Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES  (Przeczytany 63470 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline lukasz swider

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: dzierzoniow
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.6hdi kombi
  • Miejscowość: dzierzoniow
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #125 dnia: Maj 18, 2010, 22:25:32 »
tak,ponoc swieci ,,service" i inne takie i jest spadek mocy.żeby profilaktycznie przepalić filtr nie trzeba gnać.wystarczy na 4ce czy nawet 3ce jechać nie mniej niz 3tys obrotów przez dobre pare minut

Offline Przemek Ignatowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 I 1,4 8V Furio Toyota C-HR 1.8 Hybrid
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #126 dnia: Maj 19, 2010, 19:00:01 »
Cytuj

Filip Marszałek napisał:
Zakładam, że to póki co to to jakaś chwilowa anomalia ale zastanawiam się, czy - w nazwijmy to typowych warunkach - komunikatowi "Unblock disel filter" towarzyszą jakieś świecące kontrolki czy inne objawy dające się wyczuć ?

Raczej początek zapychania się FAP
Jeśli napis pojawia się chwilowo (tak było u mnie przed płukaniem) nie musi się świecić service ani nie ma żadnych spadków mocy, nie przejmuj się
były:
C5 II 2.0 HDi AM6 Break
C5 I 2.2 HDi Break
C5 I 2.2 HDi
Xsara Picasso 1.6 HDi
Xsara II 1.6 16V

Offline Rudzki Robert

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Baboszewo
  • Posiadany samochód: Citroen c5 , 2,0 HDi , 2005 r
  • Miejscowość: Baboszewo
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #127 dnia: Maj 24, 2010, 21:47:09 »
Witam forumowiczow

kilka slow:
-fapa sie nie wycina!
-fapa sie myje (jest tu na forum dokladny opis)(wielkie dzieki dla kolegi ktory go wstawil)
Wiem ,ze temat jest stosunkowo stary ale jezeli sie kto na niego natknie niech sie dwa razy zastanowi, zadnego nowego softu , zadnych fapow, poprost zwykle mycie ciepla woda wystarcza plus dobra diagnostyka komuterowa , moim zdaniem tylko lexia, kts sa bardzo niedokladne i nieradza sobie tak jak lexia. jak jakies pytanka to zapraszam.

pozdrawiam

Offline Mariusz Fałczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Choszczno
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Choszczno
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #128 dnia: Maj 25, 2010, 11:26:34 »
"Unblock disel filter" informuje że zapycha ci się filtr FAP. Gdyby był pusty to sam by się regenerował podczas jazdy co mniej więcej 1000km. Teraz prawdopodobnie robi to już częściej co 300-500km. Ja jeździłem z tym komunikatem (zapalał się sporadycznie co kilkaset kilometrów) około 5000km. Pomimo, że nie miałem komunikatu "Antipollution foult"zdecydowałem się na usunięcie Fap-a i przeprogramowanie samochodu.

Offline Mariusz Fałczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Choszczno
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Choszczno
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #129 dnia: Maj 25, 2010, 11:30:16 »
Cytuj
Witam jestem świerzym posiadaczem citroena C5 2.2 hdi. Chce usunąć FAP. Proszę o namiary magika z Kalisza. Znalazłam adres Jastrzębniki 12 ale prosiłabym o telefon. Jeżeli znacie jakiś magików bliżej Łodzi to też poproszę o namiary . Kontakt do mnie [email protected].


Myślę, że z Łodzi nie jest daleko do Kalisza. Ten "Czarodziej od Fapów" jest już sprawdzony przez wielu klubowiczów ze wszystkich stron Polski. Jeżeli jeszcze nie dostała koleżanka telefonu to podam na maila.

Offline Przemek Ignatowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 I 1,4 8V Furio Toyota C-HR 1.8 Hybrid
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #130 dnia: Maj 25, 2010, 16:11:34 »
Cytuj

Mariusz Fałczyński napisał:
"Unblock disel filter" informuje że zapycha ci się filtr FAP. Gdyby był pusty to sam by się regenerował podczas jazdy co mniej więcej 1000km. Teraz prawdopodobnie robi to już częściej co 300-500km. Ja jeździłem z tym komunikatem (zapalał się sporadycznie co kilkaset kilometrów) około 5000km. Pomimo, że nie miałem komunikatu "Antipollution foult"zdecydowałem się na usunięcie Fap-a i przeprogramowanie samochodu.


Ja z podobnymi objawami przejeździłem co najmniej 15000 km i nic złego się nie działo. Potem wypłukałem fapa (eolys dolewałem już wcześniej) komunikat zniknął i po problemie.

