę taniej.


Zdjęcie wybawcy (GEBO 1/2"):



Oczywiście pasek gumy na cieńszą rurkę kolumny, żeby zrównać średnice.


wald0

  • Gość
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 28, 2015, 11:48:22 »
Jak występuje u ciebie luz o którym jest tu mowa i go zredukujesz i nastanie nagle cisza

Stawiam dulary przeciw orzechom, że dokładnie tak będzie.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [Mk1] Luz w kolumnie kierownicy
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 28, 2015, 13:03:52 »
Witam.
Czy luz na kolumnie o którym piszecie to bolączka mk1 czy również mk2?
W mk2 również występuje. Ja u siebie zredukowałem go obejmą, po sugestii Tomasza Ferdka. Co prawda nie miałem stuków, ale brakowało samopowrotu kierownicy.