Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)  (Przeczytany 65433 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 20, 2009, 23:51:00 »
Zakupiłem te siłowniki (do szyby) ale patrząc po budowie nie wygląda to na zatrzaski - od strony kabiny jest gwint. Mocowanie od strony szyby faktycznie jest na pierścieniu sagera. Dodatkowo siłownik ma siłę 250N - bardzo trudno go ścisnąć co może utrudniać montaż. Może ktoś już w między czasie to wymieniał?

Na razie liczę na to, że na wymianie tych od szyby się skończy i szyba utrzyma całą klapę skoro te siłowniki takie mocne.

Offline Robert Skowronek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkI, 2.0 HDi Kombi
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 24, 2009, 00:35:14 »
I jak Ci poszło z wymianą?
Kupił ktoś może gdzieś te do tylnej klapy za rozsądną cenę. Ja nie mogę nigdzie ich dostać oprócz ASO po 600 PLN za sztukę. Nawet na allegro brak używanych.

Przypomnę poszukiwane siłowniki tylnej klapy do break nr fabryczny: 8731.F4

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 24, 2009, 08:26:29 »
Na razie ciepło, klapa nie opada na głowę - nie mam czasu na doktoryzację z wymianą. Gdyby ktoś już to zrobił i opisał to bym wymienił.

Offline Daniel Tomaszewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Sobótka
  • Posiadany samochód: C5 1.8 2003r
  • Miejscowość: Sobótka
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 24, 2009, 21:06:21 »
jeśli jest ktoś zainteresowany to posiadam w sprzedaży siłowniki do kombi w cenie 80zł/szt

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 24, 2009, 21:16:20 »
Cytuj

Daniel Tomaszewski napisał:
jeśli jest ktoś zainteresowany to posiadam w sprzedaży siłowniki do kombi w cenie 80zł/szt

do klapy czy do szyby?

Offline Robert Skowronek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkI, 2.0 HDi Kombi
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 04, 2009, 12:16:21 »
Witam,

Aktualna ta oferta siłowników do tylnej klapy do C5 kombi Mk1.

Niegdzie nie mogęich kupić - allego, auto shrot....

Ma może ktoś informację gdize można je jeszcze znaleźć:

Numer fabryczny:   8731.F4

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 04, 2009, 12:20:41 »
Jeśli to ten ze sprężyną to zapomnij. Tylko ASO.

Offline Robert Skowronek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkI, 2.0 HDi Kombi
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 04, 2009, 13:41:28 »
No niestety te ze sprężyną. W ASO koszt to około 600 zł/szt.
Komplet ponad 1200 zl??!!

Trochę dużo

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 06, 2009, 07:54:33 »
Może dałoby się zamontować te F7 w miejsce F4? 1200 zł to za dużo - w ostateczności kij od szczotki ;)

Offline Robert Skowronek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkI, 2.0 HDi Kombi
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 07, 2009, 14:57:19 »
Póki co używam właśnie kij od szczotki......... Cóż

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 02, 2009, 12:06:41 »
Ponieważ zbliża się zima więc opadanie klapy znów zaczyna doskwierać postanowiłem poszperać trochę o siłownikach których niby nie można zakupić za normalne pieniądze czyli 8731 F4. Zauważyłem że siłowniki ze sprężyną wyglądają bardzo podobnie do tych od szyby (bez sprężyny). Sprężyna jest jakby nałożona na siłownik. W katalogu jednej z firm robiących sprężyny gazowe do C5 jest napisane "Recover tube side fittment from Oryginal Gas Sprig".  Może wystarczy przełożyć tę sprężynę?
Dla uzupełnienia zamieszczam firmy produkujące spręży dla C5 wraz z numerem odpowiednika 8731F7 :
1. LESJOFOERS 8115631
2. QUINTON 128715
3. STABILUS 8235LY
4. WALKER P 871038217
5. BUGIAD BGS10914

Offline Tomasz Grużewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Andover
  • Posiadany samochód: C8 HATCHBACK FAMILIALE 2.2 HDi 136 BVM 6
  • Miejscowość: Andover
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 03, 2009, 17:47:51 »
Co prawda mam hatchbacka ale sprawdziłem ceny siłowników w UK
00008731F4  TAILGATE PROP   87,34 GBP
00008731F7  STRUT GLASS      44,18 GBP
Szczęśliwie dla mnie oryginalne siłowniki do hatchbacka to koszt 17,68 GBP  

