Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Komputery HA II  (Przeczytany 16399 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 14, 2009, 20:41:00 »
Nie wiem czemu co 30 sekund? możliwe że komp próbkuje (robi test zaworów), wychodzi mu coś nie tak i wyłącza zasilanie.
Te błyski powtarzają się równo co 30 sekund, niezależnie od warunków jazdy, czy są wyzwalane którymś z czujników? Pytam, bo nie wiem jak podłączyłeś te diodki :)
Układ VN05N posiada wyjście diagnostyczne, które informuje procesorek o braku obciążenia (przerwa w obwodzie zasilania cewki), lub przegrzaniu układu (spowodowane przepływem zwiększonego prądu - zwarcie cewki lub połączeń)

Weź omomierz i sprawdź rezystancję między masą i stykiem 1 i potem 2 we wtyczce o której pisał Kolega jarek. (biała wtyka w HA)
Nie znam dokładnych wartości, ale wyniki powinny zawierać się w granicach kilku omów, wartości rezystancji powinny być jednakowe dla obu cewek.

napisz co wyszło.
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 14, 2009, 21:42:40 »
Nie mierzylem co ile , ale tak na oko ok 30 sek. Jak cisnalem wczoraj ponad 160km/h to nie zauwazylem w sumie zeby mrugala (moze dlatego ze na drogę bardziej patrzalem niz wskazniki) ale myślę że czujniki nie mają tu nic do tego. Diody podłączone pod 2 zielone kable w bialej kostce pin 1 i pin 2 :) Jutro postaram się pomierzyć. Dzisiaj próbowalem pokasować błędy i cały czas te same są 31, 32 ,21 ... Jutro oddam drugiego kompa do naprawy i chyba tego co naprawiał do wymiany tych VN05N, ale to jeszcze zobaczę ...
Swoją drogą jak mogę sczytać kody błędów z kilmy i silnika ? Jest w ogole taka mozliwość ? Próbowałem dzisiaj i nie chcialo nic mrugnąć...

Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 14, 2009, 22:32:14 »
Cytuj



Weź omomierz i sprawdź rezystancję między masą i stykiem 1 i potem 2 we wtyczce o której pisał Kolega jarek. (biała wtyka w HA)
Nie znam dokładnych wartości, ale wyniki powinny zawierać się w granicach kilku omów, wartości rezystancji powinny być jednakowe dla obu cewek.

Według świetnego OPISU kolegów z Norwegii powinno być 4 Ohm.
Kodów z silnika nie sczytasz migowo bo sterownik z 97r emituje tylko kody szybkie do odczytu interfejsem.
Z klimy sczytasz na pinie F1 na chodzącym silniku.
Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 15, 2009, 07:10:22 »
Próbowałem na odpalonym i też nie mrugało nic ... Ale mniejsza z tym :) najpierw Ha muszę jakoś zrobić... Podwieczór dam znać czy coś wyszło mi ;)
Pozdrawiam ;)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 15, 2009, 19:56:18 »
Siemka. Dzisiaj stało się coś dziwnego bo jadąc oglądnać sobie XMa innego nagle kontrolki HA zapalily się informujac że komp wypuscil zasilanie. Niestety rzucanie auta po ulicy i ostre hamowanie ani przyspeiszanie nie gasiły kontrolek, tak samo jak ręczne włączenie trybu sport. Po kilku minutach same zgasły i świecą się co średnio 29 sek przez 1 sek. Bez zaplonu na postoju tez co 29 sek mrugnie i z zaplonem tak  samo , na zamkniętych drzwiach mruga po 30 sek i koniec, czyli tak jakby coś komp chciał zrobić z elektrozaworami, ale sam nie wie co chyba... Oporność mierzyłem to nic nie wykazało. Może mam urządzonko zepsute nie wiem. Dałem kompa do naprawy drugiego i dalej nie mogę się z nim połączyć żeby błędów zobaczyć nie wiem czemu. Chyba dam do wymiany ten VN05N ...

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 15, 2009, 23:45:13 »
Co to znaczy że mierzenie oporności nic nie wykazało ? Co znaczy "nic"?
Po co się spuszczam?
Drogi Kolego:
Jeśli mierzenie przewodów wykazało że rezystancja jest sporo większa niż 4 omy (jak pisze Kolega Jarek) przynajmniej na jednej cewce, to masz ewidentnie zapyziałe styki, jeśli masz mniej niż 4, to ewidentny skrót na cewce elektrozaworu.
Jeśli rezystancja jest ok, to może to oznaczać uszkodzenie układów wykonawczych - w co nie za bardzo wierzę, a w zasadzie ich uszkodzenie graniczy z cudem.
Jeśli się zalączyły elektrozawory i ukald nie reaguje na sygnały z czujników, to szukaj przyczyn wyłącznie w zapuszczonych stykach.

