Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kody Migowe  (Przeczytany 23719 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 30, 2009, 14:00:56 »
Zrobiłem takowe ustrojstwo do odczytu kodów migowych , ale nie wiem gdzie jest złącze diagnostyczne w mx 2.0i , 90r.
Może mi ktoś podpowiedzieć.

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 30, 2009, 17:21:41 »
Kolego jak staniesz przodem do auta i otworzysz maskę to masz po lewej stronie plastikową skrzynkę pomiędzy lampą a zbiorniczkiem płynu chłodzącego, to właśnie jest skrzynka komputerów.
Jeśli masz HA to będzie tam 3 kompy.
Każdy ma 2-pinową złączkę diagnostyczną.
i tam włąśnie podpinasz takowe ustrojstwo (jak piszesz).
nie zapomnij również podpiąć + i - na akumulatorze.
Postępując zgodnie z instrukcją  powinieneś bez problemów odczytać wszystkie błędy i je wykasować.
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 30, 2009, 23:01:59 »
mam HA i wykasowałem błędy przejechałem się i sprawdziłem ponownie nic nie wykazało.
Czy tą metodą mogę podpiąć resztę komputerów czy tylko ten jeden ?, bo troszeczkę tych różnych końcówek wolnych tam jest.

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 31, 2009, 17:27:25 »
Wspólne złącza diagnostyczne były montowane w MK-2 czyli twój XM ma złącza tzw skrzynce komputerów (plastikowa skrzynka pomiędzy prawą przednią lampą i zbiornikiem płynu chłodzącego). Tak jak opisałem w trochę wyżej. :-)
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 31, 2009, 17:38:52 »
Cytuj

Tomasz Żukowski napisał:
mam HA i wykasowałem błędy przejechałem się i sprawdziłem ponownie nic nie wykazało.
Czy tą metodą mogę podpiąć resztę komputerów czy tylko ten jeden ?, bo troszeczkę tych różnych końcówek wolnych tam jest.


Oczywiście tak jak napisałem jeśli masz HA to masz trzy takie podwójne złączki w do wszystkich możesz podpiąć tester by odczytać kody.
Jeśli masz wolne złącza większe niż 2 piny to możliwe że nie masz któregoś komputera (fabrycznie lub umyślnie)
Czasami niektórzy wyciągali komputer od ABS by pozbyć się sygnału dźwiękowego i napisów na wyświetlaczu incydentów. :-)
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 31, 2009, 23:11:33 »
Same małe wtyczki i jedna troszkę szersza , ale jeden przewód i jedna 2wu pinowa z 3ma kabelkami , no i dwa kable żółte , które są ze sobą połączone i zaizolowane , tu przypuszczam że ktoś żeżbił
Dlaczego to wszystko robię? , ponieważ pali się kontrolka ABS nieraz gaśnie , to samo mam z kontrolką engine, po za tym jest dość twardy, gość twierdzi że z przodu wymienił gruszki , a przód twardszy niż tył, zaznaczę że jak przełączę na sport to czuć różnicę bo w zakrętach przestaje się bujać.

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 01, 2009, 15:18:34 »
Kolego kostki diagnostyczne to "2-pinowe" te do których dochodzi tylko jeden przewód.
możesz tak postąpić z każdym komputerem>
Sprawdzić i wykasować błędy.
Niestety czasami błędy szybko powracają, to znaczy że elementy które opisują mają jakąś usterkę.
Często może to być słaby styk na wtyczkach lub przebicie na izolacji przewodów (poprzecierana izolacja), nie koniecznie musi być uszkodzony sam element.
Jeżeli chodzi o ABS to sprawdź i przeczyść wszystkie wtyczki, sprawdź przerwę pomiędzy czujnikami a zębatką (na forum gdzieś widziałem opisy jakie powinny być przerwy, niestety nie pamięta gdzie dokładnie) a dopiero wtedy kasuj błędy i sprawdzaj jak będzie się zachowywał.:-)
Średnio po 20-50 km błędy które mają powrócić to to robią.  :-(
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 03, 2009, 11:00:51 »
podłączyłem po kolei wszystkie kostki 2wu pinowe z jednym przewodem i tylko od HA generalnie miga , reszta cisza zero reakcji.ABS czytałem na forum sprawdziłem połączenia na wtyczkach, nawet psiknąłem elektrosolem , a jeśli chodzi o przerwę czujnik -zębatka, to nic na ten temat mi się nie rzuciło w oczy , muszę poszukać.Autko jest w super stanie blacharskim więc warto mu poświęcić troszkę czasu i doprowadzić do kultury :)

