Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Tarka przy skręcie w lewo  (Przeczytany 9519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arek Staszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: -
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.6i '95 Avantage (Pb95/LPG)
  • Miejscowość: -
Tarka przy skręcie w lewo
« dnia: Czerwiec 26, 2009, 19:21:07 »
Witam
mam kolejny problem :) : podczas jazdy przy skręcie w lewo czuć "tarke".
Przy jeździe prosto lub skręcie w prawo tego nie ma. Natomiast przy skręcaniu kierownicą w lewo czuć tarkę (lekkie drgania), szczególnie na kierownicy, jakbym jechał po jakiejś regularnej tarce. Czy może być łożysko w kole?

pozdrawiam
arek

  • Gość
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 28, 2009, 12:30:45 »
Może być łożysko, może być guma na wahaczu, najlepiej się położyć i sprawdzić luzy, bo przegub też czuć ale stuka, ja wymieniałem cały przód już:/ pierwsza poszła prawa strona, wiadomo, dziury, pobocza, studzienki itd. prawa zawsze pierwsza się wystuka. pozdrawiam

Offline Łukasz Dzik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Krobica
  • Posiadany samochód: Citroen ZX1.4i
  • Miejscowość: Krobica
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2009, 14:03:56 »
Ja dodam ze może też być  stabilizator :)
Citroen ZX 1.4i 94r  :)

Offline Arek Staszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: -
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.6i '95 Avantage (Pb95/LPG)
  • Miejscowość: -
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 01, 2009, 10:28:20 »
Stabilizatory sprawdzone, gumy na wachaczach nowe.
Kieruję sie w stronę łożyska.
Pytanie: które łożysko jest bardziej obciążone w trakcie skrętu w lewo?

pozdrawiam
arek

Offline Łukasz Dzik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Krobica
  • Posiadany samochód: Citroen ZX1.4i
  • Miejscowość: Krobica
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 01, 2009, 11:02:08 »
hmm dobre pytanie Jak w lewo to przechyla się w prawo to chyba prawe bo działa siła odśrodkowa tak mi się wydaje (jak się mylę to szybko poprawiać)  Może wypowie się ktoś kto był częściej na fizyce  :|
Citroen ZX 1.4i 94r  :)

Offline Arek Staszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: -
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.6i '95 Avantage (Pb95/LPG)
  • Miejscowość: -
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 14, 2009, 10:39:19 »
Łożyska zostały sprawdzone i są bez zarzutów. Wszystkie drążki i stabilizatory również.
A dolegliwości związane z tymi wibracjami powiększają się niestety. W tej chwili czuję je już nawet gdy podczas jazdy LEKKO ruszę kierownicą w lewo, nie mówiąc juz o ostrych zakrętech przy dużym obciążeniu. Np gdy chce wyprzedzic samochód i robię skręt w lewo to drży nieciekawie, natomiast gdy powracam na prawy pas tj. skrecam w prawo drgania ustają.
Koła już zamienialem z przodu na tył. Na postoju kierownica nie ma wyczuwalnych luzów. Już mi się pomysly kończą ...

Wojciech_Siwek

  • Gość
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 14, 2009, 10:54:21 »
Cytuj

Arek Staszczyk napisał:
Łożyska zostały sprawdzone i są bez zarzutów. Wszystkie drążki i stabilizatory również.
A dolegliwości związane z tymi wibracjami powiększają się niestety. W tej chwili czuję je już nawet gdy podczas jazdy LEKKO ruszę kierownicą w lewo, nie mówiąc juz o ostrych zakrętech przy dużym obciążeniu. Np gdy chce wyprzedzic samochód i robię skręt w lewo to drży nieciekawie, natomiast gdy powracam na prawy pas tj. skrecam w prawo drgania ustają.
Koła już zamienialem z przodu na tył. Na postoju kierownica nie ma wyczuwalnych luzów. Już mi się pomysly kończą ...

Wahacze masz całe ? Miejsca mocowania wahaczy do podwozia nie są skorodowane ? Zwrotnice w porządku ?
Nic mi więcej nie przychodzi do głowy ?

Offline Arek Staszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: -
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.6i '95 Avantage (Pb95/LPG)
  • Miejscowość: -
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 14, 2009, 13:07:38 »
Wachacze są ok, nie są nigdzie skorodowane - ostatnio były nawet zmieniane gumy. Natomiast dosc skorodowane mam miejsce górnego oparcia sprężyny z lewej strony - od strony silnika niepokojącego nie widać, lecz od spodu nieciekawie to wygląda.

Offline Chorąży Artur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 225
  • Skąd: Brzeszcze
  • Posiadany samochód: ZX Avantage 1.4i+LPG 93r el sz. lust. C3 1.4sx 02r. Corolla E12 D4D sol. Służbowy Partner 1.6hdi
  • Zainteresowania: samochody, komputery
  • Miejscowość: Brzeszcze
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 05, 2009, 21:13:52 »
A jak stan tarczy hamulcowych? Nie masz przypadkiem dużego rantu? Mnie właśnie tak się działo. Najpierw podczas skrętu lekko, w końcu coraz bardziej, aż zaczęło przy jeździe na wprost. Wyjąłem tarczę, szlifierka kontowa i delikatnie zjechałem rancik. Cisza i spokój.
Po wymianie silnika... i dalej do przodu!
Po regeneracji belki w Antałexie... Miodzio...

