Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ciśnienie pompy paliwa  (Przeczytany 7647 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Ciśnienie pompy paliwa
« dnia: Styczeń 04, 2009, 15:21:26 »
Witam jak w temacie, orientuje się ktoś jakie wynosi ciśnienie w silniku 1.8 pompy paliwa, i jak wygląda sprawa z zamiennikami jesli kupie o mniejszym ciśnieniu samochód nie będzie sie zbierał ?

znalazłem coś takiego numerem pasuje jako zamiennik ale słyszałem o takich zamiennikach ktore mają mniejsze ciśnienie w barach i samochód nie chce jechać :/
http://www.allegro.pl/item510625062_bosch_pompa_paliwa_citroen_ax_zx_xm_bx_c15_oryg.html

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2009, 15:25:44 »
Cytuj

Marcin Raczkowski napisał:
Witam jak w temacie, orientuje się ktoś jakie wynosi ciśnienie w silniku 1.8 pompy paliwa, i jak wygląda sprawa z zamiennikami jesli kupie o mniejszym ciśnieniu samochód nie będzie sie zbierał ?


Ciśnienie robocze powinno być około 3 bary pompka zawsze daje więcej, ale ciśnienie regulowane jest przez zawór na szynie paliwowej. Nie możesz kupić pompy o mniejszym ciiśnieniu, bo auto nie bedzie pracować wcale lub przy wyższych obrotach będzie się dusić. Najlepiej wyjąć starą pompę i pojechac do dobrego sklepu i na pewno coś Ci dopasują. U mnie w 16v zamontowałem pompę o ile dobrze pamietam od BMW i działa elegancko do dzisiaj.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2009, 15:38:28 »
Nie mieszkasz w Lublinie, i nie wiesz jak tu sie żyje ;-)

sklep numer 1 .
Pan sprzedawca-  trzeba mieć pompe ze sobą
Ja- Mam ją ze sobą
Pan sprzedawca- oboże...

Oczywiście nic nie znalazł

sklep numer 2.

O kur... o kur...  ehmm ehmm nic nie moge znaleść.. niech Pan idzie na magazyn i zobaczy czy ta i ta wygląda podobnie...

To są kpiny :/ i to sklepu z czesciami do francuzów :/ a reszta albo na zamówienie i też na chybił trafił bo może być zła albo 450zł na dzieńdobry chciałem sie dowiedzieć czy taka może być

http://www.allegro.pl/item510625062_bosch_pompa_paliwa_citroen_ax_zx_xm_bx_c15_oryg.html

bo koszt jest dobry i też bosha teraz też mam bosha, tylko boje sie o to ciśnienie bo nigdzie nic nie pisze, ale numer sie zgadza z numerem na tej mojej zepsutej pompie :/

Jeszcze tu taką znalazłem ale nie ma  w wymienionych samochodach i silnikach zx,1.8  :/ brać w ciemno? niby numer sie zgadza :/ ?
http://www.pompapaliwa.pl/?p=productsMore&iProduct=102&sName=Pompa-paliwa-Citroen-C15,-Saxo,-BX.

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2009, 19:30:49 »
Jak kupisz pompę o zbyt małym ciśnieniu roboczym,to autko będzie się dławić,bedziesz miał problemy z uruchomieniem silnika na zimno,moze się oświcać kontrolka autodiagnostyki.
Ja osobiście polecam wydac kaske na oryginał,wiem ze boli,ale masz szanse że dłuzej pożyje,twoja zrobiła coś około 200 tyś km,nowa zrobi podobnie,"zamienniki",nawet z boscha,to mają sprawnosc jeden 2 dni,drugi 2 godziny (tak było u mnie),po załozeniu oruginału mam spokój.
Sprawdzone też na innych egzemplarzach,wiem ze sa ludzie którzy mają chińszczyznę i są zadowoleni,ale zbyt duży procent awaryjności skłania mnie do zakupu oryginału,tym bardziej jak nie masz LPG.
Vizeks

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2009, 23:08:08 »
ciekawe jest, że obie pompy pasują i do 50 konnego AX i do 100 konnego XM :| nie dziwi Cię to ?
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2009, 23:22:41 »
[color=ff0000]piii[/color]a, ja nie chce nim robic kolejnych 200tyś ja go mam zamiar sprzedać pod koniec lata :/ dlatego też nie chce ładować się w orginał bo i belka mnie czeka :/ i wiele innych częsci do wymiany jak nie remont silnika :-( dlatego też nie chce kupic made in china tylko zamiennik boscha.. tylko wlasnie jak moze byc pompa i do silnika 1.1 z saxo i do xm 2.0 jak tam i cisnienie inne i cala reszta :/ ludzie sprzedają je  nie wiedząc co sprzedają :/

