Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko  (Przeczytany 12543 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciek Czarnota

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 16v Exclusive
Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« dnia: Luty 26, 2009, 08:05:44 »
Wymieniony rozrząd:
pasek
rolka prowadząca, dociskowa
pompa wody
simeringi.

Cześci nowe, zamienniki, produkcji pewnie chińskiej.
Po złożeniu wyraźne rzężenie zepsutego łożyska.

Czy komuś z forumowiczów coś podobnego się przytrafiło?
Czy zdarza się tak, że zamienniki są powiedzmy "od nowości" rozwalone?
Czy też powinienem podejrzewać, że w warsztacie mnie orżnęli i założyli stare części?
A może błąd montażu?

Co sądzicie?

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2009, 09:56:35 »
A jakie firmy wyprodukowały poszczególne części? A wymieniałeś przy okazji pasek wieloklinowy? Przy jakim przebiegu robiłeś ten rozrząd? Czy objawy nasilają się wraz ze wzrostem obrotów?
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Maciek Czarnota

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 16v Exclusive
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 26, 2009, 13:02:15 »
już mówię
pompa jest od 4max
pasek - BOSCH
rolka napinająca - JC PREMIUM
rolka prowadząca - INA

czyli rolka napinająca i pompa to jakieś zamienniki

przebieg silnika 200tys.
pasek wieloklinowy i rolki do niego nie wymieniane,
ale tu nic nie piszczało, nie wyło itp

Offline Maciek Czarnota

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 16v Exclusive
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 26, 2009, 13:05:06 »
hałas trochę zmniejsza się ze wzrostem obrotów (albo zagłuszony jest pracą silnika),
największy jest przy 1000-1200
jak silnik zimny jest ciszej,
jak się rozgrzeje staje się wycie głośniejsze

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 26, 2009, 13:24:06 »
Czyli z tego co wymieniłeś, tylko INA i Bosch to firmy tak naprawdę godne zaufania. INA dawała rolki na pierwszy montaż (przynajmniej takowe ściągnąłem u siebie). 4MAX to zwykła chińszyzna i prawdopodobnie to właśnie pompa rzęzi.

Swoją drogą, dziwny zestaw - praktycznie każda część z innej parafii. Jak ja wymieniałem rozrząd to wziąłem zestaw SKF (aczkolwiek w zestawie były rolki INA i pasek Gates, SKF dało pudełko i cenę :-)), pompę SKF i uszczelniacze Elringa - tak mi zalecili mechanicy znający się na rzeczy.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Maciek Czarnota

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 16v Exclusive
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 26, 2009, 13:32:18 »
tak pompa jest podejrzana.

Jednak aż nie chce mi się wierzyć, żeby nowe łożysko było tak zrypane.

Ręką jak sprawdzałem toczenie się pompy wszystko wyglądało w porządku:
brak luzów, odpowiedni opór, żadne chrobotanie  itp

Dlatego się pytam czy ktoś spotkał się z takim problemem i może z całą pewnością powiedzieć że nowa część made in chińszczyzna była u niego do wymiany.

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 26, 2009, 14:40:40 »
Możliwe, że to niedoróbka. Przecież pompa pracuje w innych warunkach aniżeli ręka nabywcy, poza tym służy do regulacji naciągu paska, zatem dopiero montując ją na miejsce i puszczając silnik w ruch można ocenić jej jakość.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Marian Czapski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 353
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4, 1,6 eHDI, 2014; Subaru Forester 2014
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 26, 2009, 15:36:08 »
Nic mi nie wiadomo aby pompa wody służyła do regulacji naciągu paska. Jeśli dobrze interpretuję opis sytuacji to niestety podejrzewałbym rolkę napinającą lub prowadzącą.Z tym, że może to być rolka paska napędu osprzętu. Zdjąć ten pasek mozna i dokonać oceny. Założyć trochę marnie.
Kolega uzywa róznych określeń hałsau. Raz jest to rzężenie a innym razem wycie.  A to spora różnica dla diagnozy.

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 26, 2009, 20:32:05 »
Przepraszam, wyraziłem się nieprecyzjnie - pompa jest jednym z elementów wpływających na prawidłowe naciągnięcie paska. Nie zmienia to faktu, że to właśnie ona może odpowiadać za rzężenie, o którymi pisze kolega. Podobnie zresztą, jak każdy z łożyskowanych elementów napędzanych dwoma paskami, które były demontowane. Dlatego też najpierw dobrze osłuchałbym, skąd rzeczone rzężenie dociera.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Dariusz Valsted

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Norwegia
  • Posiadany samochód: xsara break 1,8 16v 98r.
  • Miejscowość: Norwegia
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 27, 2009, 00:26:53 »
witam,mysle ze to pompa moze wydawac taki dzwiek.u mnie po wymianie byl jeden wielki swist ktory wydobywal sie z pompy firmowej zreszta SKF.po jej wymianie na taka sama cisza,podejzewam jakas wade.tak samo z lozyskem oporowym sprzegla 200-300 km ok a pozniej terkotanie dwa razy wymienione i to samo komplet valeo.zycze powodzenia

Offline Tomasz Owczarek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: BRANIEWO
  • Posiadany samochód: XSARA 1,9 DIESEL
  • Miejscowość: BRANIEWO
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 27, 2009, 02:12:31 »
Witam! Ja wymieniałem rozrząd w XSARZE 1,9 D w listopadzie: kompletny rozrząd (pasek, 2 rolki) + pompa wody. Po tej wymianie zauważyłem, a raczej wysłyszałem dziwne "wycie" przy gazowaniu samochodu...Czy ktoś może mi powiedziec co to jest i od czego to się dzieje??? ;/

Offline Maciek Czarnota

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 16v Exclusive
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 27, 2009, 11:24:48 »
Cytuj

Dariusz Valsted napisał:
witam,mysle ze to pompa moze wydawac taki dzwiek.u mnie po wymianie byl jeden wielki swist ktory wydobywal sie z pompy firmowej zreszta SKF.po jej wymianie na taka sama cisza,podejzewam jakas wade.tak samo z lozyskem oporowym sprzegla 200-300 km ok a pozniej terkotanie dwa razy wymienione i to samo komplet valeo.zycze powodzenia


Wczoraj oglądałem rolkę prowadząca paska wieloklinowego firmy SNF o ile dobrze pamietam, ponoć firma robi na pierwszy montaż
i rolka na łożysku miała nawet spory, dobrze wyczuwalny luz, co raczej mieć miejsca nie powinno, nie kupiłem.

Wydaje mi się, że na rynku mogą być w obrocie jakieś podróbki znanych firm stąd biorą się ich buble  albo  firmy w pogoni za zyskiem tracą na jakości ???

Cóż, wydałem około 700zł na rozrząd i widzę czekają mnie dalsze wydatki - trzeba zdiagnozować felerną część i wymienić.

Ja jednak stawiam na rolkę prowadzącą (zamiennik firmy JC)

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2009, 19:02:34 »
Witam,

Zdejmij pasek osprzętu i dopal na chwilę silnik. Jak nie ma tego dźwięku to znaczy, że to jakiś jego element. Jeśli będzie dalej słychać to już będzie winowajca w rozrządzie. Możliwe, że jest za mocno naciągnięty, któryś z pasków (osprzęt albo rozrząd). Miałem przypadki, że przy za mocno naciągniętym pasku rozrządu nawet nowe elementy wydawały dźwięk jakby się zacierały, po delikatnym poluzowaniu spokój. :-)

Pozdrawiam.

Offline Marian Czapski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 353
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4, 1,6 eHDI, 2014; Subaru Forester 2014
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 27, 2009, 20:00:34 »
Panowie przestańcie dyskutować o firmach bo to nie ma sensu. Nikt nie jest w stanie stwierdzić, gdzie narodziła się którakolwiek część. Bardzo markowe firmy zmawiają wykonanie w zupełnie nieznanych wytwórniach. Stawiają warunki techniczne , każą umiescić znaczek i coś tam płacą. wytwórca , kiedy skońcy się produkcja firmowa trzepie niefirmową. Sprzedaje za inne pieniądze na rynku, chociaż produkuje na tych samych warunkach i nie umieszcza znaczka. Oczywiście produkcja firmowa obostrzona rygorami, ale to nie znaczy, że produkcja niefirmowa jest znacznie gorsza. I nie jest to całkowita reguła. Jak wiadomo obecnie 80% produkcji przemysłowej powstaje na tzw wschodzie bowiem nam nic nie opłaca się. I tylko pytanie jaki znak otrzyma produkt. Takie życie, nie narzekajcie na chińczyków.

