Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy  (Przeczytany 4250 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
[MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« dnia: Kwiecień 19, 2009, 06:07:47 »
Witam,
mam prośbę o pomoc i informację czy ktoś z Was miał podobny problem, zanim wpakuję się duże i/lub niepotrzebne wydatki z moim C5.

Michał

Najpierw kilka faktów:
1. przez ostatnie 1,5 roku samochód więcej stał niż jeździł, bo wyprzedziła go jedyna lepsza marka - "służbowy" :),
2. obecnie C5 obsługuje duże wyjazdy rodzinne raz na pół roku i krótkie dojazdy do pracy mojej połowicy od jesieni 2008.
3. nawet po kilkudniowym staniu ani tył, ani przód nie opadają
4. brak wycieków LDS, który został profilaktycznie wymieniony w 2007
5. wymieniony regulator wysokości tylnego zawieszenia (szczegóły pkt 6)

Problem:
6. historycznie:
pierwszy raz wystąpił latem 2008 - tył spadł i walił mocno o glebę. Rozwiązaniem (chyba nie skutecznym) była wymiana regulatora wysokości tylnego zawieszenia, bo stary się zapiekł
7. doświadczenia najnowsze:
a. wyjazd w góry 1400km pełnego obciążenia i nagle w Alpach dwa mocne upadki tyłu na przestrzeni kilkuset metrów w czasie stromego podjazdu pod górę. W czasie powrotu zero problemów
b. pomny doświadczeń z wyjazdu narciarskiego C5 obsługiwał wczorajszy rodzinny wyjazd poza miasto. Przy obciążeniu 5ciu osób 2 razy w czasie jazdy opadł lub raczej mocno obniżył się tył. Nie było na tyle głębokie, że aż walnęło o glebę jak za pierwszym razem w górach - to było znaczne obniżenie i po kilku minutach jazdy sam się wyrównał.

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2009, 12:57:25 »
Trudno jest przecierać szlaki.
Wstępna diagnoza po w 2ch warszatach (Zielonka pod W-wą i Zagójska w W-wie) wskazuje na uszkodznie elektorzaworu sterującego pracą zawieszenia.
Nowy element około 1400 zł w ASO, 200-300 zł za używkę (z ryzykiem, że nie działa poprawnie lub zaraz się popsuje).

Niestety nikt nie jest wstanie mi powiedzieć, czy występują różnice w tym elemencie pomiędzy rocznikami dla Hydroactive 3+ (wersja z przciskiem sport).
Zakładam,  że nie ma różnic i ryzykuję, bo namierzyłem część z egzemplarza z 2007 z małym przebiegiem.

Pozdro,
Michał

Offline Bogusław Grzelak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Płock
  • Miejscowość: Płock
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2009, 14:54:25 »
Ten sam problem zauważyłem w moim:
Post: [MKI] Przycisk SPORT i opadanie tyłu.
U mnie przy załączonym przycisku sport.
Nic nie znalazłem i nikt jeszcze nie odpowiedział. Chętnie oczekuję też informacji o przyczynie.

Offline Mariusz Krol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Bristol
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDI exclusive SE TOTR
  • Miejscowość: Bristol
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 22, 2009, 23:53:16 »
a ja za to mam sport nie wciskajac przycisku sport.. mam juz normalnie zaspawane zawieszenie... odbijam sie jakby tylko na oponach.. chociaz zawieszenie sie reguluje jak trzeba... ale jak jade to normalnie WRC !!!!!!!   ( sa tego plusy bo jade jak po szynach kolejowych ale i sa minusy bo leb chce urwać na nierownosciach)
"...To tak jak byście drodzy internałci zajadali sie przez 10 lat niemieckim smalcem a potem spróbowali francuskiej szynki..."  "...Na gaz są kuchenki a nie samochody..." forever HDi

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2009, 13:52:25 »
Jestem po wymianie całego moduł starującego tylnym zawieszeniem wraz z elektrozaworem (koszt modułu 220 zł - używka z rocznika 2007 + 300zł za robociznę z poziomowaniem i dolaniem LDSu).

W ciągu najbliższych 2-3 tygodni będę testował zawieszenie pod kontem czy naprawa usunęła usterkę - na razie mam mieszane przeczucia.


Tuż przed oddaniem samochodu na wymianę zauwazyłem, ze nawet przy spokojnym ruszaniu kuca mi tyl (w momecie kiedy zlapie sprzęgło na 1 lub 2gim biegu) - jest też tak po wymianie modyłu.
Czy jest też tak i u Was, a ja zaczynam popadać w paranoję?