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2009, 00:23:52 »
eh
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2009, 19:00:04 »
Pompa wymieniona, 300metrów przejechane i znowu to samo !!!! gdzie szukać usterki ? efekt jest taki jakby nie było benzyny po wcisnięciu mocniej w podłoge zapala sie kontrolka od wtryskiwaczy, trzeba zgasić silnik odpalić i przez chwile jest dobrze...  raczej nie mam co sie łudzić że to filtr paliwa?? bo jeszcze tego nie wymieniałem

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 05, 2009, 19:35:41 »
heh czyli najpierw wymieniłeś pompę a teraz chcesz wymieniać filtr ? ;)
sprawdziłeś kody błędów ?
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 05, 2009, 22:48:59 »
A sprawdzałeś jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej?? Może regulator jest walnięty wszystko na przelew daje. Może wcale nie jest winna pompa. A ta co kupiłeś ma 3 bary na pewno?? Może być też jakiś syf w zbiorniku i nową pompę szlak trafił. Możliwości jest wiele.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 05, 2009, 22:49:34 »
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
heh czyli najpierw wymieniłeś pompę a teraz chcesz wymieniać filtr ? ;)
sprawdziłeś kody błędów ?


 Wiem to trochę idiotyczne, lecz nie wydaje mi sie zeby przez filtr były takie obiawy, przejechałem się teraz i sprawa wygląda tak. Samochód jedzie 50metrów poczym zaczyna dławić pedał trzymany tak samo a efekt braku benzyny, trzeba wyłączyć silnik, odpalasz samochód znowu jedzie przez 50-60metrów znowu to samo...  

Nie sprawdzałem troche jestem zielony w tym temacie.. nie wiem jak nie wiem gdzie i nie wiem na co patrzeć.. jeśli podał byś jakąś podpowiedz był bym wdzięczny, może zresetować komputer? odpinając klemre itp.. kiedyś miałem omegę i w kilku przypadkach coś takiego pomagało :/ sam juz nie wiem

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 06, 2009, 00:46:50 »
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2009, 11:35:28 »
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
kody migowe


Wielkie dzięki ,zaraz sprawdzę ;-)

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2009, 16:50:52 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:
A sprawdzałeś jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej?? Może regulator jest walnięty wszystko na przelew daje. Może wcale nie jest winna pompa. A ta co kupiłeś ma 3 bary na pewno?? Może być też jakiś syf w zbiorniku i nową pompę szlak trafił. Możliwości jest wiele.


Nie sprawdzałem regulatora, nie wiem gdzie on jest nie mogę nawet odszukać tej wtyczki diagnostycznej :/ pompa jest ok, bo jak kiedys chodził jak chciał tak teraz da rade jechać tylko cochwila gaśnie :/ tzn jakby benzyny nie było co 10 sekund :/ awczesniej to na zakrecie na prostej gdzie sie dało :/

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 06, 2009, 21:01:34 »
złącza diagnostyczne znajdują się pod pokrywą zaznaczoną grubą obwódką. jedno jest od ABS drugie od komputera.
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 06, 2009, 23:15:16 »
A robiłeś reset ECU ?
Tzn. odpinasz kleme od aku na około 30 min, podłączasz spowrotem. Przekręcasz kluczyk do pozycji zapłon, czekasz 15 sek. W tym czasie nie dotykaj pedału gazu. Wyłączasz kluczyk na około 30 sek. Po tym czasie zapalasz silnik. Nic nie rób aż do momentu włączenia się wentylatora na chłodnicy. Potem zgaś silnik wyciąg kluczyk z stacyjki na około 30 sek. Jesli zrobiłes czynnosci w/w to mozesz byc pewien, że adaptacja ECU został poprawnie wykonana i możesz już ruszać w droge :)

Co do twojego przypadku stawiałbym na uszkodzoną sonde ponieważ ona zaczyna pracować po jakimś czasie od uruchomienia silnika. Możesz ją sprawdzić miernikiem.

Tak naprawde to wróżenie z fus. Może to być błachostka ale na odległość nikt Ci nie powie. :) Może kody migowe coś wyjaśnią.

