Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów  (Przeczytany 27662 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 27, 2010, 11:09:15 »
dzisiaj pojawił się jeszcze problem z antipollution fault. Mechanik mi powiedział, że komputer pokazuje problem z zaworem ciśnienia. Czy to może mieć coś wspólnego z problem ze skrzynią? Mam spróbować zmienić CPN bo może to być wina paliwa z moimi problemami. Czy to może być prawda?

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 11, 2010, 16:15:22 »
jestem trzeci dzień po zatankowani na shellu (do piątku tankowałem na BP). Zawsze codziennie min raz dziennie pokazywał mi się komunikat z usterką skrzyni. Jak na razie po trzecim dniu jazdy nie mam tego problemu. Czy ktoś mi wytłumaczy co może mieć wspólnego paliwo ze skrzynią?

Zastosowałem poradę mechanika ale on mi nie potrafi tego wytłumaczyć i z uśmiechem na twarzy mówi - "to francuz" :)

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 11, 2010, 19:03:32 »
Wg mnie Gearbox Faulty wcześniej czy później wróci.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 11, 2010, 19:11:06 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
Wg mnie Gearbox Faulty wcześniej czy później wróci.


więc co w mojej skrzyni może być nie tak? Konwerter ok, olej ok, elektrozawory ok. Na proxi pokazuje "ślizg sprzęgła na konwerterze" a czasem coś co nic nie wskazuje na cokolwiek. Nikt nie potrafi mi pomóc w tym temacie. Jedni chcą wymieniać moduł sterowania, inni elektrozawory... nie ma konkretnej diagnozy. Zawsze codziennie wyskakiwał mi komunikat, odkąd zalałem shellem nic się nie dzieje.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 11, 2010, 19:27:14 »
Typową i co najważniejsze bardzo powtarzalną usterką w tej skrzyni są elektrozawory przy przebiegu 120-160.000. Najlepiej podmienić na inne w celu testu i dopiero wtedy wymienić lub nie i szukać dalej przyczyny. Generalnie nie wszystko da się zdiagnozować Proxią i w pewnym stopniu warsztat musi działać "na czuja".
Jeśli są takie nieprawidłowości tak Twoje (i moje kiedyś) to raczej nikt nie udzieli Ci precyzyjnej odpowiedzi co zrobić, tylko zawsze będzie to trochę metodą prób i błędów.
Względnie tanio możesz:
- wymienić olej
- wymienić/wyczyścić filtr oleju w skrzyni
- wymienić elektrozawory
- zdiagnozować skrzynię elektronicznie, w możliwym zakresie
Dalsze kroki wg moich doświadczeń wymagają wyjęcia, demontażu skrzyni i oceny kondycji części składowych, więc koszt pewnie >4000 i trzeba zrobić najpierw te podstawowe wyżej wymienione sprawy, aby tego uniknąć.
Jeśli komunikat Ci znikł, to jeździj, a może będziesz miał szczęście.
A jaki właściwie masz przebieg ?
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 11, 2010, 19:36:55 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
Typową i co najważniejsze bardzo powtarzalną usterką w tej skrzyni są elektrozawory przy przebiegu 120-160.000. Najlepiej podmienić na inne w celu testu i dopiero wtedy wymienić lub nie i szukać dalej przyczyny. Generalnie nie wszystko da się zdiagnozować Proxią i w pewnym stopniu warsztat musi działać "na czuja".
Jeśli są takie nieprawidłowości tak Twoje (i moje kiedyś) to raczej nikt nie udzieli Ci precyzyjnej odpowiedzi co zrobić, tylko zawsze będzie to trochę metodą prób i błędów.
Względnie tanio możesz:
- wymienić olej
- wymienić/wyczyścić filtr oleju w skrzyni
- wymienić elektrozawory
- zdiagnozować skrzynię elektronicznie, w możliwym zakresie
Dalsze kroki wg moich doświadczeń wymagają wyjęcia, demontażu skrzyni i oceny kondycji części składowych, więc koszt pewnie >4000 i trzeba zrobić najpierw te podstawowe wyżej wymienione sprawy, aby tego uniknąć.
Jeśli komunikat Ci znikł, to jeździj, a może będziesz miał szczęście.
A jaki właściwie masz przebieg ?


teraz nie całe 170tyś km.
24.10.2008 przy przebiegu 134tyś km były wymieniane elektrozawory a 16.03.2005 przy przebiegu 90tyś moduł sterujący.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 11, 2010, 19:44:22 »
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
teraz nie całe 170tyś km.
24.10.2008 przy przebiegu 134tyś km były wymieniane elektrozawory a 16.03.2005 przy przebiegu 90tyś moduł sterujący.

