Marek Zgodzaj napisał:
Panowie,
Jesli z rana odpale samochod a skrzynia cicho chodzi a dopiero po kilku minutach zaczyna halasowac to z pewnoscia lozysko walka skrzyni wprzeciwienstwie do lozyska sprzeglowego ktore huczy od razu.Albo........
Łożyska w skrzyni biegów są łożyskami wałkowymi lub igiełkowymi. Pracują non stop w kąpieli olejowej. Nie mają prawa klekotać. Jedyny dźwięk jaki mają prawo wydawać to co raz wyższy gwizd, w miarę wzrostu obrotów/prędkości. Mogą być słuszalne albo w pewnym zakresie obrotów albo w całym ale i tak w pewnym momencie dźwięk staje się tak wysoki, że ludzkie ucho go nie słyszy. Ale żeby nie wiem jak były zużyte klekotać nie będą, nie ma szans. Jeżeli zaczyna klekotać
coś po kilku minutach (po rozgrzaniu silnika), przyczyny raczej bym się dopatrywał w jakimś poluzowanym, być może pękniętym elemencie.
Tak nawiasem, to widziałem skrzynie biegów, które miały przejechane po 700.000 (słownie: siedemset tysięcy) km i więcej i to z ciężarówek, ciągnących po 40 ton, gdzie łożyska były sprawne.
Ireneusz Dronia napisał:
Witam,
podepnę się pod temat bo też dotyczy skrzyni biegów, u mnie nie mogę bezpośrednio przejść z 5 na 4, wskakuje mi za to wsteczny w czasie jazdy (ratuje mnie dźwięk "ping" ;-), muszę dać na luz i dopiero szukać 4. Mechanik powiedział, że skrzynia do wymiany bo zepsuł się zabierak. Pytanie czy ktoś w tym temacie ma jakieś doświadczenie bo wolałbym załatwić temat taniej.
Pozdrawiam,
No to fajny mechanik. A jak ten mechanik "złapie gumę" to kupuje nowy samochód? Naprawa jest faktycznie czasochłonna, trzeba wyjąć i rozmontować skrzynię, wymienić uszkodzone elementy i zmontować wszystko "do kupy". Ale po co kupować od razu całą skrzynię? Wszystkie elementy skrzyni widnieją w katalogu części zamiennych. Inna sprawa, ile policzy sobie prawdziwy mechanik za robociznę? Fakt, że można kupić skrzynię na allegro, tylko pytanie: czy aby na pewno sprawna?
Pozdrawiam.