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 03, 2009, 19:19:33 »
Kolego podaj VIM to sprawdzę jakie komputery powinieneś mieć zamontowane w tej skrzynce.
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 03, 2009, 20:05:18 »
VF7Y3AH0003AH6646. Zamontowane są 3 kompy i z przodu 2 przekażniki

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 03, 2009, 23:38:54 »
dokładnie jeden od silnika (BOSH), drugi od HA i trzeci od ABS.do każdego dochodzą wiązki kabli z wtykami i przy każdej wiązce jest mała luźna wtyczka (2 piny z jednym przewodem) zazwyczaj zaślepiona. Te małe wtyczki to są właśnie złącza diagnostyczne do sczytywania kodów migowych.
Jeżeli nie możesz sczytać kodów to spróbuj wymienić komputer na drugi i wtedy powtórz sczytywanie.
Czasami awaria komputera uniemożliwia odczytanie kodów.

PS.
Na meila wysłałem ci opis wyposażenia twojego auta.
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 03, 2009, 23:52:42 »
wszystko się zgadza , są trzy kompy i trzy końcówki z jednym kabelkiem ale , 2 nie reagują , a co do tego co mi wysłałeś na priv to się zgadza po za tym że mam regulację wysokości swojego fotela. :-)

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 04, 2009, 19:47:52 »
Poszukaj na forum opisu złącz do kompterów od HA, ABS i Silnika.
Z tego co się orientuję to sygnał na złącze diagnostyczne wychodzi z kompa tylko niestety nie wiem z której nóżki.
Możesz mieć albo uszkodzone kompy (czego nie życzę), albo brak połączenia pomiędzy komputerem a złączem diagnostycznym co jest bardzo prawdopodobne i dlatego nie możesz odczytać błędów.
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Jan Grzybowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Daszewice
  • Posiadany samochód: Citroen Xm
  • Miejscowość: Daszewice
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 14, 2009, 12:46:04 »
Koledzy,a może ktoś orientuje się co oznacza kod 171 wykryty przez tester,natomiast za pomocą kodów migowych nic nie wykryto.Silnik chodzi tylko na biegu jałowym.Xm mkII 97 3.0 12v automat,wcześniej był wykonywany remont skrzyni.

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 14, 2009, 13:18:39 »
Kolego r. 1990 czyli MK-1 to znaczy szukaj złączki dwupinowej w skrzynce komputerów obok zbiorniczka płynu chłodzącego.
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 24, 2009, 15:10:04 »
Witam koledzy. Jako, że elektryk ze mnie wcale :) prosiłbym o kilka zdjęć z opisem takiego  urządzenia zczytywania kodów migowy i resetowania kompa + jakas instrukcja obsługi. Wdzięczny będę niezmiernie :) Pozdrawiam

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 24, 2009, 22:40:03 »
Witaj Michale, możemy się umówić i spotkać to Ci wszystko pokaże co i jak bo mam takie "urządzenie".

Pozdrawiam.
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 25, 2009, 15:20:12 »
Jasne :) Na PRV wysłałem ci swój nr tel. Wyślij mi swój umówimy się na niedziele jakoś. Pozdrawiam

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 800
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 06, 2009, 15:53:15 »
Posiada ktoś opis kodów do V6 24v mk1?Może są takie same jak 12V?
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Tomasz Kluba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Milicz
  • Posiadany samochód: 2CV6, XM, Focus i Uno :D
  • Miejscowość: Milicz
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 11, 2009, 15:27:20 »
Czy ma ktoś może inne tabele kodów błędów ? Nie koniecznie po polsku.

