No i widzę że dyskusja zaczęła powracać na właściwy tor - techniczny. W związku z pojawieniem się nowych zainteresowanych i kawałkiem bałaganu w postach o ekonomii i opłacalności (które tylko wprowadziły niepotrzebny chaos i każdy miał w nich trochę racji) wrzucam jeszcze raz schemat przekaźników do zastosowania przy podłączeniu świateł dziennych wraz z opisem działania.
@Marek nie wiem czy próba wmontowania LED-ów w reflektor będzie w zgodzie z przepisami i homologacjami, a chcemy aby światła spełniały te wymogi.
Co do włączenia opcji p. mgielnych godne zastanowienia, tylko jak powyżej - czy będzie zgodnie z przepisami to samo dotyczy włączenia włókien drogowych na 1/2 mocy - temat wart zbadania pod kątem przepisów i homologacji w poniższym linku do reflektorów dziennych gość pisze że po takim magicznym przerobieniu drogowe tracą homologację hmm, może i tak jest.
Póki co zamieszczam jeszcze raz schemat połączeń przy zastosowaniu np.
takich reflektorów zgodne z homologacją i można je zamontować częściowo wycinając oryginalne czarne kratki na halogeny, taki montaż spełni wszystkie wymagania co do wymiarów montażu dziennych.
Sposób podłączenia przedstawia poniższy schemat:
Po uruchomieniu silnika napięcie w obwodzie bezpiecznika F15 włączy światła dzienne (za pomocą przekaźnika 2), po załączeniu świateł mijania napięcie w obwodzie bezpiecznika F9 lub F10 odetnie przekaźnikiem 1 dopływ prądu do przekaźnika 2 tym samym wyłączając światła dzienne. Zasilanie bezpośrednio z zacisku akumulatora z odpowiednim bezpiecznikiem w obwodzie. Wszystko zgodnie z wymogami i homologacją.