Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES  (Przeczytany 63362 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr Czerwiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1,6 hdi 2006
  • Miejscowość: wrocław
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 25, 2009, 14:32:15 »
Ma ktoś namiary na fachowca który dokonał by aborcji na Fapie we Wrocławiu

Pozdrawiam

Offline Lucjan Dzumla

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 329
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: C4 GP II; C3 III
  • Miejscowość: Opole
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 25, 2009, 20:25:42 »
Pewnie zaraz zwalą się na mnie gromy w odpowiedziach, ale zapytam zwolenników wycinania FAPa: co z ekologią? To, że właściciele aut innych marek z dieslem dymią sadzą nie oznacza, że Cytrynki też muszą! Fakt, nie jest to tanie, ale przecież wszyscy wiedzieliśmy kupując nasze Cepiątki z FAPem, co nas czeka. Ja mam satysfakcję, że mój wieloryb mniej zatruwa otoczenie niż wyprzedzany przeze mnie Pasek ;)
---
były C5 Break I, C4GP I, C3 II

Offline Krzysztof Jagła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Lanos - już na złomie, Citroen C5 Break 2,2 HDI 2001r. - rozbity, aktualnie C5MkIII 2,0HDI 2009r Tourer
  • Miejscowość: Maniów k. Szczucina
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 25, 2009, 22:37:44 »
Z tą ekologią, to jak zwykle nie do końca wiadomo... to tak jak ze sztucznymi futrami - powodują więcej szkód (śmierci zwierzątek) niż te naturalne. Z FAP-em autko mniej wydziela cząstek stałych, ale przy wypalaniu wydzielają się produkty spalania tychże, a także występuje zwiększone zużycie paliwa - czyli dodatkowe szkody w środowisku... Ciekawe czy ktoś to kiedyś dokładnie policzył, czy to kolejny chwyt marketingowy.

Offline Adam Sokal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Break NO_FAP 2002r
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 26, 2009, 07:58:31 »
Co do ekologi..
1
Różnica miedzy E3 a E4 dotyczy tylko cząstek stałych, E3 30g a E4 25g.  Tak dla porównania, jeden statek podczas jednego rejsu wytwarza ponad 8ton cząstek stałych. Zatem zmniejszenie ilości rejsów tankowców o 5% spowodowało by że ilość wytwarzanych cząstek stałych spadała by o tyle ile wytwarzają wszystkie samochody diesla w EU. Tym czasem Europa coraz więcej importuje z Chin..
mhm.. Kupujesz dalekowschodnie produkty?
2
Jeśli ekologia jest tak ważna to może trzeba było kupić benzynkę? I jeszcze na LPG przerobić? To najczystsze obecnie paliwo do napędu pojazdów dające przyzwoite osiągi...

Rozumiem ekologię ale nie dajmy się zwariować bo ocieramy się o kołtuniarstwo...

Pozdrawiam

Offline Lucjan Dzumla

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 329
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: C4 GP II; C3 III
  • Miejscowość: Opole
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 29, 2009, 09:16:49 »
"Kołtuniarstwo" mówisz?
Spodziewałem się takich odpowiedzi.
Gdybym był zawziętym ekologiem nie jeździłbym w ogóle samochodem. Ale skoro mogę bez większego wysiłku zrobić coś żeby szkodzić mniej, to to robię. Zakręcam kran w czasie wycia zębów, wyłączam niepotrzebne światło i nie biorę jednorazowych foliówek w sklepie. Globalnie nie ma to znaczenia  (napiszesz pewnie że śmieci z tankowców, dziura ozonowa z samolotów, Chińczycy...itp), ale skoro mam okazję szkodzić mniej, to czemu nie?
Cytrynę kupiłem nie ze względu na FAP. Ale skoro już go mam, to pewnie go nie wytnę. Kupując to auto wkalkulowałem w cenę koszt FAPa.
---
były C5 Break I, C4GP I, C3 II

Offline Adam Sokal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Break NO_FAP 2002r
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 29, 2009, 17:52:29 »
Na szczęście mamy wolność wyboru:). Jeśli chcesz płacić więcej ale popierać ekologię to dobrze. Ja też staram się popierać ekologie tyle że wówczas kiedy rachunek ekonomiczny ma sens...  i dlatego zdemontowałem FAP bo tu ten rachunek się nie domyka.