Aha, o przebiegu już pisałeś wcześniej, przeoczyłem, sorry.
Reszta to nowe informacje. Na pewno powinieneś zacząć od wymiany oleju, dwukrotnej statycznej (między wymianami przejechać 1000-1500km) lub wymiany dynamicznej.
Wymiana oleju to rzecz którą powinieneś zrobić ZE 100% PEWNOŚCIĄ.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 11, 2010, 19:54:51 »
wymiana była robiona 5tyś temu i dwa tygodnie temu po pojawieniu się komunikatu. Wszystko ok było z olejem zarówno przy jednej jak i przy drugiej wymianie olej nie wskazywał na złą pracę skrzyni.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 11, 2010, 20:04:02 »
No to masz zrobione w zasadzie wszystko co można zrobić względnie niedrogo :(.
Jest jeszcze jedna rzecz, którą robiłem w mojej skrzyni - jest to aktualizacja software'u skrzyni. Jeśli to nie pomoże to pomysłów poza demontażem skrzyni już nie mam. A to rzecz do robienia tylko w ostateczności.
Prawidłowa praca skrzyni po "restarcie" wskazuje raczej na problem ze sterowaniem, a nie z mechaniką, więc ten demontaż to ostateczna ostateczność.
Jesteś pewny sprawności elektrozaworów ?. Niby mają 30kkm tylko...hmm zlecałeś wymianę Ty, czy poprzedni właściciel ?.
p.s.
Grzegorz Różycki polecał na forum dobrego automaciarza z Twoich rejonów. Nazwisko Płocheć bodajże.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 11, 2010, 20:17:06 »
niestety nie mam zamiaru się wybierać do niego. Już znajomy pojechał i niestety musiał wymienić całą skrzynie a pojechał wymienić olej. ale to już inna historia i poza tym długa. Zobaczymy kiedy pojawi się znowu komunikat.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 18, 2010, 19:21:37 »
jak już pisałem, od kilku dni nie miałem problemu ze skrzynią do dzisiaj kiedy to spadł deszcz. Po dzisiejszym dniu, mogę stwierdzić, że do oleju dostaje mi się woda przez zawór odpowietrznika który w niektórych przypadkach był wymieniany gwarancyjnie a u mnie widocznie to nie nastąpiło więc po weekendzie biorę się za wymianę oleju w skrzyni oraz chciałbym (a raczej muszę) wymienić ten feler tylko nie wiem gdzie go szukać, jak się nazywa i jakie ma nr katalogowe. Może ktoś z was jest mi w stanie pomóc?

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 06, 2010, 08:03:57 »
wczoraj znowu pojawił mi się komunikat AGF (a już dawno go nie miałem) i zaobserwowałem po tym falowanie obrotów. Auto samo troszkę przyśpieszało i ponownie zwalniało. Wahania były w zakresie 2000-2300. Ale oczywiście jak zgasiłem silnik i odpaliłem to już znowu wszystko powróciło do normy

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 06, 2010, 08:19:55 »
Marcin, sugeruję nie jeździć już dłużej z tym problemem.
Na forum nikt Ci nie postawi pewnej diagnozy w tym temacie, choć sugestie są - patrz niedawne wpisy.
To jest trudne gdy nie wiesz co skrzyni dolega, ale moim zdaniem już czas najwyzszy oddać auto do dobrego serwisu.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 06, 2010, 08:29:46 »
ja przez cały czas jeżdżę z tym problemem po "automaciarzach" i większość z nich chce mnie naciągnąć na koszta i sami mówią, że dokładnie nie wiedzą co jest :/ niestety mieszkam w takim regionie gdzie ciężko o dobrego mechanika wiedzącego co i jak ze skrzynią automatyczną. Byłem nawet u dobrego mechanika z ASO (oczywiście pojechałem prywatnie do niego do domu) ale jak zaczął siedzieć przy kompie to znalazł mi ze 100 problemów którymi mógł by się zająć (problem z zegarami, problem z czujnikami w drzwiach etc...) ale jak powiedziałem, że przyjechałem z problemem skrzyni to powiedział, że ciężko zdiagnozować :/

