Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Halogeny jako Światła dzienne  (Przeczytany 43980 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Machura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Miasteczko Śląskie
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.0 16V (2004)
  • Miejscowość: Miasteczko Śląskie
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 02, 2009, 17:31:17 »
No i widzę że dyskusja zaczęła powracać na właściwy tor - techniczny. W związku z pojawieniem się nowych zainteresowanych i kawałkiem bałaganu w postach o ekonomii i opłacalności (które tylko wprowadziły niepotrzebny chaos i każdy miał w nich trochę racji) wrzucam jeszcze raz schemat przekaźników do zastosowania przy podłączeniu świateł dziennych wraz z opisem działania.
@Marek nie wiem czy próba wmontowania LED-ów w reflektor będzie w zgodzie z przepisami i homologacjami, a chcemy aby światła spełniały te wymogi.
Co do włączenia opcji p. mgielnych godne zastanowienia, tylko jak powyżej - czy będzie zgodnie z przepisami to samo dotyczy włączenia włókien drogowych na 1/2 mocy - temat wart zbadania pod kątem przepisów i homologacji w poniższym linku do reflektorów dziennych gość pisze że po takim magicznym przerobieniu drogowe tracą homologację hmm, może i tak jest.
Póki co zamieszczam jeszcze raz schemat połączeń przy zastosowaniu np. takich reflektorów zgodne z homologacją i można je zamontować częściowo wycinając oryginalne czarne kratki na halogeny, taki montaż spełni wszystkie wymagania co do wymiarów montażu dziennych.
Sposób podłączenia przedstawia poniższy schemat:
Po uruchomieniu silnika napięcie w obwodzie bezpiecznika F15 włączy światła dzienne (za pomocą przekaźnika 2), po załączeniu świateł mijania napięcie w obwodzie bezpiecznika F9 lub F10 odetnie przekaźnikiem 1 dopływ prądu do przekaźnika 2 tym samym wyłączając światła dzienne. Zasilanie bezpośrednio z zacisku akumulatora z odpowiednim bezpiecznikiem w obwodzie. Wszystko zgodnie z wymogami i homologacją.
Były:
ZX 1.4i
Opel Astra F 1.6i 16V
Citroen C5 MkI Exclusive 2.2HDi
Skoda Octavia 1.6i
Jest: Citroen C5 MkII 2.0 16V Break

Offline Andrzej Orych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Staśków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 '02 2.0 LPG
  • Zainteresowania: elektronika, audio
  • Miejscowość: Staśków
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 02, 2009, 18:38:41 »
Schemat już dopracowany na tip-top.
Andrzej Orych
C5 2.0 LPG
mazowsze

Marek_S

  • Gość
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 02, 2009, 20:49:04 »
eeeee nie .... to jest bez sensu .... ok jutro narysuje schemat . Bo ... wystarczy zrobic przekaznik zmieniajacy istniejace polaczenia swiatel na rownolegle lub szeregowe . Postaram sie jutro narysowac schemat .

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 02, 2009, 23:36:37 »
Cytuj

Tomasz Machura napisał:

@Marek nie wiem czy próba wmontowania LED-ów w reflektor będzie w zgodzie z przepisami i homologacjami, a chcemy aby światła spełniały te wymogi.
Co do włączenia opcji p. mgielnych godne zastanowienia, tylko jak powyżej - czy będzie zgodnie z przepisami to samo dotyczy włączenia włókien drogowych na 1/2 mocy - temat wart zbadania pod kątem przepisów i homologacji w poniższym linku do reflektorów dziennych gość pisze że po takim magicznym przerobieniu drogowe tracą homologację hmm, może i tak jest.


