Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(  (Przeczytany 6512 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Witam.

Podczas zmiany biegów na wyższych obrotach (3000 obr/min) silnik przerywa na ułamek sekundy. Wygląda to tak jakby jeden lub dwa zapłony wypadały. Jest to troche denerwujące bo zamiast wciskać w fotel przy zmianie np. 2 na 3 bieg to silnik zadławi się (szarpnie całym autem) i dopiero wtedy ciągnie.
Może ktoś miał doczynienia z taką "usterką" i pochwali się co było przyczyną ???

Jest to Xantia z silnikiem ZX-a (2.0 16V + LPG IV gen.) Szarpniecie występuje niezależnie od rodzaju paliwa. Poza tym mankamentem silnik pracuje OK.

Narazie podejrzewam dwie rzeczy:

1) Układ zapłonowy

2) Czujnik MAP Sensor. Własnie ten czujnik przeżył eksplozje w kolektorze który został całkowicie zniszczony (dziura wielkości dwóch pięści). Po wymianie kolektora silnik chodzi OK a po zdjęciu wężyka podcisnienia od MAP-a, ECU zmieniał czas wtrysku. Niby OK ale do końca nie ma pewności Biorąc pod uwage umiejścowiemie MAP-a (w ECU) wole zapytać na forum bo może ktoś miał podobny przypadek.

Z góry bardzo dziękuje za Waszą pomoc.

P.S.
Identyczny temat jest na forum w dziale Xantia. Prosze moderatorów o usuniecie go.

Wysłany: 2/12 8:35

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2009, 02:58:02 »
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:

cześć

wyrzuca cylinder jak zmieniasz bieg czy zaraz po jego wrzuceniu ?

objawy o których piszesz jednoznacznie wskazują na układ zapłonowy. powodem może być cewka zapłonowa lub świeca. z pewnością wypada 1 bo na 2 cylindrach silnik pewnie by nie uciągnął auta.

i teraz tak albo
* cewka jest uwalona konieczna będzie wymiana (najbardziej prawdopodobne)
* uszkodzona jest jedną z gumek, która znajduję się pod cewką, zapewnia jej prawidłowe położenie
* jedna z wtyczek dochodzących do cewek się wypina lub jest przerwa na kablu (raczej nie bo jak piszesz u ciebie dzieje się w określonych powtarzających się sytuacjach)

powinieneś zauważyć także jedną zależność, że na zimno silnik pracuje prawidłowo ale już po paru minutach pracy problemu się zaczynają

trudno w ciemno kupować nowe cewki bo to koszt rzędu 200-250zł. jeśli chcesz to zapraszam do mnie, mam komplet cewek (używki ale któraś z nich na pewno jest sprawna) sprawdzimy co i jak. masz instalację gazową? przy sekwencji bardzo łatwo jest sprawdzić który cylinder wypada.

dodam jeszcze jedno spostrzeżenie, miałem podobne objawy jak opisujesz ale przy osiągnieciu 3200obr/min z tym, że silnik później cały czas pracował jakby na 3 cylindrach. objawy były tylko na gazie i powodem ich było nagłe zubożenie mieszanki. po regulacji wszystko wróciło do normy.

Wysłany: 2/12 14:12

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 08, 2009, 02:58:30 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Wielkie dzieki Marcin za odzew

Szarpniecie wystepuje po zmianie biegu, w chwili gdy już puszczam sprzegło i dodaje gazu. W tym momencie jest szarpniecie i a po ułamku silnik ciągnie.

Niestety też się obawiam, że któraś z cewek nawala ponieważ połączenia, izolatory i gumowe podkładki są OK. Po drugie gdy silnik jest zimny to nic nie szarpie

Zastanawiał mnie jeszcze ten MAP ale twój post rozwiał moje podejrzenia. Mam nadzieje, że w dobrym kierunku zmierzamy

Jak tylko znajde chwile czasu po chyba skorzystam z twojej pomocy. Mieszkamy od siebie okolo 70-80km. Napewno dam znać wczesniej.
Piszesz, że jesli mam LPG sekw. (a mam) to można łatwo sprawdzić który cylinder wypada. Możesz napisać jak to zrobić? Z góry dziekuje za twoją pomoc.

Wysłany: 2/12 15:15

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 08, 2009, 02:59:22 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:

Zastatnawiam się czy aby na pewno jeden cylinder, ponieważ piszesz o szarpnięciu całym autem, a jeden cylinder chyba by tego nie dał rady zrobić. Sprawdź kości przy modułach zapołonowych i wogóle wszystkie połączenia elektryczne związane z zapłonem.
Co do cewek to jakoś nie mam przekonania, bo cewka przeważnie jak pada to pada i nie działa. Dokładnie obejrzyj te gumki pod cewkami, bo juz kiedyś miałem przez nie spore kłopoty.

Wysłany: 2/12 16:03

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 08, 2009, 03:00:59 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Możesz opisać o co chodziło z tą gumką pod cewką

Kiedyś miałem tak, że silnik przerywał na gazie w zakresie obrotów 1500-2000 obr/min. Kombinowałem z cewkami tzn myłem je benzyną ekst. czysciłem fajki (izolatory) i srężynki wewnątrz nich. Pomagało to na max. 5km jazdy i odnowa silnik przerywał. Tak kilka razy dopóki nie zmniejszyłem odstępu na pomiędzy elektrodami o 0,1mm. Od tej pory silnik na gazie przestał szarpać. Zastanawia mnie do dzis dlaczego zawsze to pomagało na chwile i dlaczego osadzal sie brazowy nalot na izolatorze swiecy w miejscu gdzie izolator nie zasłaniał świecy. Może to ma jakiś wpływ na to szarpanie podczas zmiany biegów. Co o tym sądzicie

Wysłany: 2/12 17:22

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 08, 2009, 03:01:23 »
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:

Wypadniecie jednego cylindra wystarczy żeby szarpać całym autem, podejrzewam, że na dwóch cylindrach silnik nie uciągnął by auta, żeby normalnie jechać.

Ale na pewno zgodzę się z Pawłem, że cewka jak pada to pada i koniec choć przyznam się, że nie do końca mogę to potwierdzić praktyką. Jedno na pewno potwierdzasz swoimi wypowiedziami, auto przestygnie (co za tym idzie cewka też) i pracuje przez chwilę prawidłowo, nagrzeje się i na powrót przerywa.

Pytasz o gumki z opisu Pawła podejrzewam, że chodzi mu o te prostokątne "ramki" na których osiada cewka. Sprawdź czy są całe i czy cewki siedzą w nich stabilnie. Poza tym sprawdź czy gdzieś nie podeszła wilgoć, przeglądnij kostki.

Zapraszam do mnie, daj znać wcześniej bo migruje Kraków-Bochnia, a w Bochni mam garaż i części.

Co do sprawdzenia, która cewka wypada dotyczy to tylko sekwencji. Z listwy gazowej do kolektora doprowadzone są 4 przewody gazowe. Zaciskaj po kolei każdy z osobna (szczelnie, najlepiej kombinerkami tak, żeby nie przedostał się przez niego gaz do kolektora), ten przy którym silnik zaczyna szarpać mocniej pracuje prawidłowo a ten bez którego praca silnika jest bez zmian pracuje źle. Tak sprawdzam cewki u siebie.

W ten sposób trudno będzie jednak u ciebie sprawdzić cewki ponieważ problem pojawia się przy obciążeniu. Czy masz LPG u siebie ? odwołam się tu jeszcze do swojego pierwszego posta w tym temacie, pisałem tam właśnie o podobnej sytuacji na LPG po przekroczeniu określonych obrotów, przy większym obciążeniu.

Zastanawia mnie jednak to co opisałeś w ostatnim poście. U ciebie zmniejszenie odległości między elektrodami rozwiązało problem, to trochę nie zgadza się z teorią o uszkodzonej cewce. Objawy przecież miałeś podobne.

