Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wybija wode z chłodnicy  (Przeczytany 18458 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Radosław Sroczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i 1995
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 31, 2008, 11:32:09 »
dokładnie:) mam jeszcze jedno pytanko, gdzie szukać spustu wody? z chłodnicy jest oczywiste ale potem ?

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 31, 2008, 11:51:08 »
Jest jeden spust w chłodnicy dla całego układu: prawy dolny róg chłodnicy jak stoisz przed autem. POodkręcaj odpowietrzniki jak będziesz spuszczać płyn.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 31, 2008, 11:52:56 »
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
no w zimie pewnie nie wiesz jak sie spisuje bo masz auto krótko :)
pytam o płyn


On jest do -35 a zimy u nas takiej jeszcze nie było :)

Offline Andrzej Biniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 575
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3,0 V6 12V 167 KM 1989r HAI bez LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 31, 2008, 12:12:38 »
Cytuj

Paweł Hendrysiak napisał:
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
no w zimie pewnie nie wiesz jak sie spisuje bo masz auto krótko :)
pytam o płyn


On jest do -35 a zimy u nas takiej jeszcze nie było :)

Hehehe ale może taka być!!!. Osobiście bym polecał koncentrat z racji niemożliwości opróżnienia do "zera" układu.
XM 3.0 V6 1989r HA1 bez LPG.Pozdrawiam. Sprzedany
od września 2008 BMW 735i Automat  x 2szt

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 31, 2008, 13:20:57 »
Cytuj

Radosław Sroczyński napisał:
Witam! więc odpowietrzyłem układ i zachowuje się on całkiem dziwnie. Mianowicie odpalam i jest wszystko ok, po około 20 minutach lub kilku postojach na światłach zaczyna się gotować woda i wylatuje. Jak dodam gazu to zabiera ją z powrotem z tego baniaczka który zamontowałem, ale to normalne. Tylko zastanawiam się dlaczego tak szybko wybija wodę, może będzie lepiej jak zaleję go płynem, temperatura wrzenia płynu jest wyższa niż wody?


Kolego a sprawdzałeś  czy działa Ci wentylator chłodnicy?? Może po prostu gotuje Ci wodę, bo nie ma chłodenia a jest upalnie teraz. Jeśli natomiast działa to najszybciej masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą i dlatego zaraz po odpowietrzeniu jest dobrze, a za jakiś czas nadmucha spalin z cylindrów do układu chłodzenia i będzie płyn wyrzucać.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 31, 2008, 16:53:30 »
ja stawiam na uszczelke pod glowica. kolega tydzien temu przerabial ten sam temat. jak rozebrali glowice to zawory wygladaly jak czajnik bezprzewodowy od srodka - osadzila sie gruba warstwa kamienia. porobily sie wzery w glowicy. nie wolno jezdzic z takim silnikiem. pojedz na stacje naprawy samochodow. oni zrobia ci test za jakies 20-30 zl czy to uszczelka.
Artur

Offline Radosław Sroczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i 1995
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 11, 2008, 07:25:45 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:
Cytuj

Kolego a sprawdzałeś  czy działa Ci wentylator chłodnicy?? Może po prostu gotuje Ci wodę, bo nie ma chłodenia a jest upalnie teraz. Jeśli natomiast działa to najszybciej masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą i dlatego zaraz po odpowietrzeniu jest dobrze, a za jakiś czas nadmucha spalin z cylindrów do układu chłodzenia i będzie płyn wyrzucać.


No więc wentylator działa, ale załącza się dość późno nie wiem czy to normalne w tym modelu( tak na oko ponad 90 stopni)? ale też coraz bardziej się skłaniam do uszczelki, orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany?