Przepisy jasno okreslaja kiedy mozna jezdzic na swiatlach przeciwmglowych, wiec ta opcja zupelnie odpada.
Drogowe pelniace podwoja role czyli drogowych gdzie zarowka swiecie pelna moca i role swiatel dziennych gdzie zaroka swieci slabiej (przepisy okreslaja jaka ma byc jasnosc i powierzchnia swiatel dziennych) wystepuja w przyrodzie ale aby to bylo zgodne z przepisami to musi tez na reflektorze wystepowac odpowiednie oznaczenia dla swiatel dziennych.
Przerobka reflektorow polegajace na ich modyfikacji czyli dodawniae LEDow czy innych zrodel swiatla lub zmiana zrodel swiatla na inne niz te do ktorego lampa jest homologowana tez jest z przepisami na bakier.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 02, 2009, 23:53:13 »
Piotrze z tego wynika, że opcja z postu #27 byłaby dobra, bo spełnia oczekiwania świateł dziennych, które wcześniej poruszyłeś, ale problem pojawia się w momencie zgłoszenia się na stacji diagnostycznej.
No chyba, że by odłączyć kosteczkę przed wjazdem na kanał ;-)
Swenson

Offline Tomasz Machura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Miasteczko Śląskie
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.0 16V (2004)
  • Miejscowość: Miasteczko Śląskie
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 03, 2009, 08:45:36 »
Marcin może i spełnia oczekiwania, ale nasze reflektory nie mają homologacji RL, więc obniżanie mocy świateł drogowych jest niezgodne z przepisami. Zresztą sam piszesz o odłączaniu układu przed przeglądem technicznym.
Marek przełączanie równoległe/szeregowe kojarzy mi się z tym co powyżej napisałem, obniżeniem mocy świateł drogowych, nie jest to zgodne z przepisami jeżeli reflektor nie ma homologacji RL, ale poczekamy na schemat i zobaczymy, może masz po prostu inny pomysł i nie zrozumiałem do końca.
Były:
ZX 1.4i
Opel Astra F 1.6i 16V
Citroen C5 MkI Exclusive 2.2HDi
Skoda Octavia 1.6i
Jest: Citroen C5 MkII 2.0 16V Break

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 11, 2009, 23:27:44 »
Do Pawła :
Ja Ci powiem jakie są "ZA" montowania świateł dziennych:
nie chodzi tu tylko o koszty- chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo, a jednocześnie samo jeżdżenie na światłach cały rok uważam za bezsensowne z niżej wymienionego powodu:

Światłami zapewniającymi bardzo dobrą widoczność pojazdów w dzień są światła dzienne. Ich zadaniem NIE jest oświetlanie drogi, mają być zauważone wtedy, gdy bryła pojazdu zlewa się z tłem lub ginie w poświacie słońca.[color=CC0033]Konstrukcja świateł dziennych zapewnia skierowanie słabej wiązki światła wprost „w oczy” kierowcy pojazdu nadjeżdżającego z naprzeciwka, nie zaś oświetlanie fragmentu drogi przed pojazdem.[/color]  Wiązka jest na tyle słaba, aby nie oślepiać, ale na tyle silna, aby zdecydowanie odróżniać się od naturalnego światła dziennego.


DZIENNE
MIJANIA


I chyba się zgodzisz, że z dziennymi jednak o wiele lepiej widać??

Offline Marcin Rycicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xm 2.9V6 '98
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 12, 2010, 17:13:33 »
Oto efekty mojej prawie 3 godzinnej pracy na mrozie ;-). Całość instalacji spełnia wymogi ECE-R87 (homologacje RL i E). Wsiadam, przekręcam kluczyk i jadę nie martwiąc się o światła ("Automatic headlights active"). ;-)
::Citroen Xm : Najszybsze żelazko na świecie!::

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #83 dnia: Luty 12, 2010, 20:08:42 »
Witam.
Efekt bardzo dobrze wygląda.
Możesz zdradzić więcej szczegółów?
Jakie to lampy? Oryginalne czy kombinowane?
Sposób podłączenia - gotowy zestaw, czy samoróbka.
Jestem bardzo ciekaw także ceny tego zestawu, no i gdzie można go nabyć.
Pozdrawiam
Swenson

Offline Michał Fijewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDi Exclusive [MKI '02]
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 12, 2010, 20:19:48 »
Marcin, moim zdaniem rewelacja. Gratuluję. Zdradź tajemnicę, jakie lampy włożyłeś w te zaślepki. Przyznam się, że długo szukałem aby tam coś wpakować i nic mi nie pasowało (przynajmniej wirtualnie).

Offline Marcin Rycicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xm 2.9V6 '98
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 12, 2010, 20:49:40 »
Zastosowałem tutaj zestaw firmy Mycarr SJ-288E typ 2 z automatem wł/wył dzienne. Bardzo dobre wykonanie, obudowa lamp metalowa z odprowadzeniem ciepła (4 diody smd 1W każda). Hella czy Philips nie powstydziłyby się tego produktu ;-) Świecą bardzo dobrze, co zresztą widać na zdjęciach.