Wymienię jeszcze raz olej i przy wymianie posprawdzam elektrozawory

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 06, 2010, 08:39:25 »
Cytuj

Wymienię jeszcze raz olej i przy wymianie posprawdzam elektrozawory


To dobra decyzja. Niech serwis oceni stan oleju, jaki ma kolor, czy nie ma w nim zanieczyszczeń, czy nie jest przepalony. Choć przy tak niedługim czasie od zmiany pewnie nic nie zobaczy.
Elektrozawory wg mojej wiedzy dobrze zdiagnozowac mozna tylko Lexią/Proxią.
Moje ASO przy diagnozie problemow z tą skrzynią wspierało się platformą systemową Citroena (z tego co wiem to zapytania do serwisu w jakiejś centrali Citroena)
Były jeszcze 2 sugestie:
- aktualizacja software'u skrzyni
- problem z pierwszym biegiem wentylatora chłodnicy może powodować przegrzewanie się oleju w skrzyni (to nie jest moje doświadczenie, lecz sugestia jednego z kolegów). Więc prosze mnie z tego zdania nie rozliczac ;)
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 06, 2010, 09:21:45 »
To nie sugestia tylko czysta prawda. Od wymiany elementu sterujacącego pierwszym biegiem wentylatora chłodnicy skrzynia przerzuca jak "ta lala" ;) - aczkolwiek miałem troche inne objawy (twardą redukcję 3-2 i 2-1). Jak kolwiek ciąg przyczynowo skutkowy zachowuje logikę ze względu na połączenie chłodnicy z elementem chłodzącym w skrzyni. U mnie to pomogło, mam nadzieję że innym też. Lepiej to sprawdzić niż wywalić nie wiadomo ile na naprawę. Oczywiście nie twierdzę że zawsze to musi być powodem ale sprawdzić warto.

Pozdrawiam

Offline Marcin Lenda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0i 16v SX 2002r. kombi, automat, gaz BRC sequent 24
  • Zainteresowania: fotografia,akwarystyka
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 12, 2010, 07:59:12 »
Witam,
pozwolę sobie podpiąć się pod temat problemów z AL4 i wtrącę swoje trzy grosze, może to pomóc Marcinowi w podjęciu decyzji..
Mój samochód (przebieg 120 tys) aktualnie stoi w serwisie w Środzie Wielkopolskiej, po tym jak bez żadnych wcześniejszych objawów, ciągu tygodnia, dwa razy pokazał się komunikat AGF i skrzynia przeszła w tryb awaryjny.
Po pierwszym razie samochód oglądało/badało ASO w Lubiniu (dolnośl.), a po drugim razie ASO w Bydgoszczy (- droga na wakacje i z wakacji).

W Lubiniu była jazda próbna, diagnostyka i sprawdzenie oleju. Komputer wykazał błędy obrotów, a olej był bardzo przepracowany. Poza tym mechanikowi nie podobało się "stuknięcie" skrzyni biegów przy wrzucaniu wstecznego biegu. Na tej podstawie zasugerowano wymianę elektrozaworów, ale bez gwarancji , że to pomoże, albo remont generalny skrzyni w warsztacie pod Wrocławiem. Na początek zadecydowaliśmy o wymianie oleju (4l) i powrocie do nich w razie problemów, ponieważ wakacje spędzałem 70km o Lubinia. Po wymianie oleju wszystko działało ładnie i płynniej jakby (może autosugestia.. ;-) ) Jednak nie robiliśmy długich tras pod pełnym obciążeniem..