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 11, 2008, 08:05:37 »
Jak będzie robił u mechanika (demontaż, planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności), uszczelka, nowe śruby (jeśli są potrzebne) i złożenie wszystkiego do kupy - 600 zł jak zapłacisz możesz uważać, że to jest uczciwa cena.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Kazimierz Armatys

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: ostrów wlkp
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i + gaz 1994r. Premiere , vw passat b5 1,9tdi 96 kW 2001 r.
  • Miejscowość: ostrów wlkp
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 11, 2008, 20:16:45 »
Możliwosci jest bardzo wiele takiego stanu rzeczy(wyrzucania płynu z ukladu) np. woda miast płynu w ukladzie, uszkodzony korek od zbiorniczka wyrownawczego, źle odpowietrzony uklad, walnięta uszczelka glowicy, uszkodzony termostat, czujnik od wentylatora załączania, pęknięta glowica itp.
Tak czy owak by jeździc autem trzeba dokładnie zdiagnozować przyczynę bo można narobic sobie większych klopotów.
SW Kocur      GG 60 98 318
ZX1,4i + gaz 1994,  Premiere
Nie lubię gdy kobieta ulega za szybko...

Offline Kazimierz Armatys

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: ostrów wlkp
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i + gaz 1994r. Premiere , vw passat b5 1,9tdi 96 kW 2001 r.
  • Miejscowość: ostrów wlkp
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 11, 2008, 20:23:49 »
Cytuj



No więc wentylator działa, ale załącza się dość późno nie wiem czy to normalne w tym modelu( tak na oko ponad 90 stopni)? ale też coraz bardziej się skłaniam do uszczelki, orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany?


Wlasnie jestem po wymianie uszczelki glowicy. Koszt samej wymiany uszczelki to 265 zl  z tego:
     - uszczelka(ajusa) 55 zl
     - planowanie glowicy 60 zł
     - robocizna        150 zl
Ponadto przy okazji wymianilem pasek rozrzadu(50 zł), filtr powietrza (20 zl), wymiana płynu chłodzącego(35 zł), czyli lącznie blisko 400 zł mnie całośc kosztowala.
SW Kocur      GG 60 98 318
ZX1,4i + gaz 1994,  Premiere
Nie lubię gdy kobieta ulega za szybko...

Offline Radosław Sroczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i 1995
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 12, 2008, 08:32:22 »
No cena 265zł bardziej mnie cieszy:)  w piątek pojadę do znajomego mechanika i zobaczymy co on mi powie. W sumie zawsze chciałem robić wszystkie naprawy sam ale... niestety tym razem się poddam, brak sprzętu i dostępu do odpowiednich maszyn  . Pozdrawiam dzięki za pomoc:)

Offline Kazimierz Armatys

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: ostrów wlkp
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i + gaz 1994r. Premiere , vw passat b5 1,9tdi 96 kW 2001 r.
  • Miejscowość: ostrów wlkp
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 12, 2008, 22:43:14 »
Cytuj

Radosław Sroczyński napisał:
No cena 265zł bardziej mnie cieszy:)  w piątek pojadę do znajomego mechanika i zobaczymy co on mi powie. W sumie zawsze chciałem robić wszystkie naprawy sam ale... niestety tym razem się poddam, brak sprzętu i dostępu do odpowiednich maszyn  . Pozdrawiam dzięki za pomoc:)


265 zł to bardzo optymistyczna prognoza przed wymianą uszczelki. Jesli autko masz od niedawna to zapewne mechanik zasugeruje Ci znacznie szerszy zakres czynności przy okazji wymiany uszczelki i musisz się w zwiazku z tym liczyć z większym wydatkiem. Nie oszczędzaj na uszczelce głowicy, jesli zakup to wyłącznie renomowanych firm, których produkcja idzie na pierwszy montaż do nowych aut np:
Reinz, Ajusa, Goetze....  
Zamienniki sobie odpuśc, bo wymiana uszczelki glowicy w silniku 1,4 PSA wymaga bardzo powaznego potraktowania tej czynności.
SW Kocur      GG 60 98 318
ZX1,4i + gaz 1994,  Premiere
Nie lubię gdy kobieta ulega za szybko...