Nie rozumiem po co usuwać fapa i kombinować. Koszt usunięcia jest co najmniej równy kosztowi pełnego uzupełnienia eolysem a z czyszczeniem fapa poradzi sobie każdy kto potrafi prosto wbić gwoździa. Taka procedura starcza na około 80000 km czyli 4 przeglądy (co 20000), jest to więc koszt stosunkowo niewielki w utrzymaniu auta.
były:
C5 II 2.0 HDi AM6 Break
C5 I 2.2 HDi Break
C5 I 2.2 HDi
Xsara Picasso 1.6 HDi
Xsara II 1.6 16V

Offline Mariusz Fałczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Choszczno
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Choszczno
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #131 dnia: Maj 26, 2010, 15:56:59 »
"Everything is up to you" jak mawiają Indianie :) . Tylko,że płyn uzupełniasz co 80000, a fap czyścisz co 120000, co oznacza że płyn musisz uzupełnić i przy 80000 i 120000. Mnie konieczność uzupełniania płynu dopadła za granicą. Teraz już nie muszę sobie zaśmiecać tym głowy.

Offline Przemek Ignatowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 I 1,4 8V Furio Toyota C-HR 1.8 Hybrid
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #132 dnia: Maj 26, 2010, 23:18:03 »
Cytuj

Mariusz Fałczyński napisał:
Tylko,że płyn uzupełniasz co 80000, a fap czyścisz co 120000, co oznacza że płyn musisz uzupełnić i przy 80000 i 120000.

Po co? Uzupełniam tylko jak go brakuje. Proces czyszczenia nie ma wpływu na ilość dodatku w zbiorniczku.
były:
C5 II 2.0 HDi AM6 Break
C5 I 2.2 HDi Break
C5 I 2.2 HDi
Xsara Picasso 1.6 HDi
Xsara II 1.6 16V

Offline Krzysztof Szczęśniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: XM 93 2,1TD
  • Miejscowość: Gliwice
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #133 dnia: Maj 27, 2010, 12:08:18 »
Cześć. Podpinam się pod ten wątek żeby nie tworzyć nowego. Od niedawna jestem użytkownikiem C5 (2.0Hdi break 2003) i kilka rzeczy mi nie pasuje. Piszę to tutaj bo przypuszczam, że chodzi właśnie o FAP. Auto jak na taki silnik przyśpiesza bardzo topornie - przy 150km/h to już prawie w ogóle. Wiem, że to może być mnóstwo przyczyn takich jak turbina itp. ale czytając forum, pojawia się dużo wątków związanych z FAP'em właśnie. Do tego auto pali około 9l/100km - to chyba nie jest zadowalający wynik (2500km z czego 1/3 na trasie). Raz po dłuższym postoju w garażu ujrzałem komunikat "Antipollution system fault" ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów komunikat zgasł. Odnośnie tego mam pytanie: czy jest w pobliżu Gliwic jakiś zdolny człowiek od diesli, który mógłby zdiagnozować problem? Wiem że w okolicach Miasteczka Śląskiego jest niezły koleś, ale to jednak kawałek. Jeszcze jedno pytanie trochę z innej beczki: czy przy manewrowaniu na parkingu przy maksymalnie skręconych kołach w innych C5 czuć jakby koła nie były (nie wiem jak to nazwać) zsynchronizowane i czuć jakby jedno z nich "przeskakiwało" po asfalcie? Z góry dzięki za każdą poradę. Dodam że auto ma przebieg 110kkm (przynajmniej tak pokazuje licznik).

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #134 dnia: Maj 30, 2010, 11:54:30 »
Znam mechanika w Lublińcu który posiada kompa do diagnostyki. Sam tam jeżdżę. W razie "W" moj gg 2884954
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Wiesław Mazurek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 92
  • Skąd: Warszawa-Mokotów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDI rok prod.2003 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa-Mokotów
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #135 dnia: Czerwiec 01, 2010, 22:07:02 »
Witajcie.Może jakiś adresik co do usunięcia Fapa w okolicach stolicy?Pozdrawaim
rodosik

Offline Wiesław Mazurek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 92
  • Skąd: Warszawa-Mokotów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDI rok prod.2003 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa-Mokotów
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #136 dnia: Czerwiec 01, 2010, 22:14:45 »
Witaj.Proszę o sposób i czynności wykonywane przy czyszczeniu Fapa.Pozdrawiam
rodosik