W drodze powrotnej do domu (bagaże i czterech pancernych i pies marki labrador) auto poddało się dość szybko na upalnej drodze i przeszło w tryb awaryjny. Po dalszej jeździe, z przerwami co godzinę na postój w cieniu, skrzynia odmówiła całkiem dalszej współpracy i ślizgała się w miejscu z dużym falowaniem obrotów. Czyli znów assistance i laweta, tym razem w stronę domu, czyli do Bydgoszczy. Tam skończyło się na diagnostyce (błąd ciśnienia oleju) i na tym koniec współpracy- nawet za diagnostykę nie wzięli pieniędzy. Ponieważ między Bydgoszczą a Gdańskiem nie znalazłem żadnego warsztatu zajmującego automatami, samochód pojechał do Środy Wlkp, po długiej naradzie telefonicznej.

Tam była diagnostyka, olej w ciągu poprzedniego tygodnia zdążył się już mocno wypracować i sczernieć (zakładam, że został wymieniony w Lubiniu, bo czemu mam nie wierzyć..), testy z próbnymi częściami, wymiana uszczelek i stanęło na konieczności wyciągnięcia skrzyni i zbadania jej bogatego wnętrza. Ujawniło ono popalone hamulce i sprzęgła. Części zostały zamówione z Francji i liczę na to, że dojechały 2 dni temu i są montowane. Oprócz tego wymiana elektrozaworów. Chłodnica i pompa jeszcze chyba będą raz zbadane..

Poprzednie ASO (ani ASO w trójmieście) nie mają części testowych ani nie zamierzały grzebać we wnętrzu skrzyni no i najchętniej wysłaliby mnie na wymianę/remont skrzyni, ale też do końca nie wiedzą kto mógłby się tym zająć. W Środzie są nie tylko możliwości i umiejętności ale przede wszystkim chyba- chęci. Jaki będzie efekt napiszę już wkrótce , mam nadzieję.. ;-
Pozdrawiam, Marcin

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 15, 2010, 17:38:23 »
Ja dalej nie wiem co się dzieje z moją skrzynią. Zaobserwowałem ostatnio coś, czego wcześniej nie widziałem a mianowicie przed wskoczeniem skrzyni w tryb serwisowy i mocnym szarpnięciem objaw jest jeszcze utraty mocy i podniesienia spalania. Dzisiaj właśnie wyjeżdżając na basen i ruszając z pod świateł strasznie mi zamuliło auto, wdusiłem mocniej pedał gazu (nie do podłogi), dalej mulił ale szedł, spalanie bieżące poszło do 30l/100km zmienił normalnie z 1 biegu na 2 a przy zmianie na trzeci w okolicach 2400-2500 obrotów szarpnięcie i tryb serwisowy :/

Więc standardowa procedura :) zjechałem na pobocze, zgasiłem, odpaliłem i pojechałem dalej.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 15, 2010, 17:57:19 »
Marcin, mogę Ci się spytać, czy długo chcesz jeszcze tak jeździć ?
Nie obawiasz się, że załatwisz skrzynię na amen, a wtedy koszta pójdą w górę X razy ?
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 15, 2010, 20:47:57 »
Wiesz co, jeżdżę z tym problemem bo muszę, nikt nie chce się podjąć naprawy, diagnozy. Kilku automaciarzy powiedziało mi na dzień dobry koszta w wysokości 2000-3500PLN więc jak by co mam dojście do skrzyni za około 1500PLN więc na razie sam staram się sobie pomóc na tyle ile mogę i oczywiście z waszymi poradami w miarę możliwości.

piotrek

  • Gość
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 15, 2010, 21:53:10 »
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
Ja dalej nie wiem co się dzieje z moją skrzynią. Zaobserwowałem ostatnio coś, czego wcześniej nie widziałem a mianowicie przed wskoczeniem skrzyni w tryb serwisowy i mocnym szarpnięciem objaw jest jeszcze utraty mocy i podniesienia spalania. Dzisiaj właśnie wyjeżdżając na basen i ruszając z pod świateł strasznie mi zamuliło auto, wdusiłem mocniej pedał gazu (nie do podłogi), dalej mulił ale szedł, spalanie bieżące poszło do 30l/100km zmienił normalnie z 1 biegu na 2 a przy zmianie na trzeci w okolicach 2400-2500 obrotów szarpnięcie i tryb serwisowy :/

Więc standardowa procedura :) zjechałem na pobocze, zgasiłem, odpaliłem i pojechałem dalej.