Wysłany: 2/12 18:29

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 08, 2009, 03:03:23 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Cytuj
Marcin Ilcewicz napisał:
Pytasz o gumki z opisu Pawła podejrzewam, że chodzi mu o te prostokątne "ramki" na których osiada cewka. Sprawdź czy są całe i czy cewki siedzą w nich stabilnie. Poza tym sprawdź czy gdzieś nie podeszła wilgoć, przeglądnij kostki.


Te gumki są napewno OK i dobrze leżą na swoim miejscu więc to zostawiłbym w spokoju.

Cytuj

Zapraszam do mnie, daj znać wcześniej bo migruje Kraków-Bochnia, a w Bochni mam garaż i części.


Oki wielkie dzieki. Dam znać wczesniej

Cytuj

Czy masz LPG u siebie ? odwołam się tu jeszcze do swojego pierwszego posta w tym temacie, pisałem tam właśnie o podobnej sytuacji na LPG po przekroczeniu określonych obrotów, przy większym obciążeniu.


Tak mam. LPG IV gen.: ECU - Zavoli AliseiN, Reduktor - Zavoli, Listwa - Matrix XJ.
Gdyby usterka była spowodowana zubożeniem mieszanki LPG na wysokich obrotach to na benzynie było by OK. Niestety szarpanie występuje nie zależnie od rodzaju paliwa.

Cytuj

Zastanawia mnie jednak to co opisałeś w ostatnim poście. U ciebie zmniejszenie odległości między elektrodami rozwiązało problem, to trochę nie zgadza się z teorią o uszkodzonej cewce. Objawy przecież miałeś podobne.


Objawy różniły sie tym, że przedem (przed zmniejszeniem przerwy o 0,1mm) szarpał podczas jazdy a teraz tylko przy zmianie biegów.

Zauważyłem jeszcze jeden objaw (nie wiem czy zwiazany z przyczyna szarpania). Otóż podczas jazdy na prostym (poziomym) odcinku drogi np. na 4 biegu pomału puszczam pedał gazu do momentu aż silnik ani nie hamuje ani nie przyspiesza. W tym momencie czuć delikatne szarpanie tak jakby jeden zapłon wypadał co jakiś czas.

Panowie co może oznaczać ten brązowy osad na świecy o którym wspomniałem wcześniej?

Wielkie dzieki za rady ale pisaniem (gadaniem) nic nie naprawie.
Musze przejrzeć jutro te cewki i ogólnie okolice silnika bo coś zaczyna się coraz bardziej pieprzyć Ehh...

Wysłany: 2/12 20:56

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 08, 2009, 03:04:10 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:

Ja to nazywam "jąknięcia"
Jak kupiłem Swoją 16V to właśnie miała czkawkę przy przepięciach
Poduszka silnika była zerwana...

Brązowy osad na świecach jest pozytywny
Gorzej jakby był czarny albo biały...

Wysłany: 2/12 21:17

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 08, 2009, 03:07:11 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Cytuj

Marcin Jankowski napisał:
Ja to nazywam "jąknięcia"
Jak kupiłem Swoją 16V to właśnie miała czkawkę przy przepięciach
Poduszka silnika była zerwana...


U mnie czuć ewidentnie, że kilka zapłonów wypada. Po drugie gdy ruszam czy cofie nic nie szarpie ani się nie tłucze. Nie wykluczam tego i napewno sprawdze.

Cytuj

Brązowy osad na świecach jest pozytywny
Gorzej jakby był czarny albo biały...