Tak czy inaczej dla kombi cena 600 zł to troszkę drożej niż 87 funtów

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 20, 2009, 19:54:20 »
Wymieniłem siłownik tylnej szyby. Zamontowałem tureckie siłowniki PISTION. Instrukcja wymiany:
1. Odkręcamy tapicerkę szyby bocznej tylnej - 2 torxy + zatrzask w rogu
2. Odczepiamy maskownice słupka tylnego i tego co dzieli kabinę od bagażnika (zatrzaski)
3. Odkręcamy wszystkie uchwyty do trzymania na zakrętach - torxy
4. Odkręcamy wszystkie uchwyty do montażu siatki bagażowej - torxy
5. Ściągamy uszczelki wszystkich drzwi do linii okien
6. Odpinamy dolną pokrywę przednich pasów bezpieczeństwa
7. Odpinamy górną pokrywę przednich pasów bezpieczeństwa - najpierw dolne zatrzaski
8. Odklejamy tylną część podsufitki i opuszczamy
9. Podpieramy klapę bagażnika kijem od miotły
10. Ściągamy pierścienie SAGERA od strony kabiny ze środkowych siłowników (mimo wielu kombinacji mnie udało się tylko za pomocą szczypiec do pierścieni -np.Toptools 10zł w BrikoMarche)
11. Odpinamy maskownicę zewnętrzną siłowników - trzy zatrzaski
12. Odpinamy zabezpieczenia z siłowników - podważyć śrubokrętem
13. Wyciągamy siłowniki
Siłownik wkręcony jest do przegubu kulistego a przegób zamontowany jest do karoserii. Moje siłowniki były o 1cm krótsze od oryginałów. Nie powoduje to jednak problemów. Na razie wymiana tych siłowników spowodował, że klapa nie opada.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 20, 2009, 20:07:21 »
Masz jakies fotki?
Czy opuszczałeś całą podsufitke czy tylko tył??
Gdzie i jakie siłowniki kupowałeś??
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 20, 2009, 20:20:33 »
Fotek nie mam. Tak jak pisałem odkręciłem wszystko co trzyma podsufitkę oprócz osłon przeciwsłonecznych. Tylna jej część opadła. Siłowniki kupiłem tu. Pół roku temu płaciłem 110 zł z przesyłką za dwie szt.
Dodam tylko, że bez szczypiec do ściągania pierścieni SAGERA lepiej nie zaczynać. Mocowanie od strony kabiny na te pierścienie jest tak wredne, że niczym innym nie chciały zejść. Poleciałem do sklepu i wtedy ściągniecie trwa sekundę.

Robota na 2-2,5h.
Sprawdziłem stary siłownik - bardzo małej siły potrzeba do ściśnięcia, nowy bardzo dużej.

Offline Robert Skowronek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkI, 2.0 HDi Kombi
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 23, 2009, 15:34:41 »
Tzn. wymiana siłowników od szyby powoduje utrzymanie całej klapy w górze czy tylko szyby? U mnie sama szyba utrzymuje się w górze bez problemu. Szyba u Ciebie też utrzymywała się w górze, a mimo to wymieniłeś silowniki szyby i teraz cała klapa utrzymuje się w górze?? Może to jest lekarstwo na nasze klapy...................

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 23, 2009, 15:42:13 »
U mnie też sama szyba się trzymała ale z klapą nie bo całość była za ciężka.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 28, 2009, 18:54:13 »
Witam.
Ja dziś wymieniłem siłowniki od tylnej szyby bo nerwy mnie brały jak tylna klapa leżała mi na plecach. Kupiłem te. Po wymianie klapa nie opada.
Sama operacja wymiany dość prosta. Jedynie aby opuścić podsufitkę trzeba trochę plastixów zdemontować.
Pomocny jest opis kolegi Tomka Omińskiego.
Czas wymiany przy pomocy kolegi klubowicza ok. 1,5 godz z przerwami na pogaduchy.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Robert Skowronek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkI, 2.0 HDi Kombi
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 08, 2010, 12:46:14 »
Witam,

kupiłem dzisiaj używane siłowniki - ponoć sprawne w 100% - zobaczymy. Jestem przed ich wymianą i trochę przeraża mnie demontaż podsufitki. Mam złe doświadczenia z późniejszym trzeszczeniem i stukaniem.

Mam pytamnie co do demontażu podsufitki w tylnej części jest klejona, czym to później koledzy doklejaliście, silikonem, klejem (to jakim)?

Demontaż podsufiktki jest konieczny?


Dzięki za podpowiedź

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 08, 2010, 12:53:05 »
Z tyłu jest klejona do gąbki a gąbka do dachu. Oderwałem od gąbki. Nie przyklejałem powtórnie. Tylne słupki trzymają ją.

Offline Robert Skowronek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkI, 2.0 HDi Kombi
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 21, 2010, 10:48:44 »
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:
Witam.
Ja dziś wymieniłem siłowniki od tylnej szyby bo nerwy mnie brały jak tylna klapa leżała mi na plecach. Kupiłem te. Po wymianie klapa nie opada.
Sama operacja wymiany dość prosta. Jedynie aby opuścić podsufitkę trzeba trochę plastixów zdemontować.
Pomocny jest opis kolegi Tomka Omińskiego.
Czas wymiany przy pomocy kolegi klubowicza ok. 1,5 godz z przerwami na pogaduchy.


Witam,

Tak jak pisałem zakupiłem używane siłowniki (ponoć 100%) sprawne ale niestety do końca mnie to nie satysfakcjonuje. Niby trzymają klapę w górze ale wystarczy coś wrzucić do bagażnika i niestety klapa powoli opada w dół. Generalnie jest lepiej ale nie do końca. Generalnie jednak NIE POLECAM zakupu używanych szczególnie ze starszych modeli - one jednak też są wysłuzone.