Offline Arek Staszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: -
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.6i '95 Avantage (Pb95/LPG)
  • Miejscowość: -
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 05, 2009, 22:24:41 »
No fakt. Tarcze mam juz sporo zużyte - rant jest dość spory na obu. Jak klocki zmienialem to musialem je podszlifowac bo nie dolegały własciwie, ale nie pomyslalem aby tarcze podrównać.
Tylko nie rozumiem jak to się ma do mojego problemu :) bo przeciez to sie nie dzieje podczas hamowania tylko podczas skretu w lewo. Czy myśłisz ze podczas skrętu tarcze się aż tak odchylają??

PS. A tak na marginesie to wie ktoś jaka jest nominalna grubosc tarcz podwójnych wentylowanych a jaka jest dopuszczlna, tzn kiedy zmieniac ??

Offline Arek Staszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: -
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.6i '95 Avantage (Pb95/LPG)
  • Miejscowość: -
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 11, 2009, 22:48:34 »
Wiec tak: ranty tarcz podszlifowałem i wyrównałem jednak nie przyniosło to żadnych zmian.
Opiszę to jeszcze raz: podczas jazdy i skrętu w lewo czuć drżenie auta, czuje kierowca (przez kierownicę) ale także pasażer siedzący obok kierowcy. Drżenie występuje TYLKO przy skręcie w lewo i TYLKO wtedy gdy auto jest na biegu tzn przyspiesza (nie ma tego gdy auto skręca na luzie).
Podczas szlifowania tarcz jeszcze raz sprawdzilem wszystkie luzy, gumy, koncówki - nic nie znalazłem niepokojącego.
Drżenie wystepuje podczas gdy przednie kola są "przyspieszane", wiec problem dotyczy raczej przedniego zawieszenia.
Najmocniej odczuwalne jest to gdy jadę spokojnie za kims i chce go nagle wyprzedzic. Wówczas zaczynam skręcac nagle w lewo i przyspieszac no i wtedy zaczyna sie drzenie, które konczy sie w momencie wyprostowania kierownicy.
Moze komus cos jeszcze wpadnie do głowy ...

pozdrawiam
arek

Offline Justyna Bula

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4 93r
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Tychy
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2009, 10:38:02 »
Hej, ja miałam coś podobnego, słyszalne było podczas jazdy na wprost (szuranie w prawym kole) lecz nasilało się w momencie wyjazdu z ronda czyli przy mocnym skręcie  w lewo i przyśpieszeniu, słyszałam dosłownie (tarcie). Mechanik wymienił mi stabilizatory chociaż nie dał gwarancji że tarcie ustąpi, po prostu stabilizatory były już na tyle zużyte że trzeba było je wymienić,jak wracałam do domu to po prostu rewelacja zero tarcia.
Pozdrawiam Justyna

  • Gość
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 11, 2010, 12:10:06 »
problem naprawiony? sprwdz zwrotnice, moze sruba sie poluzowala od sworznia wahacza i wybila zwrotnice? mi to sie przytrafilo, kazdy mechanik mi mówil ze to sworzen wybity, rozkrecali ale sworzen byl dobry, w koncu ktorys wpadl na pomysl zeby sprawdzic czy nie jest wybita zwrotnica i tak bylo. mialem wtedy drgania przy manewrach i samochod jakby lekko sam przeskakiwal na prostej drodze w lewo(lewa strona byla wybita), po pupie dostały od tego gumy wahacza

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 11, 2010, 23:02:30 »
U mnie w BX winę ponosił przegub zewnętrzny (kulisty).

Offline Marcin Synak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Lubiana
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia II, 2.0 HDI
  • Miejscowość: Lubiana
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 03, 2010, 10:10:43 »
Podepne się pod temat bo sam mam identyczne problemy jak kolega w mojej xantii. Czy udalo sie problem rozwiazac? Wyraznie czuc drgania przy skrecaniu w lewo im wieksze obciazenie, czyt. wiekszy skret i wieksza predkosc tym gorzej, przy przyspieszaniu na skrecie bardziej to czuc, jednak drgania sa nawet wyczuwalne przy mocniejszym skrecie na luzie. Przeguby wymienione juz z dwoch stron, co to moze byc??

Pozdrawiam i z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi.
[/URL]  Uploaded with ImageSh...

Offline Marcin Synak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Lubiana
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia II, 2.0 HDI
  • Miejscowość: Lubiana
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 04, 2010, 12:39:52 »
Widze że chyba nikt mi nie pomoze...
[/URL]  Uploaded with ImageSh...

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 04, 2010, 18:32:42 »
Ja może wtrące w temat, że miałem podobny problem i tez szukałem a problem okazał sie tak prozaiczny że aż śmieszny... okazało sie że przy skręcie w lewo koło tarło w nadkole które z niewyjaśnionych powodów w jednym miejscu sie wybrzuszyło, po delikatnej kosmetyce tego miejsca problem ustąpił;D najlepiej jest to sprawdzic skrecając koła max w lewo i przejechac reką po bieżniku czy sie reka wszędzie przeciśnie, z przodu powinno byc duzo zapasu i cała dłoń powinna gladko przechodzic;)
To banalna usterka ale może komuś pomoże :) pozdrawiam:)
Gaz i do przodu>>>

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 08, 2010, 09:34:04 »
drążki stabilizatora (wcale nie muszą wykazywać luzów), albo ... zużyte opony
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993

Offline Adrian Fijałkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,6 94r. B+LPG.
  • Miejscowość: Lublin
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 08, 2010, 22:19:19 »
a jezeli wystepuje to przy przyspieszaniu to moze cos nie tak z polosia albo przegubami?

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: Tarka przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 09, 2010, 09:54:57 »
Zepsuta półoś wydaje tylko i wyłącznie dźwięki stukania, tarki, czy czegoś takiego, ale efektu w postaci fizycznych odczuć na kierownicy nie ma.
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993