Pozdrawiam

Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 29, 2009, 18:41:54 »
Witam jestem posiadaczem kanapy i obecnie mieszkam w Niemczech i ja mam podobny kłopot z filtrem z tym że prucz non stop komunikatem że spaliny są,, nie tak,, to ostatnio doszedł nowy abs i esr są zablokowane co daje że silnik jest w stanie serwisowym .Czy ktoś się spotkał z czymś takim?(na serwisie powiedzieli mi że jak wymienie fab to wszystko wróci do normy)czy mówią prawdę? I czy z czymś takim mogę jechać do Polski?Proszę pomóżcie co dalej z tym robić głównie to chodzi o dojechanie do Polski(1400km)

jacekczewa1

  • Gość
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 29, 2009, 20:15:17 »
z ta ekologia z naszej kieszeni to jak z akcjami charytatywnymi - pani X lub pani Y daje kase potrzebujacym ale zebraną od nas przy okazji pobierając sobie prowizje na działalnośc fundacji.....i zapewniając sobie stanowisko pracy ....

Offline Adam Sokal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Break NO_FAP 2002r
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 29, 2009, 20:46:33 »
Cytuj

Jarosław Bulik napisał:
Witam jestem posiadaczem kanapy i obecnie mieszkam w Niemczech i ja mam podobny kłopot z filtrem z tym że prucz non stop komunikatem że spaliny są,, nie tak,, to ostatnio doszedł nowy abs i esr są zablokowane co daje że silnik jest w stanie serwisowym .Czy ktoś się spotkał z czymś takim?...)


Tak, typowe objawy przejścia w tryb awaryjny. Można w ten sposób jechać ale za szybko nie pojedziesz, do tego samochód będzie niemiłosiernie kopcić (pewnie kłopoty z policją). Nie polecam jazdy na "service" 1400km.
Niepokojące jest to że nie piszesz nic o Antipolition Fallout co jest typowym błędem wynikającym z niewydolnego FAP. Można więc wyciągnąć wniosek że tryb serwisowy włączył się z innego powodu...

Zresztą w moim przypadku zapchanie FAP było objawem uszkodzenia przepływomierza i lewego powietrza... Być może u Ciebie jest podobnie?

Pozdrawiam

Offline Piotr Nowicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C4P 1.6HDi '10/ C5 II 1.6HDi '05
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 03, 2009, 11:45:50 »
Proszę o PM namiary na kogoś kto mi usunie FAP, z Krakowa, Katowic, czy okolic Krakowa
tak tak tak to właśnie ja

Offline Mariusz Fałczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Choszczno
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Choszczno
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 08, 2009, 19:51:01 »
Prosze o namiary do czarodzieja od FAP-a w Zachodnipomorskim. W najblizszych 20000 spodziewam sie konieczności zabrania się za to ustrojstwo.

Offline Bogusław Tęgi

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: szczecin
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDI III
  • Miejscowość: szczecin
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 09, 2009, 14:31:05 »
czy to mit z tym FAPem czy naprawde tak sie sypią po ??kkm
dziś pytałem o auto w komisie-przebieg 160kkm i o FAPa a klient mówi że to kilka osób puściło famę i się tak rozniosło,że wszyscy teraz pytają o ten filtr.
I jeszcze powiedział,że problem mają ci co tankują z niepewnych stacji.Więc jaka jest prawda????
opel manta,f126,tawrija,kia,focus,C5 -1,6HDI,C5 2,0  HDI III

  • Gość
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 09, 2009, 16:25:01 »
Nie sypią się, ale jak każdy filtr wymagają wymiany/regeneracji/mycia co 80-120 kkm. Dochodzą do tego koszty płynu eloys i jego wymiany. Nikt nie chce FAP-a bo bez niego jest taniej.
Poza tym tak naprawdę to FAP nie jest ekologiczny, zanieczyszcza środowisko bardziej niż tradycyjny wydech tylko z katalizatorem.