Demontaż i montaż opisany powyżej pomógł w 100% z tym że ja tylko zdemontowałem podsufitkę do uchwytów na siatkę (włacznie) i odgiąłem ją - to wystarczyło aby dobrać się do siłowników.

Maciek,
 czy możesz coś więcej napisać o tych siłownikach tylnej szyby z JAKa czy po ich wymianie dalej cała klapa utrzymuje się w górze? Czy było to tylko na chwilę? Prawdopodobnie wymienię jeszcze te siłowniki od szyby. Mam nadzieję że to załatwi sprawę definitywnie.

Offline Robert Skowronek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkI, 2.0 HDi Kombi
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 21, 2010, 10:49:21 »
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:
Witam.
Ja dziś wymieniłem siłowniki od tylnej szyby bo nerwy mnie brały jak tylna klapa leżała mi na plecach. Kupiłem te. Po wymianie klapa nie opada.
Sama operacja wymiany dość prosta. Jedynie aby opuścić podsufitkę trzeba trochę plastixów zdemontować.
Pomocny jest opis kolegi Tomka Omińskiego.
Czas wymiany przy pomocy kolegi klubowicza ok. 1,5 godz z przerwami na pogaduchy.


Witam,

Tak jak pisałem zakupiłem używane siłowniki (ponoć 100%) sprawne ale niestety do końca mnie to nie satysfakcjonuje. Niby trzymają klapę w górze ale wystarczy coś wrzucić do bagażnika i niestety klapa powoli opada w dół. Generalnie jest lepiej ale nie do końca. Generalnie jednak NIE POLECAM zakupu używanych szczególnie ze starszych modeli - one jednak też są wysłuzone.

Demontaż i montaż opisany powyżej pomógł w 100% z tym że ja tylko zdemontowałem podsufitkę do uchwytów na siatkę (włacznie) i odgiąłem ją - to wystarczyło aby dobrać się do siłowników.

Maciek,
 czy możesz coś więcej napisać o tych siłownikach tylnej szyby z JAKa czy po ich wymianie dalej cała klapa utrzymuje się w górze? Czy było to tylko na chwilę? Prawdopodobnie wymienię jeszcze te siłowniki od szyby. Mam nadzieję że to załatwi sprawę definitywnie.

Offline Robert Skowronek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkI, 2.0 HDi Kombi
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 21, 2010, 10:49:23 »
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:
Witam.
Ja dziś wymieniłem siłowniki od tylnej szyby bo nerwy mnie brały jak tylna klapa leżała mi na plecach. Kupiłem te. Po wymianie klapa nie opada.
Sama operacja wymiany dość prosta. Jedynie aby opuścić podsufitkę trzeba trochę plastixów zdemontować.
Pomocny jest opis kolegi Tomka Omińskiego.
Czas wymiany przy pomocy kolegi klubowicza ok. 1,5 godz z przerwami na pogaduchy.


Witam,

Tak jak pisałem zakupiłem używane siłowniki (ponoć 100%) sprawne ale niestety do końca mnie to nie satysfakcjonuje. Niby trzymają klapę w górze ale wystarczy coś wrzucić do bagażnika i niestety klapa powoli opada w dół. Generalnie jest lepiej ale nie do końca. Generalnie jednak NIE POLECAM zakupu używanych szczególnie ze starszych modeli - one jednak też są wysłuzone.

Demontaż i montaż opisany powyżej pomógł w 100% z tym że ja tylko zdemontowałem podsufitkę do uchwytów na siatkę (włacznie) i odgiąłem ją - to wystarczyło aby dobrać się do siłowników.

Maciek,
 czy możesz coś więcej napisać o tych siłownikach tylnej szyby z JAKa czy po ich wymianie dalej cała klapa utrzymuje się w górze? Czy było to tylko na chwilę? Prawdopodobnie wymienię jeszcze te siłowniki od szyby. Mam nadzieję że to załatwi sprawę definitywnie.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 22, 2010, 20:37:03 »
Cytuj

Robert Skowronek napisał:
Maciek,
czy możesz coś więcej napisać o tych siłownikach tylnej szyby z JAKa czy po ich wymianie dalej cała klapa utrzymuje się w górze? Czy było to tylko na chwilę? Prawdopodobnie wymienię jeszcze te siłowniki od szyby. Mam nadzieję że to załatwi sprawę definitywnie.


Witam.
Do dnia  (koniec kwietnia) kiedy się pozbyłem C5 MkI w którym to wymieniałem owe siłowniki wszystko działało bez problemów. Nie wiem jak teraz ale sądze że tak szybko by te siłowniki nie puściły. Sama wymiana tylko siłowników od szyby spowodowała, że klapa nie opadała nawet przy niskich temperaturach.
Porównując do auta prawie czteroletniego, które nabyłem, to muszę stwierdzić, że w nim czuć w rękach jak klapa ciągnie do góry czego nie stwierdzałem w poprzednim aucie.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Robert Skowronek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkI, 2.0 HDi Kombi
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 23, 2010, 09:44:47 »
Wielkie dzięki za informacje. Wymienię również te od szyby.

Pozdrawiam