Michał

Offline Robert Pająk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Sucha Beskidzka
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165
  • Zainteresowania: Usterki w C5 :-)
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2009, 19:50:01 »
Ja Panowie też miałem twarde auto. Wumieniłem łożyska na tylnym wachaczu (na razie jednym, który był zatarty), Odpowietrznikiem z tyłu upuściłem z 3 litry płynu jeddnocześnie dolewając do zbiornika żeby wyrównać(tylko uwaga, bo można podwoziem w głowę dostać przy spuszczaniu płynu) i auto zmieniło się nie do poznania! Stało się bardzo miękkie i komfortowe, czego do tej pory nie zaznałem. Czuję się teraz jak prezydent Francji w podróży :-)
Tak naprawdę to jeden z fachowców twierdzi że jak te łożyska są zatarte to auto jest twarde z tyłu. Zobatrzę jeszcze jak wymienię z drugiej strony.

4x126p, 2xFSO Polonez, 2x Daewo Tico, 1x Opel Astra Classic- C5 Break 2.2HDI, C5 1.6 HDI, C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 06, 2009, 00:38:35 »
Informacja na przyszłość dla innych będących w potrzebie z podobną usterką.

Został wymieniony blok sterowania zawieszeniem z tyłu (ustrojstwo z elektrozaworem) i na razie problem z opadaniem ustał.
Koszt nowego elementu to prawie 2 tys, używka za 10%, ale jest ryzyko, że kupi się szmelc. Mi się chyba udało trafić na sprawna część.

Testem będzie wyjazd na wakacje w najbliższych dniach.

Michał

  • Gość
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 07, 2009, 23:44:42 »
witam tak naprawde to wymiana łożysk tylnych wachaczy jest podstawą by cytryna zachowywała się ja należy , ja dopóki nie zdecydowałem się na by je wymienić nie miałem żadnej radości z jazdy autem zażucało i było niestabilne , teraz auto prowadzi się super moja rada zamiast upatrywać uszkodzeń zawieszenia hydro zleć wymianę łożysk wachaczy po przejechaniu określonej ilości km poprostu są zmielone i powodują dziwne zachowanie tyu auta pozdrawiam

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 08, 2009, 00:49:05 »
Dzięki za radę, ale byłaby ona nieskuteczna. Łożyska mam nowe tzn po wymianie 20 tys temu,
Usterka z dziwnie opadającym tyłem pojawiła się z 10 tys km temu i nasilała. Na razie po wymianie bloku wraz z elektrozaworem wszystkie objawy usterki ustąpiły

Michał

Offline Bogusław Grzelak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Płock
  • Miejscowość: Płock
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 08, 2009, 07:28:39 »
Wg mnie problemem jest zanieczyszczenie łącznika przy potencjometrze regulacji nadwozia. Przy takim samym objawie, przesmarowałem, a właściwie to można powiedzieć przepłukałem WD40  i nastapiła za pierwszym razem lekka poprawa, a za drugim objawy ustąpiły. Możliwe, że jest to główna przyczyna. Od dwóch miesięcy mam spokój zrobił się również bardziej miękki - czyli normalny.
Dołączam zdjęcie - nie moje ale pokazuje miejsce.

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 25, 2009, 19:47:24 »
Cytuj

Wg mnie problemem jest zanieczyszczenie łącznika przy potencjometrze regulacji nadwozia.


Dzięki za radę, ale w moim przypadku ten element jako pierwszy został wymieniony na fabrycznie nowy. Niestety nie pomogło.

Mogę potwierdzić, że ostatnia z serii narapra - wymiana zawrou sterujacego układem hydro - jest skuteczna.
Po przejechaniu 4tys z pełny obciążeniem i dodatkowo w górach C5 już nie spada :)

Michał

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 29, 2009, 15:06:02 »
Dołączę się do tematu bo mam coś podobnego , mianowicie dziś drugi raz mi się zdarzyło że w czasie ruszania dość gwałtownego tył siadł i nie podniósł się do momentu zatrzymania i wrzucenia na P , objaw drugi po zgaszeniu silnika i odczekaniu około 10 minut tył robi się mięciutki przy uklęknięciu na tylnym zderzaku (zamknięta klapa) tył siad do samego końca i nie podnosi się


Offline Karol Lipka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia, Xsara VTS, C2 i tyle z Citroenów:)
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkI] 2002, 2.2hdi dziwnie opadający tył w czasie jazdy
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 03, 2010, 11:48:19 »
Jakbyś mógł Michale napisać gdzie znajduje się i jak wygląda ten zawór sterujący.
Były Zx 16V i volcany, Xantie 2,1TD i 3,0; Xm 3,0. C5 mk I 2,0 i 2,2 HDI C5 mk III  1,6 i 2,0 HDI 2009.