Offline Adam Sokal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Break NO_FAP 2002r
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 09, 2009, 18:06:41 »
Problemy z FAP pojawiają się zwykle po 120 - 160 kkm. Dolewanie Eloysu (650zł za 5L) co 80 kkm. Do tego dochodzą problemy przy innych awariach przy których silnik zaczyna generować więcej dymu. Pad przepływki, fap do czyszczenia, lewe powietrze z powodu przetartego węża gumowego, FAP do czyszczenia.... generalnie po 160 kkm to zaczyna szwankować i zaczynają sie problemy.
Natomiast wymontowanie FAP to 450zł wiec jak auto jest ok to niech Cię to nie zniechęca! :)

Powodzenia

Pozdrawiam

Offline Mariusz Krol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Bristol
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDI exclusive SE TOTR
  • Miejscowość: Bristol
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 09, 2009, 19:53:54 »
Cytuj

Janusz Radzienczak napisał:
Poza tym tak naprawdę to FAP nie jest ekologiczny, zanieczyszcza środowisko bardziej niż tradycyjny wydech tylko z katalizatorem.


to niby czemu go tam wstawili? jakim cudem auto zostalo dopuszczone do sprzedazy?   czyzby tylko chodzilo o podniesienie kosztow ekspoatacyjnych?? nie sądzę   ale i nie zaprzeczam ze to tez moglo byc na celu poza ekologią..
"...To tak jak byście drodzy internałci zajadali sie przez 10 lat niemieckim smalcem a potem spróbowali francuskiej szynki..."  "...Na gaz są kuchenki a nie samochody..." forever HDi

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 09, 2009, 23:13:26 »
FAP nie jest od tego aby byc ekologicznym albo takim nie byc. To poprostu filtr ceramiczny, ktory ma zatrzymywac/magazynowac tak szkodliwe czastki sadzy jakie generuje silnik diesla. Potem w wyniku chwilowego podniesienia temperatury spalin (odpowiednio wysterowany silnik) nastepuja spalenie czastek sadzy.
Oczywiscie w aucie z FAP (czy innym filtrem czastek sadzy) wystepuja tez standardowy katalizator (lub dwa) jak w silnikach bez filtra czastek sadzy.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 10, 2009, 10:23:44 »
Już sam fakt istnienia FAP w samochodzie zwiększa zanieczyszczenie środowiska przez spalanie dodatkowych ilości paliwa na wypalanie sadzy. Do tego dochodzi szkodliwy wpływ na środowisko przy produkcji tego filtra (węglik krzemu), przy produkcji dodatku eloys, szkody górnicze przy pozyskiwaniu głównego składnika eloys - ceru.
Jedyny zysk to zminiejszenie zapylenia sadzą (w naturalnych warunkach i tak ulega szybkiej biodegradacji) istotne w obszarach o dużym zagęszczeniu samochodów, jak na przykład centrum Berlina.
W Polsce użyteczność FAP jest wątpliwa. A w małych miastach i wsiach - żadna.
FAP ma pozytywny aspekt dla tych, którzy nim handlują i serwisują go. Jest towar, jest serwis, jest kasa.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 10, 2009, 21:52:56 »
Wiesz, tak to mozna powiedziec o kazdym skladniku wchodzacym w sklad budowy kazdego auta...
Jak chce sie byc tak proekologicznym to niestety ale trzeba zrezygnowac z posiadania auta... albo rybki albo p....
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 10, 2009, 23:28:46 »
Zgadzam się. Ale na automatyczną skrzynię biegów, która nieźle przyczynia się do zanieczyszczenia spalinami środowiska nikt nie mówi że jest proekologiczna. O FAP tak właśnie się mówi, a ekologiczny on nie jest.
Apropos dymienia. Zauważyłem że komunikat "clean diesel filter" pojawia się o wiele częściej kiedy tankuję "lepsze" paliwo. Ostatnio po tankowaniu verva i v-power co kilkadziesiąt kilometrów. Na zwykłym bezsiarkowym ON ze statoila komunikaty te sa rzadkością. Czy zaobserwowaliście to samo? Czy to "lepsze" paliwo jest naprawdę lepsze dla silników HDi?