A na marginesie włączenie trybu sport, nie odcina HA, tylko zaostrza progi chwilowego odłączenia. Jeśli układ nie dostaje sygnałów z czujników, to uważa że jedziesz prosto, nie hamujesz, nie ma wybojów, nie otwierasz drzwi i tak dalej. mówiłem kilka razy powtórzę jeszcze ( za Kolegą Jarkiem) Sprawdź/ przemierz połączenia.
Dostałeś pomoce dydaktyczne, miernik w Castoramie kupisz za 10zł (dokładnie 10zł 10gr)a taki wystarczy.
Bardziej się nie da pomóc na odległość.
Jak będziesz absolutnie pewien że oprzyrządowanie HA masz sprawne to naprawiaj komputer, ale z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnoąscią nie będziesz musiał tego robić....
Daj znać co zwojowałeś
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 16, 2009, 07:04:41 »
Nic to znaczy że wyświetlalo mi cały czas 1 na wyświetlaczu. Czy podłączylem czy nie. No właśnie że elektrozawory się nie załączały w ogóle, tylko dioda zaświecila się i za jakiś czas zgasla sama jadąc na wprost. Pod autem styki czyściłem w tym 7? pinowy , i na czujniku nadwozia, i jeszcze jeden , łącznie z elektrozaworem przednim w komputerach też te piny przeczyściłem, masy na karoserii też... Sprawdzalem napięcie na pin 1 i 2 w białej kostce na otwartych drzwiach auta 0,06V ... Kupie inny i jeszcze raz posprawdzam wszystko.
Dzięki i miłego dnia.

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 16, 2009, 18:16:08 »
1 na wyświetlaczu omomierza to nie jest NIC, tylko bardzo ważna informacja, że masz przerwę w obwodzie. Przy okazji jest też odpowiedzą na pytanie dlaczego dioda błyska co 30 sekund...
chyba że coś źle mierzysz.
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 17, 2009, 00:15:44 »
No tak tylko że to 1 caly czas mi wyświetlało nawet jak nigdzie nie podpiałem go jeszcze. Mam juz miernik nowy jutro bede mierzyl po pracy , i może uda mi się cewki od Xantii dorwać jeszcze. komputery odebrałem też dzisiaj więc myslę że jutro się podzielę informacjami co tam wymodziłem.
Odnośnie diod to nie mam już pojecia o co z nimi chodzi, są podpięte pod 2 zielone przewody w pin 1 i 2 na bialej kostce, takie przewody też mam przy cewkach ,a dzisiaj jechalem bez komputera od HA a diody świecą !!! jak to mozliwe ? Coś namieszane w kablach mogę mieć ?

Offline Daniel Żychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 354
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: XM 2.5 turbo diesel DK5ATE 16.01.99R.
  • Miejscowość: Katowice
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 17, 2009, 00:18:19 »
A ja bym miał takie pytanie,
mam diody HA i jak gasną i się utwardza to potem zapalają sie wyraźnie jaśniej na 1 sek. i potem świecą tak jakby ciemniej.
Tak jakby słabszy prąd dostawały, tak ma być ?

  • Gość
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 17, 2009, 01:49:49 »
To jest jak najbardziej prawidłowy objaw. Komputer HA najpierw używa maksymalnego prądu aby pewnie zaskoczyły cewki a po tym po prostu podtrzymuje to dużo niższym prądem zmiennym.

Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 17, 2009, 16:20:34 »
Cytuj

Odnośnie diod to nie mam już pojecia o co z nimi chodzi, są podpięte pod 2 zielone przewody w pin 1 i 2 na bialej kostce, takie przewody też mam przy cewkach ,a dzisiaj jechalem bez komputera od HA a diody świecą !!! jak to mozliwe ?

Jeżeli wykluczymy możliwość pomyłki kabli z twojej strony to pozostaje opcja zasilenia cewek na stałe przez elektryka - amatora. Gdzieś po drodze między sterownikiem a cewkami musi być wpięte dodatkowe zasilanie olewające sterowanie komputerem i wymuszające stałe zmiękczenie układu.
Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 17, 2009, 21:56:43 »
A ja chyba mam rozwiązanie dla fenomenalnych odkryć Kolegi Mateusza:
Stawiam flaszkę, że Podłączył katody diod pod przewody zaworów HA (1 i 2 pin), natomiast anody połączył z plusem (pozamykał się obwód przez SPRAWNE cewki zaworów i teraz przy braku sterownika świecą)
Przypuszczam też, że nieprawidłowo podpięte szpiegule mogły zakłócić dzialanie układu detekcji obciążenia zabudowanego w VN05N. takie podłączenie diod działało niejako w negacji - czyli świeciły wtedy gdy zawory nie otrzymywały zasilania.
Według mnie jedyne wytłumaczenie - hipotezę z lewym zasilaniem elektrozaworów bym odpuścił :
a- musiałoby być widoczne, bo nikt by nie kombinował z chowaniem
b- nie mrugały by mu te diody co 30 sekund, tak jak opisywał

Teraz krótka instrukcja korzystania z multimetru cyfrowego:
W celu skorzystania z omomierza, podłączamy czarny przewód pod gniazdo z napisem COM, czerwony pod gniazdo opisane (między innymi) symbolem Ohma, Nie PODPINAMY pod gniazdo z napisem [A], lub [mA]
(w zasadzie kolory przewodów nie mają znaczenia, ale lepiej nabierać właściwych nawyków)
Wybieramy zakres pomiarowy - w naszym przypadku Ohmy, najlepiej najmniejszy z możliwych, czyli przykładowo 200, na wyświetlaczu pokazuje nam się cyfra 1 sygnalizująca przekroczenie zakresu pomiarowego.
ROBIMY TEST, aby upewnić się że omomierz działa prawidłowo. w tym celu zwieramy ze sobą metalowe końcówki przewodów pomiarowych.
Na wyświetlaczu powinna pokazać się wartość 0,2 - 0,9 Ohma, reprezentująca w przybliżeniu rezystancję przewodów.
jeśli jest inaczej sprawdź co pominąłeś, jeśli jest tak jak napisałem, można zabierać się za mierzenie właściwe.
NIE UŻYWAMY OMOMIERZA DO POMIARU URZĄDZEŃ POD NAPIĘCIEM
dla pewności odłącz akumulator - nie ufam tym diodom sygnalizacyjnym.
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 17, 2009, 23:40:56 »
Jacku, wisisz mi falche ;P hehe Mialem dzisiaj chwilke czasu i własnie wrócilem z działeczki z działającymi diodami nic nie zmieniając w połączeniach oczywiście :) Cewki piszczą, ale prad jaki podtrzymuje je to 2,7 i 2,5V i co jakiś czas 10V poleci. Komputer jeden tylko dziala bo tamten tylko tylna cewke uruchamia i od razu się poddaje, nawet pisku nie ma. Na sprawnym kompie diody gasną przy nawet niedużych ruchach kierownicy, zaleznie od predkosci, hamowaniu ostrzejszym , przyspieszaniu i mocno pofalowanej drodze. A i jeszcze w trakcie zmiany biegu na wyzszy jak puszczam sprzeglo też gasnie na chwile. Spowrotem zapalają się po ok 1 sek od wygaszenia reakcji, także myślę że komp dobrze utwardza, ale niestety slabo zmiękcza. Szczególnie przód, ale to jeszcze musze się elektrozaworowi przyjrzeć bo nie słychać stuku iglicy, a elektrozawor piszczy. Na elektrozaworach mam  po 4,6Ohma. Sprawdzalem też kompa pod względem temp przy pracujących cewkach i układ VN05N nagrzewa się dosyc. Nie pazy w palca, ale w nadgarstek już tak także jeszcze coś nie tak jest.
Komp wywala nowe bledy ktorych nie mogę usunac: 31,32,21,25,54,53 ... Bezpieczniki sprawdzone dalej to samo , elektrozawory podmienialem i tez to samo , Czujnik od hamowania jest pod fotelem kierowcy taki niebieski na 2 piny ? Bo jesli tak to brakuje mi jednego pina chyba i w ogóle nieciekawie on wygląda. Co to jest 25 kod i 54 ?
Sorki że tyle pisze i zawracam glowe Wam ;P

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 20, 2010, 09:01:50 »
Cytuj

Julian Donajski napisał:
Cytuj

Grzegorz Modrzejewski napisał:
Ja używam dwóch na zmiane.nie mam zdjęć.ale napisze.
1.
73811302
9624217180
12v H5 S2J2G
Ten podczas przekrencania stacyjki nie uruchamia kontrolki od trybu sport(pomarańczowa na zegarach)
2.
73840802
9610493180
12v H4 S2G2G
A ten po przekręceniu stacyjki uruchamia na chwilke kontrolke od trybu sport
Nie wiem który z nich jest do mego xma...

Jak działają oba w czym problem? Część komputerów HA nie ma autotestu wiec kontrolka się nie zaświeci, nie jest to tak  ważne bo w fabrycznej instrukcji nic o tym nie piszą.


Ja mam komp H5 S2J2G i mam autotest (oczywiście do czasu złapania pierwszego błędu)...
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 20, 2010, 13:46:32 »
Mateusz, czujnik ciśnienia hamowania to nie ten pod fotelem, znajduje się on mniejwięcej pomiędzy przednim kołem a reflektorem (od strony kierowcy) oczywiście szukaj pod autem, znajdziesz napewno jest w kształcie litery K.
Kod 25 to czujnik wysokości pojazdu ( Vehicle height sensor )
Kod 54 to niesprawny komp ( ECU malfunction )
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #66 dnia: Kwiecień 02, 2010, 23:10:24 »
Cytuj

Daniel Żychowski napisał:
A ja bym miał takie pytanie,
mam diody HA i jak gasną i się utwardza to potem zapalają sie wyraźnie jaśniej na 1 sek. i potem świecą tak jakby ciemniej.
Tak jakby słabszy prąd dostawały, tak ma być ?


Chyba tak ma być, bo najpierw komp podaje wyższe wartości napięć na cewki, aby przesunęły iglice zaworów, a potem obniża je, aby niepopalić uzwojeń...

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 10, 2010, 22:24:07 »
Koledzy,
dziś w końcu wymigałem mój komputer i wyniki mało pozytywnie mnie nastroiły.
Wymigał kolejno 23, 31, 32, 22, 53, 25
Czy możliwe żeby aż tak wszytko siedziało?
Tył niestety zrobił się ostatnio twardy, i tylko czasami staje się miękki.
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 11, 2010, 17:50:40 »
Wykasowałeś błędy ? U mnie też wszystkie błędy były z mozliwych. Zresztą przez tyle lat to raczej pewne niż możliwe że są :)

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 12, 2010, 09:13:27 »
Tak wykasowałem, a po 2 km się pojawiły z powrotem ...
choć wydaje mi się że trochę zmiękło auto w czasie jazdy . a może to tylko w moim subiektywnym odczuciu. No i zaczęła pojawiać się "sprężynka" po przekręceniu kluczyka :-)
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #70 dnia: Kwiecień 12, 2010, 16:03:25 »
Jesli pokazuje Ci się sprężynka na autoteście to nie ma błędów w kompie. Które błędy Ci wracają ?

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #71 dnia: Kwiecień 13, 2010, 09:24:32 »
Mateusz,
Wróciły mi wszytkie błędy czyli 23, 31, 32, 22, 53, 25
Może coś za pierwszym razem źle zrobiłem, ale nie wydaje mi się bo po kasowaniu pokazał 12 i 11 i nic pomiędzy :-)

W niedziele skasowałem raz jeszcze, dziś wieczorem sprawdzę co pokaże ciekawego.
Pozdrawiam
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #72 dnia: Kwiecień 13, 2010, 15:57:56 »
W takim razie posprawdzaj kostki i połączenia elektryczne. Jak nic nie wyświetlilo pomiędzy 12 a 11 i miałeś sprężynkę to wykasowaleś wszystko poprawnie, ale niestety komp łapie błędy także musisz dość najpierw dlaczego łapie.

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #73 dnia: Kwiecień 13, 2010, 22:58:06 »
Cytuj

Paweł Filipowicz napisał:
Mateusz,
Wróciły mi wszytkie błędy czyli 23, 31, 32, 22, 53, 25
Może coś za pierwszym razem źle zrobiłem, ale nie wydaje mi się bo po kasowaniu pokazał 12 i 11 i nic pomiędzy :-)

W niedziele skasowałem raz jeszcze, dziś wieczorem sprawdzę co pokaże ciekawego.
Pozdrawiam


A sprawdzałeś, czy masz sprawne diody przy cewkach? (te do likwidacji przepięć z cewek podczas zaniku napięcia sterującego)

Pzd
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #74 dnia: Kwiecień 15, 2010, 19:21:48 »
Po kolejnym wykasowaniu błędów od kilku dni nic nowego nie złapał :-)
Z tym że tył nadal twardy .. czasem mięknie.
Zauważyłem dziwną rzecz. Po odpaleniu auta, tył jest twardy, gdy zgaszę i wrócę kluczykiem w pozycji zapłonu tył mięciutki.

Marku jak sprawdzić te diody?
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie