Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi  (Przeczytany 7112 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Kamiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2HDI '01
  • Miejscowość: Głogów
[MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« dnia: Luty 26, 2009, 13:59:13 »
Witam,
Posiadam C5 2,2hdi od dwóch tygodni i pierwsze wrażenie było nadwyraz pozytywne. Jednak po przejażdżce autostradą stwierdziłem ze zgrozą, że vmax to około 160-170km/h jedąc dalej zmartwiony pokusiłem się o zmierzenie przyspieszenia 0-100 i wyszło ok. 15 sek. To raczej nie jest normalne. Nie wyświetlają mi się błędy, czytałem już troche na forum o FAP, czy to on jest przyczyną?? Nie powinien mi się wyświetlić jakiś błąd, przy tak dużym spadku mocy? Proszę o pomoc, gdyż do tej pory jeździłem vectrą 2,0dti 101PS i radziła sobie wiele, WIELE lepiej :(

Offline Sławomir Bakalarz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2,2HDI Exclusive
  • Miejscowość: Gliwice
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2009, 15:22:58 »
Kolego nie wiem ile do setki ma moja C5 - ale V-max u mnie było ok. 200km/h, więc coś nie tak jest u Ciebie (160 to nawet saxo 1.0 pojedzie czasem)

PS. rozumiem, że biegi miałeś prawidłowe - znaczy 6 ?

Pozdrawiam
Sławek
C5 MKI 2,2HDI Excl.;Saxo 1.0A - uszczęśliwia kolejnego właściciela

Offline Grzegorz Kamiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2HDI '01
  • Miejscowość: Głogów
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 26, 2009, 15:45:37 »
Mam skrzynie 5 biegową, to mk1 z 2001 roku, były takie z 6 biegami? myślałem, że dopiero mk2 miały 6 biegów.

Offline Radek Bielinski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 hdi Exclusive 2004
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 26, 2009, 16:15:14 »
v-max 200 bez problemu (pozniej juz mam blokade). nota bene nigdy nie jechalem 200 czyms tak stabilnym...

do 100 nie mierzylem. co prawda 2,2 hdi to nie jest 3.0 v6 ale zbiera sie na pewno lepiej niz 15 sekund (palac rzecz jasna hektolitry ropy ;-) )



Cytuj

Grzegorz Kamiński napisał:
Witam,
Posiadam C5 2,2hdi od dwóch tygodni i pierwsze wrażenie było nadwyraz pozytywne. Jednak po przejażdżce autostradą stwierdziłem ze zgrozą, że vmax to około 160-170km/h jedąc dalej zmartwiony pokusiłem się o zmierzenie przyspieszenia 0-100 i wyszło ok. 15 sek. To raczej nie jest normalne. Nie wyświetlają mi się błędy, czytałem już troche na forum o FAP, czy to on jest przyczyną?? Nie powinien mi się wyświetlić jakiś błąd, przy tak dużym spadku mocy? Proszę o pomoc, gdyż do tej pory jeździłem vectrą 2,0dti 101PS i radziła sobie wiele, WIELE lepiej :(

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 26, 2009, 20:05:34 »
Cytuj

Grzegorz Kamiński napisał:
Witam,
Posiadam C5 2,2hdi od dwóch tygodni i pierwsze wrażenie było nadwyraz pozytywne. Jednak po przejażdżce autostradą stwierdziłem ze zgrozą, że vmax to około 160-170km/h jedąc dalej zmartwiony pokusiłem się o zmierzenie przyspieszenia 0-100 i wyszło ok. 15 sek. To raczej nie jest normalne. Nie wyświetlają mi się błędy, czytałem już troche na forum o FAP, czy to on jest przyczyną?? Nie powinien mi się wyświetlić jakiś błąd, przy tak dużym spadku mocy? Proszę o pomoc, gdyż do tej pory jeździłem vectrą 2,0dti 101PS i radziła sobie wiele, WIELE lepiej :(


A co na to obrotomierz? Obawiam się, że nie dochodził do 4.000 obrotów. Moim zdaniem przyczyny mogą być dwie (główne):
- zarżnięty silnik - nie trzyma ciśnienia sprężania (lub uszkodzony element silnika)
- uszkodzona turbina.
Zdiagnozowanie silnika dość proste - pomiar ciśnienia sprężania + t. zw. próba olejowa. Jeżeli tu będzie wszystko OK to niestety pozostaje turbina.
Jeżeli natomiast obrotomierz pokazuje normalnie obroty, to raczej znak, że sprzęgło może się ślizgać.
Jeżeli się mylę proszę o poprawienie.
Pozdrawiam i powodzenia.