Offline Adam Sokal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Break NO_FAP 2002r
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 11, 2009, 09:26:38 »
Tankowałem paliwo Verva i kiedy miałem FAP i obecnie. Generalnie przy FAP było tak że po Vervie było nieco więcej spokoju. Znaczy, później wołał o czyszczenie filtra. Co w przypadku częstych, krótkich jazd było istotne. Ponad to silnik nieco ciszej chodzi. Innych różnic nie zauważyłem.

Pozdrawiam

Offline Tomasz Machura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Miasteczko Śląskie
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.0 16V (2004)
  • Miejscowość: Miasteczko Śląskie
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 05, 2009, 23:35:53 »
Cytuj

Janusz Radzienczak napisał:
Apropos dymienia. Zauważyłem że komunikat "clean diesel filter" pojawia się o wiele częściej kiedy tankuję "lepsze" paliwo. Ostatnio po tankowaniu verva i v-power co kilkadziesiąt kilometrów. Na zwykłym bezsiarkowym ON ze statoila komunikaty te sa rzadkością. Czy zaobserwowaliście to samo? Czy to "lepsze" paliwo jest naprawdę lepsze dla silników HDi?

Przejechałem ponad 35kkm (na liczniku jest już ponad 200kkm) moim wielorybem i nigdy nie widziałem tego komunikatu, zauważyłem natomiast co jakieś 500-700 km charakterystyczne "cykanie" jakiegoś przekaźnika po lewej stronie, po kilkunastu kilometrach "cykania" uspakaja się i znowu jest cisza. Początkowo myślałem że to od dawkowania dodatku do paliwa, ale dowiedziałem się na tym forum że dodatek jest dozowany po tankowaniu. Na karteczce z serwisu jest coś o FAP-ie przy 249kkm, auto sprowadzone zza Odry. Czy to cykanie to czyszczenie filtra?
Były:
ZX 1.4i
Opel Astra F 1.6i 16V
Citroen C5 MkI Exclusive 2.2HDi
Skoda Octavia 1.6i
Jest: Citroen C5 MkII 2.0 16V Break

  • Gość
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 06, 2009, 22:32:34 »
Myślę że nie. Czyszczenie filtra realizowane jest przez dodatkowy wtrysk paliwa w fazie wydechu i sterowane jest komputerem, więc przekaźnik chyba nie jest potrzebny.

Offline Tomasz Machura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Miasteczko Śląskie
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.0 16V (2004)
  • Miejscowość: Miasteczko Śląskie
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 06, 2009, 22:46:42 »
Hmm, może i nie, ciekawi mnie jednak co cyka? Pożyjemy zobaczymy, może ktoś wie co powoduje to dziwne cykanie, podobne do przekaźnika?
Były:
ZX 1.4i
Opel Astra F 1.6i 16V
Citroen C5 MkI Exclusive 2.2HDi
Skoda Octavia 1.6i
Jest: Citroen C5 MkII 2.0 16V Break

  • Gość
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 28, 2009, 08:43:50 »
Trochę sobie ostatnio poczytałem i okazuje się że to cykanie może mieć jednak związek z wypalaniem sadzy w FAP. Otóż aby zwiększyć temperaturę spalin w warunkach małego obciążenia silnika kalkulator wtrysku może włączać dodatkowe obciążenie: ogrzewanie szyby tylnej, wentylatory chłodnicy i świece żarowe. To cykanie może być więc odgłosem włączanych przekaźników.

  • Gość
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 28, 2009, 21:26:00 »
witam koledzy podajcie mi namiary na fachowca na ślasku co zajmie sie moją cytrynka i fapem moj e mail to [email protected]