Wykasowaliśmy u nas błędy HA i od razu inna jazda :-) Sprawdziliśmy też ABSu (szara wtyczka) i wysypał sporo błędów - po wykasowaniu, wróciły 24 i 31 - i ponownie wykasowane, znowu wróciły. Potrzebna jest nam więc tabela ABSu.

Co do kostek, mamy 4 diagnostyczne (dwustykowe) i, z tego co znalazłem, to tak:

zielony - sterowanie silnika
szary - ABS/ASR/ABD
czarny - klimatyzacja
niebieski - hydroactive

Poza tymi wtyczkami , przy komputerach, są jeszcze dwa kable z pojedyczym wtykiem - zielony i szaro/brązowy - ktoś wie do czego?
2CV6 Club '85 • XM 2.1TD Pallas '91 • XM 2.1TD automat '98 • XM 2.1TD Break '98

Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 11, 2009, 16:30:05 »
-----KOD 24  
Czujnik lewego tylnego koła.
-----------------OPIS USTERKI
Usterka czujnika prędkości obrotowej koła. Sprawdzić wieniec
zębaty - zamocowanie i ilość zębów, szczelinę powietrzną pomiędzy wieńcem a czujnikiem - czy nie ma zanieczyszczeń. Sprawdzić czujnik wtyczki i kable. Jeżeli wszystkie elementy są sprawne wymienić sterownik układu.

-----KOD 31  
Czujnik prawego tylnego koła.
-----------------OPIS USTERKI
Usterka czujnika prędkości obrotowej koła. Sprawdzić wieniec
zębaty - zamocowanie i ilość zębów, szczelinę powietrzną pomiędzy wieńcem a czujnikiem - czy nie ma zanieczyszczeń. Sprawdzić czujnik wtyczki i kable. Jeżeli wszystkie elementy są sprawne wymienić sterownik układu.
Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 11, 2009, 19:07:14 »
Dwie małe kostki w puszce komputerów.

W autach od 1994r. dopiero  było złącze w kabinie
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Tomasz Kluba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Milicz
  • Posiadany samochód: 2CV6, XM, Focus i Uno :D
  • Miejscowość: Milicz
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 11, 2009, 20:14:22 »
Dzięki za odpowiedzi :]

Pozostały dwa problemy:

1. Zielona wtyczka, ta od diagnostyki silnika nie sygnalizuje... po podłączeniu bez zapłonu dioda świeci - po włączeniu zapłonu, gaśnie.

Czyżby uszkodzony komputer?

Jest:
Lucas
Ref: AV01025 - A
Type: EGR 1
Data Code: 1291

Czy poniższy będzie pasował zamiast niego?:
Lucas
Ref: AV01025 - A
Type: EGR 1
Data Code: B0


------------------------------
2. Jak wykasować błąd na wyświetlaczu incydentów odnośnie spalonej żarówki w przedniej prawej lampie postojowej. Żarówka wymieniona i świeci - błąd pozostał.
2CV6 Club '85 • XM 2.1TD Pallas '91 • XM 2.1TD automat '98 • XM 2.1TD Break '98

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 20, 2010, 22:40:57 »
Cytuj

Tomasz Kluba napisał:
Zielona wtyczka, ta od diagnostyki silnika nie sygnalizuje... po podłączeniu bez zapłonu dioda świeci - po włączeniu zapłonu, gaśnie.
Czyżby uszkodzony komputer?


Nie, u mnie też tak jest, ale odczytałem kody :)
Podłącz tester do akumulatora i zielonej złączki - dioda zaświeci. Włącznik w testerze przesuń na "0".
Potem włącz zapłon i włącznik w testerze na "1" na 3 sekundy, potem na "0" - dioda zgaśnie, a po chwili komp powinien zacząć migać diodą...

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 20, 2010, 22:59:04 »
Od paru dni, podczas jazdy, co jakiś czas mryga i świeci kontrolka "CHECK ENGINE" (żółte "kopytko").
Podłączyłem tester do zielonej złączki i komp wymigał mi kod błędu 45.
Niestety, nie wiem, co to oznacza, bo nie mam tabeli kodów do silnika 2,1TD z pompą Boscha.
Czy ktoś dysponuje taką tabelą do udostępnienia?