Mam tu na myśli osad (nalot) na zewnętrznej cześci świecy - kawałek izolatora świecy na który nie nachodzi fajka
Kolor świecy (elektrod) jest piaskowy (brązowy) co świadczy, że mieszanka jest OK

Wysłany: 2/12 21:33

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 08, 2009, 03:07:57 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:

Brązowy "osad" jest od tempetatury
No to może świece proszą żebyś je wymienił?
Kup komplet świec equem - nie są drogie a najlepsze
Na porcelance nieraz widać efekty przebic na świecach ale to bym musiał zobaczyć jak to wygląda u Ciebie (cienie wzdłuż porcelanki)

Wysłany: 2/12 22:27

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 08, 2009, 03:08:48 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Czyli jesli powstaje osad to temperatura jest za wysoka ? Hymm ale dlaczego, coś nie tak z mieszanką ?

Jutro postaram się zrobić foto tego osadu i wstawić do tematu. Świece mają około 20 kkm więc powinnny jeszcze troche "poświecic" Zresztą jak ostatnio czysciłem cewki i zmniejszałem odstęp to wyglądały jak nowe.

Zastanawiam się jeszcze aby przywrócić prawidłowy odstęp na elektrodach (chyba 0,9 mm) tylko nie na wszystkich od razu tylko po koleji. W ten sposób znalazłbym która cewka jest "najsłabsza".

Wysłany: 2/12 22:35

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 08, 2009, 03:09:39 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:

Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:
Panowie co może oznaczać ten brązowy osad na świecy o którym wspomniałem wcześniej?


Ten nalot może oznaczać właśnie przebicie na tej świecy, ale to raczej takie czarne jest, coś jakby czarne rysy na porcelanie, trudno to opisać.
Sprawdź jeszcze czy gdzieś w wyniku zimy(woda śnieg,wilgos) nie dostała się woda w gniazda świec. u mnie po zakupie auta tak było, bo klient przed sprzedażą mył silnik i zalał go. Po wydmuchaniu było ok.

Wysłany: 2/12 22:36

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 08, 2009, 03:11:03 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Podczas odkręcania pokrywy (aby dostać się do cewek WN i świec) zauważyłem, że wszystkie cztery przewody gumowe na dyszach LPG są luźne. Dokręciłem opaski i jutro będe sprawdzał czy dało to jakiś efekt. Do tematu świec, odstępu między elektrodami i nalotu na nich napewno powróce  ale narazie nie chce mieszać.

Niestety montaż, lokalizacja i kąt dysz LPG pozostawiają wiele do życzenia . Zastanawiam się nad wywierceniem nowych otworów pod dysze tylko nie wiem co zrobić ze starymi dziurami. Macie jakiś pomysł? Widziałem na Allegro aukcje typu "spawanie aluminium na zimno". Ciekawe czy zdało by to egzamin ?
A może ktoś ma swoje sprawdzone sposoby i się pochwali Z góry dziękuje za informacje.

Wysłany: 2/13 22:30

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 08, 2009, 03:11:30 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Niestety dokrecenie opasek nic nie pomogło. Dalej szarpie  Dzis postaram się przeglądnąć cewki i świece. Wrzuce zdjecia tego nalotu o którym pisałem.

Pojawił się następny problem którego przyczyny nie znam Otóż po postoju około 8h na zewnątrz ->temp. około [-5C] uruchamiam silnik i po przejechaniu 200 -300 metrów zapala sie "check enegine" i wywalw błąd (52 i 31) składu mieszanki. Silnik w tedy pracuje na Pb.

Koledzy co to może być?

Myślałem, że wysiadła grzałka w sondzie ale po sprawdzeniu miernikiem oporu wychodzi, że jest OK. Reset ECU też nie pomaga.

Zawsze wydawało mi się, że dopóki silnik nie osiągnie okreslonej minimalnej temperatury to parametry zwiazane z czasem wtrysku i kątem zapłonu są "sztywne" brane z pamieci. W związku z tym skąd on bierze informacje, że sklad mieszanki jest nie prawidłowy ???

Gdy temp. na zewnątrz jest wyższa od [0C] wszystko jest w pożądku tzn. nie wywala błędów. Dodam, że dzieje się to tylko na Pb, na gazie nigdy czegoś takiego nie było.

