Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kody Migowe  (Przeczytany 23717 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mirosław Kaczmarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: citroen xm 3,0 v6 89r
  • Miejscowość: Kraków
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 21, 2010, 08:17:23 »
Witam
Może ktoś z Krakowa posiada takie urządzenie i pomógłby mi odczytać błędy,chętnie bym skorzystał z doświadczenia i pomocy
dzięki i pozdrawiam
Zdjęcia mojej cytryny:
1,2,3

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 21, 2010, 11:22:33 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Od paru dni, podczas jazdy, co jakiś czas mryga i świeci kontrolka "CHECK ENGINE" (żółte "kopytko").
Podłączyłem tester do zielonej złączki i komp wymigał mi kod błędu 45.
Niestety, nie wiem, co to oznacza, bo nie mam tabeli kodów do silnika 2,1TD z pompą Boscha.
Czy ktoś dysponuje taką tabelą do udostępnienia?

Niby mam wszystkie kody , ale do 2.1  i 2,5 nie ma

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 21, 2010, 22:25:15 »
Cytuj

Tomasz Żukowski napisał:
Niby mam wszystkie kody , ale do 2.1  i 2,5 nie ma


Ja też tak myślałem  :)
Ale nigdzie nieznalazłem kodów do Diesli, a teraz te najbardziej by mi się przydały  :D

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 02, 2010, 15:37:10 »
Ktoś wyjaśni jak szukać tej usterki
kod 31 - Elektrozawór tryb sportowy i miękki zawieszenia
Chodzi mi konkretnie o to że w mk2 są 2 cewki HA a komp wskazuje błąd elektrozaworu.Czy odróżnia jeden od drugiego?Jak są podpięte ,równolegle czy każda ma inne wyjście z kompa?

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 02, 2010, 16:27:21 »
Cytuj

Artur Zamozny napisał:
Ktoś wyjaśni jak szukać tej usterki
kod 31 - Elektrozawór tryb sportowy i miękki zawieszenia
Chodzi mi konkretnie o to że w mk2 są 2 cewki HA a komp wskazuje błąd elektrozaworu.Czy odróżnia jeden od drugiego?Jak są podpięte ,równolegle czy każda ma inne wyjście z kompa?


Owszem, odróżnia :D
Kod 31 wskazuje na elektrozawór przedni, bo do tylnego odnosi się kod 32 ;)
Każdy ma oddzielne połączenie z kompem - piny 1 i 2 bodajże w prawej (białej?) kostce na kompie HA2.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 02, 2010, 16:29:50 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Od paru dni, podczas jazdy, co jakiś czas mryga i świeci kontrolka "CHECK ENGINE" (żółte "kopytko").
Podłączyłem tester do zielonej złączki i komp wymigał mi kod błędu 45.
Niestety, nie wiem, co to oznacza, bo nie mam tabeli kodów do silnika 2,1TD z pompą Boscha.
Czy ktoś dysponuje taką tabelą do udostępnienia?


Ponawiam moją prośbę!
Czy ktoś pomoże?

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 09, 2010, 22:51:37 »
Witaj Bartek,
Niestety nie widziałem nigdzie kodów do sterownika w 2.1TD, ale miałem podobny objaw (migająca kontrolka CHECK ENGINE i dodatkowo zwykle gasnący wtedy silnik, pomimo mechanicznej pompy boscha) i u mnie pomogła wymiana przewodów głównych akumulatora na nowe, zrobione samemu. Od tamtej pory kontrola silnika się uspokoiła. Sterownik w silniku 2.1TD z mechaniczną pompą wtryskową to sterownik jedynie EGRa, więc patrząc na schemat połączeń możliwości usterek jest tylko kilka:
- złe zasilanie (i to pewnie było u mnie),
- pompa podciśnienia,
- zawór upustowy,
- czujnik prędkości obrotowej (stąd jest sterowany obrotomierz).
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Witold Lubiniecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: solec-zdrój
  • Posiadany samochód: XM-2,1 TD-HA mk-1 1991r. HYUNDAJ PONY,Skoda 105,Seat 850, Zuk , Syrana Bosto, Syrena 104.
  • Zainteresowania: motoryzacja ogólnie
  • Miejscowość: solec-zdrój
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 10, 2010, 13:13:04 »
Witam. Jeżeli mnie pamięc nie myli to kod 45 oznacza awarie ABS w przednim prawym kole.Pozdrawiam
Tylko XM-y

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 12, 2010, 13:51:48 »
Witam ,podepnę się pod temat . .
Chciałem dzisiaj zdiagnozować HA 2 i spotkała mnie niemiła niespodzianka .W złączu 30pinowym  brak  styku E2 .
Jest E1 i E3  ,czy tylko Lexia ? Mój XM 2,0 CT MK 2 orga 7247 HA5.
VIN VF7Y4GG0000GG6960 .Czytałem na forum ,że dopiero od 1998 kody migowe nie dzialają.
 Czy ktoś sie spotkał z takim rozwiązaniem ?
 Pozdrawiam.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 12, 2010, 16:36:39 »
Może masz wersję z multipleksem ? Ktos tu pisał o tym kiedyś, także poszukaj w szukajce.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 12, 2010, 17:53:56 »
W wersji multipleskem nic sie nie zmienia z gniazdem diagnostycznym.