Offline Dariusz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] 1.8 16v 2004r-LPG
  • Zainteresowania: autoelektronika
  • Miejscowość: Chełm
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #137 dnia: Czerwiec 02, 2010, 13:14:10 »
Cytuj

Wiesław Mazurek napisał:
Witaj.Proszę o sposób i czynności wykonywane przy czyszczeniu Fapa.Pozdrawiam


W dziale instrukcje i porady jest wszystko opisane.
diagnostyka ****.
Partnerski Warsztat Serwisowy
               STAG

Offline Adam Zalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: w-wo
  • Posiadany samochód: citroen C5 2,2 HDI 2001
  • Miejscowość: w-wo
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #138 dnia: Czerwiec 03, 2010, 16:54:05 »
Witam,
może ktos zna specjaliste od usuwania fapa z okolic trójmiasta, bo do kalisza troche daleko.
pozdrawiam

Offline Jacek Bareja

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 678
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: C4 picasso grand 2.0 HDI MCP Exclusive 2007 r.
  • Miejscowość: Siedlce
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #139 dnia: Lipiec 16, 2010, 17:27:45 »
Cytuj

Jacek Gaj napisał:
Ja się FAP-a pozbyłem raz na zawsze w Łomiankach k. Warszawy.
Skosili mnie nieźle, ale problem jest już za mną - wszystko w porządku. Żadnych kontrolek itp. :-)


A mógłbyś kolego przesłać mi namiary do nich na priv,albo do jakiegoś innego serwisu z okolic Warszawy?Z góry dziękuję.
było Renault Scenic 2,0 16V;Opel Zafira 1,8;Peugeot 806 2,0T;BMW 316 i trochę dostawczaków...

Offline Jacek Bareja

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 678
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: C4 picasso grand 2.0 HDI MCP Exclusive 2007 r.
  • Miejscowość: Siedlce
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #140 dnia: Lipiec 23, 2010, 15:21:26 »
Nie wiem czy czytaliście artykuł w ostatnim Auto Świecie o filtrach FAP?Nawet dziennikarze motoryzacyjni przyznali,że to niedopracowany [color=ff0000]piii[/color],który przyspiesza zużycie silnika i zwieksza zużycie paliwa.Pokazuja nawet jak go usunąć z samochodu.To tylko potwierdziło maja ochotę usunięcia tego badziewia z mojego samochodu.To jak zna ktoś jakiś warsztat w Warszawie lub okolicy,który mi to możeprofesjonalnie usunąć?
było Renault Scenic 2,0 16V;Opel Zafira 1,8;Peugeot 806 2,0T;BMW 316 i trochę dostawczaków...

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #141 dnia: Lipiec 23, 2010, 15:52:27 »
W oklicach Wawy jest z pewnością ale cenowo tylko gość z okolic Kalisza jest bezkonkurencyjny. Sam z Łodzi tam pojechałem i taniej mnie wyniosło usunięcie niż w innych warsztatach w okolicach Łodzi. Napisałem na w innym poście że jestem po usunięciu FAP. Pan Adam ma ceny bardzo konkurencyjne i z reką na sercu mogę go polecić (Jastrzębniki k/Kalisza). Tym samym problem wakacyjny z filtrem zażegnany.

Pozdrawiam

Offline Michał Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: c5 II
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #142 dnia: Sierpień 05, 2010, 19:53:41 »
Cykanie przekaźników to procedura kompa włączająca dodatkowe obciążenie silnika np ogrzewanie szyby , wiatrak chłodnicy itp. Generealnie jak sie Fap wypala to autko "kombinuje" jak może

Offline Marek Korzeniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Sławatycze
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 2,0 2003
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Sławatycze
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #143 dnia: Sierpień 09, 2010, 07:55:40 »
Witam Panie i Panów tak jak w temacie ja sam fapa zregenerowałem i dolałem płynu eloys. Nie jestem człowiekiem ani z doświadczeniem ani po szkole nawet nie robię w tym fachu. Posiadam tylko garaż z kanałem komplet kluczy i troche oleju w głowie. Poczytałem dużo na temat fap gdyż kupiłem super wieloryba ale z Niemiec a tam nawet MK1 2,0 ma ten filtr. A więc przystąpię do setna sprawy: najpierw komunikat niski poziom płynu więc po kolei odkręciłem fap bez kombinacji podgrzewania stukania tylko Wd40 doba odczekana następnie mycie myjką małą przydomową filtra ok 2-3 godzin w różnych pozycjach i składanie. Później serwis peugota  ponieważ taki mam blisko płynu weszło 4 litry koszt 600 zł ale komunikatu o niskim stanie eloys nie udało się wykasować. I znów jazda kilka tygodni z komunikatem i kilka tygodni czytania forum  i znalazłem magika pod sandomierzem- miejscowość lipnik) klient wie co robi. 15 minut zabawy z komputerem i komunikatu brak na 160 tyś km mam spokój. Fapa się nie boje zapcha się odkręcę przemyje i tyle. Ale jednego pewien jestem jak wduszę gaz do podłogi nawet czarnej mgiełki nie zobaczą za mną. Ponadto dodam iż spalanie pięknie spadło nawet do 5.8-6,4 a to jest wieloryb kombi a i kucy dostał. Także jak sami widzicie to jest proste jak budowa cepa jeśli tylko wie ktoś jak to wygląda.


[color=006600]EDIT by Kris309:
nie piszemy CapsLockiem![/color]

Offline Jacek Bareja

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 678
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: C4 picasso grand 2.0 HDI MCP Exclusive 2007 r.
  • Miejscowość: Siedlce
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #144 dnia: Sierpień 19, 2010, 18:21:01 »
Ja właśnie dzisiaj przy okazji wymiany rozrządu poprosiłem w warsztacie,żeby mi wymontowali FAPa i przepłukałem go nieco(3 godziny walki),wyleciało z niego trochę sadzy i sporo jakiegoś beżowego osadu,który zatykał kanaliki w filtrze teraz pojeżdżę i zobaczę jaki będzie efekt tej operacji.W warsztacie trochę się ze mnie podśmiewali,bo w/g nich FAPa się nie płucze tylko wymienia ale co tam,spróbować warto.Trochę się tego zawsze wypłukało,podpowiem tylko,że sprężone powietrze bardzo pomaga usunąć to co tam siedzi,umiejętne obstukiwanie też.Nie miałem za wiele czasu bo bym jeszcze dokładniej to wypłukał ale śpieszyłem się do pracy,więc musiałem skończyć ale jeśli efekt jakikolwiek będzie to zawsze można to powtórzyć teraz już wiem jak to zdemontować,śruby są świeżo dokręcone więc nie powinno być problemów z ponownym odkręceniem.
było Renault Scenic 2,0 16V;Opel Zafira 1,8;Peugeot 806 2,0T;BMW 316 i trochę dostawczaków...

Offline Adam Hajkowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK2 HDI 16V,2006r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #145 dnia: Sierpień 20, 2010, 16:51:39 »
mam pytanko ...przejechane mam 130 tyś dziś wyświetlił mi się komunikat "niski poziom dodatku FAP" . Ile jeszcze razy mogę zatankować do pełna, lub ile kilometrów mogę śmiało zrobić, zanim nie podejmę decyzji czy usunąć FAP czy dolać płyn?  
Z góry dzięki ...pozdrawiam.

Offline Jacek Bareja

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 678
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: C4 picasso grand 2.0 HDI MCP Exclusive 2007 r.
  • Miejscowość: Siedlce
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #146 dnia: Sierpień 21, 2010, 15:32:46 »
Możesz tylko dolać płyn ,usuwać FAPa nie musisz póki komputer nie zacznie sygnalizować problemów z filtrem.
było Renault Scenic 2,0 16V;Opel Zafira 1,8;Peugeot 806 2,0T;BMW 316 i trochę dostawczaków...

Offline Adam Hajkowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK2 HDI 16V,2006r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #147 dnia: Sierpień 21, 2010, 16:01:30 »
No właśnie się zastanawiam, tylko nie ma gwarancji że jak doleje płyn, to za miesiąc nie zapali mi się komunikat, że filtr zapchany. :(

Offline Jacek Bareja

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 678
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: C4 picasso grand 2.0 HDI MCP Exclusive 2007 r.
  • Miejscowość: Siedlce
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #148 dnia: Sierpień 21, 2010, 16:51:49 »
To sobie przepłuczesz,łatwizna...
było Renault Scenic 2,0 16V;Opel Zafira 1,8;Peugeot 806 2,0T;BMW 316 i trochę dostawczaków...

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #149 dnia: Sierpień 30, 2010, 16:35:10 »
FAP wywalony u Pana A. pod Kaliszem. spalanie spadło mi o około 1 litr. MAM na handel ten płyn eloys nie wiem ile go tam jest ale sporo bo wsadzałem tam palucha który ledwo mi sie zmieścił i wyciągałem mokrego. Jak są jacyś chetni to GG 2884954. Ewentualnie wymienię na karabin granat lub coś takiego co służy do napadów na banki
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika