Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Dakar?  (Przeczytany 15752 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Re: Dakar?
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 04, 2009, 20:25:44 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:

PS. Pamietam jak jakies 10 lat temu zaczely sie pojawiac uzywane Xsary I VTS 163 to byly one wyraznie tansze niz ZX Mk2 16V 163 (mozna powiedziec, ze ceny tego ZXa byly przez jakis czas niemal kolekcjonerskie).


Ludzie już wtedy zaczęli doceniać co lepsze ;) Xsarze mocy nie przybyło, za to kg już tak. Właściwości jezdne były gorsze, mimo tego samego zawieszenia.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Dakar?
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 04, 2009, 20:36:55 »
Masa wszystkich trzech auta z XU10J4RS byla praktycznie taka sama czyli okolo 1200 kg (lzejsza bo wazaca okolo 1160 kg byla tylko 306 GTi6 w wersji Rallye ale ona byla fabrycznie zubozona na wyposazeniu - chodzilo o to aby obnizyc cene auta, ktore dalej mialo byc przygotowywane do sportu). Zawieszeniowo najlepiej zestrojona byla 306 GTi6, do dzis to auto jest uwazane za wzor tego jak prowadzic powinien sie kompakt (gdyby nie fatalne wnetrze i paskudne fabryczne opony Pirelli P6000 oraz kontrowersyjna 6 biegowa skrzynia to bylby niemal ideal jesli chodzi o mocnego kompakta lat 90-tych). Citroenowi nie udalo sie wypracowac kompromisu pomiedzy komfortem a nadsterownoscia (w Xsarze II nieco poprawiono komfort ale jeszcze bardziej auto stalo sie nadsterowne).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Re: Dakar?
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 04, 2009, 20:40:10 »
wydawało mi się że xsara jest 50 kg cięższa,

a nie wiesz może Piotrek jaka jest masa zwykłego 16V? W jednych źródłach podają 1090, w innych 1140. Ja mam np. w dowodzie wbite 1090.. ale to co jest w dowodzie świadczy często o niewiedzy urzędników :p

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Dakar?
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 04, 2009, 20:48:42 »
Starszy 16V wazyl wlasnie okolo 1140, okolo 1100 wazyl Volcane 1.9. Trzeba brac pod uwage, ze w latach 90-tych podawane dane przez producentow co do przyspieszen, masy itp byly czesto podawane w/g roznych norm (dzis podaje sie mase minimalna danej wersji auta ale gotowego do jazdy wraz z zatankowanymi wszystkimi plynami w/g norm EEC a w niemczech podaje sie dodatkowo minimalna mase auta powiekszona o ciezar kierowcy o wadze 75 kg ale jest to u nich zaznaczone w specyfikacjach aut).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Re: Dakar?
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 04, 2009, 20:53:36 »
no i pewnie skrajne wersje wyposażenia to różnica dodatkowych kilkudziesięciu kg.

Fajnie by było gdzieś znaleźć rozpiskę ile waży klima, szyberdach, abs itd ;)

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Dakar?
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 04, 2009, 22:11:00 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Masa wszystkich trzech auta z XU10J4RS byla praktycznie taka sama czyli okolo 1200 kg (lzejsza bo wazaca okolo 1160 kg byla tylko 306 GTi6 w wersji Rallye ale ona byla fabrycznie zubozona na wyposazeniu - chodzilo o to aby obnizyc cene auta, ktore dalej mialo byc przygotowywane do sportu). Zawieszeniowo najlepiej zestrojona byla 306 GTi6, do dzis to auto jest uwazane za wzor tego jak prowadzic powinien sie kompakt (gdyby nie fatalne wnetrze i paskudne fabryczne opony Pirelli P6000 oraz kontrowersyjna 6 biegowa skrzynia to bylby niemal ideal jesli chodzi o mocnego kompakta lat 90-tych). Citroenowi nie udalo sie wypracowac kompromisu pomiedzy komfortem a nadsterownoscia (w Xsarze II nieco poprawiono komfort ale jeszcze bardziej auto stalo sie nadsterowne).

Piotrek, a czym się zawiecha w GTI6 rózni od 16v/VTS? Belka ma może inne drążki skrętne, czy jak to rozwiązali? I czym to prowadzenie aż tak odbiega od ZXa? Jest bardziej neutralny? Jak się ma do prowadzenie np. focusa uznawanego za króla prowadzenia kompaktów (mnie do gustu nie przypadł..)?

Fajnie byłoby gdzieś dorwać tanie GTI6 na dawcę do ZXa... szkoda, że prawie ich nie ma na sprzedaż, albo są w "sporych" cenach...

Co do wagi- mój waży, wg dowodu, 1090kg, a na wadze (z gazem, dwoma pełnymi bakami i standardową zaw. bagażnika) wyszło 1178 (czy coś koło tego).
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Dakar?
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 04, 2009, 23:48:31 »
Sa pewne subtelne roznice w budowie zawieszenia ale glownie sprawa dotyczy zestrojenia elementow sprezynujacyh i amortyzujacych. Do tego dochodzi jeszcze kwestia ciut innej geometrii kol. Takie niuanse powoduja, ze niby to samo auto z budowy mechanicznej, te same rozwiazania techniczne a jednak jezdzi inaczej. Focus swietnie sie prowadzi ale po rownym, czasem brak mu poprostu odpowiedniej dawki komfortu. 306 GTi6 zapewniala odpowiednia dawke komfortu przy jednoczesnym swietnym prowadzeniu, bardzo neutralnym z niewielka podatnoscia na nadsterownosc (latwa do opanowania choc moze nie dla niemcow bo oni wola auta podsterowne). Dlatego ten swietny hot-hatch lat 90-tych pozostanie niezbyt tanim i niezbyt latwym w zakupie autem (oczywiscie mowa o autach bez "przeszlosci" ) i niezbyt tanim w utrzymaniu ze wzgledu na nietypowa i niezbyt trwala skrzynie 6 biegowa. Przyznam, ze zawsze mialem slabosc do 306 GTi6 i 106 S16/Saxo VTS 16V (najlepsze maluchy konca lat 90-tych i poczatku XXIw.) :)
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Tomasz Ważyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: ZX 16V
Re: Dakar?
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 13, 2009, 19:14:55 »
Marcin- dopiero teraz miałem czas zajrzeć na forum. Jeśli zdążysz to przeczytać w Warszawie to dawaj znać. Mój tel 0-501 806 150
Piotr- o to właśnie mi chodzi, żeby dojść dlaczego wersja którą posiadam nazywana jest "Dakarem". Skąd się to wzięło? Na razie nic nie znalazłem. Może Ty coś wiesz?
Biszkoptowy Bogacz

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Dakar?
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 19, 2009, 16:42:58 »
Tak po pierwsze to chcialem zapytac co sie stalo, ze ten temat wyladowal na podforum poswieconym sprawom elektrycznym :)
Co do tego mitycznego "Dakara" to mysle, ze gdzies ktos mial jakas inicjatywe wlasna (moze jakis dealer, moze jakis importer Citroena w jakims kraju) i postanowil wyroznic ten model na zakonczenie bardzo udanych wystepow Citroena w Dakarze. Jak wiadomo w latach 1994-1996 Citroen trzy razy pod rzad wygral Dakar a jednoczesnie rok 1996 byl ostatnim rokiem udzalu Citroena (i grupy PSA) w rajadach Dakar. Kilka miesiecy po ostatnim Dakarze (styczen 2006), Citroen zaczal sprzedaz ZX Mk2 2.0i 16V 163 KM.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Dakar?
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 13, 2010, 15:19:41 »
Cytuj

Gość napisał:
ZX odnosił sukcesy ZX'em rallye raid w wyścigu dakar. Na koniec produkcji postanowił to uczcic i wypuścił limitowaną wersje dakar (która tak naprawdę nie miała nic wspólnego z rallye raid). Od zwykłej 16v różniła się silnikiem (od xsary vts, już bez ACAV), większymi hamulcami i innymi detalami.


Tak w ogóle to pozdrawiam. Ostatnio się za tobą przyciąłem na siekierkowskim, tylko Ty pojechałeś w powsińską a ja w czerniakowską.. nawet Ci się zbiera ta maszyna :)


Marcin Jankowski miał na silniku napis rallye raid w poprzednim ZXie. Teraz już go nie ma tzn ani napisu ani auta

Cytuj

Piotr Woźniak napisał:
DAKAR miał na błotnikach stosowną naklejkę- "Beduina"- logo imprezy- nie było za to 2.0i.


nie wiem czy to wiarygodne co piszesz
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Bailieborough/Gryfice
  • Posiadany samochód: ZX 2.0 16v 157PS i 181Nm
  • Miejscowość: Bailieborough/Gryfice
Re: Dakar?
« Odpowiedź #60 dnia: Kwiecień 13, 2010, 16:13:49 »
to co było na silniku było robione przez poprzedniego właściciela:D a Dakara nadal mam tylko nr VIN troszkę się różni:D
Marcin Jankowski
ZX 2.0 16V 157PS i 181Nm 20.09.1996r. idealny stan

Offline Tomasz Ważyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: ZX 16V
Re: Dakar?
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 13, 2010, 17:55:13 »
Dla mnie sprawa się wyjaśniła. Ponieważ nie trafiłem na absolutnie żadne wiarygodne źródło uznałem, że nie ma wersji "Dakar". Jest po prostu 2.0i 16V drugiej generacji i tyle. Ktoś musiał po prostu użyć tego określenia a inni bez zastanowienia to powtarzają.
Biszkoptowy Bogacz