Tomasz Lewandowski napisał:
Kolego, nie spodziewałbym się tutaj zbyt wielu odpowiedzi. Z tego co się orientuję, mało kto bawi w samodzielne zabawy przy rozrządzie, tylko jeździ z tym do mechanika, który zna się na rzeczy. Faktem jest, że najprostszy sposób ustawienia, to właśnie poprzez otwory kontrolne - jak podejrzałem, właśnie z tego sposobu skorzystał mechanik, który wymieniał mi pasek. Natomiast w Twojej sytuacji chyba już czas najwyższy zakończyć samodzielne bawienie się i pojechać do specjalisty.
Kolego trochę więcej wiary :-)
Znalazłem koło pasowe orginalne, porównałem z moim i dowiedziałem się gdzie otwór blokujacy powinien być (u mnie przesunął się o czym pisałem).
Znając poprawny punkt nastawy wału (w stosunku do wałków rozrządu oczywiście) rozrząd ustawiłem i samochodzik chodzi.
Nie jest to nic trudnego, trzeba mieć tylko odpowiednie dane o które prosiłem na forum wcale wielce nie licząc, że uzyskam odpowiedź.
Co do wymiany rozrządu - jest to czynność prymitywna, problemem naogół jest brak narzędzi, brak dobrego opisu, danych czy dobrego miejsca na wykonanie wymiany.
Proszę nie mitologizować trudności operacji wymiany rozrządu, każdy średnio rozgarniety facet, który nie ma obu lewych rąk powinien to zrobić.
Dla przsyłowiowej blondynki oczywiście zostaja tzw. fachowcy w warsztatach.
Nawiasem to za rozrząd się wziąłem aby poprawić to co mi w warsztacie spieprzyli - wycie ktoregoś z łożysk.
Po moim złożeniu łożysko nie wyje.