Offline Marek Ziemba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Miłków k/Karpacza
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI '02 a wcześniej ZX 1,9D '93
  • Miejscowość: Miłków k/Karpacza
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 18, 2008, 20:49:53 »
Cytuj

Radosław Sroczyński napisał:
 najszybciej masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą i dlatego zaraz po odpowietrzeniu jest dobrze, a za jakiś czas nadmucha spalin z cylindrów do układu chłodzenia i będzie płyn wyrzucać.


A u mnie jest odwrotnie, jak jest zimny to ciśnienie w układzie rośnie ale jak się rozgrzeje (silnik oczywiście ;-) ) to po odpowietrzeniu uspokaja się, aczkolwiek po dłuższym przebiegu nabija się znowu, ale nie niebezpiecznie, wystarczy powoli odkręcić korek chłodnicy, psssssk :-) i znowu spokój. Podejrzewam głowicę (chyba że ktoś z kolegów ma inne pomysły) i wkrótce się okaże czy mam racje, bo zmieniam na głowicę z turbodiesla, ponoć pasuje, zobaczymy.
Pzdr.
Miłków k/Karpacza, Jelenia Góra, Karkonosze
jest:C5 2,2 HDI '02 kombi, automacik "Duch Gór"
a wcześniej: ZX, dwa XM-y, BX, FSO 1500

Offline Marek Liszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: Gliwice/woj.Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i 1995r tzw. "golas"
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Gliwice/woj.Śląskie
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 01, 2008, 22:44:09 »
Witam ja tez mam problem z ukł. chłodzenia. Ostatnio oddałem auto do mechanika miał mi zrobić standardowy zestaw: pasek rozrządu, pompa, termostat z wymianą płynu itp. Zrobił to wszystko ale....

Może od początku. Już chyba z rok temu poruszałem temat zbyt wysokiej temp w moim silniku ale wtedy temp kręciła się wokoło 100st C i miałem stary płyn wymieszany z wodą i niemiałem kasy na naprawy więc to olewałem.
Parę miesięcy temu temp nagle mi wzrosła do ok 110st C i wtedy znowu dolałem ponad litr wody i jakoś się uspokoiło.
Ale ostatnio (miesiąc temu) w końcu postanowiłem zabrać się za to wszystko i tak jak na początku napisałem oddałem do mechanika żeby mi to do porządku zrobił. Wymienił mi pasek rozrządu, napinacz, zimeringi, termostat i płyn chłodzący.
Odebrałem auto od mechanika i nadal jest wielkie [color=ff0000]piii[/color]. Auto ma temp jak z przed naprawy czyli momentami ok 115st C przy szybszej jeździe a przy spokojnej ok 110st C.
Wymieniłem czujnik przy chłodnicy bo myślałem że jest tylko jeden i to on źle wskazuje i nie włącza wiatraka. Okazało się że to nie to. Przy wtyczce był tylko ułamany kabel i zaśniedziała końcówka. Jeszcze połatałem kable które idą do wentylatora bo były pocięte przez wentylator. Podpinałem wentylator na krótko i działał. Ale przy normalnej pracy silnika i przy za wysokiej temp wg wskazań z deski nie załączał się.
Później wyczytałem że są jednak 2 czujniki. Więc kupiłem ten drugi który daje info do komputera i na deskę, który jest wkręcony w blok silnika po prawej, pod aparatem zapłonowym.
Zmieniłem go i nic nadal temp jest za wysoka. Troszkę spadła ale nadal jest ok 110st C a przy szybszej jeździe trochę wyższa.
PYTANIE: Czy wykręcając czujnik nr 2 ten z bloku silnika powinien polecieć płyn czy tam płyn niedochodzi. Bo u mnie nic ani kropli.
Dzisiaj tez kombinowałem z odpowietrzaniem. Po południu kiedy silnik ostygł odkręciłem korek na chłodnicy a tam echo nic, ani kropli. Nacisnąłem wąż wychodzący z obudowy termostatu a tam przez ten zaworek tylko świszczało powietrze czyli wąż był pusty. Pomyślałem sobie że może ten  mechanik na odwrót termostat założył czy co- zgłupiałem. Z nagrzewnicy też nic niechciało lecieć.
Później znowu jeździłem i jak wróciłem do domu i auto było zagrzane to postanowiłem trochę go odpowietrzyć przy włączonym silniku. Odkręciłem korek w chłodnicy i odkręciłem ten zaworek po prawej trochę powietrza wyleciało i zaczął lecieć płyn. Później termostat też trochę powietrza wyleciało a później płyn. Jak zabierałem się do nagrzewnicy to przypomniałem sobie że ogrzewanie w środku trzeba rozkręcić na full tak też zrobiłem. Odkręciłem i poleciało trochę płynu ale nadal jest DO BANI.

Jeśli kogoś jeszcze palce niebolą to napiszcie mi jak mam odpowietrzyć tą moją cytrynę bo zgupiałem już. Jaka kolejność, czy ma być włączony silnik czy nie. Czy zrobić to rano a może o północy przy pełni księżyca. Czy ustawić auto na górce czy wywrócić na dach.
Sam już niewiem co zrobić bo wszytko jest wymienione a nadal jest za wysoka temp.
I jeszcze jedno zaglądałem przez korek do chłodnicy i niezobaczyłem bąbli powietrza na powierzchni widać tylko było ruch płynu w chłodnicy więc to chyba nie uszczelka pod głowicą

POMOCY
ZX 1.4i z 1995r

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 01, 2008, 22:58:06 »
1. Czujnik w bloku przekazuje informację o temperaturze do kompa ale nie ma on najmniejszego wpływu na pracę wiatraka na chłodnicy.
2. Za pracę wiatraka na chłodnicy odpowiedzialny jest czujnik w chłodnicy - jak nie będzie w wodzie to może wiatrak nie wystartować.
3. Odpowietrzanie robisz od odpowietrznika, który jest najniżej. Jak leci z niego woda zakręcasz i lejesz dalej - możesz sobie pomóc robiąc przedłużenie z wlewu chłodnicy na wysokość odpowietrznika w nagrzewnicy np. z butelki po napoju. Zasada naczyń połączonych. Jak poleci Ci płyn ze wszystkich odpowietrzników zakręcasz i robisz rundę w okół komina i sprawdzasz czy nie ma nigdzie powietrza.
ZTCW po prawej stronie głowicy jest czwarty odpowietrznik. Tak jest przynajmniej u mnie i było w AX 1,4d. Go też warto odkręcić i zadbać, żeby w głowicy nie było powietrza - w końcu 1,4i są chyba podatne na przegrzanie.

Jeszcze kilka pytań:
Jaką masz pewność, że mechanik wymienił termostat na właściwy? Ja u siebie miałem zbyt chłodny. Jaki masz zakres pracy wentylatorów na chłodnicy? Na czujniku jest przedział temperatur w jakich czujnik zamyka obwód i załącza wentylator.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Marek Liszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: Gliwice/woj.Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i 1995r tzw. "golas"
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Gliwice/woj.Śląskie
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 02, 2008, 10:42:09 »
Kolejne podejście!!!
Zawiozłem żonę do pracy ok. 5km. temperatura troszkę wolniej wzrastała niż przez ostatnie dni ale w końcu i tak doszła do ok 115st C, chwilami trochę mniejsza ok 110st C. Jak byłem blisko domu odkręciłem ogrzewanie na full. Zatrzymałem się i przy włączonym silniku na wolnych obrotach zacząłem odpowietrzanie. Aha stałem autem na górce, oczywiście przodem w górę. Najpierw odkręciłem korek chłodnicy i zabrałem się za zaworek w chłodnicy po prawej. A tam niespodzianka- echo nic tylko powietrze zero płynu. Jak naciskałem ten wąż, który wychodzi z obudowy termostatu. to tylko w zaworku świszczało powietrze. Poczekałem chwile z nadzieją że pojawi się płyn ale nic więc go zakręciłem. Dalej odpowietrzałem obudowę termostatu trochę powietrza i płynu i w końcu płyn. I nagle wystartował wiatrak. Wróciłem wtedy do zaworka w chłodnicy i wtedy dopiero nieśmiało zaczął lecieć płyn. Znowu go zakręciłem i z powrotem do obudowy termostatu. Odkręciłem go trochę wypuściłem płynu i go zakręciłem. Później do nagrzewnicy. Odkręciłem kapturek a tam kolejna niespodzianka. PUSTO zero płynu. Czekałem ok 1min i nic nie poleciało. Pozakręcałem wszystko i sie poddałem kolejny raz.