Zaczynam się coraz bardziej zastanawiać czy kończąca się uszczelka pod głowicą nie dokończa żywota.

Wysłany: 2/18 9:43

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 08, 2009, 03:11:57 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:

Wiesz u mnie pijawiło się ostatnio coś podobnego i też nie wiem o co chodzi. Też wywala mi błąd mieszanki. U mnie chyba siędzie czujnik temp. Wody i stąd te zapalenie kontrolki, tylko dziwne, że ona mi nie pali się za każdym razem.

Wysłany: 2/18 15:45

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 08, 2009, 03:12:40 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

I znów okazało się, że ciągnie lewe powietrze
A dokładnie to na łączeniu dekla, klapy w kształcie prostokąta który jest przykręcany z tyłu do kolektora ssącego. Ehh... Zauważyłem to gdy patrząc na łączenie z góry dodałem mocno gazu. Szczelina rozszerza się w tym momencie o około 1-2 mm a woda którą tam nalałem znikła w momencie.

To by troche tłumaczyło dlaczego to szarpanie podczas zmiany biegów zaczeło dawać się we znaki po uruchomieniu ACAV. To własnie początki kanałów długich są około 20 mm od dekla o którym pisałem wyżej.

Jak to uszczelnić ???? Macie jakieś pomysły ????

Wysłany: 2/18 21:19

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 08, 2009, 03:13:15 »
Cytuj

Paweł Hendrysiak napisał:

Wlep może foto jak to wygląda to ludziom łatwiej będzie coś wymyślić.

Odnośnie sondy to pamiętajcie, że macie podgrzewaną, która może być gotowa do pracy już po kilku-kilkunastu sekundach, stąd tak szybko błędy 31 i 52.

Wysłany: 2/21 16:44

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 08, 2009, 03:14:39 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:
Witam po przerwie.

Kolektor uszczelniony ale nadal silnik szarpie

Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:
    Pojawił się następny problem którego przyczyny nie znam Otóż po postoju około 8h na zewnątrz ->temp. około [-5C] uruchamiam silnik i po przejechaniu 200 -300 metrów zapala sie "check enegine" i wywalw błąd (52 i 31) składu mieszanki. Silnik w tedy pracuje na Pb.



W dodatku zauważyłem, że jak silnik osiagnie temp. oleju około 90-100C to jego moc spada o co najmniej 70%. Pod góre jest taki muł, że Poldek by mnie wyprzedził Jest tak niezależnie od rodzaju paliwa. Reset ECU też nic nie daje.

Biorąc pod uwage, że wywala błąd składu mieszanki gdy jest zimny oraz spadek moc w wysokiej temaraturze stwierdziłem, że chyba pada sonda lambda.

Dzis wymieniłem sonde na inna. Niestety dalej jest muł przy wysokiej temperaturze. Jutro zobacze czy zapala się kontrolka "check enegine" gdy jest zimny. O efektach poinformuje.

Co raz bardziej zaczynam skłaniać się do wymiany cewek WN. Wygłąda na to, że wysoka temperatura im nie służy no i to szarpanie przy zmianie biegów.

Jest jeszcze jedna opcja tzn. zmniejszenie przerwy na swiecy ma swoje negatywne skutki w wysokiej temperaturze.

Wysłany: 2/24 20:08

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 08, 2009, 03:15:45 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Zastanawiam się jak tanim kosztem sprawdzic czy to napewno cewki siadają. Kupować nowych "w ślepo" za około 550 zł nie mam zamiaru

Znalazłem coś takiego jak na zdjęciu. Cewke oraz kable WN z 1.6 (jednopunkt) mam tylko zostaje kwestia odpowiedniego podłączenia. Jak myślicie, będzie się dało tak zrobic ?

Zdjęcie zaporzyczyłem z forum Peugeota 405 autorstwa kolegi "sowa77". Mam nadzieje, że nie będzie miał nic przeciwko



Wysłany: 2/24 20:34

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 08, 2009, 03:16:47 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Witam.