Witam

Może przyczyna nie leży po stronie skrzyni?
Skrzynia potrafi przejść w tryb awaryjny nie tylko z powodu swojego uszkodzenia. Przykładem mogą być benzynowe C5 z instalacja gazową. Tam często problemem jest zły skład mieszanki powodujący mocne wydłużanie lub skracanie czasu wtrysku benzyny. A to w pewnych przypadkach powoduje pojawienie się błędu skrzyni. Najczęściej po poprawnym wyregulowaniu inst. gazowej błąd się już nie pojawia. Ja wiem, że to HDI, ale objawy jakby podobne na co może wskazywać nagły wzrost spalana (długie czasy wtrysku?).
Najlepiej było by Lexie/Proxie podpiąć i błędy odczytać.

Swoją drogą to szkoda tę skrzynię tak męczyć.
Nic dobrego z tego nie będzie.

Pozdrawiam

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 16, 2010, 11:28:56 »
Cytuj

Piotr Więdłocha napisał:
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
Ja dalej nie wiem co się dzieje z moją skrzynią. Zaobserwowałem ostatnio coś, czego wcześniej nie widziałem a mianowicie przed wskoczeniem skrzyni w tryb serwisowy i mocnym szarpnięciem objaw jest jeszcze utraty mocy i podniesienia spalania. Dzisiaj właśnie wyjeżdżając na basen i ruszając z pod świateł strasznie mi zamuliło auto, wdusiłem mocniej pedał gazu (nie do podłogi), dalej mulił ale szedł, spalanie bieżące poszło do 30l/100km zmienił normalnie z 1 biegu na 2 a przy zmianie na trzeci w okolicach 2400-2500 obrotów szarpnięcie i tryb serwisowy :/

Więc standardowa procedura :) zjechałem na pobocze, zgasiłem, odpaliłem i pojechałem dalej.


Witam

Może przyczyna nie leży po stronie skrzyni?
Skrzynia potrafi przejść w tryb awaryjny nie tylko z powodu swojego uszkodzenia. Przykładem mogą być benzynowe C5 z instalacja gazową. Tam często problemem jest zły skład mieszanki powodujący mocne wydłużanie lub skracanie czasu wtrysku benzyny. A to w pewnych przypadkach powoduje pojawienie się błędu skrzyni. Najczęściej po poprawnym wyregulowaniu inst. gazowej błąd się już nie pojawia. Ja wiem, że to HDI, ale objawy jakby podobne na co może wskazywać nagły wzrost spalana (długie czasy wtrysku?).
Najlepiej było by Lexie/Proxie podpiąć i błędy odczytać.

Swoją drogą to szkoda tę skrzynię tak męczyć.
Nic dobrego z tego nie będzie.

Pozdrawiam


jakieś sugestie?

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 16, 2010, 14:32:21 »
Sugestią może być że silnik Ci gaśnie przy 2500 obr/min czyli komputer wyłącza Ci silnik, a z tego wynika że masz problem z układem zasilania silnika lub też zaworem EGR. Może pójdź w tym kierunku - czyszczenie EGR, wymiana filtra paliwa, czyszczenie regulatora na pompie CR, czyszczenie smoka paliwa  w zbiorniku, czyszczenie czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR, regulator niskiego ciśnienia ( pokrywa filtra paliwa).
Miłej zabawy ;-)
Na postoju gwałtownie dodaj gazu do oporu i zobacz czy Ci sam silnik nie gaśnie.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 16, 2010, 15:07:49 »
nie gaśnie

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpień 16, 2010, 21:52:15 »
Sprawdź EGR - objaw mulenia silnika,
Filtr paliwa, czy smok pompy nie jest zasyfiony lub może pompa padać, regulator na pompie - gaśnięcie silnika przy dużym obciążeniu (przyśpieszanie) - te elementy musisz sprawdzić.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608