Samemu juz wymieniałem płyn. a właściwie całą chłodnice i płyn wiec co nieco wiem. Instrukcje zalecają aby dokonywać wymiany w ASO, gdyż potrzebne jest pewne urządzenie. - coś takiego co wyglada jak butelka, bez dna, a w miejscu jest nakrętka, jest gumowa, gruba uszczelka, która pasuje idealnie do wlewu do chłodnicy.
chodzi o to, że dwa odpowietrzniki są powyżej wlewu do chłodnicy. bez tego urządzenia więc sie nie odpowietrzy poprawnie. Ja to rozwiązałem stosując kawałek węża, rurki miedzianej, lejka i gumy. Fotkę mojego wynalazku umieszczę po niedzieli.
Należy pamietać o prawidłowym odpowietrzenu w kolejnosci - odpowietrznik na chłodnicy, przy czujnikach temperatury i przy przewodach do nagrzewnicy. po pierwszym odpowietrzaniu troche trzeba podusić dwa najgrubsze węże, aby powietrze wyszło. i ponownie. po krótkiej jezdzie (byle by sie nagrzał to temp. otwarcia termostatu) należy czynność powtórzyć, i po kilku dniach po raz trzeci odpowietrzyć. i powinno być dobrze.
Ja również "przeczyściłem" układ zalewajac go wodą destylowaną na jeden dzień. po spuszczeniu była brunatna, więc ponownie zalałem - była już bardziej przejrzysta, a po trzecim dniu i trzecim zalaniu było względnie czyste, więc zalałem płynem. (za każdym razem zalewajac woda odpowietrzałem układ, a potem troche na ogrzewaniu jechałem)
Trudnościa jest to, w moim przypadku, że trzeci odpowietrznik bardzo lubi sie wyślizgnać z palców. . i jest szukanie.