Zestaw do nabycia m.in na alledrogo szukaj allegro, osobiście kupiłem TU
Cena może wydać się zaporowa (nie wiem dlaczego dla okrągłych jest o wiele wyższa :-() ale raz się żyje. Satysfakcja z montażu bezcenna ;-)
 
 Kable należało podłączyć do +/- akumulatora oraz do + postojowych.  Otwór oryginalny (był za mały) potraktowałem okrągłym pilnikiem do drewna a zaślepki "pociąłem" starą lutownicą. Teraz wiem, że lepszym rozwiązaniem będzie przewiercenie wyżynarką o odpowiedim fi. Mocowanie przedłużyłem kawałkiem plastiku, montowanym do górnego zagięcia wnęki, by lampy schowały się wewnątrz zderzaka. Powycinane zaślepki i lampy (by nie rozregulowało się położenie) podkleiłem silikonem przezroczystym.
::Citroen Xm : Najszybsze żelazko na świecie!::

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #86 dnia: Marzec 02, 2010, 19:45:30 »
o ile jeszcze to podłużne są do przyjęcia, to te okrągłe dla mnie są nieporozumieniem
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

Offline Zbigniew Flaszyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Wiedeń
  • Posiadany samochód: C5 Break SX 2,0 HDI 2002;MKI
  • Miejscowość: Wiedeń
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #87 dnia: Marzec 02, 2010, 20:58:04 »
Zgadzam sie z Twoja opinia i dorzucam swoje trzy grosze: z tego co widac na zdjeciu te prostokatne nie spelniaja wymogow - za mala odleglosc miedzy swiatlami
zfla

Offline Tomasz Goszczyński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #88 dnia: Marzec 14, 2010, 22:40:52 »
Panowie,
Zamontowałem taki sam zestaw świateł dziennych (Mycarr) do C5 MKII ale jest problem. Światła nie załączają się po uruchomieniu silnika. W postojówkach zamiast oryginalnych H6W mam zamontowane diody led a instalacja dziennnych jest +/- akumulator i + postojówki właśnie. I jest jeszcze jedna uwaga: diody w postojówkach zapalają się zawsze po otwarciu samochodu - świecą bardzo słabiutko a gdy włączę światła zapalają się normalnym światłem. Tak samo jest po wyłączeniu silnika - diody w postojówkach słabo świecą jeszcze przez jakiś czas po czym gasną. Może kwestia niezałączania się moich świeżo zamontowanych świateł dziennych ma z tym fakteem jakiś związek?
Ma ktoś może doświadczenie w tej kwestii??

Offline Jarosław Majorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0HDI 2005
  • Zainteresowania: motoryzacja, poligrafia
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #89 dnia: Marzec 14, 2010, 23:35:26 »
Ja również zamontowałem led w postojówkach. Efekt jest zupełnie taki jak u Ciebie. Pozostałe światła mam oryginalne myślę, że ma to związek z małym poborem prądu przez led lub, że są na prąd stały. Ale się nie przepalają, i troszkę lepiej się prezentują.

Offline Tomasz Goszczyński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #90 dnia: Marzec 15, 2010, 10:04:29 »
Czyli jest to efekt normalny przy diodach. Zastanawiam się skąd się bierze prąd (nawet taki mały) w obwodzie postojówek nawet gdy są wyłączone światła i czy to może mieć wpływ na działanie świateł dziennych a raczej przekaźnika do nich.

Offline Jarosław Majorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0HDI 2005
  • Zainteresowania: motoryzacja, poligrafia
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #91 dnia: Marzec 15, 2010, 18:39:42 »
Zwróć uwagę, że po jakimś czasie gdy te postojówki gasną słychać jak rozłączy się jakiś przekanik. Jest to związek tylko z postojowymi zastąpionymi tymi ledami i parametry led to powodują, dzienne nie mają na to wpływu.
Pozdrawiam.

Offline Tomasz Goszczyński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #92 dnia: Marzec 15, 2010, 21:46:52 »
Ja tak naprawdę staram się dojść do tego dlaczego światła dzienne, które podłączyłem analogicznie jak kolega Marcin nie załączają mi sie po odpaleniu silnika. Jeżeli może to być wina tych ledów w postojówkach...

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #93 dnia: Marzec 16, 2010, 16:13:16 »
Cytuj

Tomasz Goszczyński napisał:
Ja tak naprawdę staram się dojść do tego dlaczego światła dzienne, które podłączyłem analogicznie jak kolega Marcin nie załączają mi sie po odpaleniu silnika. Jeżeli może to być wina tych ledów w postojówkach...


Pewnie trzeba to włączyć w ustawieniach komputera. Może ?

Offline Marcin Rycicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xm 2.9V6 '98
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #94 dnia: Kwiecień 03, 2010, 23:28:36 »
Najwyraźniej po otwarciu auta następuje otwarcie obwodu na oświetlenie zewnętrzne (?), być może sprzężenie od pompy hydrauliki (u mnie, w chwili, gdy ona się załącza a silnik jest wyłączony, załączają się dzienne, także często po zgaszeniu świecą przez kilkanaście sekund). Takie moje teoreryczne przypuszczenie, że gdy uruchamiamy silnik, występują w układzie m.in. świateł postojowych na tyle małe prądy, których "przepływ" widać w led i który jest także na tyle duży by przekaźnik dziennych pod ich wpływem  zamykał obwód zasilania z akumulatora (stan taki, gdy włączone są postojowe). Spróbuj ze zwykłą postojową (ma większą rezystancję wewn. w chwili stanu tak małych prądów), jeżeli to dało efekt, może warto będzie podłączyć kabel pod mijania?

Koledzy, pochwalcie się swoimi dziennymi ;)
::Citroen Xm : Najszybsze żelazko na świecie!::

Offline Leszek Kuta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Skąd: Tarnowskie Góry/tel 513856350
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 2008/1,6 THP; C3/1.4/2002/automat
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Tarnowskie Góry/tel 514115652
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 10, 2010, 21:16:42 »
Kolego Marcinie pytanko: czy te "kratki" w których zamontowałeś lampy dzienne, można wyjąć bez demontażu zderzaka?
Pozdrawiam - Lech

Offline Marcin Rycicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xm 2.9V6 '98
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 11, 2010, 21:00:52 »
Zdecydowanie tak. Są one zamontowane, jak pamiętam, na zasadzie zatrzasku. Jedyne co musiałem zdjąć to osłonę pod silnikiem i od spodu dostęp jest dobry.
::Citroen Xm : Najszybsze żelazko na świecie!::

Offline Leszek Kuta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Skąd: Tarnowskie Góry/tel 513856350
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 2008/1,6 THP; C3/1.4/2002/automat
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Tarnowskie Góry/tel 514115652
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 12, 2010, 20:36:50 »
Dzięki za podpowiedź! :) Lampy już zakupiłem (oczywiście okragłe) i w sobotę mam zamiar je zamontować. Mam nadzieję, że odpalą i uzyskam efekt podobny do Twojego! Swoja drogą uważam, że okrągłe wyglądaja najlepiej i wyszło Ci to super! Tak juz całkiem na marginesie - kolega w C6-ce fabrycznie też ma okrągłe.
Pozdrawiam - Lech

Offline Leszek Kuta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Skąd: Tarnowskie Góry/tel 513856350
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 2008/1,6 THP; C3/1.4/2002/automat
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Tarnowskie Góry/tel 514115652
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 07, 2010, 19:03:43 »
Z lekkim poślizgiem w czasie, ale w końcu zamontowałem :) W odróżnieniu od Marcina, do montażu zdjąłem zderzak, bo z tym dobrym dostępem bez tej operacji było dość kiepsko :| Finalny efekt końcowy jak na fotkach. Wygoda z zastosowania świateł dziennych nie do opisania - szczerze polecam!
Pozdrawiam - Lech

Offline Marcin Rycicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xm 2.9V6 '98
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 11, 2010, 00:04:01 »
Brawo! :)

Kolega ma rację, oprócz wygody także oszczędność palników xenonowych, halogenowych :)

Swoją drogą popatrzcie jak światła dzienne wkomponował niemiecki tuner Carlsson w dedykowanej przez niego wersji C5.
::Citroen Xm : Najszybsze żelazko na świecie!::