Paweł Filipowicz napisał:
Po kolejnym wykasowaniu błędów od kilku dni nic nowego nie złapał :-)
Z tym że tył nadal twardy .. czasem mięknie.
Zauważyłem dziwną rzecz. Po odpaleniu auta, tył jest twardy, gdy zgaszę i wrócę kluczykiem w pozycji zapłonu tył mięciutki.
Marku jak sprawdzić te diody?
Tu musisz podejść temat sprytem
. Diody podłączone są równolegle z cewkami, więc zwykłym omomierzem lub testerem diod nic nie zdziałasz. Ja sprawdziłem je tak:
- odłączasz kompa HA od wtyczek (zapłon wyłączony),
- bierzesz baterię 1,5V (ew. aku NIMH 1,2V) i łączysz z nią szeregowo opornik 1 Ohm,
- teraz zasilasz cewkę 1,5V przez rezystor 1Ohm i mierzysz napięcie woltomierzem na zaciskach cewki,
- procedurę j.w. powtarzasz na odwróconej biegunowości,
- teraz - jeśli diodę masz spaloną, będziesz miał takie same napięcia, jeśli dobrą - dla jej kierunku przewodzenia napięcie na cewce spadnie do ok. 0,7V (po to jest rezystor 1Ohm, żeby nie podłączać baterii bezpośrednio do przewodzącej diody), zaś dla kierunku zaporowego (dioda nie przewodzi) napięcie będzie ok. 1,2V.
Spalenie się diody jest pierwszym powodem uszkadzania układów sterujących w kompie HA i zakłócania impulsami z cewki całego kompa.
Pzd
Marek