Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I] Klocki hamulcowe  (Przeczytany 15612 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 20, 2009, 21:05:34 »
Piękne zdjęcia w twojej C5 mogę powiedzieć kosmetyczne wgniecenia no a ford ,,guw....... wort''

A co do pisków nigdy nie piszczały mi klocki jak i stare i nowe
nie szalałem założyłem klocki Wokink .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

  • Gość
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 20, 2009, 21:18:54 »
klocki są dobrej jakośći układ hamulcowy ok więc czemu piszczy

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 22, 2009, 15:17:42 »
Witam. To znowu ja. I znowu mam problem. Miałem piszczące hamulce- więc rozebrałem zaciski, wyjąłem kloski, wszystko wyczyściłem, przesmarowałem smarem miedziowym. I lipa... nadal piszczy a co gorsza zaczęły "trzymać" hamulce - tak jakby nie odbijały tłoczki. Co może być powodem? Mowa tu oczywiście o przednich hamulcach. Proszę o Wasze sugestie.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 22, 2009, 16:04:03 »
Ostatnio pisałeś że wytargałeś kawałek osłony tłoka ,jeśli był potargany wcześniej to jest możliwość że tłok uległ zabrudzeniu .
Jest taki specjalny płyn którym mi mechanik nasmarował tłoczek przez właśnie tą osłonę wcisnął cieniutką rureczkę ,poskutkowało .
A może ręczny trzyma ?
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 22, 2009, 16:20:22 »
Osłona była lekko uszkodzona i ją wkońcu wymieniłem. A tłoka wycisnąłem prawie całego i był czyściutki.  A ręczny zdjąłem linkę i jest to samo: grzeje się i leci piękny jasny dym :-(

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 22, 2009, 16:29:32 »
No to jest ciekawy problem! na podnośniku koło chodzi lekko?a wkręciłeś dostatecznie daleko tłoki bo jeśli je wcisnąłeś to mogłeś uszkodzić zacisk!
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 22, 2009, 19:57:44 »
Tłoki bardzo łatwo się wkręciły. Po rozebraniu i złożeniu zacisku koło kręci się tak jak powinno , aż do pierwszego mocniejszego hamowania. Tłoczek nie odpuszcza i wszystko się grzeje. Właśnie wracam z garażu i jestem wku...ny. Jeszcze nigdy w życiu tak nie zgłupiałem. Help me...

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 22, 2009, 21:01:12 »
Mam dwa pomysły ,
1 .zaciągnij sam ręczny , zluzuj p zobacz jaki efekt.
2 .zaciągnij ręczny ,przyciśnij hamulec dociągnij ręczny ,zluzuj
ręczny ,i na wciśniętym ham.nożnym wykonaj odpowietrzenie .

Odpowietrzenie spowoduję zwolnienie ciśnienia za tłokiem i teoretycznie jego wyluzowanie i jak wszystko jest ok powinno być luźno ,jeśli zatarty jest tłok no to się nie zluzuje .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 23, 2009, 13:17:35 »
Cytuj

Sławomir Wolniak napisał:
Mam dwa pomysły ,
1 .zaciągnij sam ręczny , zluzuj p zobacz jaki efekt.
2 .zaciągnij ręczny ,przyciśnij hamulec dociągnij ręczny ,zluzuj
ręczny ,i na wciśniętym ham.nożnym wykonaj odpowietrzenie .

Odpowietrzenie spowoduję zwolnienie ciśnienia za tłokiem i teoretycznie jego wyluzowanie i jak wszystko jest ok powinno być luźno ,jeśli zatarty jest tłok no to się nie zluzuje .


Odpowietrzenie jest drożne - ładnie się odpowietrza ztym, że tłoczek nie odpuszcza. Więc wykręciłem tłoczek, powymieniałem wszystkie uszczelki. Tłoczek wygląda wporządku- jest gładki i czysty. Złożyłem z powrotem i nadal to samo. Wszystko jest cacy aż do pierwszego mocniejszego hamowania. Zaciska się i nie puszcza.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 24, 2009, 16:38:56 »
A wnętrze zacisku? Nie ma zarysowań? Też czyste tak jak tłoczek? Może uszczelka tłoczka jest coś "nie halo"?
Pozdrawiam.

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 24, 2009, 21:02:32 »
Tak jak napisałem wcześniej tłoczek ładniutki - wnętrze też bez żadnych rysek - gładkie. Wszystkie gumki wymienione na nowe.
Dziś wróciłem od mojego mechanika - poległ na polu bitwy -dla niego jest OK. NO ale nie jest ok - nadal ten sam problem.

I teraz znowu pytanie do Was: a może coś się pochrzaniło z hamulcem ręcznym tzn z tym jego mechaniźmie który jest zabudowany w środku. Bo może tak być , że im bardziej naciskam nożny to tym bardziej zaciska się ręczny? Dodam że jeździłem ze zdjętą linką ręcznego i było źle. Ale czy może właśnie tak być że w środku jest jakaś zapadka, która nadstawia się sama coraz bardziej gdy hamuję nożnym?? Co Wy na to??

Offline Dariusz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] 1.8 16v 2004r-LPG
  • Zainteresowania: autoelektronika
  • Miejscowość: Chełm
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 25, 2009, 06:44:12 »
To mi wygląda jak by ktoś założył od strony tłoczka klocek bez języczka, który to podczas hamowania nie pozwala się tłoczkowi wykręcać, co w efekcie skutkowało by takim zachowaniem się zacisku.
diagnostyka ****.
Partnerski Warsztat Serwisowy
               STAG

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 25, 2009, 10:14:32 »
Cytuj

Dariusz Nowak napisał:
To mi wygląda jak by ktoś założył od strony tłoczka klocek bez języczka, który to podczas hamowania nie pozwala się tłoczkowi wykręcać, co w efekcie skutkowało by takim zachowaniem się zacisku.


Nie wiem bardzo o jaki "języczek" Ci chodzi. Ale jeżeli o tą wypustkę z tyłu klocka która styka się (wchodzi w ) z tłoczkiem, no to jest napewno

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 25, 2009, 14:59:09 »
wczoraj kolega mi wymieniał klocki z tyłu, bardzo łatwa operacja, oczyszcił tłoczki(mówił że są w bdb stanie) nasmarowal zewnętrzną część klocka, i było cicho przez chwilę po 10km nowe klocki też piszczą, podobno to przypadłość oryginalnych klocków, powiedział że żeby nie piszczało to najlepiej trw założyć
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 25, 2009, 15:01:36 »
a co to jest "trw" ?

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 25, 2009, 15:35:54 »
taka firma co robi klocki :)
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 25, 2009, 18:30:50 »
Tak konkretnie TRW - Lucas.

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 25, 2009, 20:40:44 »
Tak, dzięki za poradę totyczącą wyboru klocków.
Ale czy ktoś mądry może napisać sugestię dotyczącą moje postu #36 ?

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 26, 2009, 18:21:57 »
A tak mi jeszcze przyszło do głowy: czy przypadkiem same klocki nie przycinają się o obudowę zacisku? Na pewno chodzą gładko i nie ma żadnych zadziorów lub "wyrobień" w zacisku, które blokowałyby klocki? Nie demontowałem tych zacisków więc nie bardzo wiem w czym jeszcze klocki mogłyby sobie wyślizgać jakieś zadziory.
Pozdrawiam.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 26, 2009, 22:23:48 »
Cytuj

Łukasz Kulik napisał:
Osłona była lekko uszkodzona i ją wkońcu wymieniłem. A tłoka wycisnąłem prawie całego i był czyściutki.  A ręczny zdjąłem linkę i jest to samo: grzeje się i leci piękny jasny dym :-(


to, że zdjąłeś linke to o niczym nie świadczy, ważne jest czy dźwigienka od ręcznego chodzi lekko i sama odbija do końca. Jeśli jest zacięta to każde mocne wcisnięcie hamulca skutkować bedzie dymem z klocków. Musisz zobaczyć czy jest w takim samym położeniu neutralnym jak z drugiej strony. Jeśli nie jest odbita do końca to WD40, młotek i tak na zmiane aż będzie sama wracać. Najlepiej załozyć linke aby dało sie go zaciagać. Jeśli z dźwigienką jest OK i hamulec dalej się blokuje to raczej uszkodziłeś wewnętrzą regulacje tłoczka i czeka Cię wymiana zacisku.

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 26, 2009, 22:50:59 »
Cytuj

Michał Koman napisał:
A tak mi jeszcze przyszło do głowy: czy przypadkiem same klocki nie przycinają się o obudowę zacisku? Na pewno chodzą gładko i nie ma żadnych zadziorów lub "wyrobień" w zacisku, które blokowałyby klocki? Nie demontowałem tych zacisków więc nie bardzo wiem w czym jeszcze klocki mogłyby sobie wyślizgać jakieś zadziory.
Pozdrawiam.


Klocki ładnie się "ślizgają" - prowadniczki są OK. TU chodzi tylko o to , że tłoczek nie odbija.

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 26, 2009, 23:04:30 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Cytuj

Łukasz Kulik napisał:
Osłona była lekko uszkodzona i ją wkońcu wymieniłem. A tłoka wycisnąłem prawie całego i był czyściutki.  A ręczny zdjąłem linkę i jest to samo: grzeje się i leci piękny jasny dym :-(


to, że zdjąłeś linke to o niczym nie świadczy, ważne jest czy dźwigienka od ręcznego chodzi lekko i sama odbija do końca. Jeśli jest zacięta to każde mocne wcisnięcie hamulca skutkować bedzie dymem z klocków. Musisz zobaczyć czy jest w takim samym położeniu neutralnym jak z drugiej strony. Jeśli nie jest odbita do końca to WD40, młotek i tak na zmiane aż będzie sama wracać. Najlepiej załozyć linke aby dało sie go zaciagać. Jeśli z dźwigienką jest OK i hamulec dalej się blokuje to raczej uszkodziłeś wewnętrzą regulacje tłoczka i czeka Cię wymiana zacisku.


Dzwigienka jest OK - odbija prawidłowo.
Byłem tak zawzięty, że rozłożyłem cały zacisk na części pierwsze. Wizualnie wszystko wygląda prawidłowo no ale jednak nie działa. I tutaj mogę dodać, że ta śruba- pięciokątna 13-tka wkręcona w zacisk to wcale nie zaślepienie kanału technologicznego(jak to ktoś napisał w innym wątku) tylko blokada mechanizmu hamulca ręcznego. Wkręcając się w korpus zacisku, wchodzi końcówką w puszkę mechanizmu ręcznego blokując go i uniemożliwiając mu obracanie się wraz z dzwigienką.
Tak czy inaczej zmontowałem to znowu w całość i znowu założyłem na miejsce. I znowu klapa.
Poddałem się i kupiłem zacisk. Jutro jazda próbna.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 27, 2009, 21:47:40 »
No cóż. Tylko współczuć wydatku. A jak jazda próbna? Wymiana zacisku pomogła?
Pozdrawiam.

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 27, 2009, 23:46:06 »
Tak - wymieniłe zacisk i jest OK.
Po mojemu - walnięty wyżej wspominany mechanizm hamulca ręcznego.
Dla potomnych - nie bawcie się w rozbieranie zacisku przy podobnym problemie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 28, 2009, 10:55:30 »
Zacisk hamulcowy z ręcznym posiada dodatkowo wewnętrzną regulacje tłoczka i lepiej tego nie ruszać. Dodatkowo trzeba uważać przy wkręcaniu zacisku gdyż też mozna łatwo uszkodzić śrubę regulacyjną. Generalnie przy pracach przy hamulcu wskazana jest wiedza, ostrożność i czystość a niewiedza kosztuje (w przypadku C5 sporo)...
U mnie po wymianie klocków " w warsztacie" miałem problem z prawym hamulcem - ciekł hydrol i dużo słabiej hamował niz lewy. Prawdopodobnie był źle wkręcony. Wypchnąłem tłoczek prawie do końca, dokładnie wyczyściłem pod uszczelką, popsikałem WD40, potem go delikatnie wkręciłem w odpowiednim kierunku potraktowałem hydrolem, sprawdziłem czy uszczelka jest dokładnie założona i zmontowałem do kupy. Potem okazało się, że prawy hamuje lepiej niż lewy i musiałem to samo zrobic z lewym :) Dodatkowo po dokładnym wyczyszczeniu klocków i prowadnic znikł problem z piszczeniem.