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 12, 2010, 18:32:24 »
Multiplexu nie masz napewno bo występował tylko z dieslem 2.1 i 2.5.
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 13, 2010, 12:37:01 »
W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd kolegi :)

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 13, 2010, 20:47:18 »
Sylwerster,
Jeśli w gnieździe diagnostycznym nie masz styku do HA, spróbuj poszukać dwupinowej kostki diagnostycznej HA w przedziale komputerów nad prawym nadkolem. Było to starsze rozwiązanie do diagnostyki komputerów w XM. Dwupinowa kostka powinna być w niedalekiej odległości od złącz do komputera HA (sprawdź po przewodach idących od wtyków do komputera HA).

Pozdrawiam
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 13, 2010, 23:36:19 »
Witaj Bartek,
Na stronie (http://www.planete-citroen.com/forum/archive/index.php/t-23381.html) znalazłem następujący opis kodów do 2.1TD:
"code 21= potentiometre de levier de charge
code 41= capteur regime moteur
code 45= electrovanne proportionnelle de recyclage"

czyli za google tłumaczem:
21 - potencjometr dźwigni gazu (montowany na pompie wtryskowej)
41 - czujnik prędkości obrotowej silnika
45 - zawór EGR (choć tego nie jestem do końca pewien)

Brakuje mi w liście kodów pompy podciśnienia i czujnika ciśnienia powietrza (ale ten działa jedynie na zasadzie wł/wył, więc przerwy, ani zwarcia komputer nie wykryje)....


Pozdrawiam
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 20, 2010, 00:00:12 »
Cytuj

Marek Gienc napisał:
Witaj Bartek,
Niestety nie widziałem nigdzie kodów do sterownika w 2.1TD, ale miałem podobny objaw (migająca kontrolka CHECK ENGINE i dodatkowo zwykle gasnący wtedy silnik, pomimo mechanicznej pompy boscha) i u mnie pomogła wymiana przewodów głównych akumulatora na nowe, zrobione samemu. Od tamtej pory kontrola silnika się uspokoiła. Sterownik w silniku 2.1TD z mechaniczną pompą wtryskową to sterownik jedynie EGRa, więc patrząc na schemat połączeń możliwości usterek jest tylko kilka:
- złe zasilanie (i to pewnie było u mnie),
- pompa podciśnienia,
- zawór upustowy,
- czujnik prędkości obrotowej (stąd jest sterowany obrotomierz).


Niestety, ja też nieznalazłem kodów błędów do silnika Diesla.
Ostatnio kontrolka się uspokoiła, ale dzisiaj znowu dała znać o sobie. Silnik nie gaśnie, ale po rozgrzaniu na wolnych obrotach chodzi powolutku, chociaż równo - pomiędzy 600 a 700 obr./min. I właśnie wtedy kontrolka lubi zamigać. Pewien znajomy XM-owiec uważa, że ma to coś wspólnego z elektrozaworem na pompie, ale podobno to nic takiego...
A EGR zaślepiłem na łączeniu tej karbowanej rurki, przy kolektorze dolotowym. Podobno to niezaszkodzi autku? Jeżdżę tak od jesieni i wcześniej ta zółta kontrolka silnika niezapalała się...

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 20, 2010, 00:03:40 »
Cytuj

witold lubiniecki napisał:
Witam. Jeżeli mnie pamięc nie myli to kod 45 oznacza awarie ABS w przednim prawym kole.Pozdrawiam


Zgadza się, ale ten kod dotyczy ABS-u i jego kompa.
A ja pytałem o znaczenie tego kodu w kompie silnika Diesla.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 20, 2010, 00:13:30 »
Cytuj

Marek Gienc napisał:
Witaj Bartek,
Na stronie (http://www.planete-citroen.com/forum/archive/index.php/t-23381.html) znalazłem następujący opis kodów do 2.1TD:
"code 21= potentiometre de levier de charge
code 41= capteur regime moteur
code 45= electrovanne proportionnelle de recyclage"
czyli za google tłumaczem:
21 - potencjometr dźwigni gazu (montowany na pompie wtryskowej)
41 - czujnik prędkości obrotowej silnika
45 - zawór EGR (choć tego nie jestem do końca pewien)


Dziękuję Ci Marku - właśnie o to mi chodziło :)
I możliwe, że kod 45 to EGR, bo u mnie jest zaślepiony na rurce przy kolektorze dolotowym.
Ale jeśli tak, to dziwne, że wcześniej kontrolka nie zapalała się, bo jeżdżę z tym już od jesieni...

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 20, 2010, 10:48:46 »
Jak zerkniesz na tu na schemat połączeń komputera EGR, to 442 to zawór EGR. Zawór ten wraz z pompą 759 znajduje się po prawej stronie z przodu w nadkolu - dostęp po zdjęciu koła i osłony nadkola. Proponuję najpierw sprawdzić połączenia elektryczne na wtyczce kompa EGR do zaworu 442, może tu jest przerwa? Nie sądze, aby o zaślepionej rurce recyrkulacji spalin komputer mógł się w jakikolwiek sposób dowiedzieć, więc szukałbym raczej usterki elektrycznej....

Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 21, 2010, 22:14:00 »
Cytuj

Marek Gienc napisał:
Jak zerkniesz na tu na schemat połączeń komputera EGR, to 442 to zawór EGR. Zawór ten wraz z pompą 759 znajduje się po prawej stronie z przodu w nadkolu - dostęp po zdjęciu koła i osłony nadkola. Proponuję najpierw sprawdzić połączenia elektryczne na wtyczce kompa EGR do zaworu 442, może tu jest przerwa? Nie sądze, aby o zaślepionej rurce recyrkulacji spalin komputer mógł się w jakikolwiek sposób dowiedzieć, więc szukałbym raczej usterki elektrycznej....


Jeśli to jest w nadkolu od strony pasażera, to możliwe, że dostało brudu i wilgoci, przez co pogorszył się styk. W tym nadkolu niemam założonej plastikowej osłony nadkola, co zwiększa taką możliwość.
Sądziłem, że komp EGR może mieć jakieś dane np. o zawartości spalin w tej zaślepionej rurce i stąd powstał błąd, ale mam tak już od dawna i wcześniej tego niebyło...
Dzięki za podpowiedź :)

Offline Łukasz Stachowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.5TD '96
  • Zainteresowania: lotnictwo, konstrukcje kompozytowe, mechanika lotnicza itp
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #70 dnia: Maj 19, 2010, 22:59:52 »
Witam,

Dziś w końcu zrobiłem układ do czytania kodów i zabrałem się do "migania" mojego XMa II (2.5TD '96).
Hydractiv czytał się bez problemów według opisów na forum (złącze E2). Następnie błędy skasowałem, planuję trochę pojeździć i sprawdzić raz jeszcze, co będzie nie tak.

Z silnikiem było już nieco problemów. Złącze C3 nie zadziałało.
Właściwe (?) okazało się C2 - z tą różnicą, że nie migała dioda,
tylko kontrolka silnika na desce. Test nie wykazał żadnych błędów.

W końcu spróbowałem sprawdzić ABS i klimatyzację (E1 i F1),
ale próba ta zakończyła się niepowodzeniem.
Nie było żadnej reakcji diody LED mimo różnych moich kombinacji.
Może macie jakieś pomysły, gdzie może być problem z diagnostyką tych systemów.
Szczególnie zależy mi na ABS, bo już od dłuższego czasu jeżdżę bez niego i może w końcu udałoby mi się znaleźć przyczynę jego niedomagania.

Pozdrawiam,
Łukasz
Łukasz Stachowicz
jest XM 2.5TD '96
był CX 25 TRD Turbo2 '88

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #71 dnia: Maj 29, 2010, 22:44:46 »
Łukasz jeśli chodzi o klimatyzacje, to musisz to robić na włączonym silniku, ABS'u nie mam to Ci nie pomogę.

Mam prośbę, napisz jak udało Ci się wymigać komputer silnika.
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Łukasz Stachowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.5TD '96
  • Zainteresowania: lotnictwo, konstrukcje kompozytowe, mechanika lotnicza itp
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #72 dnia: Maj 30, 2010, 19:12:55 »
Dzięki za  podpowiedź.
Przy najbliższej okazji spróbuję raz jeszcze z klimatyzacją i zobaczymy, co z tego wyjdzie.
Jeśli chodzi o silnik, to było tak:
Dioda podpięta pod C2 (nie C3), włączenie zapłonu.
Po trzech sekundach włącznik wciśnięty na trzy sekundy.
Później dioda przestała reagować, natomiast zaczęła migać kontrolka silnika na tablicy.
Wymigała początek testu. Znów włącznik na trzy sekundy i koniec testu, żadnych błędów.
Zatem, albo faktycznie nie było błędów, albo złącze C2 nie jest właściwe dla mojego silnika (2,5TD).
Tylko, że pod C3 nie zaobserwowałem żadnej reakcji diody, ani kontrolki silnika...
Łukasz Stachowicz
jest XM 2.5TD '96
był CX 25 TRD Turbo2 '88

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #73 dnia: Maj 30, 2010, 20:23:35 »
Ok, dzięki.
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpień 10, 2010, 20:04:18 »
A jak odczytać kody silnika w 2.0 TCT z końca 95'. Bo u mnie nie działa ani C2 ani C1 ani C3. ABS to samo, klimy nie sprawdzałem. Natomiast HA na E2 jest... Złącz w czarnej skrzynce koło zbiorniczka płynu chłodzącego nie ma. zatem?

Po skasowaniu błędów HA nowych nie ma. A miałem wyświetlone wszystkie czujniki. Ponad to komfort wzrósł nieporównywalnie. Trzymanie na zakrętach też coś mi się wydaje lepsze. Albo to efekt placebo...
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998