edit:
Jeszcze mi przyszło do głowy, że nie jestem przekonany, czy w silnikach HDi ze względu np. na konstrukcję i wszechobecną elektronikę da się zrobić pomiar ciśnienia sprężania :| Być może po podłączeniu do komputera diagnostycznego coś się ujawni.
Inna kwestia: nie wiem jak to jest w przypadku C5, ale wielu producentów samochodów w celu chociażby obniżenia kosztów produkcji wytwarza obudowy skrzyń biegów identyczne do diesli i benzyniaków, różnią się natomiast przełożeniami. Muszą się różnić chociażby z tego względu, że silniki z zapłonem samoczynnym, obroty mocy max. mają rzędu 4-4500 a benzyna kręci się ponad 5000 bez najmniejszego problemu.
Czy w Twoim aucie nie masz przypadkiem założonej skrzyni od benzyniaka? (Podkreślam: nie wiem czy to jest możliwe).
Pozdrawiam.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 26, 2009, 20:46:30 »
Moze zaczac od prostych spraw na poczatek jak chocby filtr paliwa i powietrza, wlasciwe cisnienie doladowania (moze dolot jest rozszczelniony), droznosc wydechu (moze FAP i katalizator zapchany).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 26, 2009, 20:50:51 »
No też prawda. Założyłem "z góry", że dwa tygodnie po kupnie filtry już zostały zrobione :| Sorry.
Pozdrawiam.

Offline Grzegorz Kamiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2HDI '01
  • Miejscowość: Głogów
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 26, 2009, 23:09:20 »
Niestety nic jeszcze nie było robione, wczoraj dostałem dopiero zestaw filtrów (powietrza, pyłkowy, oleju, paliwa) zamówione w frauto - staram sie nie uywać zamienników, stąd musiałem troche poczekać, zamiast kupić w sklepie :( W trakcie weekendu będzie wszystko wymienione, wóczas bedę zastanawiał się nad FAP. Ale przez filtry mogłoby ubywać, aż tyle mocy??

  • Gość
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 27, 2009, 00:32:52 »
witam ja też od paru dni jestem posiadaczem c5 2.2 hdi , narazie powoli uczę sie jezdzić ,auto super wygodne ma przejechane 137 tyś. ,ale zachowuje się jakoś niestabilnie zrobiłem przegląd i wszystko ok wymieniłemi wyważyłem koła czy w c5 bujanie i tzw myszkowanie po drodze jest normalne auto jest ciężki a sprawia wrażenie jakby nietrzymało się drogi nawet przycisk sport nic nie daje co do osiągów to są bardzo dobre ale okupione dużym jak na diesla zużyciem paliwa śr . zużycie miasto 9.2 przy lekkiej jezdzie , trasa ciężko zejść poniżej 8 l gdzie ta oszczędność silnika hdi pozdrawiam

Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 27, 2009, 05:26:02 »
Witam kolego Zbyszku coś masz ,,nie chalo,, z tym zurzuciem paliwa ja ostatnio jadąc po autobanie 140 km/h na tempomacie właczyłem funkcje chwilowe zurzycie wyszło 5.4l wieć gdzie te 8l a z drugiej strony jak się wciska do podłogi....... to i wyjdzie 10l.

Offline Grzegorz Kamiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2HDI '01
  • Miejscowość: Głogów
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 27, 2009, 07:27:56 »
U mnie niestety spalanie podobnie jak u Zbyszka :(

Offline Lucjan Dzumla

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 329
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: C4 GP II; C3 III
  • Miejscowość: Opole
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 27, 2009, 09:02:25 »
Moja CPiątka też ciągnie lekko do 200 km/h (6 biegów). Mocy jej faktycznie brakuje, ale przy niskich obrotach. Tzn poniżej 1500 obr/min zapomnij o przyzwoitym przyspieszeniu.
Po paru tygodniach użytkowania zauważyłem też, że zerwana była taka prowadnica sterująca jakąś "wajchą" po lewej stronie silnika (tzn. od strony kierowcy; jak się dodawało gazu to ta prowadnica przesuwała się w górę lub w dół). Po naprawie mocy jakby trochę przybyło...
Niestety nie jestem mechanikiem, ani nie byłem z tym w warsztacie, więc nie potrafię fachowo wyjaśnić co to było :-(. Wiem tylko że 2,0 Hdi tej części nie mają (przynajmniej nie widać, bo specjalnie porównywałem).
---
były C5 Break I, C4GP I, C3 II