Wczoraj podczas wykrecania swiec okazało sie, że jedna świeca (2 cylinder) wogóle nie była dokręcona. Wykręciłem ją palcami. Izolator świecy oraz fajka była pokryta grafitowym pyłem co widać na zdjęciu. Mam ciche nadzieje, że dlatego wywalał bład składu mieszanki. Niestety szarpanie podczas zmiany biegów nadal jest

Poniżej zdjęcie świec. Wypowiedzcie się co sądzicie o kolorze i stanie elektrod. Czy nadają się jeszcze do dalszego użytku oraz czy kolor elektrod świadczy o dobrej lub złej mieszance.

W miejscu gdzie jest napis na izolatorze znajduje się nalot o którym wczesniej pisałem. Jak myslicie skąd on się bierze ? Może u was też tak jest. Dodam, że można go usunać szczotką drucianą.

Na 3 swiecy widać ścieżke wypaloną na izolatorze. Jest to niestety efekt pękniętej fajki. Gdyby ktoś miał na pozbyciu taką fajke (izolator) to chętnie odkupie.

Zwiększyłem również odstęp pomiędzy elektrodami do nominału => 0,8 mm. Zobaczymy co z tego wyniknie. Narazie nie miałem okazji rozgrzać silnik i nie wiem czy dalej jest muł w wysokich temperaturach

Będe dalej informował co i jak,



Wysłany: 2/26 10:06

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 08, 2009, 03:17:16 »
Cytuj

Mariusz Olczak napisał:

Jeśli chodzi o kolor elektrod to według mnie raczej dobry i skład powinien być OK, ale porcelanka to tragedia. Pierwszy raz widzę tak przebarwione porcelanki a na nie jednych świecach przejechałem grubo dwa razy więcej niż powinny i nie były w takim stanie.  Wymieniłeś świece na nowe czy wsadziłeś te same?

Wysłany: 2/26 12:27

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 08, 2009, 03:18:00 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Cytuj

Mariusz Olczak napisał:
Pierwszy raz widzę tak przebarwione porcelanki a na nie jednych świecach przejechałem grubo dwa razy więcej niż powinny i nie były w takim stanie. Wymieniłeś świece na nowe czy wsadziłeś te same?


Robiłem z tym wczoraj (puźnym) wieczorem więc nie miałem możliwości kupienia innych świec. Założyłem z powrotem stare ale najpierw dokładnie je wyczyściłem. Ten brązowy osad w miejscu gdzie jest napis usunąłem szczotką drucianą. Puścił bez problemu. Po przejechaniu 500km napewno znów się pojawi.
Ciekawi mnie z czego on powstaje? Olej, odma, woda tam nie dochodzi, głowica, pokrywa, cewki itd. są czyste, odtłuszczone. Ma ktoś jakiś pomysł ?

Wysłany: 2/26 13:14

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 08, 2009, 03:18:29 »
Cytuj

Mariusz Olczak napisał:

Możliwe, że świeca ma przebicie i dlatego to jest takie czarne, a co za tym idzie nie ma za każdym razem iskry w cylindrze. Wymień świece nie kosztują majątku, a może to jest przyczyna dławienia silnika.

Wysłany: 2/26 16:45

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 08, 2009, 03:18:50 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:

Od razu pisałem żebyś świece zmienił...
Korygowanie przerwy na świecach to nie jest usunięcie problemu
W WSCE mozna się pobawić ustawianiem przerwy nie w takim aucie...

Wysłany: 2/26 22:53

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [odzyskany] 2.0 16V przerywa (szarpie) podczas zmiany biegów :(
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 08, 2009, 03:19:19 »
Cytuj

Sławomir Dobosiewicz napisał:

Zaraza jakaś, moje 16v też dostaje czkawki. W elektronice śladu po błędach. Zostają świece, cewki, albo moduł zapłonowy.

Wysłany: Wczoraj 20:15

pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2