Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I] Klocki hamulcowe  (Przeczytany 15615 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
[Mk I] Klocki hamulcowe
« dnia: Wrzesień 27, 2009, 21:32:35 »
Zbliża się w moim autku wielkimi krokami wymiana klocków hamulcowych, w sobotę sobie je obejrzałem. I nasunęło mi się pytanie: czy wszystkie C5 miały klocki z przewodami elektrycznymi do sygnalizacji krańcowego zużycia, czy nie? Bo jakoś nie wypatrzyłem tych przewodów, ani na prawym ani na lewym kole (oczywiście przednim ;-) ) Nie znalazłem również miejsca, gdzie by je ewentualnie podpiąć :| Hmmmm....... Proszę o info.
Pozdrawiam :-)

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2009, 21:36:29 »
U mnie są brutalnie obcięte znaczy były jak kupiłem ,przy wymianie raczej nie chciałem zakładać bo po co ruszać coś co nie sprawia kłopotów? A zaglądałeś do tyłu ?Jak zacisk wygląda?
nie nadgryzła go korozja ?
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 27, 2009, 22:24:04 »
No właśnie nie jest źle. Czytając te wszystkie posty o korozji, byłem aż miło zdziwiony. Chyba, że przykryte ładną warstewką brudu ;-) a tego nie skrobałem.
A wracając do przodu (ładnie brzmi: wracając do przodu ;-) ) ja akurat lubię jak wszystko jest tak jak powinno być, stąd moje pytanie o przewody.
Pozdrawiam :-)

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2009, 06:38:59 »
przewody są kupowane razem z klockami. Więc jeśli ktoś je uciął to z nowymi warto podłączyć. Co do miejsca wpięcia to na górze za klockami powinny być dwa wtyki.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 28, 2009, 18:46:53 »
A gdzie w nadkolu/przy hamulcach, szukać tych przewodów, no bo rozumiem, że jakoś prąd musi być przekazywany np. do lampki kontrolnej, żeby ją zapalić (pewnie jak to w Citroenie idzie sygnał do komputera ;-) ). Oglądałem wszystkie elementy dość szczegółowo i nie widziałem ani kawałka przewodu :| Chyba został ten kabel dość skutecznie wykoszony, o ile w ogóle był. I stąd moje pytanie z pierwszego postu.
Dzięki za informacje i pozdrawiam :-)

Offline Tomasz Grużewski

  • Sponsor
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Andover
  • Posiadany samochód: C8 HATCHBACK FAMILIALE 2.2 HDi 136 BVM 6
  • Miejscowość: Andover
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 28, 2009, 19:08:20 »
Przy amortyzatorze gdzie zamocowana jest piasta powinny znajdować dwa przewody z gniazdami na końcu, do tych gniazd podłącza się przewody, które wciska się w otwory w klockach hamulcowych
Są to przewody jednożyłowe.
Zakładam, że w przewodzie płynie prąd, a tarcza hamulcowa robi za masę, jak elektroda na końcu przewodu dotknie tarczy hamulcowej, obwód się zamyka i kontrolka na desce rozdzielczej daje Ci znać, że najwyższy czas na wymianę rzeczonych klocków.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 29, 2009, 14:13:22 »
Cytuj

Tomasz Grużewski napisał:
Przy amortyzatorze gdzie zamocowana jest piasta powinny znajdować dwa przewody z gniazdami na końcu, do tych gniazd podłącza się przewody, które wciska się w otwory w klockach hamulcowych
Są to przewody jednożyłowe.

Niestety nie mam dostępu do tego serwisu, więc nie widzę również obrazka :-( Szkoda, bo w okolicy piasty nie widzę również przewodu :|

Cytuj

Tomasz Grużewski napisał:
Zakładam, że w przewodzie płynie prąd, a tarcza hamulcowa robi za masę, jak elektroda na końcu przewodu dotknie tarczy hamulcowej, obwód się zamyka i kontrolka na desce rozdzielczej daje Ci znać, że najwyższy czas na wymianę rzeczonych klocków.


Najpewniej tak właśnie jest.
Dzięki za info i pozdrawiam.
P.S. Jakby Ci się chciało ten obrazek wkleić albo wysłać na priv, to byłbym mocno wdzięczny.

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 19, 2009, 18:15:47 »
Odnowię temat. Czy ktoś z Was wymieniał już uszczelkę tłoczka hamulcowego z przodu? Z pojawiającymi się piskami hamulców chciałem oczyścić i wysmarować żeby nie piszczało i zauważyłem porwaną w/w uszczelkę. I pytanie: jak zamontowana jest ta uszczelka? Tyle co było widać ją to wyszarpałem a reszta została. ???

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 19, 2009, 18:31:54 »
Najprawdopodobniej wyszarpałeś nie uszczelkę tłoczka ale osłonę tłoczka zapobiegającą dostania się brudy do komory tłoka .Chyba
ze po wyszarpaniu masz wyciek to wyszarpałeś uszczelkę tłoczka !
 Na fotce przykładowy zestaw naprawczy w czerwonym kółku to chyba to co wyszarpałeś a w zielonym uszczelka tłoka .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Łukasz Kulik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 670
  • Skąd: Kozienice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 3,0 v6 +LPG
  • Miejscowość: Kozienice
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2009, 20:59:33 »
Masz rację. A jak ona jest zamocowana. Bo wyszarpałem część tej osłony i dalej nie mogę

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 19, 2009, 21:12:52 »
A ja trochę OT ale jak wyczyścić klocki żeby nie piszczały? bo ostatnio to towarowym jeżdżę!
Swenson

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 19, 2009, 21:48:15 »
u mnie też piszczą ale z tłu, klocki już mam w sobotę wymiana,mam nadzieję że sama wymiana pomoże bo klocki już są bardzo cienkie i im bardziej hamulec rozgrzany tym głośniej piszczy. Jak oczyścić te hamulce z tyłu?
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 19, 2009, 23:08:29 »
Piotr co masz na myśli pytając ,,Jak oczyścić te hamulce z tyłu''
????
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 19, 2009, 23:13:07 »
A dla Łukasza no raczej jest w gnieździe na wcisk no bo jak inaczej ,ta część w gnieździe jest twarda a to co wyszarpałeś jest miękka spróbuj głębiej wkręcić  tłok wtedy będziesz maił dostęp tak mi się wydaje [prawy zacisk w lewo lewy w prawo się wkręca !!]
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 20, 2009, 16:57:29 »
Cytuj

Sławomir Wolniak napisał:
Piotr co masz na myśli pytając ,,Jak oczyścić te hamulce z tyłu''
????


sorry źle przeczytałem, to klocki się czyści z tego co koledzy piszą,a skoro wymieniam klocki to po co mam czyścić ;) w komplecie z klockami(oryginalne Citroen) mam 3 cienki blaszki na kształt żyletek, co to jest?
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 20, 2009, 17:23:33 »
No to zgubiłeś jedną bo powinno być 4 widać je na rysunku!!
Chyba to jakaś forma dystansu a właściwie sam nie wiem !
To ta blaszka ze strzałką !Dajesz ją między tłok a klocek można tam nałożyć smar do klocków .A w jakiej kondycji masz obudowę zacisku a zwłaszcza otwory przez które przechodzi śruba trzymająca klocki?
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 20, 2009, 18:28:45 »
a więc błąd w pisowni mam 4 :) Nie odkręcałem zacisku jeszcze, ale jak na niego patrze to nie widać grama rdzy. Jest koloru szarego. Tyle na oko :)
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 20, 2009, 18:57:30 »
Bo jest z aluminium i właśnie najczęściej korodują właśnie te oczka przez które przechodzi śruba  nr.15 z rysunku po wyżej .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 20, 2009, 19:08:19 »
Będę to zmieniał w sobotę, obok będzie 2 kolegów mechaników ;) może sobie poradzę ;)
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 20, 2009, 20:05:45 »
A ja z uporem maniaka zapytam co zrobić z piszczącymi hamulcami.
Klocki były wymieniane w serwisie przez poprzedniego właściciela (sprawdzone) jakiś czas temu więc ich nie zareklamuję.
Swenson

  • Gość
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 20, 2009, 20:43:51 »
Witam u mnie też piszczą chociaż wymieniłem je 2 tygodnie temu niewiem jaki jest powód może macie jakiś pomysł

  • Gość
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 20, 2009, 20:52:22 »
Wymieniałem wczoraj klocki w służbowej octavi wraz z tarczami i nie ma żadnych odgłosów podczas hamowania czemu więc c5 wydaje takie piski efektywność hamowania też na korzyść czechów lekkie naciśnięcie powoduje mocne dohamowanie w c5 trzeba mocno wciskać pedał by wyhamować wieloryba w czym tkwi problem może macie jakieś sugestie

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 20, 2009, 20:57:23 »
Po pierwsze jakich Czechów gdy by nie Niemcy to w Czechach jeszcze by doginali 105 i 120 a co do efektywności hamulców w C5
nie mam zastrzeżeń jak i przed tak i po wymianie klocków
przód i tył i tarcz z przodu .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 20, 2009, 21:00:22 »
Jak znam życie to piszczenie będzie spowodowane niewłaściwym materiałem okładziny ciernej. Ja swego czasu jeździłem na klockach Ferodo - piszczały straszliwie, jakbym jechał jakimś starym dużym fiatem. Po zmianie na TRW - Lucas jest cicho. Co do skuteczności hamowania, to przypadkiem podczas montażu nie zdarzyło się zabrudzić tarczy lub okładziny klocka jakimś smarem/olejem/tłuszczem ? Tłok w zacisku pracuje prawidłowo, bez oporów i zacięć? Poznać można po w miarę gładkim wciskaniu/wkręcaniu w zacisk przed założeniem nowych klocków.
Na razie tyle mi przyszło do głowy.
Pozdrawiam.

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [Mk I] Klocki hamulcowe
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 20, 2009, 21:02:18 »
Cytuj

zbyszek urbanowicz napisał:
Wymieniałem wczoraj klocki w służbowej octavi wraz z tarczami i nie ma żadnych odgłosów podczas hamowania czemu więc c5 wydaje takie piski efektywność hamowania też na korzyść czechów lekkie naciśnięcie powoduje mocne dohamowanie w c5 trzeba mocno wciskać pedał by wyhamować wieloryba w czym tkwi problem może macie jakieś sugestie



Proponuję sprawdzić układ hamulcowy w swoim "wielorybie" bo np. u mnie to brzytwa czego dowód jest tutaj.

A co z tym piskiem?

Swenson