Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kody Migowe  (Przeczytany 23713 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpień 11, 2010, 22:35:42 »
Jeśli chodzi o HA, to znaczy że wszystko jest ok ( ja miałem tak samo przy pierwszym odczycie wszystkie możliwe błędy ). Co do silnika to może zerwane połączenie między ECU i kostką diag.. Trudno wyczuć.
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpień 11, 2010, 23:51:59 »
A jak podłączam do C3 (albo 1 już sam nie pamiętam) i mam kluczyk w pozycji 3 (tej, przed rozrusznikiem) to podczas podłączenia masy do gniazda lekko rozjaśnia się lampka silnika na desce rozdzielczej... Ale nic się nie dzieje dalej... Może źle odliczam czas? Ile powinno być? I które to złącze?
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Grzegorz Władziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Fiat coupe 2.0 16VT ,XM 2.0 TCT
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia , aikido...
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 11, 2010, 21:46:03 »
Witam serdecznie. Mam na imie Grzegorz , mieszkam w Gdansku i miał bym prośbę do trojmiejskich fanow marki citroen o pomoc w "wymiganiu" blędów komp. XM 2.0 tct

Schemat podlączenia i samo urządzenie wygląda z pozoru dosc prosto i zrozumiale ale zawsze obawialem sie "zabawy" z komp. samochodowym, tym bardziej w tak skomplikowanym aucie jakim jest XM.

W aucie ostatnio nabilelem wszystkie sfery. Tyle wahacze zrobione... Ogolnie tył mega komfortowy - problem jest z przodem auta.Przez pierwsze kilka set metrow jazdy ( czsami kilka kilometrow) auto super miekkie , niebiańsko komfortowe.By po jakims czasie tył auta pozostaje dalej miekki a przod robi sie twardszy i mam wrazenie ze jade na "sporcie". Przełączanie trybów nie daje żadnych odczuwalnych efektow :(
Poczytałem troche forum i doszedłem do wniosku ze własnie powinienem zacząć od komputera HA...dlatego tez

pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 11, 2010, 22:00:12 »
Chłopaki, nie uważacie, że kolega Grzegorz ma problemy z wysokością raczej? Błędy komputera same by nie ginęły, żeby potem pozwolić na ponowne zmiękczenie wozu...

Ktoś może zna odpowiedź na moje wcześniejsze pytanie?
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 11, 2010, 22:39:43 »
Cytuj

Grzegorz Władziński napisał:
Schemat podlączenia i samo urządzenie wygląda z pozoru dosc prosto i zrozumiale ale zawsze obawialem sie "zabawy" z komp. samochodowym, tym bardziej w tak skomplikowanym aucie jakim jest XM.
W aucie ostatnio nabilelem wszystkie sfery. Tyle wahacze zrobione... Ogolnie tył mega komfortowy - problem jest z przodem auta.Przez pierwsze kilka set metrow jazdy ( czsami kilka kilometrow) auto super miekkie , niebiańsko komfortowe.By po jakims czasie tył auta pozostaje dalej miekki a przod robi sie twardszy i mam wrazenie ze jade na "sporcie". Przełączanie trybów nie daje żadnych odczuwalnych efektow :(
Poczytałem troche forum i doszedłem do wniosku ze własnie powinienem zacząć od komputera HA...dlatego tez


Niebój się, "wymiganie" kompów w XM-ie nie jest takie trudne! ;)
Masz układ HA2, więc przełączanie trybów zawieszenia nieda odczuwalnych efektów!
Zacznij od kompa HA - "przepytaj" go pod kątem błędów i wykasuj je, jeśli są.
Może być to też problem z elektrozaworem przednim, lub jego zasilaniem...

Offline Grzegorz Władziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Fiat coupe 2.0 16VT ,XM 2.0 TCT
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia , aikido...
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 13, 2010, 19:10:02 »
Witam. Dzis przełamałem sie i wymrygałem swojego XMa. (XM mkI 2.0 tct , HA2)

Wg złączy diagnostycznych :

niebieska : błąd 24  (wykasowany - choc po okolo 40km znowu sie pojawił :(

Szara : błąd 22 ,24 , 31 (problemy z wykasowaniem)

Po wykasowaniu błędu na kompie od HA ( niebieskie złącze) , kontrolka diagnostyczna przy zaplonie zapala sie i testuje HA. Auto zrobilo sie mega komfortowe - uczucie BEZCENNE :))))
Szkoda tylko ze po okolo 40 km znowu przestał testowac przy zapłonie i błąd "24" znowu powrócil :(
Macie jakies pomysły co może powodować powrót błędu ? Bede bardzo wdzieczny.

PS : chcial bm jeszcze sprawdzic silnik i klime ale wtyczki czarna i zielona maja po 2 dochodzace (roznokolorowe) przewody w przeciwinstwie do tych od HA (niebieska) i ABS(szara) ktore maja jeden (brazowy) dochodzacy przewod.
Czy te z dwoma przewodami tez mozna diagnozowac w ten sam sposób?

POzdrawiam serdecznie

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 14, 2010, 08:27:53 »
Czujnik pedału przyspieszenia. Wymienić i po kłopocie :P Tak nawiasem, jeżeli kolega ma XMa MKI to jest HA nie HAII

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #82 dnia: Wrzesień 14, 2010, 12:25:57 »
Cytuj

Grzegorz Władziński napisał:
Witam. Dzis przełamałem sie i wymrygałem swojego XMa. (XM mkI 2.0 tct , HA2)

Wg złączy diagnostycznych :

niebieska : błąd 24  (wykasowany - choc po okolo 40km znowu sie pojawił :(

Szara : błąd 22 ,24 , 31 (problemy z wykasowaniem)

Po wykasowaniu błędu na kompie od HA ( niebieskie złącze) , kontrolka diagnostyczna przy zaplonie zapala sie i testuje HA. Auto zrobilo sie mega komfortowe - uczucie BEZCENNE :))))
Szkoda tylko ze po okolo 40 km znowu przestał testowac przy zapłonie i błąd "24" znowu powrócil :(
Macie jakies pomysły co może powodować powrót błędu ? Bede bardzo wdzieczny.

PS : chcial bm jeszcze sprawdzic silnik i klime ale wtyczki czarna i zielona maja po 2 dochodzace (roznokolorowe) przewody w przeciwinstwie do tych od HA (niebieska) i ABS(szara) ktore maja jeden (brazowy) dochodzacy przewod.
Czy te z dwoma przewodami tez mozna diagnozowac w ten sam sposób?

POzdrawiam serdecznie


kod24   Czujnik prędkości pojazdu   Rezystancja  R=300 Ohm na czujniku prędkości , podczas jazdy napięcie około 1,5 V na pinie 13 (czarna wtyczka)    Sygnał podawany jest na  pin 11 (wtyczka biała)

kod22   Pozycja pedału przyśpieszenia (potencjometr znajduje się przy pedale przyspieszenial)   Napięcia na potencjometrze przy nie wcisniętym pedale 3-4V; przy pedale wcisnietym maksymalnie <3V. Podłączony do pinu 10 (biała wtyczka) i do masy   Podłaczony do pinu 4( czarna wtyczka) i do masy

kod31   Elektrozawór tryb sportowy i miękki zawieszenia   Rezystancja 3-5 Ohm, gdzy zawór jest otwarty - zawieczenie miękkie. Podłączony do pinu 9 (czarna wtyczka) i do masy . Gdy zawór jest włączany podawane jest napięcie 12V modulowane częstotliwościa kilkuset Hz.    Podłączony do pinu 1(biała wtyczka) i do masy

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #83 dnia: Wrzesień 14, 2010, 16:42:50 »
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
 Tak nawiasem, jeżeli kolega ma XMa MKI to jest HA nie HAII


Niby tak, ale jeśli ma MK1 z końca produkcji, czyli "przejściówkę", to może mieć HA2 - wiem to, bo ja tak mam i Tomek Ż. też! :D

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #84 dnia: Wrzesień 14, 2010, 16:47:01 »
Cytuj

Grzegorz Władziński napisał:
Po wykasowaniu błędu na kompie od HA (niebieskie złącze) , kontrolka diagnostyczna przy zaplonie zapala sie i testuje HA. Auto zrobilo sie mega komfortowe - uczucie BEZCENNE :))))
Szkoda tylko ze po okolo 40 km znowu przestał testowac przy zapłonie i błąd "24" znowu powrócil :(
Macie jakies pomysły co może powodować powrót błędu ? Bede bardzo wdzieczny.


Świetnie, że powrócił Ci komfort. To oznacza, że przyczyną jego braku było niedomaganie HA, a nie samej hydrauliki.
Powrót błędu powoduje nieusunięta (i wciąż wykrywana przez kompa HA2) usterka.
Gdy wymienisz uszkodzony element na sprawny - problem zniknie!