Powodzenia

P.S.
Czasem nie czyść silniczka krokowego bo to głupota !!! która ostatnio jest "lansowana" na tym forum.
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 07, 2009, 14:21:47 »
Witam sprawdziłem KOD. Wyszło 41
Brak sygnału z czujnika obrotów wału korbowego.
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić złącza kable i czujnik. Kod usterki pojawia się także przy unieruchomionym silniku. Należy go wówczas zignorować.
Tylko że mi nic nie miga podczas odpalenia silnika.. wiec nie wiem czy to jest wiarygodny problem?, i czy czujnik wału może powodować to co się dzieje u mnie ??Nie resetowałem jeszcze ECU zrobię to później i zobaczę czy coś się zmieniło

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 07, 2009, 15:28:59 »
zrestartuj ECU tak jak jest opisane w tamtym temacie co Ci przesłałem i sprawdź ponownie kody błędów zanim odpalisz silnik. nie powinien nic wskazać. następnie zrób rundkę testową i sprawdź ponownie. jeśli błąd wyskoczy oznacza to, że czujnik masz do wymiany. ile jego uszkodzenie wpływa na dolegliwości Twojego auta się nie wypowiadam bo nie chcę wprowadzać w błąd.
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 08, 2009, 15:19:12 »
Zrobiłem tak jak doradzałeś, teraz wyskakuje jeszcze 51< uszkodzona sonda lambda ,załamać się można z tym samochodem :/

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 08, 2009, 15:29:40 »
Cytuj

Marcin Raczkowski napisał:
Zrobiłem tak jak doradzałeś, teraz wyskakuje jeszcze 51< uszkodzona sonda lambda ,załamać się można z tym samochodem :/


Czy poza bledem wskazujacym na uszkodzenie czujnik połozenia wału wyskakuje jeszcze blad sondy?

Jesli tak to nic dziwnego. Nie masz sie czym martwic ponieważ błąd sondy jest "wymuszony" zle dzialajacym czujnikiem polozenia wału :)
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 08, 2009, 15:38:21 »
Nawet nie wiesz jak mi poprawiłeś humor, dobrze to wiedzieć bo już przez głowę przechodziła mi myśl kupna najpierw droższej części czyli sondy. Jutro wszystko się okaże bo dokupię ten czujnik i zobaczymy co dalej będzie się działo, jeszcze jakby ktoś wiedział gdzie on jest.. gdzieś pod rozrusznikiem może?

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 08, 2009, 16:48:30 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:
Jesli tak to nic dziwnego. Nie masz sie czym martwic ponieważ błąd sondy jest "wymuszony" zle dzialajacym czujnikiem polozenia wału :)

dokładnie
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 08, 2009, 17:03:29 »
Dostrzegłem coś ciekawego, pod aparatem zapłonowym idzie wiązka kabli i jeden z nich (czarny) cieniutki z taką kostką na koncu jest zakladany na gwint który wystaje z bloku silnik. Nakrętka była odkręcona i cały ten kabel latał przykręciłem go na tyle ile mogłem palcem choć jeszcze ma luz i samochód jedzie :/ zrobilem kilometr i nic.. zero przygasania itp raz mi tylko złapał zadyszke na zakręcie od czego to może być kabel jutro postaram zrobić zdjęcie i dokręcić na amen.

Offline Adam Czarnecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 421
  • Skąd: Opoczno/Łódź
  • Posiadany samochód: ZX break 2.0 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja, sport
  • Miejscowość: Opoczno/Łódź
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 08, 2009, 17:10:46 »
To jest jakiś kondensator od modułu zapłonowego teraz wyjdzie na to że cały czas miałeś pompe dobrą tylko z zapłonem nie halo :)
Pozdrawiam :-)
Adam Czarnecki, Opoczno, Łódź
C5 Break 3.0 V6 BVA 2003
ZX Break 2.0 16v (ex 1,6i) avantage 1994,
Lancia Delta HPE 1.8vvt 1997
Kawasaki GPZ500 1998
były:
ZX Volcane 1,9TurboD, Visa 17RD

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciśnienie pompy paliwa
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 08, 2009, 20:59:31 »
Jest minimalnie lepiej bo mogę trochę więcej przejechać ale nawet po resecie nadal jest ten sam błąd , dziwna sprawa co do tego czujnika bo dziś byłem w kilku sklepach i nie mogli go wyszukać jedyne co wyszukali to ,czujnik położenia walka rozrządu. a mi wyskakuje że problem jest z czujnika obrotów wału korbowego. Czy tylko ja mieszkam w dużej wsi gdzie nigdzie nie można nic dokupić? , orientuje się ktoś gdzie znajduje się ten czujnik??

a i doszedł mi kod 52 Regulacja składu mieszanki poza zakresem.

Czy ten samochód niedługo wybuchnie :-) ?