Offline Wojciech Kubiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDi 2002
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2009, 14:56:57 »
Mam co prawda MK I 2,0 HDI ale za to od 3 lat. Miałem kiedyś wyraźny spadek mocy. Powodem był nieszczelny wąż przy turbinie. Naprawa 30 zł i 30 minut. zaobserwowałem też wyraźnie zauważalny wzrost mocy po wymianie filtra powietrza. Spalanie w duzym mieście /korki/ to równo od 3 lat 8,6 l/100. Miesiac temu na trasie do Włoch i z powrotem przy prędkości ok. 140 km po autostradzie spalanie wyniosło 6,9 l/100. Przy spokojnej jeździe w trasie j z predkością  90 km/h potrafi zejść do 6,1 - 6,3 l/100 km.

Pozdro
Wojtek

Offline Sławomir Bakalarz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2,2HDI Exclusive
  • Miejscowość: Gliwice
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 27, 2009, 18:02:34 »
Cytuj

zbyszek urbanowicz napisał:
witam ja też od paru dni jestem posiadaczem c5 2.2 hdi , narazie powoli uczę sie jezdzić ,auto super wygodne ma przejechane 137 tyś. ,ale zachowuje się jakoś niestabilnie zrobiłem przegląd i wszystko ok wymieniłemi wyważyłem koła czy w c5 bujanie i tzw myszkowanie po drodze jest normalne auto jest ciężki a sprawia wrażenie jakby nietrzymało się drogi nawet przycisk sport nic nie daje co do osiągów to są bardzo dobre ale okupione dużym jak na diesla zużyciem paliwa śr . zużycie miasto 9.2 przy lekkiej jezdzie , trasa ciężko zejść poniżej 8 l gdzie ta oszczędność silnika hdi pozdrawiam



kolego ja zauważyłem, że moja C5 jest dosyć wrażliwa na boczny wiatr - wtedy faktycznie czuć minimalne zawirowania ale pomaga tryb sport, w normalnych warunkach pogodowych autko jest stabilne i jedzie jak po szynach. Twoje odczucia mogą być spowodowane też szerokością opon.

Co do zużycia paliwa to 8 L mam przy prędkości przelotowej 160-170 KM/ h
w wakacje miałem test długodystansowy 1000 km czas jazdy ok 11h zużycie 59 litrów czyli 5,9L/100 KM (autko załadowane bagażami do tego żona i synek)

chyba Twoja noga tylko Ci się wydaje lekka :)

pozdrawiam
C5 MKI 2,2HDI Excl.;Saxo 1.0A - uszczęśliwia kolejnego właściciela

  • Gość
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 28, 2009, 14:46:44 »
Witam proszę o trochę wyrozumiałości c 5 mam niedługo i opisuje moje wrażenia może mam ciężką noge ale nawet jazdą ekologiczna nie powoduje znacznego spadku spalania ,auto reaguje energicznie na pedał gazu silnik jest elastyczny ale waga i moc wymagają odpowiedniej ilości paliwa , zauważyłem że tylna oś przy przejezdzie  przez wpuszczoną studzienke zachowuje się jakby wpadała w poślizg ,jest uczucie zamiatania tyłem może ktoś mi podpowie co może być przyczyną . pozdrawiam

Offline Marek Ziemba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Miłków k/Karpacza
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI '02 a wcześniej ZX 1,9D '93
  • Miejscowość: Miłków k/Karpacza
Re: [MkI] Brak mocy w 2,2hdi
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 28, 2009, 17:01:09 »
Albo jeździsz na króciutkich trasach albo rzeczywiście coś jest nie tak. Zimny 2,2HDI to smok bez dwóch zdań. Szczególnie daje się to odczuć przy porannym "zimowym" odgruzowywaniu auta, bądź przy jeździe po mieście na zimnym silniku. Raz nawet celowo sprawdziłem - wyszło mi 12L/100km przy 3km jazdy o godz.16 w mieście. Ale po rozgrzaniu jest całkiem ekonomiczny. Przy jeździe mieszanej mam od 7,7 do 8,5 (przy mocno zaśnieżonej drodze - wiadomo, Karkonosze ;-) ). O większe zużycie nawet trudniej.
Sprawdź ciśnienie w oponach, wymień filtry. Jeśli to zawiedzie podłącz do kompa może coś wyskoczy.

A myszkowanie może być spowodowane łożyskami tylnymi do wymiany.
Miłków k/Karpacza, Jelenia Góra, Karkonosze
jest:C5 2,2 HDI '02 kombi, automacik "Duch Gór"
a wcześniej: ZX, dwa XM-y, BX, FSO 1500