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #85 dnia: Wrzesień 14, 2010, 16:51:04 »
Cytuj

Tomasz Żukowski napisał:
kod24   Czujnik prędkości pojazdu   Rezystancja  R=300 Ohm na czujniku prędkości , podczas jazdy napięcie około 1,5 V na pinie 13 (czarna wtyczka)    Sygnał podawany jest na  pin 11 (wtyczka biała)

kod22   Pozycja pedału przyśpieszenia (potencjometr znajduje się przy pedale przyspieszenial)   Napięcia na potencjometrze przy nie wcisniętym pedale 3-4V; przy pedale wcisnietym maksymalnie <3V. Podłączony do pinu 10 (biała wtyczka) i do masy   Podłaczony do pinu 4( czarna wtyczka) i do masy

kod31   Elektrozawór tryb sportowy i miękki zawieszenia   Rezystancja 3-5 Ohm, gdzy zawór jest otwarty - zawieczenie miękkie. Podłączony do pinu 9 (czarna wtyczka) i do masy . Gdy zawór jest włączany podawane jest napięcie 12V modulowane częstotliwościa kilkuset Hz.    Podłączony do pinu 1(biała wtyczka) i do masy


Spokojnie, Tomku! :)
Kolega ma tylko błąd 24 w HA.
Reszta dotyczy już innych kompów! :D

Offline Grzegorz Władziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Fiat coupe 2.0 16VT ,XM 2.0 TCT
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia , aikido...
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #86 dnia: Wrzesień 14, 2010, 17:57:18 »
Dzis znowu posiedzialem troche przy swojej cytrynce.
Przeczyscilem złącza min elektrozaworu HA , ruchu nadwozia ,hamulca.SKasowalem bledy na komp.Ale oczywiscie wrocil "24"
Czy ktos z was walczyl juz z czujnikiem predkosci? Gdzie łatwo mozna go zlokazlizowac i  te 2 biale wtyczki?

PS: co sadzicie o tych 2 wtyczkach o ktore pytalem w poscie wyżęj?

pozdrawiam

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #87 dnia: Wrzesień 15, 2010, 00:44:28 »
Cytuj

Grzegorz Władziński napisał:
Czy ktos z was walczyl juz z czujnikiem predkosci? Gdzie łatwo mozna go zlokazlizowac i  te 2 biale wtyczki?
PS: co sadzicie o tych 2 wtyczkach o ktore pytalem w poscie wyżęj?


Czujnik prędkości jest chyba na lince od prędkościomierza.
U mnie wszystkie złącza diagnostyczne mają chyba po jednym kablu, więc niemiałem problemu z podłączeniem przyrządu i zdiagnozowaniem wszystkich kompów.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #88 dnia: Wrzesień 15, 2010, 07:56:12 »
Bartku, bez urazy ale czemu odpowiadasz komuś nie mając o tym wiedzy. Pisanie dla pisania jest raczej bez sensu. Czujnik przyspieszenia znajduje się przy pedale przyspieszenia.

Zwracam honor, to ja nie doczytałem. Chodziło mi oczywiście o czujnik potencjometryczny pedału przyspieszenia przy pedale.
Czujnik przyspieszenia najczęściej jest przy lince.

Offline Grzegorz Władziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Fiat coupe 2.0 16VT ,XM 2.0 TCT
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia , aikido...
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #89 dnia: Wrzesień 15, 2010, 08:24:59 »
Dzis znalazlem takie INfo :

1  Czujnik prędkości

"Czujnik bazuje na efekcie Hall'a i wytwarza 8 impulsów na jeden obrót, lub w przybliżeniu 5 impulsów na jeden przejechany metr (oczywiście zależnie od rozmiaru opon). Jest umieszczony na skrzyni biegów tam gdzie linka prędkościomierza, lub w innych wersjach na samej lince."

2 Czujnik pozycji pedału przyspieszenia

Jest to 4.7Kohm potencjometr połączony z pedałem gazu poprzez dźwigienkę. Suwak potencjometru ma wpięty szeregowo rezystor o wartości 2Kohm. Czujnik jest umieszczony poniżej deski rozdzielczej, zaraz z prawej strony mechanizmu pedału gazu.

Wychodzi na to ze bede sie musial znowu czołgac po betonie ;))) Dam znac o efektach pracy.


Szczerze dziekuje wam za rzeczową pomoc

                                                                         
                                                                         pozdrawiam

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #90 dnia: Wrzesień 15, 2010, 10:38:15 »
Czujnik prędkości, a przyspieszenia to 2 różne rzeczy. W MKII jest on zaraz przy skrzyni taki kremowy a w MKI gdzieś na lince wychodzącej od skrzyni musi być. Musisz popatrzeć bo nie widzialem  MKI nigdy od spodu.
Czujnik przyspieszenia jest pod pedałem gazu i wymiana pedału nic nie da bo on jest przykręcony do nadwozia za pedałem. Odkręcasz 2 malutkei śrubki (kluczyk 6 bodajrze) odpinasz wtyczkę i wychodzi. Zapamięta jak był zamontowany bo ja chwilę myślałem zanim go dobrze zamontowałem spowrotem.
Powodzenia

Offline Grzegorz Władziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Fiat coupe 2.0 16VT ,XM 2.0 TCT
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia , aikido...
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #91 dnia: Wrzesień 15, 2010, 10:46:41 »
Myslisz Mateuszu ze przy błędzie "24" n akomp HA  warto sie tez zainteresowac czujnikiem przyspieszenia?

pzdr

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #92 dnia: Wrzesień 15, 2010, 10:55:46 »
Myslę że możesz pominąć czujnik przyspieszenia jak błąd wykasowany jest i nie powraca. Pisalem żeby sprosotwać wypowiedź michała, ale widzę że już się poprawił :)
Znalazłeś czujnik prędkości ?

Offline Grzegorz Władziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Fiat coupe 2.0 16VT ,XM 2.0 TCT
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia , aikido...
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #93 dnia: Wrzesień 15, 2010, 11:50:12 »
Własnie wrocilem spod auta. OD dołu patrzac na skrzynie biegów nigdzie go nie namierzylem. Zaczelo padac , wiec wrocilem do domu by znalezc jakies info odnosnie polozenia czujniaka czy też na lince lub  wpietego w skszynie biegow.Szukanie po omacku daje słabe efekty :(

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #94 dnia: Wrzesień 15, 2010, 12:05:40 »
Ciezko to znaleźć bo on wychodzi w górę ze skrzyni z tego co pamiętam.

Offline Grzegorz Władziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Fiat coupe 2.0 16VT ,XM 2.0 TCT
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia , aikido...
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #95 dnia: Wrzesień 15, 2010, 17:07:00 »
Po okolo 2h walki z pogodą i zasniedziałymi wtyczkami wszelkiego rodzaju... SUKCESSSSS! :)))
Przy zaplonie sprezynka pokazuje test zawieszenia i jak narazie (po miejskim tescie )wychodzi na to ze błąd  nie powraca.
Dzis jeszcz wieczorne testy , i nastepne w kolejce beda czujniki ABSu (bo kontrolka swieci sie nieustannie)

pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #96 dnia: Wrzesień 15, 2010, 18:26:43 »
Jeśli świeci się po zapaleniu samochodu przez ok 1-2 sek to jest wszystko ok teoretycznie :) Gratuluję :)

Offline Grzegorz Władziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Fiat coupe 2.0 16VT ,XM 2.0 TCT
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia , aikido...
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #97 dnia: Wrzesień 15, 2010, 19:45:09 »
No i niestety... wieczornych testow juz nie przeszła pozytywnie moja citroneta. :(
Lampka przestala sie zapalac przy starcie . przod znowu zrobil sie wyraznie twardszy niz tyl, auto juz nie płynie jak zaraz po skasowaniu usterki. No i oczywiscie błąd "24"  powrócil...

Chyba nie pozostalo nic innego jak tylko wymienic wadliwy czujnik predkosci.  Wiecie moze jak z dostepnoscia tej czesci i jaka moze byc cena?

to chya to diabelstwo :
http://img25.imageshack.us/img25/2184/1201012059.jpg

pozdrawiam  (zdołowany)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #98 dnia: Wrzesień 15, 2010, 22:33:33 »
Tak to jest ten czujnik. Do XM kosztuje jakoś ok 200zł , ja do siebie zamontowałem od puga 206 za 130zł bo to taki sam i działa bez problemów :)

Offline Grzegorz Władziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Fiat coupe 2.0 16VT ,XM 2.0 TCT
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia , aikido...
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #99 dnia: Wrzesień 17, 2010, 13:21:39 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Tam nie ma co zabardzo naprawiać. Mój niby wyglądał ok, szczelny wszystko chodzilo , a prędkościomierz nie chciał działać.
powodzenia


Tylko ze u mnie predkosciomierz dziala...nigdy nie mialem z nim problemow a komp z uporem maniaka pokazuje bląd "24"
Choc co ciekawe wczoraj podczas diagnozowania pojawil sie tez bląd "23".Ale on chyba jako wskazanie wadliwego dzialania czujnika polozenia kola kierownicy nie moze wplynac na włączenie trybu "sport" bo jest czujnikiem "wtornym"

Wczoraj wymontowaem czujnik predkosci , rozebralem go, wyczyscilem ze wszelkich osadow, osuszylem i.... nic. Znowu po okolo 40 KM blad "24" powrocil.
W sklepie z czesciami do "francuzow" powiedzieli mi 300 złoty za oryginal i zaznaczyli ze nie widza mozliwosci zastosowania zamiennika.ZAŁAMKA! :((