Pierwsza myśl jaka mi teraz przychodzi do głowy to termostat. Ale on jest nowy. Wprawdzie kupiłem go w sklepie z częściami do citreon'a ale ten koleś który mi sprzedaje części nigdy mi jeszcze dobrze nie doradził. Zawsze kiedy chce jakąś część to patrzy w ten swój komputer i mówi mi że jest kilka rodzajów danej części i żebym najlepiej przyniósł daną część do sklepu na wzór. Jeśli chodzi o termostat to miał go na sklepie i od razu powiedział że to ten. Ale teraz to jakoś nie ufam mu.
A co do mechanika to robił mi to wszystko znajomy mechanik kolegi. Ma warsztat, kupuje jakieś auta- rozbite lub do naprawy, naprawia i do ludzi. Przechwalał się że zna się na cytrynach bo robił już wiele aut. Ale jak mu mówiłem że odpowietrza się na wyłączonym silniku to mnie wyśmiał i powiedział że odpowietrza się na włączonym i przy ok 2tyś obr/min. Pomyślałem że on wie lepiej i się niekłóciłem.

Co do czujników w chłodnicy i w bloku to jestem za nie pewien że kupiłem dobre bo kupiłem je w innym sklepie gdzie KOBIETA naprawde się na tym zna i zawsze mi dobrze doradza. A czy one teraz dobrze wskazują to niewiem bo GOTUJE MI SIĘ AKUMULATOR. Wyczytałem na forum że to padnięty regulator napięcia alternatora- niewiem czy to ma wpływ na te czujniki czy nie.

PYTANIE: Czy w trakcie wymiany tego czujnika w bloku silnika miał polecieć płyn bo u mnie nic niepoleciało.

I pyt do Grzegorz Spek: Piszesz o 4 odpowietrzniku "ZTCW" co to jest gdzie on jest??
ZX 1.4i z 1995r

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 02, 2008, 11:39:46 »
ZTCW - z tego co wiem ;)

Ten odpowietrznik znajduje się po prawej stronie głowicy. Szukaj albo śruby wkręconej w głowice albo jakiejś rurki ze śrubą i podłączonym do niej wężem.

Na włączonym silniku też można, ale generalnie powinno się odpowietrzać na wyłączonym. Ile mechaników tyle szkół.

Jak odkręcasz korek od chłodnicy/zbiornika wyrównawczego to masz tam jakiś płyn? Czy nie?
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Marek Liszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: Gliwice/woj.Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i 1995r tzw. "golas"
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Gliwice/woj.Śląskie
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 02, 2008, 23:50:08 »
U mnie właściwie osobnego zbiorniczka wyrównawczego to niema. Razem z chłodnicą jest na całej jej wysokości coś jakby zbiorniczek z podziałką- w osi korka od chłodnicy. Stan płynu po kilkakrotnym odpowietrzaniu jest trochę powyżej min. W sumie to już kupiłem 7 litrów ale chyba jeszcze kupie z 5 litrów bo teraz może mi wejdzie z ponad litr do max poziomu ale jak będe jeszcze odpowietrzał to się przyda.
Tak na marginesie to zalałem mu PETRYGO różne opinie o nim słyszałem ale te złe niestety po wizycie u mechanika i zalanym już układzie.