Offline Maciek Czarnota

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 16v Exclusive
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 28, 2009, 15:28:41 »
Cytuj

Mariusz Olczak napisał:
Witam,

Zdejmij pasek osprzętu i dopal na chwilę silnik. Jak nie ma tego dźwięku to znaczy, że to jakiś jego element. Jeśli będzie dalej słychać to już będzie winowajca w rozrządzie. Możliwe, że jest za mocno naciągnięty, któryś z pasków (osprzęt albo rozrząd). Miałem przypadki, że przy za mocno naciągniętym pasku rozrządu nawet nowe elementy wydawały dźwięk jakby się zacierały, po delikatnym poluzowaniu spokój. :-)

Pozdrawiam.


Dzięki za uwagę, też o tym myślałem.
Zaraz biorę się do roboty.

Offline Maciek Czarnota

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 16v Exclusive
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 28, 2009, 20:33:55 »
Pasek wieloklinowy zdjęty, rzęzi dalej.
Problem jest więc w rozrządzie.
Poluzowałem pasek rorządu, ale za bardzo - przeskoczył mi rozrząd.

Teraz proszę o pomoc:
potrzebuję procedurę jak ustawia się rozrząd w silniku 1.8  lub  2.0 16v

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 28, 2009, 23:31:50 »
Jaki masz kod silnika? Podej e-mail to podeślę to co mam.
 
Xsara
 

Offline Maciek Czarnota

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 16v Exclusive
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 01, 2009, 09:14:56 »
Cytuj

Jan Ferde napisał:
Jaki masz kod silnika? Podej e-mail to podeślę to co mam.


Super byloby gdybyś coś podesłał, każda informacja pożądana.

mail  [email protected]

Silnik to XU10J4R

Offline Maciek Czarnota

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 16v Exclusive
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 01, 2009, 19:52:37 »
No i cały rozrząd rozebrany i niestety nie widzę zbytnio znaków nastawy rozrządu.

Zajrzałem do ksiązki od 406-tki, jest tam o wymianie rozrządu w silniku takim jak mój ale niestety jest beznadziejnie napisane.
Mowa jest o blokowaniu kół zębatych wałka i koła pasowego w pozycji nastawczej, co wskazuje że jest to pozycja do ustawienia rozrządu.

Ustawiłem więc w pozycji zablokowanej koła wałków, także koło pasowe, założyłem pasek rozrządu, naciągnąłem, zdjąlem blokady z kół i zacząłem obracać wałem i niestety blokada tak jakby tłoki uderzyły w zawory ????


Panowie pomóżcie, dajcie jakiś sensowny opis jak ustawić rozrząd.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 01, 2009, 20:06:32 »
Doszła instrukcja ode mnie? Pewnie niezbyt czytelna, spróbuj jeszcze tego:
XU10J4R Engine Valve Timing, ale użyj prawy przycisk -> zapisz element docelowy jako, bo inaczej może się nie otworzyć
 
Xsara
 

Offline Maciek Czarnota

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 16v Exclusive
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 02, 2009, 09:30:09 »
Cytuj

Jan Ferde napisał:
Doszła instrukcja ode mnie? Pewnie niezbyt czytelna, spróbuj jeszcze tego:
XU10J4R Engine Valve Timing, ale użyj prawy przycisk -> zapisz element docelowy jako, bo inaczej może się nie otworzyć


Dzięki wielkie za instrukcje na mail'a, zaraz biorę się za jej studiowanie, chociaż angielski w dziedzinie aut raczej kiepski u mnie.

Powyzszy link się faktycznie nie otwiera - tzn., dokładniej otrwiera się strona z krzaczkam.
Zapisz jako zapisuje mi jako index.html i po otworzeniu jego znowu są krzaczki.

Nie wiesz jako co (jakie rozszrzenie) należy ten link zapisać?

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 02, 2009, 13:43:46 »
Rozszerzenie PDF.
 
Xsara
 

Offline Maciek Czarnota

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 16v Exclusive
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 02, 2009, 14:43:59 »
Cytuj

Jan Ferde napisał:
Rozszerzenie PDF.


Dzięki, domyśliłem się.

Sposób w jaki robiłem nastawę rozrządu jak widzę po przejrzeniu dodatkowej  literatury był poprawny.
Zablokowanie na blokadach kół od walków rozrządu i koła pasowego daje poprawne ustawienie rozrządu.

U mnie jednak przy takiej nastawie po obruceniu wału o około 1/3 obrotu nastepowało zacięcie - uderzenie tłoka w zawór.
Wynika to prawdopodobnie  z tego że koło pasowe jest uszkodzone - tzn część zewnętrzna koła, w której jest otwór blokowania przesunęła się w stosunku do części wewnętrznej osadzonej na wale korbowym (częśc koła łączone są gumą - tzw koło dwumasowe) stąd i ustawienie wału względem wałków rozrządu było niewłaściwe.

Jak wybrnąć z tej sytuacji?
- zapewne trzeba kupić dobre koło pasowe
- ale czy nie ma np innych znaków pozwalających na ustawienie rozrządu ?????

Ktoś coś wie???

Offline Adam Czajka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.9D (DW8) 06'2001
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 03, 2009, 11:46:23 »
Podepnę się pod wątek kolegi (chyba nie ma sensu zakładać nowego).

Czym może być spowodowane rzężenie po dobrym nagrzaniu silnika? Na zimnym nic nie słychać, silnik pyka sobie przyjemnie. Nie jest to głos kończącej się rolki (ten chyba poznaję, ma wyższą częstotliwość) ani rzężącej skrzyni (jest zgodny z obrotami silnika nie trybików w skrzyni). Pasek rozrządu był wymieniany bez pompy wody, być może to ona?

Nie chodzi mi o rozwiązanie problemu (to zadanie dla wróżki) a o ewentualne pomysły - do przekazania w warsztacie przy okazji najbliższego przeglądu.

Ten efekt towarzyszy mi od dawna (od około 15-20 kkm), z tym że ostatnio jakby się nasilił (lub - po ostatnich zabiegach wyciszających mojego el traktorro - wychodzi na pierwszy plan spośród innych).

Dzięki,
Adam

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Po wymianie rozrzadu rzęzi chyba łożysko
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 03, 2009, 18:15:03 »
Cytuj

Maciek Czarnota napisał:
Cytuj

Jan Ferde napisał:
Rozszerzenie PDF.


Dzięki, domyśliłem się.

Sposób w jaki robiłem nastawę rozrządu jak widzę po przejrzeniu dodatkowej  literatury był poprawny.
Zablokowanie na blokadach kół od walków rozrządu i koła pasowego daje poprawne ustawienie rozrządu.

U mnie jednak przy takiej nastawie po obruceniu wału o około 1/3 obrotu nastepowało zacięcie - uderzenie tłoka w zawór.
Wynika to prawdopodobnie  z tego że koło pasowe jest uszkodzone - tzn część zewnętrzna koła, w której jest otwór blokowania przesunęła się w stosunku do części wewnętrznej osadzonej na wale korbowym (częśc koła łączone są gumą - tzw koło dwumasowe) stąd i ustawienie wału względem wałków rozrządu było niewłaściwe.

Jak wybrnąć z tej sytuacji?
- zapewne trzeba kupić dobre koło pasowe
- ale czy nie ma np innych znaków pozwalających na ustawienie rozrządu ?????

Ktoś coś wie???


Kolego, nie spodziewałbym się tutaj zbyt wielu odpowiedzi. Z tego co się orientuję, mało kto bawi w samodzielne zabawy przy rozrządzie, tylko jeździ z tym do mechanika, który zna się na rzeczy. Faktem jest, że najprostszy sposób ustawienia, to właśnie poprzez otwory kontrolne - jak podejrzałem, właśnie z tego sposobu skorzystał mechanik, który wymieniał mi pasek. Natomiast w Twojej sytuacji chyba już czas najwyższy zakończyć samodzielne bawienie się i pojechać do specjalisty.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D