Czekam na jakieś pomysły co z tym brakiem płynu w nagrzewnicy i okresowymi brakami płynu w wężu odprowadzającym wode z termostatu.
ZX 1.4i z 1995r

Offline Marek Liszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: Gliwice/woj.Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i 1995r tzw. "golas"
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Gliwice/woj.Śląskie
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 07, 2008, 09:25:20 »
Wczoraj znowu się bawiłem i próbowałem odpowietrzać. Rano na zimnym silniku, na górce. Dolałem na FULL płynu i z nagrzewnicy troche poleciało i z obudowy termostatu też a z odpowietrznika przy chłodnicy nadal NIC wąż pełny ale POWIETRZA.
Później włączyłem silnik i znowu zacząłem od początku. Z nagrzewnicy leciało dość długo powietrze z płynem ale w końcu płyn. Z obudowy termostatu też trochę uleciało powietrza. No i znowu wąż przy chłodnicy. TAM TYLKO POWIETRZE dopiero jak zacząłem odpowietrza w sposób jak ktoś opisywał na forum tzn. przytkałem ręką otwór na korek w chłodnicy i dmuchałem w wężyk przelewowy to wtedy zaczęło lecieć z zaworka w chłodnicy. Ale przy normalnym odpowietrzaniu- bez dmuchania z zaworka przy chłodnicy nic nieleci a wąż jest pełny powietrza.
Temp. przy rozgrzanym silniku na postoju ma ok 100st C a przy jeździe troszkę ponad 110st C.

Ale pojawił się kolejny problem urwała mi się śruba- odpowietrznik z obudowy termostatu. Zastąpiłem ją normalną śrubą bo niemam takiego zapasowego odpowietrznika. Wykorzystałem podkładkę z oryginalnej śruby i wkręciłem- mam nadzieje że działa odpowiednio.

PYTANIE: Gdzie można coś takiego kupić albo z czego wykręcić żeby pasowało???

PYTANIE: Padł mi też chyba regulator napięcia w alternatorze bo gotuje się akumulator. Czy ten regulator i zbyt wysokie napięcie ładowanie akumulatora może wpływać na niewłaściwe wskazania czujnika temp???

A tak poza tym to auto jest słabsze. Nieraz nawet przy odpalaniu rano zapali ale po chwili obroty spadają i gaśnie. Potem znowu odpalam i jest normalnie nic się niedzieje i niegaśnie już więcej w trakcie dnia tylko rano przy pierwszym odpaleniu.

Dodam że te wszystkie problemy zaczęły się po wizycie u mechanika, który mi wymieniał rozrząd, napinacz, pompe wody, termostat no i płyn w układzie. I jeszcze miałem filtr paliwa kupiony to mi go wymienił ale twierdził że poprzedni był założony odwrotnie- przeciwnie od ruchu paliwa.

Bombli powietrza w chłodnicy niema więc to chyba nie uszczelka pod głowicą!!!

Też zauważyłem że od pewnego czasu słuchać jakiś GWIZD z komory silnika. Szczególnie słychać jak przyśpiesza się na I biegu tzn nasila się wraz ze wzrostem obrotów w silniku.

POWOLI brakuje mi pomysłów co to może być: może ten regulator źle wpływa na wskaźniki, może jest coś z uszczelką pod głowicą lub z głowicą skoro coś moc auta spadła, a rano przy odpaleniu gaśnie. Może termostat jest zły i stąd pusty wąż przy zaworku chłodnicy. Może ten filtr paliwa założył źle w jest problem z odpowiednim ciśnieniem paliwa.

POMOCY
ZX 1.4i z 1995r

Offline Marek Ziemba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Miłków k/Karpacza
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI '02 a wcześniej ZX 1,9D '93
  • Miejscowość: Miłków k/Karpacza
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 12, 2008, 21:16:42 »
Cytuj

Z nagrzewnicy leciało dość długo powietrze z płynem ale w końcu płyn. Z obudowy termostatu też trochę uleciało powietrza. No i znowu wąż przy chłodnicy. TAM TYLKO POWIETRZE dopiero jak zacząłem odpowietrza w sposób jak ktoś opisywał na forum tzn. przytkałem ręką otwór na korek w chłodnicy i dmuchałem w wężyk przelewowy to wtedy zaczęło lecieć z zaworka w chłodnicy. Ale przy normalnym odpowietrzaniu- bez dmuchania z zaworka przy chłodnicy nic nieleci a wąż jest pełny powietrza.

Spróbuj go odpowietrzyć w sposób opisany na forum, bez dmuchania nie odpowietrzy się prawidłowo (wiem z autopsji). Następnie po kolei zakręcaj odpowietrzniki, oczywiście gdy poleci z nich płyn (najpierw chłodnica potem po środku a na końcu przy nagrzewnicy). Naturalnie ciągle wdmuchując powietrze. Jeśli po czymś takim, ciągle będziesz miał zapowietrzony układ to pozostaje ci tylko sprawdzić głowicę a może nawet (broń Boże) to któraś tuleja cylindra. Sprawdź czy przewody od chłodnicy masz twarde, to też jakaś wskazówka. Ja mam właśnie rąbniętą tuleję cylindra i ma żadnych bąbelków, po prostu robi się bąbel powietrza.
Pzdr.
Miłków k/Karpacza, Jelenia Góra, Karkonosze
jest:C5 2,2 HDI '02 kombi, automacik "Duch Gór"
a wcześniej: ZX, dwa XM-y, BX, FSO 1500

Offline Marek Liszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: Gliwice/woj.Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i 1995r tzw. "golas"
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Gliwice/woj.Śląskie
Re: Wybija wode z chłodnicy
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 12, 2008, 21:38:42 »
Niewiem już teraz czy mam coś z układem chłodzenia ale dzisiaj odebrałem po naprawie alternator i CUD. Temp jest jak z podręcznika ok 90st C. Narazie niemam czasu żeby znowu zaglądać do układu chłodzenia i sprawdzać czy jest zapowietrzony czy nie. Wszystko oprócz chłodnicy jest nowe więc zaufam wskazaniom wskaźnika i niebęde teraz tam grzebał.

Powiem tyle że WARTO DBAĆ O ALTERNATOR bo jeśli on niedziała tak jak powinien to cała elektryka zaczyna szwankować. DOSŁOWNIE CAŁA
ZX 1.4i z 1995r

Offline Aleksandra Dołganiuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Dołganiuk
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 benzyna 1991r
  • Miejscowość: Dołganiuk
woda wybija z chłodnicy :(
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 17, 2008, 12:39:27 »
Witam!

Na forum piszę pierwszy raz i z góry przepraszam za lakoniczny język wynikający z kompletnej nieznajomości tematu...Od kilku tygodni posiadam Citroena ZX 1,9 Z 1991 z instalacją gazową. Samochodzik BARDZO mi się podoba....ale...oczywiście są z nim problemy..więc prócz wizyty u kilku mechaników postanowiłam poszukać pomocy u Was.
Chodzi o wodę, która wybija z chłodnicy...na początku trochę z niej kapało-pojechała w tym czasie do dwóch mechaników i obaj nie sprawdzając dosłownie nic stwierdzili że to uszczelka pod głowicą lub nawet pęknięta głowica...dziwiła mnie trochę ta szybka diagnoz a.
Wczoraj niestety po przejechaniu ok 10 km.wylała mi się plama wielkości samochodu...a z pod korka sikało jak z wielkanocnego jajka .Przeczytałam na forum że należy zacząć od odpowietrzenia i wieczorem pojechałam do mechanika. Generalnie na forum przeczytałam,że odpowietrzniki są 3- na chłodnicy, termostacie i nagrzewnicy. Mechanik stwierdził,że w moim samochodziku są 2 i że ktoś coś tam przerabiał...nie ma odpowietrznika na nagrzewnicy...
W każdym razie odpowietrzył dwa pozostałe, okazało się że ten przy termostacie był zapowietrzony. Powiedział jednocześnie,że nie tworzą się bąble powietrza i "wąż od wody" jest miękki i jego zdaniem to nie uszczelka.
Niestety po tych zabiegach z odpowietrzanie, dziś znowu po przejechaniu 10 km wylała się woda ok pół tego zbiorniczka...
Mechanik stwierdził,że ktoś już przy tym majstrował i o ile dobrze go zrozumiałam...zrobił z tego układ zamknięty. Od zbiorniczka powinien odchodzić wężyk którym wylatuje w razie czego woda natomiast u mnie jest wąż biegnący od tego miejsca do miejsca gdzie powinien być odpowietrznik przy nagrzewnicy. Woda w miejscu gdzie powinna ewentualnie wylatywać wlatuje i to jak zauważyła w dużej ilości, szczególnie przy dodawaniu gazu. Z tego co zauważyła otwór ten jest między korkiem a uszczelką na sprężynie, więc nic dziwnego,że ta woda się wylewa, el biorąc pod uwag fakt,że woda wydostaje się po zatrzymaniu w duuuużej ilości to nie wiem czy ma to związek z tą wlewającą się wodą do zbiornika....na wszelki wypadek załączam link do zdjęcia:

http://img380.imageshack.us/my.php?image=s5000076ce7.jpg

1. Czy w tym wypadku mimo braku bąbli i z miękkim wężem -może być to jednak uszczelka pod głowicą...lub głowica?
2.Jaki związek ma z tym termostat i czy jest szansa,ze po wymianie problem zniknie?
3. Czy ma sens zlikwidowanie tego węża i wrócenie do wersji podobno pierwotnej...jak twierdzi mechanik?
4.Co w ogóle ma z tym jeszcze zrobić?

No rozpisałam się trochę Bardzo proszę o odpowiedź bo już tracę nerwy, a przyzna ,że już się przywiązała i nie chce się tak szybko rozstawać z Cytrynkiem pozdrawiam

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: woda wybija z chłodnicy :(
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 17, 2008, 14:12:07 »
Wg mnie powinnaś wrócić do standardowego rozwiązania - wężyk upustowy przy korku skierowany w "glebę". W momencie kiedy ciśnienie w układzie rośnie to korek przepuszcza i wypluwa nadmiar płynu na ziemię. U Ciebie jest to wszystko połączone w "całość" i ciśnienie nie ma gdzie uciekać i korek ratuje sytuację rozszczelniając się kompletnie.
A trzeciego odpowietrznika nie masz bo masz do niego chyba podłączony ten dodatkowy wąż.

Nie jest wykluczone, że jest problem z uszczelką pod głowicę. Nie sprawdzisz nic dopóki nie wrócisz do normalnego układu chłodzenia, gdzie ciśnienie ma gdzie uciekać.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: woda wybija z chłodnicy :(
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 17, 2008, 16:17:21 »
Witam

Muszę przyznać, że niezła rzeźba. :-) Dobry zawodnik to zrobił, nie ma co. :-) Pierwsze co tak jak napisał Grzesiek, zdjąć ten śmieszny wężyk łączący odpowietrznik przy nagrzewnicy z odpływem przelewowym przy chłodnicy. Dziuple pozostałą przy nagrzewnicy po zdjętym wężu trzeba zaślepić (oryginalnie jest tam taka plastikowa zakrętka). Przy chłodnicy można zostawić gdzieś z 40 cm tego węża uciąć i puścić w dół żeby w razie czego woda waliła na glebę. Dobrze wszystko odpowietrzyć i wtedy testować. :-)
Pozdrawiam

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: woda wybija z chłodnicy :(
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 17, 2008, 16:52:10 »
Na mój gust to ktoś celowo zamontował ten przewód, żeby spaliny które dostawały się obiegu wody miały którędy się z obiegu wydostać (przez owy przewód) i to działało dopuki przedmuchy były małe, a teraz ma skutek wręcz odwrotny. Nie chce diagnozowac na odległość nie widząc auta, ale dla mnie to ewidentie uszczelka pod głowicą, miałem podobne objawy w starej 16v i po wymianie uszczelki wszystko ustąpiło. Ktoś pewnie w celu pozbycia się auta wymyslił ten dziwny wężyk, żeby nabywca od razu się nie zorientował o co chodzi.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6